Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 47:een 47:sta
    vaikka kuinka paljon mitä oudoimpia juttuja liikentees sattunu...varmaan pahin ku tossa toissakesänä joku yritti jenkillänsä plokata tieltä,tuli kolmion takaa suoraan eteen.
    ei mitenkään erikoinen tapaus sinänsä,mutta teko oli suht törkeä koska näki jo pitkältä että olin tulossa ja jäi odottamaan,juuri kun olin kohilla niin lämäs kaasun pohjaan.
    04 Buell xb12s

Lainaa (vauhti korjaa virheet... @ Syys. 19 2005,09:56) kirjoitti
    ei mitenkään erikoinen tapaus sinänsä,mutta teko oli suht törkeä koska näki jo pitkältä että olin tulossa ja jäi odottamaan,juuri kun olin kohilla niin lämäs kaasun pohjaan.

Kaikenlaisia sekopäitä sitä kyllä löytyykin. Jouduitko siis oikein väistämään, via polkaisiko tyyppi kaasua vasta kohdalla? Eipä näköjään riitä edes se että tietää tulleensa huomatuksi - täytyy vielä yrittää arvailla onko toinen osapuoli sekopää
    Try again. Fail again. Fail better.
    Lainaa (Luolis @ Syys. 19 2005,15:36) kirjoitti

Kaikenlaisia sekopäitä sitä kyllä löytyykin. Jouduitko siis oikein väistämään, via polkaisiko tyyppi kaasua vasta kohdalla? Eipä näköjään riitä edes se että tietää tulleensa huomatuksi - täytyy vielä yrittää arvailla onko toinen osapuoli sekopää *
    no sanotaanko että ikinä aikasemmin en ollu yhtä kovaa hätäjarrutusta tehny..kyseinen heppu tosiaan oikein odotti että tulen kohille ja kurvas niin eteen että melkein kajautin astron takaovist sisään!! noh,jarrutus tilanteesta selvittyä meikäläisellähän kärähti hermot välittömästi ja ajoin vierelle ja näytin varmaan kaikkia mahd. kansainvälisiä käsimerkkejä,josta sitten tuo astro kuski vasta riemastuikin ja lähti perään tööttäillen ja valoja vilkuttaen...pieni "lievä" kaasukahvan vääntöliike ja eipähän kusipäätä näkyny enää peileistä

04 Buell xb12s

Tunnus suljettu
    Liittyi May 2005
    Kirkkonummi
    Lainaa (vauhti korjaa virheet... @ Syys. 19 2005,16:26) kirjoitti

Kaikenlaisia sekopäitä sitä kyllä löytyykin. Jouduitko siis oikein väistämään, via polkaisiko tyyppi kaasua vasta kohdalla? Eipä näköjään riitä edes se että tietää tulleensa huomatuksi - täytyy vielä yrittää arvailla onko toinen osapuoli sekopää *
    no sanotaanko että ikinä aikasemmin en ollu yhtä kovaa hätäjarrutusta tehny..kyseinen heppu tosiaan oikein odotti että tulen kohille ja kurvas niin eteen että melkein kajautin astron takaovist sisään!! noh,jarrutus tilanteesta selvittyä meikäläisellähän kärähti hermot välittömästi ja ajoin vierelle ja näytin varmaan kaikkia mahd. kansainvälisiä käsimerkkejä,josta sitten tuo astro kuski vasta riemastuikin ja lähti perään tööttäillen ja valoja vilkuttaen...pieni "lievä" kaasukahvan vääntöliike ja eipähän kusipäätä näkyny enää peileistä
    Olisit tehnyt niin, kuin minä--> perään ja
    Voi h...vetti ,kun ei riitä että täytyy varoa kaikenlaisia törppöjä jotka törppöilee vahingossa, vaan vielä törppöillään piruuttaan. Voi p...kele, kun olis kirveellä töitä!
    Toissakesänä ajelin avovaimokkeeni kanssa kaupungilla ja ns. nelikaistasta pitkin... Joku PAJEROkuski tai vastaava yritti eteeni ILMAN vilkkua, siis tuli yhtäkkiä eteeni ja ei ollut kaukana ettei tullut osumaa... No tästä kimpaannuttuani tööttäsin ja ajattelin, että se siitä, hyvä jottei mitään sattunut, kaveri ei huomannut meitä...
    Ajelimme maasturin perässä liikkennevaloihin kun kaveri laski ikkunan ja alkoi huutelemaan vitun homoksi, joka ei osaa liikennesääntöjä, eikä osaa ajaa, mä en VIELÄ sanonut mitään katottiin muijan kans ihmeissään tyypin reihuntaa..
    No olin edelleenkin witun homo jne... kun huusin sille äijälle, "että kai homoksi pitäis alkaa jos joutus olemaan sun akkas näkösen kanssa..." * Sillä oli kait vaimo tai joku nainen kyydissä
    Voitte kuvitella, ku jamppa alkoi nousemaan autosta, mutta valot vaihtui ja sitten alettiinkin ajelemaan/kiilaamaan meitä ja nakkelemaan jotain romuja autosta ulos meitä kohti
    No onneksi pääsin eroon jätkästä ku käännyin muijan ja oman turvallisuuden takia ekasta mahdollisesta oikealle *
    Että semmottia
    PS. terkkuja sille kuskille

oli..CBR 600 RR...
    oli..KTM 620SC...
    oli..RM-Z 250...
    M1800
    Nyt kesällä oli tiukka paikka tuolla pienemmällä maantiellä. Ajelin tietty hiukan yli rajotusten " no niin plaa plaa " niin sit tuli tiukempi kurvi eteen ja metikköö siin sopivasti ettei nää mutkan alkua pitemmälle. No just mutkan keskivaiheilla näky vaan ku tukkirekka oli tulossa sisäkurvin puolelta mettätieltä suoraan tielle. Ja vielä lähdössä mua vastaan tulemaan, siin se kerkes just puoleen väliin tietä ennenku huomas mut, hytti vaan nytkähti ku kaveri veti rekas liinat kii. Sain sit hitusen jarrutettua ja ei muutako tuurilla vastaantulevien puolelta koukata ohi. Kyllä, kyllä ! Tuurilla, tuurilla * Toinen vaihtoehto ois ollu ajella suoraan rekan nuppiin tai sit liittymään ja perävaunun alle. Mut eipä tullu semmosii ajateltua siin vaihees, ei ollu muutako et nyt vaan koukata sivusta ohi. Ja se onnistu, mut kyl joutu pysäkille pysähtyy ja antaa sykkeen tasaantua vaik lujille sekin otti! Ei sitä oikeen osaa tajuta ennenku omalle kohdalle sattuu hiukan tiukempi tilanne. No ajot jatkuu ja se on pääasia

Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

Siis mää vai
    Kyllähän noita autojen kääntymisiä eteen on sattunut melko paljonkin. Varsinkin yksi kerta jäi varsin hyvin mieleen, kun taajamassa ajellessani kaupan pihasta hyökkäsi joku farkkukuski suoraan eteen. Löin molemmat jarrut pohjaan, ja ei tosiaankaan jäänyt, kuin noin 30cm etupyörän ja kuskin oven väliin. Kuski vain katsoi hämmästyneenä ja jatkoi matkojansa. Onneksi ei ollut minun takanani ketään. Olisi voinut kolista hieman enemmänkin...
    Suzuki GSX-R750 -99
    En mä tiedä, mut kun lukee näitä tapauksia, niin ihmettelen et missä helvetissä te oikein ajelette, itse nyt kyllä vasta 3:tta kautta ajelen mopolla ja vaarallisin tilanne liikenneympyrässä, kiertäessämme naikkonen edessä *parkkeera auton ympyrään, jotte silleen. Itse pidän itseäni suht joustavana kuskina liikenteessä päästän motareilla rampeista tulijat jne, harvoin on oikesti ongelmia ollut. Tosin ohitukset teen aina kunnolla, enkä jää köröttelemään vierelle.
    Onkohan osassa motokuskeista ja kotilokuskeista itsessään vikaa, tietty Volvo kuskit on asia erikseen, nykyisin niitäkin kun on enempi kuin aikoinaan LADA kuskeja. *
    Tosin kauniimpi meitin perheessä väittää et oon liikenteessä ihan mielipuoli.

CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
    ei se ollut mun syy ainakaan.
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
    Tapahtui eilen: kaksi kaistaa samaan suuntaan ja valoista lähden vasemmalta kaistalta jonkun farmarin perässä. Seitsemänkympin rajoitukseen asti kiihdytellään ja näen edessä vasemmalla kaistalla pysähtyneen pakettiauton joten vaihdan ajoissa oikealle kaistalle. Edellä mennyt farmari ei jostain syystä reagoi mitenkään vaan törmää pakettiautoon ja pomppaa puoliksi mun eteen oikealle kaistalle. Täysjarrutus, etupyörä lukkoon ja etupää alkaa luistella mutta onneksi pitoa löytyy ennen kumpsahdusta ja ehdin väistää helposti farmaria.

Pysähdyin tien varteen mutta takana tuli paljon autoja jotka pysähtyivät joten en jäänyt tsekkaamaan kuskin kuntoa, pakettiautosta pomppi ulos tummempia herrasmiehiä ihan ok kunnossa.

Onneksi oli turvaväliä ja ei satanut, sateella tuskin olisin saanut etuseen tarpeeksi pitoa pystyssä pysymiseen.
    --
    Kende
    GSX-R 1K7
    Yksi paha kokemus löytyy, tosin mopoajoilta mutta kuitenkin.
    Ajelen maantien vartta sen mitä derbi kulkee ~65km/h. Huomaan peilistä että takaa tulee joku corollan sukulainen ja lähtee ohi. Ok, odotan että tulisi ohi, mutta eipä näy tulevan. Vilkaisen sivulle ja huomaan että koko romu täynnä mannemukuloita virnuilemassa. Samalla hetkellä kun käännän pääni takaisin eteenpäin niin kuski tööttää ja kiilaa oikealle. "Pikkuinen" pelästyminen ja koetan jarruttaa ja siirtyä penkan puolelle. Eivät onneksi osuneet enkä ajanut ojaan asti vaan pysyin pystyssä. Paluu tielle ja mannet ovat jo muutaman metrin edellä, takapenkillä virnuillaan edelleen. Yllätys yllätys, kuski iskee jarrut pohjaan mutta tuota osasin jo odottaa. Kun huomaavat ettei onnistu, jatkavat matkaa.

Tuossa vaiheessa pidin itse sormea töötillä ja välissä sormea ja nyrkkiä ilmassa heilutellen.
    Jos vaan olisi ollut isompi vehje alla, olisin aivan varmasti lähtenyt seuraamaan ja sopivassa paikassa potkinut kylkeä sisään ja peiliä irti.
    Tiedä sitten tuosta autostakaan, oliko edes niiden omistuksessa.
    Not!

...ja sit ihmetelleen miksi noita halveksutaan...

Joskus kevariaikaan ku ajeltiin kaverin kanssa Kalajoelta kohti Ylivieskaa niin oli kans joku ihmeporukka farmarilla pysähtyny tienposkeen. Viittovat hidastaan ja niin kaverin kanssa tehtiinkin kunnes levittäytyivät koko tien leveydelle ns. ketjuksi eteen. Haistettiin palanneen käryä ja vetastiin samantien tupit nurin (kevarillahan sillon mennään). * Siitä ihmisketjusta sit vain läpi...

Porukka lastautui heti takas farmariin ja lähti perään. Eipä ne sen ajan kevaritkaan kulkenu niin paljoo että oltais karkuun päästy vaan hetken kuluttua tuli ko. farmari ohi ja avoimesta takaikkunasta osottelivat pistoolilla sitten. En kerenny näkeen että josko oli vaan ilmakko, mut liinat vedettiin kaverin kanssa kiinni ja 180 astetta toiseen suuntaan. Eivät tulleet enää perään onneksi... Vähän jäi mietityttään että miten olis käyny jos oltais tosiaan pysähdytty. *

P.S Sit oon ollu huomaavinani viimeaikoina että mannet suuttuu kun niistä menee MP.llä ohi. * Oonkin alkanu varmisteleen ja paukautan noista mätäpaiseista aina suht rivakasti ohi ja horisonttiin...

It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Lainaa (julma jj @ Syys. 19 2005,18:33) kirjoitti
    Lainaa (vauhti korjaa virheet... @ Syys. 19 2005,16:26) kirjoitti

Olisit tehnyt niin, kuin minä--> perään ja * *
    heh,suunnitteilla on ollu jo pidempään tehdä tasku rotsin alaselkään johon sais teleskooppipampun *
    en tiedä onko muut huomannu,mut mielestäin kotilokuskit nykyään "sikailee" ja huutelee enemmän ku ennen, jos esim.ajaa
    ruuhkas autojen välistä....? tosin onhan se ymmärrettävää et vituttaa ajaa ruosteisel corollal johon on ostettu kallis höpöhöpö pöntto ja lintulauta mut silti ei oo tehoa saatika kulje

04 Buell xb12s

Hulluin mitä on sattunut?

1) Neek*ri ajoi vastaan liikenneympyrässä

2) Eilen lähti farmiooppeli renkaat sutien liikennevaloista kisaamaan, juuri ja juuri pärjäsin Hornetilla
    Lainaa (Simbad @ Syys. 22 2005,08:46) kirjoitti
    1) Neek*ri ajoi vastaan liikenneympyrässä

2) Eilen lähti farmiooppeli renkaat sutien liikennevaloista kisaamaan, juuri ja juuri pärjäsin Hornetilla

Varmaan sama ooppeli joka lähti meikäläisen vierestä myöskin sutien - en tosin älynnyt vääntää kaasua, nauratti niin perkleesti.

Ilmeisesti tuli testaamaan sitten teikäläistä, kun ei Hornetin suorituskyky eka kerralla selvinnyt
    Try again. Fail again. Fail better.
  17.  
    Äsken just koin aikas ihme tilanteen kotilon kanssa erään kaakkoissuomalaisen automarketin pihalla... Parkkipaikalla on kaksi ajokaistaa samaan suuntaan: oikeanpuoleinen kaista kääntyy rakennuksen nurkalta siihen suoraan menevän vasemmanpuoleisen viereen (tässä kulmassa mm. suojatie ja marketin pääsisäänkäynti). Kaistojen vasemmalla puolella on parkkialue, jolta olin tulossa eli käännyin siihen vasemmanpuolimmaiselle kaistalle (vilkun kanssa jopa!) ja ehdin ajaa sitä hetken matkaa suoraan. Yhtäkkiä eteen työntää ihan suoraan siitä yhtyvältä oikealta kaistalta - ilman vilkkua tai mitään - harmaa uudenkarhea Honda ja pysähtyy siihen, keskelle meikäläisen kaistaa poikittain.

No onneksi oli niin hiljainen vauhti että ei sen kupeeseen työntänyt, mut seuraavana hyppäs sydän kurkkuun kun sen toisen auton ovi lentää auki ja sieltä alkaa mojuamaan joku ("fiksu") suomalainen n. 40v mieshenkilö, isokokoinen, hyvin vihaisen oloinen, hyvä ettei ulos hyppää... .

Alko pikkasen hirvittään et mitäs nyt tapahtuu...

No, tyydyin sit vaan huitomaan sille tyynesti et raahais sen honikkansa eestä pois että muutkin pääsee liikkumaan, enkä lähteny mukaan tohon sen aggrejuttuun. Onneks se läimäsi oven kiinni ja lähti huitsin nevadaan siitä eikä siinä sen kummempaa...

Ihme äijä kyllä, tarvii alkaa mieltään osottaan kun ite mokaa eikä seuraa muuta liikennettä. En oo aiemmin tollaseen törmänny, ja toivottavasti en koskaan enää uudestaan tuu törmäämäänkään. Oli sen verran pelottava tapaus.

Onneks ite on mopolla ajaessa oppinu katteleen sen verran ympärilleen että huomas ton sen kaistan yli vedon ajoissa... Mitäköhän se olis tehny jos olis ollu mopolla liikkeellä - en uskalla ees ajatella.
    B.I.T.C.H. - Babe In Total Control of Herself
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12