Nyt kun olen tuossa puuhastellut tuon pyörän kanssa, niin kiinnostaisi tietää mikä musta letku tuolla pyörän alla roikkuu ilmassa? Eli pyörän etuosassa ja pohjassa.
Miten muuten tuota katteiden sisäpuolta voisi pestä? Ei varmaan kannata mitään vettä sinne roiskia, joten millä hiekat ja vastaavat saa pois. Paineilmallako? Kytkinkopassa on myös ihme paskaa, sellaista vähän tahmeahkoa johon on sitten tarttunut hiekkaa. Lähtee kyllä raaputtamalla pois, mutta jos jokin parempi keino on olemassa, niin kertokaa vaan.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Jos siis tarkoitat 749S:ää, niin se katteiden välissä oleva letku tulee bensatankin hengitys-/ylivuotolinjalta. Toinen letku, jonka pää jää näkymättömiin katteiden ollessa kiinni tulee ilmalaatikolta.(Desmosedici @ Loka. 16 2005,18:23) kirjoitti
Ei kait katteen sisäpuolen vesipesulle mitään estettä ole? Katteet vain irti ja pesu vaikkapa autoshampoolla.
Tarkoitatko kytkinkopan sisäpuolta? Sinne ei kyllä pitäisi hiekkaa päästä, ellei se sitten ole avonainen. Sinne kopan sisäpuolelle kyllä saattaa keskelle kertyä hieman vaseliinia, joka tulee ilmeisesti kytkimen painelaakerista. Se pitäisi kyllä lähteä pyyhkimällä. Jos sitä tahmeaa on siellä enemmänkin, on syytä epäillä stefan öljyvuotoa. Jos tahmea on taas ulkopuolella, se voi olla öljyvuotoa tai sitten esim. jotain asfalttipikeä.
Joo nuo letkut siinä on. Arvelinkin, että ihan tarkoituksella ne siinä ovat, joten mielenkiinto heräsi, miksi.(assu @ Loka. 17 2005,11:23) kirjoitti
Niin olin huolimaton tarkoitin luonnollisesti itse pyörää, en pelkästään katteita. Eli katteet on veke ja siellä täällä on joitain hiekan jyviä tai muuta paskaa.
Ei vaan tarkoitin sitä kopan ulkopuolta. Ilmeisesti muilla ei ole vastaavanlaista töhnää ilmennyt, mutta ilmeisesti kengistäni on irronnut jotain scheissea siihen ja sitä siinä nyt sitten on. Melko erikoista, että siihen tuolla tavalla on tavaraa tarttunut, mutta niin se vaan on. Pikeä en usko sen olevan, jotain öljyä se voisi olla, tai varmaan onkin. No eiköhän se lähde irti.
Kiitoksia kuitenkin tiedoista ja neuvoista.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Joo, ei muuta kuin vesipesu sinne moottoriin, kunhan ei ole mikään koppa tai muu vastaava irti. En ole huomannut mitään ongelmia pesun suhteen. Hyvä olisi kyllä käyttää moottori kuumaksi pesun jälkeen, jotta vedet haihtuvat. Paineella ei kannata päästellä liittimiin eikä sytytystulpan aukkoihin. Olen käyttänyt myös mietoa liuotinainetta öljyisiin kohtiin ilman ongelmia. Onhan se moottori muuten Monsterissakin koko ajan alttiina vedelle.(Desmosedici @ Loka. 17 2005,11:46) kirjoitti
Minun tekisi mieli hankkia pientä projektia... esimerkiksi Monster lämmittäisi kivasti mieltä pimeinä talvi-iltoina. Sopisi hyvin talliin kaveriksi 749:lle ja Vespalle.
Myös ebayssa on jonkinmoinen määrä ajoittain osia kaupan. Polttoainetankkia on hankala saada SS-malliin kun se tuntuu hajoavan niin helposti Cuppilaisillakin.
sinäkö sen 900ss:veit(FuturaRST @ Loka. 18 2005,13:26) kirjoitti
![]()
no en ois halunnukkaan! ostitko siihen jo katteet , saattaisin tietää sulle edulliset, oliko paljon vikoja?
Vogelscheisse on joskus kans aika veemäistä saada pois, varsinkin semmoinen hyvin tähdätty.kirjoitti
No niin osat saapuivat viimein. Muista osista nyt ei mitään, mutta kiinnostusta herätti se monoperä, jonka hankin. Täytyy sanoa, että on se ainakin erilainen nyt, kuin mitä vakio biposto oli. Ihan tyytyväinen olen, vaikka se ensi silmäyksellä näyttääkin yllättävän isolta. Pitänee varmaan teettää sellaiset lapselliset "65" tarrat siihen, kun tuli otettua valkopunaisella maalauksella.
Edit. Ja kyllä se perä huutaa entistä enemmän sitä hiilarisuojusta ja tehopönttöä, katsellaan.