Nyt näihin Hondan vanhoihin nelareihin tutustuneet antakaapas vinkkejä millä saisi lisää tehoja. Pojalla on mönkijässä 110 cc varmaan kiinassa tehty Honda Monkeyn koneen näköinen moottori (Rally 110cc mönkkäri). Kyseisessä moottorissa on 9 hv joka on noilla kuutioilla kyllä mielestäni aika vähän.
Onkohan tässä moottorissa samanlainen kierrostenrajoitin kuin mitä on Monkeyssa ollut??
Palkka juoksee....minä en
no kaikki normaalit mankinvirityskeinot käyttöön.
ja loput keinot muiden nelareiden virittelystä.
putkiston vaihto, kaasuttimen säätö, nokka-akseleiden säätö siinä kait ne tavalliset. rajoittimen ropellukseen (jos siinä on) saat kysellä neuvoa vaikka ameriikan 110cc kiinalaismopopalstoilta. sieltä kannattaa varmaan kysyä vihjeet viritykseenkin. hae googlesta mini-motard nimellä vaikka.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
veikkasin että kannenporttaus, kaasarin vaihto ja avara rööri kun isketään ni teoja voisi olla jo lähemmäs 15hv
kannen avarrusta, isompi kaasutin+vapari suodatin (kiinalaiset käyttää aina liian pieniä kaasuttimia ei saa syödä muka bensaa) Ja joku vaikka itte tehty vapari äänäri sinne käyrän päähän.
Onkos se puoliautomaatti= todennäköstä että vanhan mankin rajoittamaton sytkä.
Kyllä noita voi helposti piristää, aika matala viritteisiä kokoon nähden.
<p>I/ö- got the Feeling</p>
Niin on se puoliautomaatti, 3 vaihdetta eteen ja pakki. Täytyypi kun tuo takuu on mennyt umpeen alkaa katselemaan että mitä tekis. Voi olla että kannen valujälkien korjailu on ainoa mitä sinne osastolle jaksaa tehdä. Mutta kaasuttimen säätö/isontaminen on ihan varteen otettava vaihtoehto sekä pakopuolen korjailu...tosin mökki naapurit ei ehkä siintä tykkää. Tosin eihän ne tykkää kaikki vaikka ihan vakiona päristelee.
Palkka juoksee....minä en
Mitenkäs olisi vaikka ahdin?
Joskus oli Mopo-Sportin pojilla Motoparkissa semmoinen ahdettu "kiinan manki" varikkomopona, joten ehkäpä siihen saisi jo vähän valmista kamaa, ettei tarvitsisi itse suunnitella ihan kaikkea.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
http://www.monkeymania.com/
http://www.honda-monkey-power.de/
Noilla pääsee varmasti alkuun. Kun virit on tehty, raportoihan tuloksista.
.