Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 63:sta
  1. #1
    Kävin tuossa hiljattain väittelyä siitä, että voiko tämmöinen hukkapätkä (162cm) joskus siirtyä vyöruusun asemasta puikkoihin.

    "Miehiset" perustelut sille, miksi olisi parempi tyytyä istumaan vaan kyydissä kuuluivat seuraavalla tapaa:

    1. Sä et koskaan saa sitä pyörää liikkumaan mihinkään, jos se ei ole käynnissä. (mäestä oli kyse)

    2. Kun pyörä on paikallaan, se kaatuu heti. Eihän sulla yllä kunnolla ees varpaat maahan.

    3. Ja kun se pyörä kaatuu, sulla ei ole mitään mahollisuuksia nostaa sitä ylös. Mitäs sitten teet, kun olet yksin keskellä ei mitään ja seuraavaa ohikulkijaa joutuu odotella?

    4. Sä et osaa itse korjata / huoltaa sitä pyörää pätkän vertaa, jolloin pyörän omistaminen tulee maksamaan miljoonan.

    5. Liian rajuja pelejä tommoselle tirriäiselle muutenkin... Turha haaveilla näistä "isoista" vehkeistä. (1000 ja 1200 keskustelun aiheena)


    *En varmaankaan ole ainut pieni nainen, jolla olisi oma pyörä, enhän... * . *Sanokaa muutama hyvä vasta-argumentti, joilla niittaan jannujen nokat tukkoon. Ne yrittää selvästikkin vain painostaa, jotta en olisi ensi kauden mustissa tilastoissa...

    *Eikö niitä penkkejä voi jotenkin madaltaa / kaventaa, että jalat saisi paremmin maahan? *

    *Tuo huolto on kyllä sitten ihan totta, siihen pitää aina lähteä hakemaan apua jostain pajalta ja se saattaa nipistää lompakkoa pahemman kerran * .

    *Nimim. mitään pyöristä tiedä, mutta siistiä ois saada se omakin joskus
  2. #2
    Tänää just kattelin ku eräs nainen about 150 cm parkkeeras shadovia takaperin parkkiin varpaillaan ja hyvin onnistu alle 5 minuutin . Katto vaan sopivan matala pyörä ittelles ja ainahan satuloita on osattu madaltaa...
    Sukisukimies
  3. #3
    1. siksi siinä on moottori ettei tartte työntää
    2. siinä on sivujalka jotta se pysyy pystyssä ja liikenne valoissa voi ihan hyvin pitää mopoa pystyssä vain toisella jalalla
    3. pyörän kaaduttua vituttaa sen verta paljon et vaikka se olis joku matkalehmä ni se nousee jo pelkästä kiukusta
    4. tämä harrastushan on köyhille kallista ja meille muille saman hintaista
    5. isoilla/tehokkailla peleillä voi ajaa myös hitaasti/rauhallisesti!

    ja mopoja on helppo madaltaa ja satuloita voi myös muokkailla! eli ei muuta kun mopoa hommaamaan!!



    "Ei sovi, ei mahdu...herra saa rahansa takaisin"

    www.menokoneracing.fi
  4. #4
    Älä muista välitä! Osta vaikka joku customi niin yltää jalat mahaan, kun ostat hondan joku on väittänyt että niitä ei tarvii koskaan korjata, harvoin ne paikaltaan kaatuu ja pienellä treenillä ja oikealla tekniikalla useimmat mopot saa pienempikin ylös ja kaasullahan sitä vauhtia voi säädellä (tosin kaikki ei sitä ole ymmärtäneet * )jne... Ei muuta kuin pyöräostoksille mars ja kovaa *

    edit: heh... muut ehti ensin koska kävin välillä hakemassa eväitä...



    Life sucks and then you die...
    Kuolema kuittaa univelat...
  5. #5
    "1. Sä et koskaan saa sitä pyörää liikkumaan mihinkään, jos se ei ole käynnissä. (mäestä oli kyse)

    2. Kun pyörä on paikallaan, se kaatuu heti. Eihän sulla yllä kunnolla ees varpaat maahan.

    3. Ja kun se pyörä kaatuu, sulla ei ole mitään mahollisuuksia nostaa sitä ylös. Mitäs sitten teet, kun olet yksin keskellä ei mitään ja seuraavaa ohikulkijaa joutuu odotella?

    4. Sä et osaa itse korjata / huoltaa sitä pyörää pätkän vertaa, jolloin pyörän omistaminen tulee maksamaan miljoonan.

    5. Liian rajuja pelejä tommoselle tirriäiselle muutenkin... Turha haaveilla näistä "isoista" vehkeistä. (1000 ja 1200 keskustelun aiheena)"

    hyviä pointteja.


    pari vastaanlaittovinkkiä...
    1. Kuitti- 'on niitä 160cm miehiäkin?'
    2. korjaus- 'ei hondaa tarvi korjata'
    3. Ei sitä pyörää tarvi liikuttaa ilman moottoria, käynnistää sen.
    4. Rajuus, -'kaasulla sitä säädetään'
    5.Jos se kaatuu, -'totta kai se kaatuu' 'kyllä joku sitten auttaa'
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #6
    Siitä vaan pyörää hankkimaan ja vikkelään! On mullekkin naurettu, kun ei tahdo jalat yltää maahan, ja pyörän peruuttelu on aina pieni show, mutta ei se menoa haittaa Ja sit ku pääsee vauhtiin, niin koolla ei oo enää merkitystä
    Honda Rebel125 -95 ~ CBF600s -05 ~ Suzuki GSX-R600 -06

    Mitä useampi mutka sitä mukavampi matka
  7. #7
    1. Kyllä pyörää tasaisella liikuttaa ihan varmasti ja miksi sitä pitää ylämäkeen työnnellä? Kuten yllä on jo mainittu, se on moottoripyörä. *ihme harrastuksia sun tutuillasi*

    2. Sitä pitää vain vähän katsoa mihin kohtaan pysähtyy. Itse olen yhtä "pitkä" kuin sinäkin ja omaa kokemusta on... Sisareni on vielä 6 cm lyhyempi ja pyörittää CBR 600:sta varpaillaan balettimalliin. Ja kuten edellä on sanottu, satuloita voi modifioida ja kai niitä on matalampia tarvikesatuloita ainakin joihinkin malleihin.

    3. Vaikeaa se pyörän nostaminen kyllä on. Onhan noita tietenkin tekniikoita, netistäkin yhdeltä (muistaakseni) jenkkisivulta löytyy yksi hyvä. Ja ainahan mukana on puhelin, jolla voi soittaa a) apua tai b) taksin (joko avuksi tai kyydiksi), jos ketään ei satu ohi menemään.

    4. En mäkään mitään korjata osaa. Mutta älä välitä, ei moni mieskään osaa. Sitä varten on korjaamot. Ja kuulosti siltä, että sulla noita osaavia kavereita löytyy, joten no problems. Ja kannattaa hankkia sen verran uudempi pyörä, ettei tarvi koko ajan räplätä.

    5. Pakkoko se on suuremmasta päästä aloittaa, jos ei ennen ole ajannut. Kyllä sitä pienemmilläkin pääsee ihan riittävästi.

    Tilastomerkinnäksi voi joutua myös kyydissä. Paljon harjoitusta, vapaaehtoista kouluttautumista, malttia sekä maalaisjärkeä ja vähän vainoharhaisuutta, niin kyllä se siitä.
    I can only please one person per day. Today is not your day. And tomorrow does not look good either.
    (Jack Dusty's Earth 2000 Ltd)
  8. #8
    Lainaa (GSXR @ Syys. 20 2005,22:34) kirjoitti
    2. Kun pyörä on paikallaan, se kaatuu heti. Eihän sulla yllä kunnolla ees varpaat maahan.
    3. Ja kun se pyörä kaatuu, sulla ei ole mitään mahollisuuksia nostaa sitä ylös. Mitäs sitten teet, kun olet yksin keskellä ei mitään ja seuraavaa ohikulkijaa joutuu odotella?
    4. Sä et osaa itse korjata / huoltaa sitä pyörää pätkän vertaa, jolloin pyörän omistaminen tulee maksamaan miljoonan.
    5. Liian rajuja pelejä tommoselle tirriäiselle muutenkin... Turha haaveilla näistä "isoista" vehkeistä. (1000 ja 1200 keskustelun aiheena)
    No muutama vasta-argumentti minunkin puoleltani:
    2. riittävän matala satula, että pystyy pitämään sen verran jalkaa maassa, että saa painopisteen pysymään keskellä, niin ei 'kippaa'.
    3. Joo, jos se kaatu niin isoa rohjoa on tosiaan vaikea nostaa, mutta jos toi vaadittais kaikilta mopokuskeilta, niin itteltäkin lähtis kortti, koska en minäkään saa zetoria ylös kyljeltään, kun se on nurin, jos mm. tankki on täynnä, ja sivulaukuissa tavaraa. (Moottoripyöräpoliseilta tuo vaaditaan, että BMW:n on noustava ylös, ja pyörää on jaksettava työntää - vieläpä aika lujaa - melko pitkä matka, olisko ollu 300 m. Siksi ei kai oo vielä yhtään naispuolista mp-poliisia... )
    4. Kun ostaa vähän uudemman pyörän, niin huolto riittää, ja täältä Orgista löytyy neuvoja vähän joka lähtöön.
    5. No joo, olen kyllä nähnyt about sinun mittaisesi naisen ajavan mm. Kawan GPz900R:ää (pyörän paino yli 250 kg, tehoa 115 hp), jossa satulaa oli vaan reippaasti madallettu...

    ... että kyllä se oikealla asenteella onnistuu sporttisempikin pyörä, ettei tarvitse välttämättä rajoittua customeihin tai cruisereihin...

    [edit: oli noita kirotusvihreitä...]



    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  9. #9
    Lyhyesti ilmaistuna: tosimiesten paskapuhetta.

    Vaikka meikäläinen onkin jokseenkin täydellinen vastakohta pienelle naiselle niin samat ongelmat tulevat vastaan jatkuvasti. Eivät nuo asiat ole sukupuolesta tai ruumiinrakenteesta kiinni.

    Vaikka olenkin n. 185 senttinen niin katuenskalla kun ajelee niin se on todella korkea munkin pituiselleni kun perä on säädetty kaksi päällä ajoon matkavarustuksessa. Vaikka jalat ylettävät ilman peräpainoa hädin tuskin varpaista maahan niin hyvin on siirtely sujunut, se kun liikkuu moottorin voimalla. Vain idiootti työntää pyörää ylämäkeen. Ja kuten jo totesit niin saahan niitä matalampia satuloita.

    Mitä taas pystyyn nostamiseen tulee niin tuskin kovin moni jatkuvasti pyöräänsä kaatelee? Ja sekin on tekniikkalaji. Joskus löysin netistä videopätkän missä isot karjut eivät saaneet kaatunutta matkalehmää nostettua pystyyn, mutta hentoiselta naiselta se onnistui ihan helposti kun oli tekniikka hanskassa (=selkä pyörään päin ja nosto jalkavoimalla).

    Huoltoja en minäkään juuri itse tee tilojen puuttuessa ja siitä huolimatta en ole konkurssia tehnyt. Jos hankkii perusluotettavan pyörän niin eipä siinä paljoa remonttia tarvitse tehdäkään. Ja jos määräaikaishuoltoihin ei ole varaa niin sitten kannattaa miettiä muutenkin jotakin halvempaa harrastusta.

    Tehot ovatkin sitten monimutkaisempi juttu ja siitä aiheesta on täälläkin väännetty enemmän kuin lääkäri määrää saamatta kuitenkaan aikaan yhtä oikeaa ratkaisua. Periaatteessa kuski säätelee tehoja, mutta ehkä kuitenkin olisi viisaampaa unohtaa ne kilokyykyt noin alkuun ja aloitella jollakin rauhallisemmalla laitteella.
  10. #10
    Kawajack, käyppä punttisalilla
    Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. (Luutnantti Koskela)
    Myö ei olla tultu tänne kuolemaan, vaan tappamaan ( A. Rokka)
  11. #11
    Tääl Turus kaikki varmaan muistaa sen lyhyt kasvuisen miehen joitakin vuosia sitten, ku teki varmaan tiukkaa ylettyä vaihdepolkimellekkin, saati maahan. Eli tekniikka laji.
    Se ajeli ainaki isommalla kyykkypyörällä. Eikä aina niin hiljaakaa.
    Hänen rinnalla te olette iso tyttö.
    Busa -03
  12. #12
    Lainaa (GSXR @ Syys. 20 2005,22:34) kirjoitti
    Kävin tuossa hiljattain väittelyä siitä, että voiko tämmöinen hukkapätkä (162cm) joskus siirtyä vyöruusun asemasta puikkoihin.
    Ensinnäkin: et sä ole mikään hukkapätkä. Naiselle tuo on hyvin tyylikäs pituus (jos ryhtiä löytyy). Tuo pituus on myös mitä erinomaisin, jos aikoo hommata kilokyykyn, siihen tahtiin nuo prätkät ovat tahtoneet kutistua viime vuosina.


    Lainaa (GSXR @ Syys. 20 2005,22:34) kirjoitti
    "Miehiset" perustelut sille, miksi olisi parempi tyytyä istumaan vaan kyydissä kuuluivat seuraavalla tapaa:
    Noista miehisistä perusteluista olet jo toivottavasti kuullut muutenkin ja ymmärtänyt, etteivät ne aina pidä paikkaansa???
    Esimerkiksi siitä ja sen koosta ja kestävyydestä, ja nyt siis puhuttiin prätkistä.
    Tässä ketjussa oli jo oikein asiallisia vastauksia, mutta laitan parilla sanalla lisää, noin niin kuin vastapainoksi.


    Lainaa (GSXR @ Syys. 20 2005,22:34) kirjoitti
    1. Sä et koskaan saa sitä pyörää liikkumaan mihinkään, jos se ei ole käynnissä. (mäestä oli kyse)
    Tämän edessä paljastan tyhmyyteni: prätkän vanhakantainen sana on moottoripyörä. Miksi se moottori ei olisi käynnissä? Sorry, en pysty auttamaan tässä kohtaa.


    Lainaa (GSXR @ Syys. 20 2005,22:34) kirjoitti
    2. Kun pyörä on paikallaan, se kaatuu heti. Eihän sulla yllä kunnolla ees varpaat maahan.
    Miten niin varpaat? Eikös se riitä, että yksi tassu on tukevasti maaperällä kerrallaan? Mulla voisi olla hotellityyny takalistoni alla ja kuitenkin saisin molemmat jalat maahan, en vain ymmärrä, miksi ne pitäisi saada samaan aikaan asfalttiin? Kyytiläisellekin (vaimoni ) olen sanonut: "paikallaan ollessamme älä liiku yhtään, yli 60 km/h voit vaikka kävellä siellä takana". Muutenkin prätkän käsittely on tekniikkalaji ja siten treenattavissa, alamäkeen ja ylämäkeen tiukka uukkari ei kysy reisiluun pituutta vaan taitoa...


    Lainaa (GSXR @ Syys. 20 2005,22:34) kirjoitti
    3. Ja kun se pyörä kaatuu, sulla ei ole mitään mahollisuuksia nostaa sitä ylös. Mitäs sitten teet, kun olet yksin keskellä ei mitään ja seuraavaa ohikulkijaa joutuu odotella?
    Tässä tilanteessa itse luultavasti odottaisin tsirraa tiedottomassa tilassa, joten en valitettavasti osaa tässäkään kohtaa auttaa. Ehkä joku satunnainen motoristi jeesaisi?


    Lainaa (GSXR @ Syys. 20 2005,22:34) kirjoitti
    4. Sä et osaa itse korjata / huoltaa sitä pyörää pätkän vertaa, jolloin pyörän omistaminen tulee maksamaan miljoonan.
    En osaa auttaa, samassa veneessä ollaan. Toi miljoona on kuitenkin väärä suuruusluokka.


    Lainaa (GSXR @ Syys. 20 2005,22:34) kirjoitti
    5. Liian rajuja pelejä tommoselle tirriäiselle muutenkin... Turha haaveilla näistä "isoista" vehkeistä. (1000 ja 1200 keskustelun aiheena)
    Nykyisessä prätkässäni (olen itse aaaavistuksen yli 100 kg) harmittaa eniten keulimistaipumus. Alle neuvolapainoisilla toi prätkän kiihdyttelynhallinta on huomattavasti helpompaa. Sikäli en ymmärrä tuota "liian rajuja pelejä tirriäiselle" -saagaa, jos tirriäisellä on vaan ymmärrys...


    Lainaa (GSXR @ Syys. 20 2005,22:34) kirjoitti
    En varmaankaan ole ainut pieni nainen, jolla olisi oma pyörä, enhän... . Sanokaa muutama hyvä vasta-argumentti, joilla niittaan jannujen nokat tukkoon. Ne yrittää selvästikkin vain painostaa, jotta en olisi ensi kauden mustissa tilastoissa...
    Sä itse voit estää tuota mustissa tilastoissa esiintymistäsi...


    Lainaa (GSXR @ Syys. 20 2005,22:34) kirjoitti
    Eikö niitä penkkejä voi jotenkin madaltaa / kaventaa, että jalat saisi paremmin maahan?
    Varmaan. Tosin ajotekniikka on se A ja B ja C ja D.


    Lainaa (GSXR @ Syys. 20 2005,22:34) kirjoitti
    Tuo huolto on kyllä sitten ihan totta, siihen pitää aina lähteä hakemaan apua jostain pajalta ja se saattaa nipistää lompakkoa pahemman kerran .
    No, huollot maksaa, niin kuin kaikki prätkiin ja töihin liittyvä.


    Lainaa (GSXR @ Syys. 20 2005,22:34) kirjoitti
    Nimim. mitään pyöristä tiedä, mutta siistiä ois saada se omakin joskus
    Sama vika täällä
  13. #13
    Lainaa (skoge @ Syys. 20 2005,23:57) kirjoitti
    Kawajack, käyppä punttisalilla *
    ...juu, kyl tarttis...
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  14. #14
    Lainaa (GSXR @ Syys. 20 2005,22:34) kirjoitti
    1. Sä et koskaan saa sitä pyörää liikkumaan mihinkään, jos se ei ole käynnissä. (mäestä oli kyse)

    2. Kun pyörä on paikallaan, se kaatuu heti. Eihän sulla yllä kunnolla ees varpaat maahan.

    3. Ja kun se pyörä kaatuu, sulla ei ole mitään mahollisuuksia nostaa sitä ylös. Mitäs sitten teet, kun olet yksin keskellä ei mitään ja seuraavaa ohikulkijaa joutuu odotella?

    4. Sä et osaa itse korjata / huoltaa sitä pyörää pätkän vertaa, jolloin pyörän omistaminen tulee maksamaan miljoonan.

    5. Liian rajuja pelejä tommoselle tirriäiselle muutenkin... Turha haaveilla näistä "isoista" vehkeistä. (1000 ja 1200 keskustelun aiheena)
    Vastauksia:
    1. Yleensä polkupyörät on sitä varten jos haluaa kaksipyöräisellä liikkua ilman moottoria.
    2. Ei pyörän pystyssä pitäminen voimaa vaadi juurikaan enempää kuin fillarin pystyssäpito, vaan kallistuneen pyörän pystyyn nostaminen.
    3. Harva mieskään jaksaa nostaa parisataa kiloa painavan pyörän pystyyn kaatamatta sitä samalla vauhdilla toiselle kyljelle. Eli ei ole este, vaan hidaste kun apua saattaa joutua odotteleen.
    4. Huoltokorjaamot on keksitty, eikä nykymopot huoltojen välillä yleensä niin perusteellisesti laukeile, että korjauksien takia konkurssin tekisi. Sitä paitsi, perushuollot on helppo opetella tekemään itsekin, vaikkei olisi konstruktioinsinööri. Päin vastoin em. inssinä saattaa olla jo työssään niin leipiintynyt tekniikkaan, ettei enää vapaa-aikaansa ala hukkaamaan tekniikan parissa käsiään rasvaten.
    5. Mitäs siinä haaveilet! Toteuta! Tehojen hallinta on enemmän kiinni korvien välistä kuin sukupuolesta.
    Ts. kaikki kohdat 1-5 ovat turhaa miehistä pätemisen tarvetta!



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  15. #15
    Lainaa (kawajack @ Syys. 20 2005,23:12) kirjoitti
    Moottoripyöräpoliseilta tuo vaaditaan, että BMW:n on noustava ylös, ja pyörää on jaksettava työntää - vieläpä aika lujaa - melko pitkä matka, olisko ollu 300 m. Siksi ei kai oo vielä yhtään naispuolista mp-poliisia...
    kawajack...

    ... haluaisitko selvittää tämän? Veikkaisin prätkäpoliisien valinnan olevan viimeisen sovinismin linnakkeen Suomessa (mikä on äärimmäisen helppo uskoa, kun katsoo ammatissa toimivia).

    Nimittäin käsitykseni on tämä: bokseri-BMW:n työntöä 460 metriä ajovarusteissa ja kypärä päässä ja (tiputetaan muut kuin pohjanmaalaiset uroot) sen jälkeen prätkä renkailta kyljelleen, siitä "ylösalaisin" toiselle kyljelleen ja siitä sitten renkailleen.

    Eli siis kaadettua pyörää ei nosteta pystyyn, vaan vedetään "yli" tankin kautta ja sitten vasta toiselta kyljeltä pystyyn.

    Mikä on tietysti kriittisen tärkeä taito, jos olet prätkäpoliisi valtion vakuuttamattomalla kalustolla ja olet kipannut: siitä tietysti "tankin kautta yli" ja vasta toiselta kyljeltä alkaa miettiminen...


    Mutta kummasti naisprätkäpoliisit jäävät taruolennoiksi...

    ... eihän ne jaksa sitä *****vaunua punnertaa, sehän on prätkäpoliisin olennaisin taito...
  16. #16
    ...ai se oli noin mahdottoman kova homma!!! *No, hyvä, että selvitit, ettei jääny väärää tietoa *
    Ehkä jos tänne muuttais joku ent. Bulgarialainen kuulantyöntäjä tai kiekonheittäjä tai joku moukarimörssäri, niin semmoisella vois olla jotain mahiksia... *

    ... ja anteeksi, että tämä meni nyt vähän off-topic *
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  17. #17
    Lainaa (koris66 @ Syys. 21 2005,00:39) kirjoitti
    Lainaa (kawajack @ Syys. 20 2005,23:12) kirjoitti
    Moottoripyöräpoliseilta tuo vaaditaan, että BMW:n on noustava ylös, ja pyörää on jaksettava työntää - vieläpä aika lujaa - melko pitkä matka, olisko ollu 300 m. Siksi ei kai oo vielä yhtään naispuolista mp-poliisia...
    kawajack...


    Mutta kummasti naisprätkäpoliisit jäävät taruolennoiksi...

    ... eihän ne jaksa sitä *****vaunua punnertaa, sehän on prätkäpoliisin olennaisin taito...
    Kyllä joskus varmaan on sellainenkin ihme suomen teillä kun nais mp-poliisi, eiköhän joku sen verta vahva naisihminen löydy, testi on silti tehty niin ettei jokainen velliperse pääse prätkäpoliisiksi vaan että on oltava kuntoa ja jonkunverran voimaakin, kaikki miehetkään ei kurssia suorita

    Ja alkuperäiselle kysyjälle, hanki sen verran matala pyörä jolta varpaat ylettää maahan, joihinkin pyöriin saa ihan valmistajalta madallussatuloita yms. madalluskittejä. Eikä sen pyörän tarttee mikään hirveen iso olla, osta mieleinen vaikka pienempikin jos ei tarttee päteä, aina voi vaihtaa kumpaan suuntaan tahansa. Tervetuloa vaan harrastuksen pariin ja mikään harrastus ei pelkästään ole miesten maailma, sisko mukana kalareissuilla ja tykkää kalastamisesta
    Maybe it was just a dream

    Sometimes things ain´t what they seem

    Better not fool with things you don´t understand
  18. #18
    Lainaa (Aksa_81 @ Syys. 21 2005,01:05) kirjoitti
    testi on silti tehty niin ettei jokainen velliperse pääse prätkäpoliisiksi vaan että on oltava kuntoa ja jonkunverran voimaakin, kaikki miehetkään ei kurssia suorita
    Ei niin.

    Mutta jos tohtorinväitöskirjaan lääketieteessä vaadittaisiin 128 kilon penkkipunnerrustulos, niin joku saattaisi älähtää.

    Mutta tähän moottoripyöräpoliisitouhuun ei kukaan älähdä mitään, onhan se ihan selvä, että 230 kiloista prätkää pitää pystyä heittelemään kuin portsari Kauhajoella asiakkaitaan.
  19. #19
    Lainaa (kawajack @ Syys. 20 2005,23:12) kirjoitti
    ...rajoittua customeihin tai cruisereihin...
    Vedin herneet heti nokkaan..
    .ORG -kanava IRC:ssa - #moottoripyora @ IRCnet
  20. #20
    Aina löytyy sopivan kokoinen pyörä, eikä sillä tosiaan jalat maassa ajeta
  21. #21
    Niin ja aina pitää muistaa että ei se "melan koko vaan se melomisen taito" ööö.....
    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
  22. #22
    Reippaasti vaan mopottimen ostoon! Itselläni ensimmäinen kausi takana. Daamilla mittaa hulppeat 157 cm, pyöränä Suzuki GSX 600 F, joka keväällä madallettiin. Ja hyvin olen pärjännyt! Ja vieläpä ihan itsenäisenä sinkkunaisena. Ihan pitkääkin reissua sillä yksin ja omin päin tein. Ja kyseessä siis ensimmäinen pyörä, ellei pappamopolla ajelua joskus teini-iässä lasketa...

    Alan firmat on sitä varten, että huoltavat pyörän kun huoltoa tarvitaan...

    *Rohkeasti vaan leidimotoristien joukkoon! Eihä siellä mopoissa missään kohtaa ole kylttiä tai tarraa jossa lukis 'FOR MEN ONLY' *


    ps. Hyvä idea on lähteä talvella MP-messuille koeistumaan niin monta mallia kuin mahdollista - sillä tavalla niistä löytyy se omimmalta tuntuva.



  23. #23
    Lainaa (KariK @ Syys. 21 2005,01:24) kirjoitti
    Lainaa (kawajack @ Syys. 20 2005,23:12) kirjoitti
    ...rajoittua customeihin tai cruisereihin...
    Vedin herneet heti nokkaan.. *
    Ja miksiköhän? On ne moottoripyöriä kyykyt ja matkalehmätkin!
    Enhän sanot, että pitää "tyytyä" customehin ja cruisereihin, vaikka ne kyllä useimmiten mielletään mataliksi rakenteeltaan, ja siksi pienikokoisten helpommin hallittaviksi kuin korkeammat pyörät.
    Siihen ei siis sisältynyt mitään arvolatausta, vaan toteamus, että muitakin pyöriä voi kyetä hallitsemaan fyysisistä haasteista huolimatta.
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  24. #24
    moikka,
    meillä LBC:ssä on mimmejä kaikista kokoluokista ja tirriäisen virkaa pitelee pikku-Cata. Käykääs ihan huvikseen kattelemassa, mitä tapahtuu kun tämä tirppa pääsee Pink Pantherinsa satulaan www.catapultracing.com

    t:ylpeä kanssamotoristi
    Tietä käyden tien on vanki
    vapaa vain on umpihanki
  25. #25
    Woe woe... Taitaa ketjun aloittajan miespuoliset kaverit olla suht munatonta porukkaa jos kokevat naismotoristin noin uhkaavaksi ajatukseksi... Eikun pyörää alle vaan jos tuntuu että alkaa kyydissä istuminen tympiä.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  26. #26
    Lainaa (-Cat- @ Syys. 21 2005,07:22) kirjoitti
    ps. Hyvä idea on lähteä talvella MP-messuille koeistumaan niin monta mallia kuin mahdollista - sillä tavalla niistä löytyy se omimmalta tuntuva.
    On käyty jo istuksimassa ja se "paras" löytyi viime messuilta. Siitä nimenomaan on kuulemma ihan turha lähteä edes haaveilemaan...

    Kieltämättä itseänikin huolestuttaa se, että näin sinkkugalleriaan palautuneena, ei ole ketään siinä rinnalla jeesaamassa alkuun. Nuo mopoilijat on enempikin sellasia "tuttuja". Ihan lähipiirissä on tasan yksi fillari * .
    Asia oiskin ihan toinen, jos ois semmonen porukka ympärillä, kuin Catalla * .

    Eikä mulla ole mitään erityistä hinkua kuolla just tällä hetkellä, joten pyörän tehoista riippumatta, aloitellaan ihan hissuksiin, jos aloittamaan pääsee ens keväänä * .

    Kiitos kaikille kommentoineille ja lisää luetaan mielellään * .
  27. #27
    Samanmittaiselle tyttökaverille olisi keväällä tarkoitus hommata myös pärrä. Meillä vaan se ongelma on, että sais sen jotenki innostumaan sporteista kustomeiden sijaan ;) Tai yleensä joku pyörä, jolla pääsee ajoittain >120kmh niin matkakin taittuu

    Tai sitten pitää vaihtaa omakin kustomiin...

    Mutta joo, gsx-f taipuu modaamalla hukkapätkällekin? Pitääpä ehdottaa.
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  28. #28
    Lainaa (koris66 @ Syys. 21 2005,00:39) kirjoitti
    ... haluaisitko selvittää tämän? Veikkaisin prätkäpoliisien valinnan olevan viimeisen sovinismin linnakkeen Suomessa (mikä on äärimmäisen helppo uskoa, kun katsoo ammatissa toimivia).
    vähän ohi aiheen, mutta eikö tässä nimenomaan toteudu tasa-arvo täydellisesti kun valintakoe on sukupuoleen katsomatta *sama
  29. #29
    Meidän perheen naisväki pyörii noissa samoissa pituuksissa ja kaikki ajavat mp:llä: kalustona Honda CBR600, Honda CB500S ja Suzuki GS500E. Yhtään pyörää ei ole madallettu vaikka hieman ehkä tarvitsisi... Ainoastaan tuo parkkipaikkaliikuttelu tuottaa vaikeuksia, siinäkin auttaa kokemuksen kertyminen ja ennakkosuunnittelu. Keskituelle nostoa, pyörän työntämistä ja kaatuneen menopelin nostamista harjoitellaan pyynnöstä EAK -koulutuksissa; kaikki ovat tekniikka- eikä voimalajeja

    Liikenteessä pärjää oikealla asenteella pyörätyypistä riippumatta. Moottoripyörällä ajo on kuitenkin itsensä jatkuvaa kouluttamista, joka ei ( onneksi ) tule koskaan valmiiksi.
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Ulpe @ Syys. 21 2005,08:46) kirjoitti
    Mutta joo, gsx-f taipuu modaamalla hukkapätkällekin? Pitääpä ehdottaa.
    Kyllä vaan, hyvin taipuu hukkapätkälle tuo äffä! Ja suorituskyky varmasti riittää alkajaisiksi, ei sillä jalkoihin jää.



Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen