Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Olenpas tossa vähän kuvanmuokkausta harrastettuani päättänyt leikata n. 5-6 cm veks pleksin yläreunasta. Zetäräx on pikkasen liian matkapyörämäisen näköinen tolla korkealla vakipleksillä ja en ole ikinä niin kauhean nuuka ollut ton viimasuojan kanssa. Zrx-ässässä se on vähän liiankin hyvä.

    Vinkkejä toteutukseen vastaanotetaan. Kulmahiomakoneella ja katkasulaikalla aattelin varovasti jurnutella. Ja reunan hion siistiksi. Reunan hionnan mahdollisen onnistumattomuuden vuoksi vois ajatella kyllä reunanauhaa laittavansa. Onko kellään tietoa mistä moista sais?
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  2. #2
    Etola kannattaa käydä tsekkaamassa.
    Epäonnistumisen vaara on melko suuri, kun taitamaton opettaa kokematonta tekemään tarpeetonta...
  3. #3
    nuin äkkiseltään tuli mieleen että kun tuo reuna on leikattu ja muut halutut muutokset tehty, niin pikkasen lämmäyttäs kuuma ilmapuhaltimella sitä notta reunasta röpelöt sulaa/tasottuu, mutta tosiaankin vain pikanen sohasu ettei sula muodottomaksi
  4. #4
    reunojen hionta vesihiontapaperilla ja sitten vaikka FARECLA-tahnalla jonka hiova (kide) numero on mahdollisimman alhainen.

    tulee meinaan kiiltävää jälkeä,itse käytin joskus paljon aikaa sitten
    hopean kiilloitus tahnaa jossa oli mukana pesuaine ja jätti vahatun pinnan,en ole samaa ainetta mistään löytänyt mutta BILTEMAN-
    sininen metal polish on aikapaljon samaa tavaraa,en kylläkään ole kokeillut sitä muoviin,mutta epäilemättä toimii koska esim,alumiini
    killoittuu nätisti kun vaan jaksaa hangata,eli siinä EI ole hiovia hiukkasia niin paljon kuin tuossa FARECLASSA .
  5. #5
    Noniin kerrankin on jostakin hommasta omakohtaisia kokemuksia. Elikkäs ite tein näin: Ekaksi maalarin teipillä sahauskohta piiloon, sitten kynällä sahauskohta teippiin ja pistosahalla tiheällä terällä suhauttaen pleksi poikki(hissukseen ettei lämpene ihan mahdottomasti). Ja eikun viilalla isoimmat raatit pois, ja kumikaupasta ostettu kuminen kanttilista pikaliimalla kiinni. Ei siitä kukaan osannut sanoa että onko kaupasta ostettu, vai itse leikelty. Se oli tosiaan sellainen korkea touring pleksi josta lyhensin
    normipleksin korkuisen.
    2004 bmw 1200 gs
  6. #6
    Pistosahalla mie sain pleksin halki .
    Ostin semmosen pienoisporan joka kiertää ihan pirusti ja siihen kyseisen masinan leikkuuterän , leikkuu sujuu kun voita leikkais .
  7. #7
    Oma resepti:
    1. Maalarinteipillä muoto
    2. Pienellä laikalla ylimääräiset pois
    3. Pehmeällä hiomatyynyllä reuna siistiks

    Tulos:
    Koko mopo ja pleksi.

    Tuo hiomatyyny oli omalla kohdalla homman juju. Se hävittää melko tehokkaasti reunasta muotovirheet ja jättää matan, siistin pyöreän pinnan. Sitä käyttäessä pitää kuitenkin varoa painamasta liikaa. Silloin tyyny hioo hieman myös pinnasta, josta sen ei haluta hiovan.
    TL1000R
  8. #8
    Minä kyllä leikkasin oman rautasahan terällä, sillä sätkyn kanssa ja miksei hiomakoneidenkin kanssa käy äkkiä käpy. Homma kesti hieman, mutta eipä tullut ryssittyäkään mitään.Taitavien ei tietysti tarvitse olla huolissaan mokista
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  9. #9
    1. Maalarinteipillä / kynällä leikkuulinja plexiin.
    2. Rautasahalla sahaten linjaa myöten .
    3. Vesihiomapaperilla (hienompaan vaihtaen) varovainen hionta.

    Lopputulos: Ei valmistajan jäljestä erota. Ei tarvis mihinkään "kanttinauhoihin" tai muihin peitelistoihin.
    <p>2002-2014</p>
  10. #10
    Jeeps, itse amputoin pyöräni pleksiä tallikaverin dremelillä jossa oli jonkulainen kovametallilaikka.Siinä oli myös otsapinnassa hiomarakeita joten sillä sai vähän hiottua muotoakin. Ja sitten vaan vesihiontaa+hiomatahnaa.
    FJerguson 1100 - monipuolinen maatalouskone
  11.  
  12. #11
    Nonni. Koneella tuli loppujen lopuksi vedettyä. Pleksi irti pyörästä, kiinni pihapöytään parilla laudanpätkällä ja puristimella. Bauhausista hain pyörösahateräsarjan porakoneeseen ja sillä leikkasin. Kämmiriski on kyllä huomattava tuollaisella kun se "haukkaa". Muutamaan kohtaan haukkas sisäkurvin puolelle, mutta viimeistelin työstämällä hiomalaikalla sen verta että "kämmit" lähti. Lopullinen fiilailu käsin santapaperilla ja sitten vesihiomapaperilla.

    Sen verta tuli hyvä, että eipä tarvi mitään reunanauhoja laittaa.

    Omasta mielestäni 5 senttiäkin lipasta pois muuttaa ulkonäköä aika lailla (paremmaksi), mutta työkaveri ei huomannut mitään eroa entiseen, eikä vissiin vaimokaan.

    Noh, kaikilla ei ole "moottoripyöräsilmää" pienille muutoksille.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?