Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Nyt sitten viimeinkin sain Stormilta sen 17 piikkisen eturattaan ja ajattelin sen lauantaina äkkiä vaihtaa...

Eipä ollut prkl oikean kokoista (36) hylsyä joten vaihto lykkääntyi sunnuntaille...

No, äkkiä vaan mopo pukille ketjuun säädöstä maksimilöysät ja eturattaan mutteri auki ja... Eihän se sieltä mahdu tulemaan ulos?! Ketjua en saanut livautettu pois rattaalta vaikka kuinka yritin. Rattaan sain pois poorilta, mutta kejulinjaa en saanut niin vinoon että se mahtuisi kokonaan pois paikaltaan?!

Pitäisikö nyt tunkata koko pyörä ilmaan ja purkaa takarataskin irti, että saa ketjun pois eturattaan päältä? Vai mitä? Hä?

Nimim. kädet rasvassa ja hermot riekaleina

The Lakkivaari

Yamaha ei pamaha

Asiaa tuntematta... (http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=25425)

Daytona & Speed Triple (2001)

http://xfer.gofastvideo.com/gallery....001.pdf

Daytona 955i & Speed Triple (2002)

http://www.diff.ru/manual....ual.zip

S3 (2002)

http://xfer.gofastvideo.com/gallery....02+.pdf

Tuolta löytyy linkki S3:n ja Daytonan huoltokirjaan. Voi olla, et ketjut pitää katkaista...
    Lisähermoja toivottaen

Edit: fidu toi linkki toiminu... eli suorat linkit manuaaleihin...

2004 Musta Triumph Tiger
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Joo, mulla on toi service manuaali, mutta ohjeet on tosi sekavat... Ei siitä manuaalista saa kyllä oikein mitään irti.

Hommaan luo lisää haastetta toi huggeri, koska takarengas ottaa siihen kiinni kun säätö on maksimilöysällä...
    The Lakkivaari

Yamaha ei pamaha

Lainaa (GFS @ Syys. 12 2005,10:38) kirjoitti
    Joo, mulla on toi service manuaali, mutta ohjeet on tosi sekavat... Ei siitä manuaalista saa kyllä oikein mitään irti.

Hommaan luo lisää haastetta toi huggeri, koska takarengas ottaa siihen kiinni kun säätö on maksimilöysällä...
    Ainakin '05 Triplessä lähtee takaratas irti nätisti vain avaamalla ne pari hassua rattaan kehällä olevaa mutteria. Mitään muuta ei tarvitse takapäästä purkaa, eikä pyörää tarvitse nostaa pukille tai rengasta irrotella.

Kun takaratas on irti, niin jo luulisi olevan edessäkin sen verran olevan löysiä, että ratas mahtuu pois?

Eikös homma mene näin:
    Eturattaan mutteri auki, sitten ketjujen löysennys, jonka jälkeen ketju pois takarattaalta. Näin luulisi saavan riittävästi tilaa askarrella eturatas pois akseliltaan.

Ketjun tiputtaisin takarattaan "sisäpuolelle."
    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
    Ei mulla ollut ainakaan mitään probleemaa homman kanssa. Ja huggerikin on, eikä haitannut yhtään.

Ota takarattaalta heti ekaksi ketjut pois päältä ja sitten irroitat eturattaan mutterin. Luulis olevan ketjut riittävän löysällä. Ei ollut mitään ongelmaa mulla ainakaan. Koko hommassa, kun pyörä oli taas ajossa meni varmaan n. 15 min. Eniten meni aikaa siinä, kun irrotin sitä koppaa rattan edestä pois. Eikä sitä eturatasta tarvi sitten tiukata hampaat irvessä. Sellainen "sopiva" tiukkuus riittää. Muista vielä lopuksi naputella se aluslevyn kulma mutterin päälle.

Kyllä se siitä. Laita hanskat käteen, niin ei sormet likaannu
    Mun vanhaan RS:ään se onnistui ihan vaan löysäämällä ketjut.
    Ducati Diavel Dark
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    No hö! Kylläpäs mä oonkin sitten avuton kun en moista hommaa saanu onnistuun!

Täytyy yrittää uusiksi joku päivä kun jaksaa... Tuntui vaan siltä että ketjua ei saa niin löysälle että sen voisi "pakottaa" pois rattaalta, kun sivusuunnassa ei ole juurikaan tilaa. Taidon puutetta siis ilmeisesti. Täytyykin yrittää ottaa se ketju ekana pois sieltä takarattaan päästä...

Niin, ja se takapyörän irroittaminenhan ei auta asiaa millään tavalla!
    The Lakkivaari

Yamaha ei pamaha

Minä kyllä avaisin sen eturattaan ensin ja vasta sitten ottaisin ketjut pois takarattaalta... Mites muuuten sen eturattaan saa auki, kun se pyörii tyhjää?
    Lainaa (zpete @ Syys. 12 2005,15:45) kirjoitti
    Minä kyllä avaisin sen eturattaan ensin ja vasta sitten ottaisin ketjut pois takarattaalta... Mites muuuten sen eturattaan saa auki, kun se pyörii tyhjää?
    Rattaassa on muistaakseni hahlot joilla se asettuu paikalleen.
    Edellistä edellisessä Trumpassani eli RS:ssä homma hoitui n.15 minuutissa.Löysää vaan ne ketjut epäkeskosta niin löysälle kuin menee,ja ketjut pitäisi saada helposti rattaalta irti.Niin ja muista ensin avata lukitepelti rattaasta *
    It only takes willpower.
  11.  
    Lainaa (zpete @ Syys. 12 2005,15:45) kirjoitti
    Juuri äsken kokeilin vaihtaa eturattaan. Polkaisin takajarrun kiinni, jolloin sain mutterin auki. Samoin kuin kiinnilaittaessa takajarru kiinni ja mutteri kireälle. En tiedä onko parempia konsteja? Nyt sitte on se kuuluisa 18 -hampainen edessä...
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81