Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
    Olen uusi XX kuski. Ajelin aiemmin vuosia suorassa istuma-asennossa nakupyörällä. Kyykympi asento tuntuu paremmalta, mutta ainakin tässä vaiheessa hiukan liian kyykyltä näin keski-ikäiselle ukolle. XX:n ohjaustanko ei ole kovin alhaalla, mutta se on kaukana edessä. Olen löytänyt joitakin ulkomaisia sivuja korkeamman stongan asentamisesta, mutta en saa ohjeista selvää. Onko kokemuksia ja asennusohjeita suomeksi. Kiitos
    Kari Lappi
    Ennenkuin teet mitään muutoksia, kokeile matka-ajossa miltä tuntuu. XX on tehty tien päälle ja pitkällä matkalla(varsinkin ulkomailla ) nopeuden noustessa,ajoasento on ainakin näin 184 cm aika passeli.Jos nostat itseäsi pystympään, muuttuu koko pyörän aerodynamiikka ja todennäköisesti joudut seuraavaksi alkaa pohtimaan kuinka saada katteen pleksiä korkeammaksi ja toimivammaksi.No siihenkin kyllä on ratkaisuja olemassa.
    Lainaa (4444 @ Syys. 09 2005,18:46) kirjoitti
    Olen uusi XX kuski. Ajelin aiemmin vuosia suorassa istuma-asennossa nakupyörällä. Kyykympi asento tuntuu paremmalta, mutta ainakin tässä vaiheessa hiukan liian kyykyltä näin keski-ikäiselle ukolle. XX:n ohjaustanko ei ole kovin alhaalla, mutta se on kaukana edessä. Olen löytänyt joitakin ulkomaisia sivuja korkeamman stongan asentamisesta, mutta en saa ohjeista selvää. Onko kokemuksia ja asennusohjeita suomeksi. Kiitos
    Itellä cbr 900 rr ja siinä mennään aikalailla turpa ensimmäisenä.Matkaajossa ihan ok(N.150km ja tauko).Kaupunki pyörityksessä aika raskas pitemmän päälle.

Honda CBR900RR
    Osta helibarssit. Ne parantaa lähes mitä tahansa pyörää ja paljon. Helppo asentaa, tulee kaikki tarvittava mukana ja ohjeet.

JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Lainaa (0110 @ Syys. 09 2005,19:50) kirjoitti
    Itellä cbr 900 rr ja siinä mennään aikalailla turpa ensimmäisenä.
    Mielummin pää edellä kolmeasataa, kuin jalat edellä sataaviittäkymppiä
    Ezekiel 25:17

The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.

- GSX-R 1000 K7-
    - MUSTANG HT-65-
    Lainaa (R12005 @ Syys. 09 2005,22:04) kirjoitti
    Lainaa (0110 @ Syys. 09 2005,19:50) kirjoitti
    Itellä cbr 900 rr ja siinä mennään aikalailla turpa ensimmäisenä.
    Mielummin pää edellä kolmeasataa, kuin jalat edellä sataaviittäkymppiä *
    ja suomessa vai??!! Puahhaahaa hah XX
    -Heikki-
    FXDB -07
    veliseni, se on tottumiskysymys, tuo ajoasento. itselläni homma menee just päinvastoin, eli alla on ollut jo 13 kautta ja yli 100.000 km ajoasennoltaan bläkkäriä vastaava pyörä, ja joka kerta, kun yrittää ajaa jotain, jossa stonga on korkeampi ja istutaan pystymmässä, ei sit vaan maistu yhtään. *

tuo mitä gari sanoo, on ihan totta: pitää saada vähän tuulta alle, niin tuntuu paremmalta. * *

Ei silti olen kyllä Suomessakin vedellyt useasti yli 1000 km päivämatkoja, joten ei muuta kuin *, kyllä se siitä * *muuttuu!!!
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
    mun pikku-customi on ajoasennoltaan mahtava: saan vaihdettua neljä eri istuma-asentoa ajon aikana. kun peffa alkaa puutumaan kolmen sadan korvilla niin vaihdan asentoa ja taas matka jatkuu ilman buranaa. välillä on tietysti pakko tankata..
    VT750C2 -2000
    laitoin omaan tuplaxx:ään korkeemat stongat parani ajoasento ei puudu paikat pitkäläkään matkalla.euro motor centteri myy tankoja maksaa reilu 200 ekee on helppo asentaa ja sopii paikalleen kun nenä päähän http://www.lucas-bikersworld.com/de....0458077
    ei aina voi voittaa ei edes joka kerta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kiitos vastauksista. Yritän vielä totutella alkuperäisiin. Pyörä (XX) on vanhan vatkaimen jälkeen hiton hyvä ajaa. Jos korkeammat tulee ajankohtaiseksi, pitääkö letkuja pidentää tai tehdä muita metkuja vaihdossa, vai menevätkö korkeammat ohjaustangon puolikkaat heittämällä paikoilleen.
    ainoa mitä joudut tekeen on etujarruletkun joudut irroitaan kiinnikeestä,sitten siinä on riittävästi löysiä.jos asento vaivaa suosittelen korotettuja stonggia et tule pettymään
    ei aina voi voittaa ei edes joka kerta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Lainaa (hälge xx @ Syys. 12 2005,21:03) kirjoitti
    ainoa mitä joudut tekeen on etujarruletkun joudut irroitaan kiinnikeestä,sitten siinä on riittävästi löysiä.jos asento vaivaa suosittelen korotettuja stonggia et tule pettymään
    Niin, ja touringpleksi sitten kans

EDIT: allekirjoitan mielipiteen täysin!

Nimimerkillä: -"Kyseistä pyörää testanneena ennen stongan vaihtoa ja vaihdon jälkeen kylmiltään..."-

- "VFR kehrää ja paukkuu" -
    en tiiä xx ajoasennosta, mutta sen voin sanoa kolme pyörää omistaneena, että honda vfr -94 oli erittäin hyvä ajella niin pitkää matkaa, ku lyhyttäkin!

ja honda cbr 1000 -92 matkasarvilla oli mahtava pyörä aja matkalla!

mutta, ostin juuri honda xl 1000 varaderon vm.-01 ja vasta 500km ajettuani sillä, voin sanoa että se pesee molemmat edellämainitut pyörät ajoasennoltaan ja ajomukavuudeltaan!

ja vaikka hirveästi haukutaan niitä ns. pyörteitä varaderossa, ni mulla on paikalla kapan touring plexi ja se ei ainakaan tuo minkäänlaisia pyörteitä ja tuuli menee täysin kypärän yli!!!

mutta en tosin ole vakioplexsillä ajanut, koska mulla on siitä vain madallettu versio ja sekin on ihan ok!
    honda rules
    havaitsin itse kyykkärillä matkajossa menneenä kesänä että satasesta ylöspäin tuuli nostaa kehon sopivasti pystyyn kaupunki ajossa se on rasittavampi, kannattaa miettiä tarkkaan stongien ym. muun vaihtamista siinä saa yleensä vaihtaa koko ajoasento paketin
    10000km takana XX:llä Lucaksen korotetuilla stongilla, ei väsy kädet hiljaisellakaan nopeudella.Ei paluuta alkuperäisiin.
    Minulla on ollut yhden kesän CBR1000F jossa on Lucasin korotetut sarvet. En ole ajoasentoon tottunut enkä haluakaan. Kaupunkiajo on mahdotonta ja alle 150 km/h ajo hankalaa. Yli 200 vauhdissa alkaa asento tuntumaan hyvältä. Tällaisten nopeuksien käyttö on käytännönsyistä Etelä-Suomessa vähäistä joten tulen vaihtamaan tangon korkeampaan, suorempaan ja taaempana sijaitsevaan. Onko joku tehnyt vastaavaa ja voisiko laittaa kuvia pyörästään? Ongelmana on ilmeisesti johtojen ja vaijerien lyhyys. Tarkoitus on saada ohjaus kääntymään mahdollisimman paljon jotta kaupunkiajo helpottuisi.
    Onko joku vaihtanut XX:ään VFR:n sarvet. Kokemukset?Pitääkö hydrauliletkun ja -säiliön kohdennusta ohjaavat metallinystyrät sahata pois (05 malli). Miten pitää menetellä hydrauliletkun kiinnitystä irroitettaessa mahdollisen sahauksen tieltä, ettei litkut valu tai systeemiin mene/jää ilmaa.
    Kari Lappi
    Lainaa (honda1000 @ Syys. 22 2005,20:27) kirjoitti
    en tiiä xx ajoasennosta, mutta sen voin sanoa kolme pyörää omistaneena, että honda vfr -94 oli erittäin hyvä ajella niin pitkää matkaa, ku lyhyttäkin! *

ja honda cbr 1000 -92 matkasarvilla oli mahtava pyörä aja matkalla! *

mutta, ostin juuri honda xl 1000 varaderon vm.-01 ja vasta *500km ajettuani sillä, voin sanoa että se pesee molemmat edellämainitut pyörät ajoasennoltaan ja ajomukavuudeltaan! * * *

ja vaikka hirveästi haukutaan niitä ns. pyörteitä varaderossa, ni mulla on paikalla kapan touring plexi ja se ei ainakaan tuo minkäänlaisia pyörteitä ja tuuli menee täysin kypärän yli!!! *

mutta en tosin ole vakioplexsillä ajanut, koska mulla on siitä vain madallettu versio ja sekin on ihan ok!
    Siis vaihda Varaderoon niin voit nauttia ajosta...
    Reissut mielessä........
    Terve 4444! Kokeileppa ennen korotetun stongan ostamista tätä, eli nostat nykyiset tangot ylimpään asentoon rajoitusprikkoja vasten. Minulle tuo "viritys" sopii hyvin. Olen kyllä nähnyt sellaisenkin "virityksen" jossa nuo prikat on poistettu ja tankoa on nostettu vieläkin ylöspäin!
    Reilu 7000km XX:llä takana, eikä valittamista ajoasennosta näin 171cm pitkällä kuskilla, tietty tottumus asia, entinen oli kyllä liki samanoloinen, mutta pienempi cbr600f , Eli joko mopoon tottuu tai sit se on väärän mallinen itselle.
    Se mitä muutkin ovat kertoneet, että vaatii enempi vauhtia pitää paikkansa, mopohan on silloin aikoinaan suunniteltu nimenoman koviin nopeuksiin eikä varsinaiseksi pimppis mopoksi jossa se toimii kohtuu hyvin.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
    Lainaa (Hellevi @ Syys. 10 2005,01:47) kirjoitti
    mun pikku-customi on ajoasennoltaan mahtava: saan vaihdettua neljä eri istuma-asentoa ajon aikana. kun peffa alkaa puutumaan kolmen sadan korvilla niin vaihdan asentoa ja taas matka jatkuu ilman buranaa. välillä on tietysti pakko tankata..
    Mitkä ne neljä asentoa ovat? ...Äkkiä tulisi mieleen kolme, matkustajanpenkiltä tai kuskinpenkiltä tai tankinpäältä mutta mikä se neljäs on?

Sissyn takaako?
    Tunnelin päässä näkyvä valo on juna!
    Lainaa (Miqa @ Loka. 13 2005,15:53) kirjoitti
    Lainaa (Hellevi @ Syys. 10 2005,01:47) kirjoitti
    Mitkä ne neljä asentoa ovat? ...Äkkiä tulisi mieleen kolme, matkustajanpenkiltä tai kuskinpenkiltä tai tankinpäältä mutta mikä se neljäs on?

Sissyn takaako?
    No takaperin tietysti
    Kiitos rajoitusprikkavinkistä. Täytyy keväällä kokeilla. Ajelin tänään viimeisen kerran ennen seisontaa ja ajoasento tuntui hiton hyvältä alkuperäisillä asetuksilla moottoritiellä. Taajamia varten voisi kuitenkin hiukan nostaa sarvia.
  24.  
    Lainaa (ano @ Loka. 13 2005,11:03) kirjoitti
    Terve 4444! Kokeileppa ennen korotetun stongan ostamista tätä, eli nostat nykyiset tangot ylimpään asentoon rajoitusprikkoja vasten. Minulle tuo "viritys" sopii hyvin. Olen kyllä nähnyt sellaisenkin "virityksen" jossa nuo prikat on poistettu ja tankoa on nostettu vieläkin ylöspäin!

Kysymys sellaiselle, kuka on tuon xx:n tangon nostanut stoppareihin asti, eli paljonko tuo tanko nousee noin suurinpiirtein?