Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Tulipas hankittua -93 VFR. Ensi kesänä olisi sitten tarkoitus sännätä reissuun kolmen Givin laukun ja kyytiläisen kanssa. Kiinnostaisi kuulla kokemuksia teiltä jotka olette matkanneet ko. pyörällä suunnilleen samanlaisella kuormalla. Miten meni reissu, pelasiko pyörä, mikä oli huonosti, mikä hyvin jne. Vinkkejä, varoituksia yms. myös olisi kiva lueskella.

Tarkoituksenani olisi ainakin viikko viettää yhtä soittoa tien päällä. Suunta ei ole vielä ihan selvillä, mutta mitä todennäköisimmin katsellaan kotimaan maanteitä.

Ja jos joku olisi vaikkapa kirjoitellut matkapäiväkirjaakin niin linkkihän olisi paikallaan.
    Viime kesänä - 91 mallisella olin kulussa, tosin yksin ja vain takalaukulla (Kappa42), takapenkki täynnä tavaraa kylläkin.

Ohimennen poikkesin Kroatiassa ja 12 pv--14 maata = 6400 km.

Eli tuolla pelillä jaksaa kyllä ajaa. Uudemmalla 2 päällä tänäkesänä samanmoinen rypistys ja hyvä sekin, tosin takamatkaajaa ei "huomaa" RC_46:ssa niin helposti.
    Takaiskari on hyvä olla kunnossa, omasta pimahti n. 70000 km:ssa, vaihto Hagoniin auttoi.
    Pyörä on tuohon pitkään matkaan kuin tehty, takamatkaajallakin on hyvät tilat ja satula ei ole liian korkealla/kova. Autobaanalla saa molemmilla (uudemmalla ja vanhemmalla) pitää hyvää matkavauhtia, eli 160-200 ominaisuuksien isommin kärsimättä. 91:nen vei bensaa kyllä aika mauttoman paljon tuolla yli 170 vauhdeissa.
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
    Muista sit tsekata se jännitteen säädin ennenku lähet pitkään reissuu.
    Kamu oli lähös jänkhälle ja paria päivää ennen alko ihmetteleen et mikä täällä katteen alla kärtsää, sehän se.
    Onneks hokas ennen reissuu, ois ollu ihan kiva jossain korvessa tien päällä.

Olin itte tänä vuonna pitkästä aikaa vaan suomessa reissussa.
    Viikko meni kun ajoin itärajaa viakareliaa sodankylään ja sieltä nelos tietä takas. Kävin kyllä aikas paljon kavereille kyläs ja muutenkaa en tehnyt liian tiukkaa päiväohjelmaa ku en ollut mitään rautapersettä ajamassa.
    Ittellä, yksin ku olin oli käytössä takalaukku (givi46), tankkilaukku ja lousin n.50l vedenkestävä putki.
    Hyvin riitti tavaroille. Välillä piti ihan ostaa kaljaa et ois täydet kassit
    Vaihtovaatteita en ottanut kovin paljon. Päätin nääs lähtiessä et joka paikka missä yövyn pitää olla sauna ja pesu mahdollisuus ja se oli hyvä päätös. Ei tarvinnut läheskään niin paljon vaihtaa vaatteita.
    Oli muuten ihan kiva olla itäsuomessa saunomassa n +24 asteen helteessä ku tv:ssä näyttivät sitä stadionin ukkosmyskyä. Kyllä maistui kylmä olut hyvältä laiturilta.
    Neuvoksi sanoisin:
    - pois kiire ja aikataulut, ei pakkoaikatauluja
    - hommaa hyvä tankkilaukku jossa on useita kerroksia
    - laske tarkkaan pakkaamas vaatteet niitä tulee aina liikaa
    *ja jos tiukkapaikka tulee niitä voi vaikka ostaa
    - rahaa kannattaa alkaa säästään jo nyt ettei tarvi sit
    * jännittää, sitä meinaan menee
    - visakortti on ihan hyvä hätävara. Itte esim. tankkasin sillä
    * kaikki bensat
    - ajelee silmät auki, suomessa on paljon nähtävää...usein aika
    * piilossa.

Hyvää reissua kotimaassamme Suomessa, samalla työllistät Suomalaisia! Etkä mitään m****kikkeleitä!

Sorry oli pakko

Life is hard, then you die...
    Tuo olikin hyvä vinkki tuo jännitteensäädin, olen ollut haistavinani toisinaan etenkin kaupunkimatelussa palaneen käryä, olisikohan se siinä selitys. Pakko näin aloittelijana kysyä että mistä sen säätimen löytää -93 Vifferistä? Koko pitkä talvi aikaa vaihtaa...
    RC-36:ssa löytyy säädin takakatteen alta , n. röökiaskin kokoinen möykky. Samoin uudemmissa.

Omiin olen laittanut jäähdytyspuhaltimet, kestävät hiukan kauemmin...
    Regulator /rectifier problems googleen, varmaan löytyy jotain.

Ohjauslaakerit on kanssa yks tarkastuksen kohta...
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
    Lainaa (aKT @ Syys. 15 2005,17:20) kirjoitti
    Tuo olikin hyvä vinkki tuo jännitteensäädin, olen ollut haistavinani toisinaan etenkin kaupunkimatelussa palaneen käryä, olisikohan se siinä selitys. Pakko näin aloittelijana kysyä että mistä sen säätimen löytää -93 Vifferistä? Koko pitkä talvi aikaa vaihtaa...
    Jos olet kartottamassa vfr:n vikoja olisi hyvä mainita myös oman pyörän mittarilukema (jos pitää kutinsa) on paljon helpompaa ennustaa että mitä on edessä ja mitkä todennäköisesti edellisen omistajan aikana jo korjailtu.. kestävä pyörä toi vfr kyllä on,noi jännitteen säätimet ovat kaikkien honda katupyörien riesa,mutta olen kuullut että vfr:ssä erityisen paha ongelma,olen kuullut yhden tyypin vaihtaneen yhden ajokauden aikana 3kpl jännittenrektifiereitä.. vanhaan -93 cbr 600:seen jouduin huhtikuussa vaihtamaan ja heti perään nykyiseen cbr 900 firebladeen,aika kallis pikku murikka
    muuten Hondat ei ajamalla rikki mene
    siinäpä osat joita olen joutunut hondiini vaihtamaan

Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
    Vaimon kanssa ajettiin parissa viikossa n. 4000 km ympäri Suomea '91 VRF:llä seuraavanlaisella laatikostolla:
    - peräboxina Kapan K40
    - sivulootina 2 x Kapan K21 cruiser
    - tankkilaukkuna Oxford "1"

Tavaraa ei mahtunut muutakuin välttämätön, koska mukana kulki myös teltta ja makuupussit (laukkujen sisällä!). Tosin teltta ja makuupussit täytyi investoida. Parin viikon tiukan vertailun ja etsimisen jälkeen löysin suhteellisen halvan ja pienikokoisen yhdistelmän joka sopi meidän tarpeisiin.

Koko matkan aikana pyörä toimi kuin unelma ja mitään ongelmia ei esiintynyt. Pisimmät ajopäivät olivat noin 600 km:n mittaisia. Pitkillä pätkillä vaihdoimme kuskia noin 120 kilsan välein. Voin muuten suositella, sillä välillä on ihan kiva katsella muitakin maisemia kuin asfalttia.

VFR:n ajoasento sopii ainakin meille (175-180cm). Pitkätkin pätkät meni sen suurempia puutumisia.

4 tkm voi tuntua äkkiä paljolta, mutta jälkeen päin tuntuu että tonni tai pari olisi vielä mennyt...
    A-P
    vfr:llä on hyvä reissata. Tuli käytyä samanlaisella muutama norjan reissu ja kotimaatakin tuli ajeltua ristiin rastiin. Melkein joka reissulla kolme 40l laukkua+tankkilaukku ja kyytiläinen. Kyytiläinen yleensä vielä huolehtii laukut täyteen tavaraa... Se jännitteensäädin meni meilläkin hajalle ja vielä reisssussa. Otin liittimen irti ja ostin akkulaturin. sitten vaan välillä huoltoasemalla mopo lataukseen ja odottelua... Aika paljon autoilijatkin vilkutteli valoja kun ajelin pimeellä pyörällä, vaikkakin päivällä. no kotiin päästiin ehjänä ja onneksi ei ollut kiire kun matkaa oli jotain 700km.

Mulla oli ensimmäisen sukupolven VFR, jolla tuli käytyä sekä Norjassa että Saksassa ja täytyy yhtyä ylistyskuoroon. Viimeisellä retkellä oli 3xgivi+tankkilaukku+kyytiläinen, eikä se tuonut mitään ongelmia matkailuun, kunhan vain tiukissa kurveissa ja ohituksissa muisti ottaa huomioon lastin olemassaolon. Tässä ekassa sukupolvessa ei ollut vielä r/r-ongelmaakaan, mutta ohjauslaakeria sai olla aina joskus kiristämässä ja jousitus oli pehmeä vakiopyörässä.

Pyörästä riippumatta kannattaa aina yrittää pakata painavat tavarat mahdollisimman eteen ja alas (työkalut,öljyt yms. tankkilaukkun alaosaan). Tankkilaukun yläosassa voi pitää tavaraa mitä tarttee matkan aikana, juomavesipulloa, sivutuen alle laudanpätkää, kakkoshanskoja yms.

Niin ja kyytiläisen taskuun vara-avaimet, niin ei tartte työntää pyörää kotiin, jos toiset avaimet katoaa tai lukittuu satulan alle...
    Vfr:llä reissuun, totta kai!! Itse olen ollut erittäin tyytyväinen myös pyörän matkaominaisuuksiin! Omani on vuosimallia-91. Olen ajanut pyörälläni jo yli 40tkm. Reissattu jo aika matka. Viime kesänä olin neljä viikkoa alpeilla kurvailemassa. Matkustajan, kolmen laukun (givi maxia e52 ja keyless e41) ja tankkilaukun kanssa tuli reissattua. Raskaalla kuormalla matkassa vaan eipä haitannut. Pyörä pelasi kuin unelma, ei mitään ongelmia. Lataus systeemin vaihdoin pari vuotta sitten sellaiseen jäähdytys ritilöillä varustettuun malliin ja ei ole sen jälkeen ollut mitään. Ainut Sanomisen paikka oli tuo takajousitus. Joten vaihdoin tilalle öhlinsin täysin säädettävän paketin, nyt pelaa!! Mutkaisilla ja" mäkisillä" alppi teillä vfr on mielestäni elementissään. Väännöt riittää viemään pyörän kevyesti ylös, voimakas moottorijarru riittää alastulossa hillitsemään vaudin nousun jarruja säästäen! Autobaanalla sitten kokeilin 220km/h matkanopeutta päivän, menee, vaan illalla on sitten niskat jumissa! Siis kaikin puolin toimiva matkakumppani. Nautinnollisia kilometrejä!
    Kyllä tämä todellakin on parasta mitä housut jalassa voi tehda!

Honda vfr vtec
    Tota niskajumitusta voi kokeilla poistaa hommaamalla korkeamman pleksin.
    Ainaki tohon mun (vm-02) sellanen givin valmistamana löytyy.
    Alkuperäinen on ainaki pidemmälle kuskille aivan liian matala ja varsinki pitkällä reissulla meni niskat kyllä totaalisen jumiin.
    Oon sit joskus reissun jälkeen ottanut pois jos on tullut mentyy radalle tai nakkikiskalle et katu-uskottavuus säilyy. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    Viime reissun jälkeen en oo sit vielä ottanut pois. (vrt. laiska)
    No ei se korkeempi ku jotain 40-50mm mut eron huomaa.
    Life is hard, then you die...
  12.  
    Juu, on mullakin ollut tuo korkeampi pleksi. Jotenkin vaan en tykännyt siitä, ainakaan näissä suomen nopeuksissa. Jotenkin sai aikaan pyörteen mun ja matkustajan väliin, alkas kypärää ravistelemaan. Joten olen pois ottanut ja ajanut vakiolla.
    Kyllä tämä todellakin on parasta mitä housut jalassa voi tehda!

Honda vfr vtec