Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Lieneekö tarvetta vaihtaa nokkaketju jonkin tietyn kilometrimäärän jälkeen? Heinäsen kirjasta en ko. asiasta löytänyt mainintaa vai luenko valikovasti? Pyörä on vuosimallia -89 vai onko ajateltu ettei mopoilla niin paljon ajettais elinkaarensa aikana, että ketju pitäis vaihtaa!
    Itseänikin kiinnostaisi sama asia. Omani on vuosimallia -91, mutta varmaan aika samoihin aikoihin tuo vaihto tulisi suorittaa. Nyt on 48,5 tkm mittarissa ja jonkun verran tuo nokkaketju kilisee * . Pelkkä kiristäjä ainakin Haynesin kirjan mukaan * on helppo vaihtaa. Olen kuitenkin kuullut, ettei se yksinään välttämättä auta. Ketju voi olla jo niin venynyt, että ajoitus on pielessä.

Ja jos tuo ketjunkin vaihto tulisi jossain vaiheessa ajankohtaiseksi niin missä sen Turun lähistöllä voisi teettää? Bike Worldissä ei ainakaan suostuttu tekemään kuin ensi talvena. Eli kannattaa ajoittaa kaikki sellaiset viat talveksi joita ei itse osaa korjata * .

Kilinä ja kolina on kuulemma tyypillistä, mutta kuitenkin jännittää jos se joskus pamahtaa lopullisesti. Vois tulla aika ikävää jälkeä meinaan.
    DT125R-95>CBR600F-91>ZX9R-01>ZX6R-04>ZX10R-05>BSE 125 minisupermoto>CBR900RR-92
    No mutta. Mulla vm -00 tuo cebari. ja jo pitäs vaihtaa kiristäjä kun tahto pientä särinää ja kilinää pidellä... lieneeköhän kalliskin osa?
    MC Kulkumulkut foreva! ;) www.kulkumulkut.tk
    Omasta 93 cebarista meni vaihtoon talvella.
    kilsoja 55000!
    rupes syksyllä pitään aikamoista "rallatusta".
    Sanoivat Bike Worldissa et pelkkä kiristäjä ei riitä (tuli ite kokeiltua ja todistettua)

Mut toi vaihto tulee mun mielestä ajankohtaiseksi vasta kun rupee pitään meteliä.
    Leuka rintaan ja kohti uusia tappioita.
    Tallissa 600 RR -04 ja Z 1100 st -82
    Mua kiinnostaa kans toi vaihtoväli.
    On nyt 69 tkm takana 600:lla -92 cebarilla ja rallatus on lämpimänä voimakasta(jos on menny sammuttaan koneen ja antanu muutaman minuutin seisoa).

Miten on muilla menny vaihtoon toi ketju?

N. 70 tkm kesti ketju mulla.
    vähä ot, mut huomasitteko et tää on YLI 2 vuotta vanha aihe..?
    Lainaa (ville_ @ Syys. 24 2005,12:26) kirjoitti
    vähä ot, mut huomasitteko et tää on YLI 2 vuotta vanha aihe..?
    Mutta mopo on vielä vanhempi Voiko nokkaketjun kiristin laiskistua, kun lämpimänä käynnistäessä rallattaa ihan pirusti, mutta pienten n.30 sek kiekkojen annon jälkeen vaimenee? Voisko sitä jotenkin piristää?
    I was born with a plastic spoon in my mouth...
    ST 1100
    No olin laiska ja jatkoin vanhaa. *
    Mulla kans lämpimänä sairas rallatus, mutta hetken käyneenä tai kylmänä ei mitään. Kilometrit(71tkm) kyllä tuntuu jo ketjun vaihtoon ajavan. Tässä ennen joulua varmaan vaihtuukin ketju ja kiristin kunhan saan seisontaan ton pyörän.

vanha topiici mutta aina niin ajankohtainen,tietääkseni mitään tarkkaa kilomeri/vuosi määrää ei ole, tollanen 70tkm-80tkm voisi olla jo aika hyvä vaihtaa,mulla 37tkm ajettussa fbladessa pikkasen kolkottaa kun kone on kylmä ja lähdetään liikkelle n.2 km jälkeen lakaa,joten ei vielä kiirettä vaihtaa.. eräällä org:laisella tonninen pitää aivan mahdotonta kolinaa mutta hyvin tuntuis pyörä liikkuvan,ja sillä ei todellakaan ajella rauhallisesti

Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  11.  
    Mulla vaihdettiin kiristäjä 5500km jälkeen * . Meni takuuseen. Kyseessä -03 malli.