moi! ois hienoa saaha vähän tietoa tuosta honda 1000 varadero pyörästä noin yleisessä mielessä jos jollain on kyseisestä pyörästä kokemuksia! *
ku ois pieni himo semmoiseen ja en tiiä kyllä siitä sitten sen enempää!
itelläni oli -92 mallin honda cbr 1000 (matkasarvilla) tänä kesänä ja siitä tykkäsin aivan mielettömästi pitkällämatkalla n.500 km/pv
mut olen kuullut että varadero on mahtava niin vuoristossa ku suorallakin tiellä! pitääkö paikkansa??? *
honda rules
Vaihdoin keväällä 1000 cbr:n Varaderoon ja olen ollut erittäin tyytyväinen.Matkapyöränä tosi mukava yksin tai kaksin tavaroiden kera.Kestää kuormaa hyvin.Olen ajellut 10 tkm aivan pienistä kärripoluista moottoriteihin eikäole juuri pahaa sanottavaa,paitsi
cbr:n terävämpää konetta on joskus ollut ikävä.Mutta kyllä tällä pärjää.Aivan pehmeillä hiekkateillä painon kyllä huomaa.
Kookkaallekin tilaa riittää ja 700 km päivässä ei tunnu missään
cbr:n verrattuna.Pensaa menee hieman enemmän kuin cbr:ssä
n.0,5l matka-ajossa,kun on vanhempaa -99 mallia, viisi vaihdetta.
En ole vaihtoa katunut.![]()
juu, no ite en ole tosin vielä kyseisellä pyörällä ajanut, mutta olen sivusta kuullut ihan hyviä kommentteja kyseisestä joposta *!
sitä tuossa itekkin mietin, jotta mitähän se nappaa polttoainetta, mutta tulin sitten siihen tuloksee, jotta sehän on aivan sama ku tätä kuitenkin tehdään harrastuspohjalta!
onko muuten noilla sanotaan nyt sit -99 ja -03 välisillä varaderoilla mitään suuria eroja/muutoksia tapahtunut, ku tarkotus olis hommata ehkä -01 ja -03 väliltä se pyörä, mut mikäli vanhempikin on melkeen samanlainen, ni empä tiiä sitten!
ymmärsin äskeisestä vastuksesta, että uudemmissa on ainakin 6 vaihdetta! *
onkos *noissa vanhemmissa samanverran tehoja ku uudemmissa? tietääkseni uudemmassa ainakin -01 mallissa on 96 hv???
emäntä ainankin tykkäsi istua cbr:n kyydissä, mutta onko tuo varadero yhtä hyvä istua?
![]()
honda rules
Hyvä peli se on ..itsellä 01 Varaeero ja erittäin onnellinen omistaja-
03 ja uudemmissa 6 vaihdetta ja ruisku ja mittaristo ja etukate hiukan erillainen..
kyseisessä linkissä oma pyöräni
http://www.mp-foorumi.com/gallery/ga...er=kccoy&gid=0
siinä on myös edellinen enduroni TDM 850![]()
Reissut mielessä........
Ja täältä löytyy koeajo motopalstan tyyliin,
Varadero
99-02 ovat suunilleen samanlaisia.2003 muuttui katteen muotoilu,
mittaristo,ruisku ja kuudesvaihde.Vaimon mukaan takana on parempi istua cebarissa.
Pitkajalkainen olla pitaa, sen verran korkea peli. Ihmetytti ne valtavat pyörteet, pleksi ei kovin hyvaa suojaa antanut...
no juu sen jo tossa hokasinkin, että ei se 6 vaihteinen loota tuu ku vasta -03 koska ostin semmoisen vm-01 justiin ja tykkäsin kyllä kovasti!(kccot @ Syys. 18 2005,10:01) kirjoitti
tänään ajoin ensimmäisen reissun eläissäni koko varaderolla 150 km ja ei ollut oikeen mistään mitään huomautettavaa!
ainuthan on tietenkin se ku se on v-kone ni tärinät on sen mukaisia, mut se on totuttelukysymys tietenkin!
mutta mahtava pyörä on ajaa ja ei ota tuulet vaikka on kolme laukkua, vaihteensiirto pelaa todella upeasti, ja vääntö on aivan mahtava!
honda rules
onko sulla muuten tuossa pyörässä normaali vai touring plexi, koska itelläni on paikalla normaalista madallettu versio ja se tuntuu ainakin aivan hyvältä, mutta en ole kerennyt vielä kokeilla toista plexiä!!!(kccot @ Syys. 18 2005,10:01) kirjoitti
mikä on hyvä!
tässä linkki mun pyörään!
honda rules
Onnea uudelle mopolle!
Sen verta kiva peli oli ajaa että tuommonen saattaa joskus tulevaisuudessa tulla itsellekin alle - pitää nyt kuitenkin ensin kokeilla pidempi pätkä*![]()
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
kerkesin ostaa jo -01 varaderon, mutta muutama seikka askarruttaa, ku en ole vielä kerennyt ohjekirjaa kattomaan edes, eli onko tässä mallissa jo ajonesto?(v2xx @ Syys. 18 2005,20:54) kirjoitti
honda rules
niin, no sehän on tietenkin makuasia, mutta ostin juuri tuommoisen pyörän ja sen omistajan vaimo sanoi, että varadero on parempi istua ku cbr!?!?!(Hyyde @ Syys. 19 2005,13:58) kirjoitti
!
mutta makuasia!![]()
honda rules
kiitos kiitos!(MikaL @ Syys. 19 2005,23:24) kirjoitti
pitää ottaa testit joskus!!!![]()
honda rules
mies jolta ostin tuon pyöräni linkki(Köpi @ Syys. 19 2005,14:18) kirjoitti
ni oli leikannut vakioplexistä aika paljon pois ja tehnyt etupäähän reiän kuten on esim pan europessa!
ja sanoi että hänelle erittäin hyvä nyt se plexi, mutta se olikin 194cm pitkä ja itelläni huomasin, että se on ehkä hieman liian matala eli sais olla joku 5 cm korkeampi mulla ku mun pituus on 10cm lyhempi, mutta meinaan kokeilla touring plexillä, että minkälainen se on ajaa!
koska hieman ehkä tällähetkellä hakkaa kypärään joka johtuu liian matalasta plexistä, mutta pyörteitä ei enää ole!!!!!![]()
![]()
honda rules
moi kaikille pitkästä aikaa! eli ajokelit lähenee ja edellistä viestiä lukiessani huomasinkin, että siitä touringpleksin testaamisesta en kerennyt vielä laittaa mitään joten!
laitoin sen paikalleen viime vuonna loppukesästä ja ajelin n. 350 km sillä, kunnes laitoin pyörän seisontaan ja täytyy sanoa, että minä tykkäsin todella paljon siitä touringpleksistä!
monet on moittinut pyörrettä sillä pleksillä, mutta en kyllä huomannut ku 140km/h vauhdissa kun kypärää laittoi hieman sivulle ni rupes tuuli ottamaan mutta normaalisti pää keskellä ei mitään!
mutta tämähän on varmasti kans pituudesta paljon kiinni! pituuteni on 183 ja pleksi on givin touring!
mutta ei muutaku lisää keskustelua ja hyviä pyöräkelin aloituksia kaikille!
ajelkaahan sit niin ettei kortti kuiva heti!
![]()
honda rules
Itselläni on -01varadero . Neljä kesää ajetttu ja
mittarissa 85 tkm. Ollut luotettava vehe.
..paitsi, viime kesänä alkoi nykimään ja veto loppui.
Vikaa etsittin..... lopulta vika löytyi bensapumpusta,
Kärkiä tuskin enää oli ollenkaan, jotenka neuvoksi.
Kannattaa kerran kesässä ottaairti ja puhaltaa
paineilmalla puhtaaksi.
Muuten.. Paljonko maksoit touringpleksistä?![]()
Katsoppa tätäkin http://www.varadero-international.com
Ei varmasti hullumpi peli ja hyvää Honda laatua..
Bike numerossa 7/2004 on testi ja koeajo...![]()
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
moi!(lalli @ Maalis. 18 2006,10:43) kirjoitti
en maksanut siitä touringplexistä mitään, koska se tuli kaupan yhteydessä mukaan, mutta tietääkseni se maksaa siinä 100 €!
mielenkiinnosta kysyisin sinulta siitä h.i.s.s ajonestosta, että vilkkuuko sulla siinä valo kun sammutat virran?? eli se näyttäis siltä että se olisi aksivoituna ja jos vilkkuu ni miten sen saa vilkkumaan??? koska itselläni ei vilku! vaan se palaa n. 3 sek. ku laitat virran päälle ja pyörä ei sen 3 sek. aikana edes käynnisty!!! eli sitten vasta saa käyntiin ku on valo sammunut!![]()
honda rules
Moro! Itte hankin -01 Varaderon tossa tammikuussa ja laitoin samantien givin touring plexin koska edellisessä afrikkalaisessani oli myös korkeempi plexi ja se sopi ittelleni vakioo paremmin. (oon 192) *Plexin hinta about 90 ekee riippuen mistä hankkii.
Kokemusta varaderosta ja korkeemmasta lasista vielä ei ole siis vielä metriäkään. Keväättä odotellaan....![]()
Varadero -01
Ja toi sama bensapumppu ongelma oli jo afrikkalaisessa. Africa Twinillä pääsi jatkamaan matkaa pumpun "hajottua" ku ohitti pensaletkut pumpun kohdalta olettaen että oli yli puoli tankkia bensaa tankissa. En tiedä miten varaderossa menee et onko sama homma mahdollista jos pumppu sanoo kaput??
Ja tosta ajonestosta en osaa sanoa juuta enkä jaata, vielä...![]()
Varadero -01
Ajelin kahdella varaderolla yhteensä melkein 80 tuhatta km. Hyvä pyörä pitkällekin kuskille ja matkustajalle.
Harvassa pyörässä saa matkustaja koipensa 90 asteen kulmaan.
Yksi huono puoli on pirunmoinen tuuliherkyys lastattuna; 3 laukkaua+tankkilaukku+2 henkeä kyydissä Ison Beltin sillalla vedin sivutuulessa kahden kaistan "ässän", kun pylonin takana tuuli (20m/s) kääntyi yhtäkkiä toiseen suuntaan ja alkoi uudestaan pylonin takana. Älkää kokeilko kotona!!
Olen kuullut muiltakin samanlaisia juttuja.
Viime kesän ajoin matkapyörällä, mutta varadero on mielestäni yksi parhaista pyöristä yli 185-senttiselle, jolla on kyyditettävä mukana.
Matkapyöristä (pannari, LT jne. löytyy samat tilat).
Bensapumppu hajosi 30 tkm jälkeen toisesta pyörästä, muuten ei mitään vikaa.
Ei muuta kuin ostamaan, mutta varokaa sivutuulta ihan oikeasti.
Sulais nyt lumet ainakin ennen kesää.
Tee se nyt, huomenna voi olla.....
Olen kuullut että veturin / varaderon kone olisi tarkka mitä öljyä sille syöttää. Kytkimen toiminnassa eroja ?
Vinkit tervetulleita !
![]()
-Matka on määränpää-
R 1200 GS
...Niin siitä öljystä.
Itse oon käyttänyt Belray öljyä.
Kytkimessä ei ole ollut mitään.
Jep mulla on MRA Tai joku sellaine en muista tarkkaan merkkiä.. siis asiaan(honda1000 @ Syys. 19 2005,23:17) kirjoitti
.. se on säädettävä plexi
Mulla on hälyytin jossa käynnistyksen esto ja mun -01 :ssä ei ole sitä vakiona.
Tuulta tuntuu vähän vierastavan mutta ei kyllä tarvitse erikseen sitä tarkkailla sää ukolta.![]()
Reissut mielessä........
Onko teillä omassa mopossanne laitettu Slipareita ja millaisia ja mitä naapurit siihen sanoo..onko Saundit kohdallaan.
Reissut mielessä........
Vara Teron ohjekirjasta löytyy selostusta H.I.S.S:n toiminnasta: Virran katkaisun jälkeen varoitusvalo aktivoituna 24 h, vilkkuu 2 s välein. Voidaan kytkeä pois toiminnasta kellon asetusnamiskasta.(honda1000 @ Maalis. 23 2006,19:16) kirjoitti
Veturi palstalla oli siitä öljystä kirjoitusta, joten syötämme Terolle kymppi neljääkymmentä. Eipä kolahtele vaihteisto !
![]()
-Matka on määränpää-
R 1200 GS
Moro! Onko kukaan vaihtanut Varaderoon jäykempää takajousta, ittellä meinaan pohjaa 2 päällä jo hyvin pienissä montuissa vaikka säätö onkin jäykimmällä, asia ei sinänsä tullut yllätyksenä ku pyörää osti, negatiivisia huhuja olin kuullut jousituksen löysyydestä jo aiemmin. Elikkä mitä kannnattais harkita, Wp, Öhlins vai joku muu??
Varadero -01
Moi(Moppe01 @ Huhti. 24 2006,06:25) kirjoitti
Ota yhteyttä Jämsään Huolto- Kaksikko nimiseen firmaan. Kysy J-P:tä. Hän on tehnyt noihin Varaderon takaiskareihin jonkin asteisen korjauksen. Kuulemma toimii sen jälkeen moitteetta.