Ajelinpa äsken Jännevirran keskustasta takaisin 17-tielle päin, sitä normaalia 40km/h vauhtia, kun huomasin vastakkaisella puolen tietä nuorison paska-Opelin konepelti pystyssä, ja kuutisen kappaletta ~18v jätkiä auton keulan ympärillä.
Kun lähestyin paikkaa lähti yksi kävelemään tien yli minun kaistalleni, ja minä sitten ajattelin että kaveri taitaa tulla apua pyytämään. Vasta kun hyypiö alkoi keskiviivan päällä virittelemään tajusin että ei vit... SEHÄN AIKOO POTKAISTA! Onneksi oli pieni vaihde, joten nopeuden huomattava lisäys lyhyellä matkalla sekoitti känniääliön tähtäyksen, ja potku tuli liian myöhään.
Häkellyin tilanteesta täysin, enkä osannut muuta kuin näyttää kansainvälisestikin tunnustetun käsimerkin nuorisojoukon suuntaan. Teon syytäkään en viitsinyt lähteä kysymään lievästä alivoimasta johtuen, mutta ilmeisesti kaverista nyt vaan tuntui siltä että pitää päästä potkaisemaan liikkuvaa moottoripyörää
Paljonhan puhutaan mielikuvaharjoittelun merkityksestä vaaratilanteissa. Viisaammat ovat kertoneet, että jos eri toimintamalleja on harjoitellut edes mielikuvituksessaan, on suurempi todennäköisyys päätyä oikeaan - ennalta mietittyyn - ratkaisuun myös "kovassa" tilanteessa.
Siksipä kysynkin nyt teiltä arvon kanssamotoristit: Mikä on oudoin ja vaikeasti kuviteltavin vaaratilanne liikenteessä mihin olet joutunut? Ehkäpä niitä lukemalla kukin meistä voi oppia tunnistamaan uskomattomiltakin tuntuvia vaaratilanteita tien päällä.
Koko kotimatkan asiaa mietittyäni on oma toimintamallini vastaavan tapauksen varalle varsin selvä. Kun seuraava känniääliö alkaa virittelemään potkua keskiviivalla, minä
(1) irroitan vasemman käden kahvasta
(2) nostan vasemman kyynerpääni vaakatasoon sivulle
(3) kallistan yläkroppaani satulassa vasemmalle
(4) tähtään leukaan
En tiedä onko malli oikea, mutta tuskinpa siitä mitään haittaakaan on - onhan kyynerpäässä vahvikkeet![]()
Try again. Fail again. Fail better.
Mulla kävi vastaavanlainen juttu polkupyörällä noin pari vuotta sitten, mikälie huumehörhö hoippui keskellä pyörätietä rautatien torin läheisyydessä. Jarrutin lähestyessäni häntä (varmuuden varalta että saan pyörän pysäytettyä jos mies tulee eteeni). Parin metrin päässä huomasin että mies nostaa oikean kätensä ja selvästi yrittää lyödä minua isolla rautakettingin pätkällä. En ehtinyt kiihdyttämään, en kunnolla väistämään, mutta sain edes pari polkaisua vauhtia lisää ja yritin vain suojata pääni (enhän tsykkelikypärää käytä tietenkään). Lyönti osui polkupyöräni takatarakkaan ja vaurioitti ainoastaan takaheijastinta. Tapaus nosti reilummasti adrenaliinitasoani mutten tosiaan halunnut mennä takaisin valittamaan asiasta. Poliisiakaan ei näkynyt heti, joten nielin kiukkuni ja ajoin kotiin toivoen ettei mies aiheuttaisi kenellekään muulle tuhoja.
VT750C2 -2000
Aikaa outoon tilanteeseen jouduit, itse on sen verran tässä illalla "tankannut," että mä epäilen toimivani moisessa tilanteessa näin:
Mä ainakin painan torvea ja pistän takajarrun pohjaan 10m ennen ko. henkilö ja tämäytän 30km/h päin dorkaa, joka ei viitsi siirtyä pois tieltä.
Perjantaina itse yllätyin, kun meinasin jäädä toisen moottopyörän alle. Tilanne johtui siitä, että se veijari ajoi 50km/h aluella 70km/h (ajelin perässä.) Ei ihme, että meidän eteen meinaavat kotilokuskit tunkea, jos ajaa liian kovaa.![]()
Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
Tänään sattui yksi aika erikoinen tapaus(ei nyt ehkä ollut vaarallinen tilanne, mutta kuitenkin), nimittäin olin kääntymässä risteyksestä vasemmalle (päätieltä sivutielle) ja odottelin siinä keskiviivan tuntumassa sopivaa väliä vastaan tulevissa autoissa, kun näin jo "kaukaa" eräässä vastaan tullevassa autossa kuskin pitävän kättä ulkona auton ikkunasta. Hänen tullessa lähemmäs huomasin hänen kädessä tupakan natsan. Ihmettelin hetken tuollaista tupakan "ulkoiluttamista" kunnes minun kohdallani tämä tupakkamies tähtäsi ohiajaessaan natsalla suoraan meikäläistä?!?
Ohi meni, mutta kyllähän tuo hetken mietitytti ,että mistähän hyvästä tuokin taas oli?
<p>Honda NTV650 Revere -90 -> Honda CBR600 F -00 -> Kawasaki KLE500 -05 -> Honda CBR600 F -07 -> KTM 990 Supermoto R -11 -> KTM 690 Enduro R -17</p>
Viime kesänä sattui pari kertaa sellanen tilanne, että olin ohittamassa kotiloa, ilmeisesti liian hitaasti,
koska juuri kun olin pääsemässä auton rinnalle, alkoi se tunkea
samalle kaistalle. Ensin luulin että kuskille sattui vahinko *tai ajelee kännissä, pelästyksissäni jarrutin ja lähdin hetken päästä uudelleen ohittamaan, taas sama juttu! * *
Ei tainnutkaan olla ihan vahinko...!!
Muutaman viikon päästä yritti toinen paskapääkotilo
suistaa samalla tavalla minut tieltä. *Ei vissiin saa ohitella
rauhallisesti vaan aina kaasu pohjaan.....? * *
Ei tunnu kovin mukavalta sekään kun känniläinen riuhtoo yht'äkkiä kyytiläisen kauhukahvasta...Liekö tarkoituksena kaataa vai kammeta kyytiin..?
Suzuki SV1000S
Honda CBR600F
Mulle on sattunut eteen seuraavanlaisia harvinaisempia vaaratilanteita:
Moottoritiellä tuli vastaan joku papparainen. Niin tuli vastaan siis silläpuolen tietä jota itse ajoin. En tiedä miten hän oli sinne eksynyt, oli kait jostakin liittymästä onnistunut menemään väärin.
Kerran taas joku hullu koitti peruuttaa liikennevaloissa tarkoituksellisesti päälleni. Tyyppi oli ilmeisesti hermostunut siitä että tööttäsin hänelle, koska hän oli kaistaa vaihtaessaan vähällä ajaa päälleni.
"Kaikki hullut pitäisi tappaa tai ainakin niiden peilit kuuluisi säätää"
Witutus käyrää nostattawa kertomus.....
![]()
Katsoin.. en löytänyt...
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
työkseen ku isompaa autoa ajaa nii tienpäällä näkee valitettavan paljo noita sekopäitä, millon joku yrittää ajaa alle/ohittaa puskuria hipoen![]()
Eip tarvi väistellä kun siirtyy ajoissa viereiselle kaistalle ja päästää rampilta tulijat suosiollisesti mukaan messiin. Eikä toimenpide aiheuta mopolla mitään "tilannetta" edes, koska sillä voi väistää vaikka aivan keskiviivan tuntumaan ja pikkasen kahvaa kääntämällä selvittämään tilanteen kaikkia osapuolia tyydyttävästi.(samu69 @ Syys. 17 2005,23:56) kirjoitti
Jos tommoset tilanteet ovat ongelmia niin katoppas peiliin ja etsi syyllinen. ;P
** Hengitä vapaasti **
Että nyt sitten aloimme jo kirjoittaa tieliikennelakia uusiksi? Toki väistää voi, mutta mitään velvollisuutta siihen ei ole. Tämä nyt on aivan yksiselitteinen ohje. Aika erikoista, jos pitää ruveta häpeämään lain mukaan ajamistaan?(Vante @ Syys. 18 2005,00:11) kirjoitti
![]()
<p>2002-2014</p>
Aikoinaan mun autokoulu opettajani sanoi että vaikka muutoin olisikin kohteliasta väistää rampilta tulijaa niin inssiajossa siitä kirjataan virhe.. En tiedä olisko sellaisesta oikeesti reputettu, kuitenkin nykyään aina väistän jos tilaa viereisellä kaistalla on.(Ctrl+Alt+Del @ Syys. 18 2005,00:47) kirjoitti
![]()
VT750C2 -2000
Rampilta mootoritielle tulevan väistäminen kaistaa vaihtamalla on kuin onkin tieliikennelaissa kielletty. Ns. logiikka edellämainitusta lainkohdasta ei minulle valkene.
Do you have premonitions of déjà vu?
Pyöräkortin eka inssi meni kun väistin rekkaa toiselle kaistalle, hylky tuli että mäjähti. Ei saa tehdä sitä mutta en ymmärrä miksi(motometu @ Syys. 18 2005,05:12) kirjoitti
![]()
Juupajuu jarru on vaudin surmahttp://jariklemetti.tarinoi.fi/
No mitä siitä nyt tulis jos ruvettaisiin kolmion takaa tuleville aina tietä antamaan, menishän siinä ajojärjestykset ihan sekasin. Kyllä siinä ihan turvallisuudesta ja ennustettavuudesta on kyse. Rampista tuleva kiihdyttää oman nopeutensa muuhun liikenteeseen nähden sopivaksi ja liittyy muun liikenteen sekaan. Yksinkertaista(Cubix @ Syys. 18 2005,06:57) kirjoitti
![]()
<p>Teknik sano ryssä kun saranan näki</p>
Ensinnäkin:(Luolis @ Syys. 17 2005,21:09) kirjoitti
![]()
viestiketjun aloituksestasi. Pidin/pidän sitä aidosti erittäin mielenkiintoisena. Valitettavasti jatkopostaajilla ei ollut mitään asiallista lisättävää...
... joten - huolimatta omien kokemusteni puuttumisesta - otan erivapauden kommentoida tuota sanomaasi. Se on nerokas.
Esimerkkinä otan täysin kuvitteellisen henkilön: "motoristin vaimo". Sovitaan vielä, että "motoristin vaimo" liikkuu joskus kotilolla, mutta ei välttämättä ole maailman paras kotilokuski. Kuvitellaan sitten tilanne, jossa "motoristin vaimo" ns. törppöilee liikenteessä, esimerkiksi pysähtyy keltaisiin valoihin (tieliikennelainsäädännön velvoittamana) tai ajaa asuinalueen läpi 42 km/h todellista nopeutta (nopeusrajoitus 40 km/h). Kuvitellaan sitten hänen taakseen se farmarivolvolla ajava Raivo-Reino, joka polttaa päreensä totaalisesti, ja alkaa seuraamaan "motoristin vaimoa".
Jos tämän tilanteen on etukäteen ajatellut, niin oikean toimintamallin löytäminen on paljon helpompaa: "motoristin vaimo" ei ajakaan kotiinsa, vaan johonkin paikkaan, missä on varmasti ihmisiä, esim. aina auki oleva huoltoasema.
Myönnän heti esimerkkini olevan tönkön, mutta antanee jotain kuvaa tuosta toimintamallien etukäteen harjoittelusta?
Ystävällisin terveisin Antti
No justjoo.net. Itse kun pyrin toimimaan joustavasti liikenteessä niin empähän muistanut enää tuotakaan asiaa. Eip kyl mulle oikein valkene miksei tietä sais antaa jos tilaa on... Ehkä tässäkin asiassa taas suojellaan puusilmiä, jotka eivät osaa käyttää peilejä tai kääntää päätään, notta liikenne sujuisi.(motometu @ Syys. 18 2005,05:12) kirjoitti
Ts. JÄLLEEN KERRAN sovelletaan tieliikenteeseen sitä suomalaista nk. sosdem. ajattelupolitiikkaa: mennään "heikoimpien" ehdoilla, kärsikää muut! \.../
Sorry, meni hiukka ot:ksi, mutta sallittakoon? kun tärkeästä, joskin helposti unohtuvasta, tieliikenteen osa-alueesta kyse.
** Hengitä vapaasti **
Juhannuspäivänä viime vuonna ajelin Mynämäki-Yläne pätkää ( monelle varmaan tuttu) ja yhdellä suoralla ohitin pari rauhallisesti etenevää matkailuautoa. Seuraavassa mutkassa oli sivutien liittymä ja vanhempi mies istuskelemassa siinä vieressä kivellä tupakalla. Yhtäkkiä tajusin kottikärryjen olevan keskellä tietä siinä äijän kohdalla, vieläpä poikittain! Onneksi ei ollut mitään paniikkia väistää, mutta jos joku olisi sattunut tulemaan niitä tuolla mutkatiellä yleisiä "pikataivalnopeuksia" niin kiire olisi tullut. Peilistä näin, että matkailuautot pysähtyivät paikalle varmaan keskustelemaan homman mielekkyydestä herran kanssa...
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Viime kesänä olin ryhmittynyt kaistan vasempaan reunaan kääntyäkseni, eikö atk-retku (myöhemmin tarkastettu) vetäisi oikealta peilejä hipoen ohi; perään ja 20 km:n ajon jälkeen joutui pysähtymään valoihin, oli ovi lukossa, mutta aukeni, kun väänsin pelin mutkalle, no epäonnekseen avasi oven, :loppu joten![]()
![]()
Siihen jäi valoihin pitelemään nenäänsä.
![]()
Outo sattumus kävi mulle about 4-5 vuotta sitten, huhtikuun alussa. Olin juuri ottanut Sukisukin talviteloilta liikenteeseen ja kävin siinä heittämässä kevään ekaa lenkkiä Nådendalin keskustassa.
Erään kerrostalon parvekkeelta lensi syliin iso vedellä täytetty ilmapallo (tai spärdäri).
Ei siinä mitään vaaratilannetta ehtinyt tulla, kun nopeuttakin oli vaan tollaset 30 km/h. Heivasin ja koitin katsastella siihen ainoon mahdollisen talon parvekkeille, mutta olivat varmaan älykääpiöt poistuneet sisälle tai matalaksi parvekkeen kaiteen taa. Mitä nyt vähän pyörä ja äijä kastui. Onneksi ei tullut päähän tai isommassa nopeudessa.
Oletettavasti olivat jotain natiaisia. Kaikkee saatanaa sitä pitää keksiä et olis kivaa![]()
Tulin, näin, koitin
Ei kotilot ehi tehä mitää tyhmyyksiä ku ajan ghostriderin tavoin tuppi nurin 24/7
Eikai, parhaita on nää vatipäät jotka koittaa kaikintavoin estää mun ohipääsyn. Eihän siitä mitään tule mut kuitenki vähän omituista, kateuttako vai silkkaa kusipäisyyttä? E-Suomessa tota ei oo tapahtunu mutta ajelin tonne pohjoseen päin ni voi itku miten se liikennekäyttäytyminen muuttu.
04 636 zx-r -> 05 cbr 1000rr -> 01 Hayabusa
No eipä outoja tapahtumia ole tullut. Vaarallisia kyllä. Kerran ajelin mutkatietä vauhdikkaasti menemään, niin eiköhän sieltä tule toinen prätkäilijä vähintään yhtä vauhdikkaasti. Muutama sydämen tykytys lisää. Sitten toisen kerran samalla tiellä, tuli autoilija keskiviiivaa pitkin ja vauhdikkasti. Siinä piti jo säikähtää enemmän.
Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
Puhun usein - mutta paskaa.
Sama kävi itsellekin muutama viikko sitten - jouduin kääntymään mutkatielle asuntoauton perässä. Tämähän hieman estää nautiskelua, joten kyttäsin siinä sitten (pyörälle) sopivaa ohituspaikkaa, ja pienessä notkelmassa se ~100m näkyvyys sitten tulikin. Olin jo lähtemässä ohi kun vastakkaisesta suunnasta mutkan takaa suhahti toinen nautiskelija vähintäänkin moottoritienopeutta!(Elazi @ Syys. 18 2005,12:02) kirjoitti
![]()
Onneksi en ehtinyt lähteä ohi, olisi nimittäin tie käynyt ehkäpä liiankin kapeaksi. Eli varotaanhan myös siellä mutkateillä, kaikki muutkin tekevät hienona syyspäivänä juuri samaa kuin sinäkin!![]()
Try again. Fail again. Fail better.
Voi mennä vähän off topic, mutta kerronpas silti...
Heinäkuun alkupäivinä ajelin pitkin motaria etelästä päin kohti Oulua. Siinä Tupoksen ABC:n jälkeen huomaan vastakkaiselta suunnalta tulleen auton, joka oli nätisti siirretty penkalle. Itekseni vain mietiskelin, että mikähän tuollekin menopelille on tullut, mitenhän jatkaneet tuosta matkaa jne. Samaan hengenvetoon ajattelin myös, että eipä se ketään tuolla penkalla haittaa.
Jatkoin kaasuttelua. Ehkä pari kilometriä ko. paikasta kauhistun: keskellä vasenta kaistaa, hätä vilkut (muistaakseni) päällä seisoi auto! (Siis keskellä "vastaantulevien" vasenta kaistaa.) Alan heti pälyileen, et onkohan tuohon laitettu edes varoituskolmiota, mielessäni nimittäin näin jo kolarin ja lehden otsikot: motoristi/autoilija kuoli ajettuaan päin moottoritiellä seisovaa autoa 120 km:n tuntivauhdissa...) Nooh. Kolmiota ei näkynyt, mutta sitävastoin pari ulkomailta, etelän maista tullutta nuorukaista källisteli parikymmentä metriä auton takana. *Liftaamassa kenties? Jos oisin voinut, olisin heivannu pyörän ympäri ja palannu takas käskien niitä pukkaamaan auton pientareelle...
Onneksi liikennettä oli tuona iltana vähäsen ja toivottavasti seuraava auto pysähtyi ja opasti ko. immeisiä maan tavoille. Onneksi ei lehdistä saatu lukea mitään ikävää ko. asian tiimoilta. Ois varmasti tullut kaameaa jälkeä, jos joku olisi paukassut ko. kotiloon pahki, meinaan.
edit: ja tuskinpa niille ulkomaanelävillekään kovin koriasti olis käyny, jos oisivat täysosuman saaneet... Kuka hullu menee keskelle moottoritien ohituskaistaa vapaaehtosesti seisomaan? -En mää ainakaan...
TEE TYÖTÄ kuin eläisit ikuisesti,
mutta RAKASTA kuin kuolisit tänään
Oudointa? Yolla ita -Afrikan pimeydessa kapeeta soratieta kotiin ajaessa valokeilassa nakyi "keppi" melkein koko tien leveydella. Ei se mitaan - tuumin - ajelen yli. Vauhtia jotain 60 kun sen muutaman sekunnin paasta tajuan etta se on hel** iso kaarme. *Menin taysin lukkoon enka onnekseni tehnyt mitaan vaan ajoin yli. Oli ihan pimee hetki paassa ennen kaarmetta ja sen jalkeen. Yli ajaessa muistan mielikuvituksen tuoneen limaisen tunteen jalkapohjiin. Meni kait 100m ennenkuin havahduin ja pysytin pyoran. Hetken pumpun tasaannuttua kaannyin katsoon kuinka kaarmen kavi, se vaan oli jatkanut tien yli ja kadonnut heinikkoon.
Onni oli etta kaikki toiminta pysahtyi enka vaantanyt tai kaantanyt paniikissa ja pysyin pystyssa. Kylla niita vaistamisia ja muita voi kelata paassa tulevia vaaratilanteita varten, mutta tollaista en ennen osannu kuvitella. Mitenkahan paljon ennakoiva valmentautuminen poistaa primitiivi reaktioita?
TaTe
Olinpa kerran kauniina kesäpäivänä autolla liikenteessä ja ajoin vähän kapeampaa kaupungin kujaa. Edessä meni pariskunta käsikynkkää keskellä tietä. Aikani siinä takana seurailin ja kun mitään väistämiselettä ei tapahtunut, niin möyräytin kauppakassin konetta. Isäntä kääntyi katsomaan, että mikä siellä oikein meteliä pitää. Rouva veti isäntää jalkakäytävän suuntaan, mutta isäntä tuli autoa kohti ja potkaisi (onneksi) eturenkaaseen. Minä noisin autosta ja kysyin motiivia mielenilmaukselle. Istäntä sanoi, että ei tarvitse ihmisiä säikytellä autolla jalkakäytävällä. Rouva huuteli sieltä jalkakäytävältä, että "tule Jorma pois sieltä tieltä". Isäntä vastasi, että, "turpa kiinni, akka" ja alkoi käyttäytyä uhkaavasti. Minä yritin kertoa, että väkivaltaan turvautuminen on huonoin mahdollinen ratkaisu. Ei auttanut. Menin takakontille ja otin sieltä sählymailan ja sanoin isännälle, että tapellaan vaan, mutta minä en tappele reilusti...
Toinen "hauska" juttu on Lappeenrannasta. Kaikki tietää sen suoran, kun tullaan Imatran suunnasta, juuri ennen kuin tie muuttuu nelikaistaiseksi. Kaksikaistaisella on nopeusnäyttö. Ajelin pyörällä siinä auton takana, nopeutta meillä oli vajaa 90km/h (100km/h rajoitus). Kun nopeusnäyttö näytti 87km/h tai jotain, niin se auto pudotti nopeuden n. 70km/h. Sitten kun tultiin siihen nelikaistaisen alkuun, niin auto veti suoraan kaiteen vääräälle puolelle vastaantulevien kaistoille. Sen verran katsoin että autossa oli kaksi nuorta naista ja ne nauroivat kippurassa molemmat. Oli varmaan niin hausta tilanne. Yritin mennessäni vastaantuleville valoja volkuttaa, mutta eiköhän nuo huomanneet sen auton, onneksi se on aika suora tie...
Kyllähän tuolla tien päällä sattuu ja tapahtuu ja välillä ei voi kuin ihmetellä, että miten se on mahdollista.
Sorry joo, mun moka kun en muistanut, ett tommonen joustavuus liikenteessä on täällä tarjalandiassa kiellettyä.(samu69 @ Syys. 17 2005,23:56) kirjoitti
Btw, oisit kuitenkin antanut sen alkuperäisen kommenttisi olla täällä kaikkien nähtävillä, suotta poistit sen.
** Hengitä vapaasti **
Ihmeellisiä asioita sitä sattuu. Espanjassa ajoin konetietä ja kurvissa oli pitkin poikin lautoja tippunut jostain kuormasta. Sisäkurvissa oli vielä betoniaita, jolloin noita ei juuri etukäteen nähnyt. Hieman pelästyin, mutta pääsin ehjänä yli pikku pomppimisella. Vauhtia oli jotain 150.
Sitten Espanjan ja Ranskan rajan ylitin jotain ihme pikkutietä GPS:n avulla, kun en halunnut samaa reittiä ajaa uudestaan. 10km matkalla oli ensin lauma vuohia, seuraavaksi vähän matkan päästä kurvissa lauma hevosia ja vielä jouduin vähän päästä keskelle kanalaumaa. Liekö karanneet jostain, mutta aika omituinen juttu. Vettä vielä satoi niin pirusti ja oli jo ihan pimeää. Tiedä sitten mitä vakuutusyhtiö olisi sanonut, jos olisi johonkin kanoihin tai hevosiin törmännyt.
Dixi et animam levavi
Jyväskylän eteläpuolella sattui kotilomatkalla viitisen vuotta sitten hiljentävä öinen kokemus:
Mäennyppylän takana oli yöllä saatanan iso urosirvi poikittain tiellä, kerkesin jarrutella ihan rauhassa koska välimatkaa oli tarpeeksi, mutta hirvipä ei väistynytkään vaan seisoi poikittain keskellä tietä! Räpytin valoja ja tööttäsin, mutta mitään vaikutusta ei ollut ja juuri kun ajattelin lähteä sitä ohittamaan tuli metsästä toinen jätti, tälläkertaa sarveton, ja käveli suoraan tien yli.
Uroshirvi meni perässä.
Luonnollista kai, mutta jotenkin juhlavaa...
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Itsellä kävi kesän alussa mielestäni todella outo juttu.
Ajelin duunista himaan ja aloin olemaan enää muutaman mutkan päässä. 50 rajotuksella ajelin hissukseen ohi pellon, Louhelaan päin.
Puolessavälissä suoraa, kuuluu suhahdus ja kimpoamisen ääni... joku valkoinen "pieni" esine lentää jumalattoman kovaa edestäni ja ottaa kimmokkeen asfaltista. --> pelästyn ja katson suuntaan (oikealle) mistä epäilin esineen lentävän... niin mitä nään... jokon nuoria "kukkulan" päällä pellon takana.... golf-mailat kädessä! MITÄ VITTUA!!!!!!![]()
käyn kääntämässä pyörän seuraavassa risteyksessä ja menen katsomaan tuleeko uutta palloa. No ei tullut, joten en mennyt sitten käväsemään jututtamassa kun en aivan varma ollut... seuraavaksi kun näen pojat ja jos on mailat kädessä...![]()
![]()
(Sitä ennen tosin käväsen hakee himasta pesarin)
WTF, mitä touhua... vois aika pahasti käydä jos pallosta tulee osuma!![]()
![]()
Viime talvena ajelin kotilolla Lahdenväylää ja nousin Porvoon motarille, no eihän siinä kerennyt kauaa ajelemaan, kun sen ekan liittymän jälkeen joku ääliö peruuttaa keskellä oikeaa kaistaa! no onneksi olin sen verran myöhään liikkeellä, että ei ollut kauheasti liikennettä joten pääsin siirtymään vasemmalle kaistalle ja ohittamaan tuon ääliön töötti pohjassa. No soitto poliisille ja lupasivat käydä keräämässä tuon volvokuskin talteen.
Jos vasemmalla kaistalla olisi ollut auto niin olisin varmaan vetänyt sen peruuttavan perään, koska kaukaa näytti siltä että se auto olisi ollut pientareella, kun motarihan kääntyy vähän niillä paikkeilla, mutta lähemmäksi päästyäni huomasin peruutusvalon... toinen vaihoehto olisi ollut yrittää jarruttaa ja sitten tähdätä pientareelle peruuttajan ja sillan tolppien välistä...