semmoinen vika tuli r1200c nopeusmittariin, että aamulla liikkeelle lähtiessä mittari toimii tahmeesti muutaman satametriä ja sit ei ollenkaan, tätä on ny jatkunu muutama päivä, samoin tietty trip ja matkamittari ei kerää kilsoja. Irrottelin mittarin takakuvun ja suihkuttelin crc:tä liittimiin ja samalla tsekkasin perässä olevan anturin jöka ilmeisesti nopeutta mittaa. Mittaria en saanu kokonaan irti purettua koska tripin resetointinupin kiinnitysruuvia(M2X6) en saannu auki. Voisko nopeusmittarin anturia jollain testata että tietäis vian johtuvan joko anturista tai mittarista.
Ei voi auttaa, mutta tuosta linkistä löytyy ainakin Repair Manual PDF-muodossa.
Dixi et animam levavi
Joskus on käynyt niin, että nopeusmittarin impulssirengas perästä on löystynyt. Mainitsemasi oireet sopivat juuri tähän vikaan.
Voit itse tarkastaa impulssirenkaan kiinnityksen siten että otat perästä irti nopeusmittarin anturin ja katsot anturin reiästä, pyöriikö impulssirengas ( muutamalla kololla varustettu rengas) takapyörää pyöritettäessä. Tarvittaessa voi varovasti pienellä meisselillä kokeilla, onko impulssirengas löysä.
Mikäli rengas on löysällä, ei auta muu kuin purkaa perä ja liimata rengas kiinni laakerilukitteella.
Ei vanha vittuile, vanha neuvoo.
Joo. kiitoksia neuvoista.Vika on siinä löystyneessä impulssirenkaassa. Takapyörää pyöritettäessä ja ruuvarilla rinkulasta kiinnipitämällä,se pysyy paikallaan eikä pyöri. Ei siihen taida olla mitään yksinkertaisempaa korjaus tapaa kun perän purkaaminen?. Ihan hirvittää pyytää Mototripistä hinta-arvioo. Kesällä vaihdatin Saksassa, Kasselin BMW liikkeessä perän ison O-tiivisteen(part.33127663482 n.18€)kun tihkui öljyä vanteelle, maksoi siellä töineen 168.-€.
Kantsisko kysäistä tarjousta myös muilta BMW-huolloilta ja Myllymaan Repalta.
<p>2002-2014</p>
Jos peukaloiden sijainti on sellainen jottei ihan keskellä niin perän purku onihan simppeli homma. Tai eihän sitä tarvi purkaa vaan ainoastaan avata. Siitä on 15 vuotta aikaa kun avasin sellaisen perän, jossa on on se impulssijuttu etten muista siitä paljoakaan mutta eiköhän se irtoa, ja eikös se irti jo ollutkin, siten ettei pikkulaakeria tarvi irrottaa. Pitäis katsoa kirjasta...
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
no soittelin trippiin ja kyselin arvioo ongelman hoitamiseksi. kertoi että koko perä pitää purkaa, koska se impulssirinkula on siellä aivan viimeisenä,kun purkaminen alkaa toisesta päästä. Sit on jotain shimmaamista ja stefojen vaihtoa. Osat ei paljoo maksa,rinkula,stefa ja peräöljy + pientarvikelisä joitakin kymmeniäeuroja. Mutta kokopäivän työ siihen menee ja että lasku ei ylittäisi viittäsataa euroa. Onneks istuin penkillä kun kuulin hinnan, rupes pyöryttää aika rajusti. Eräs Tamperelainen liike arvioi työtä menevän kolme tuntia,mut en oo ihan varma tajusko ne työn määrää. Eivätkä olisi ihan varmoja saisko pyörän kuntoon saman päivän aikana ,joten ongelmana on pitkä etäisyys Helsingistä.Kummassakaan liikkeessä ei oo aikaisemmin tullu vastaan samanlaista ongelmaa ja pitivät sitä aika erikoisena. Joten pitää vielä nieleskellä ja kysellä tarjouksia ja ajella vaan muun liikenteen mukana ilman nopeusmittarin näyttämää.
Toki on mukavaa, että pyörä toimii kuten on suunniteltu ja on ehjä, mutta tuolla hinnalla kyllä itse korvaisin nopeusmittarin jo parin kympin Sigmalla, joka on vielä alkuperäistä nopeusmittaria tarkempi. Moisen näpertelee paikalleen tunnissa. Tuolla sitten ajelisin kunnes perän korjaus jostain muusta syystä tulee ajankohtaiseksi (sitten joskus).
Kuten sanottua, kysyisin kyllä tarjoukset R.M Heinolta (Tampere), Riku Motorista (Lahti) ja TR-Pyörästä (Turku). Mototrip ei ole kovin kuulu edullisista hinnoistaan *vaikka omien kokemusteni mukaan työn jälki on hyvää.
<p>2002-2014</p>