Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Olisko ideoita kun otsikon pyörän moottori röpöttää noin 4000 kierroksella. Tyhjäkäyntiä käy normaalisti ja yli 5000 käy normaalisti. Pyörässä tehoputki ja asianmukaiset suuttimet, tulpat käyttöohjekirjan mukaiset ja uudet. Kun lähtee kiihdyttämään siitä 4000 kierroksesta niin miettii tovin ja pölläyttää mustan savun ja sitten kierrokset ylös.
  2. #2
    Oliskohan kaasarien neulat kulunut ja sais liikaa soppaa ilmaan nähden noilla kierroksilla? Mulla oireilee -89 FZR samalla tavalla, mutta vain silloin kun lämmöt on normaalia korkeammalla. Eli uskon että lämpölaajeneminen kaasareissa aiheutta tuon ainakin mun pyörässä. Oireileeko sun pyörä samalla tavalla kylmänä ja kuumana?
  3. #3
    Moro. FZR röpöttää vain lämpimänä mutta ihan normaali lämmöissä. On tullut keskusteluissa paljon erilaisia mielipiteitä ja paljon on epäilty kipinää. Pitänee tutkia molemmat vaihtoehdot.
  4. #4
    Tämän on oltava joku tyyppivika. Aivan sama juttu on mulla ja vielä eräällä kaverillakin. Eli ei ole apua tarjota, kertokaa joku muu mistä voisi johtua?

    Niin ja tosiaan vain lämpimänä tapahtuu tätä.
  5. #5
    Tämmönen idea olisi, voisi kokeilla että ottaa ilmanputsarin filtterin pois ja kokeilee että miten vaikuttaa....ja sitten voisi myös säätää neulojen asentoa muutaman pykälän alaspäin jos vaikkapa saa liikaa soppaa ala-alueella.
    <br />
  6. #6
    Lainaa (lämmittäjä @ Kesä. 27 2005,21:20) kirjoitti
    Tämmönen idea olisi, voisi kokeilla että ottaa ilmanputsarin filtterin pois ja kokeilee että miten vaikuttaa....ja sitten voisi myös säätää neulojen asentoa muutaman pykälän alaspäin jos vaikkapa saa liikaa soppaa ala-alueella.
    no tuossahan tuo tuli jo.
    vanha ilmansuodatin ja/tai liian paksu seos keskikierroksilla. jos ajelette niillä dynojetin suutinpaketeilla niin se pieninkin suutin (dj120) on liian iso muuten vakioon laitteeseen. kokoputki + k&n + dynojetin pienin pääsuutin ja sittenkin neulat max keskiasentoon niin saattaa olla tarpeeksi laihalla.
    keskellä jos menee röpötykseksi niin kyseessä on aina joko reilusti laiha tai reilusti paksu seos. jos olisi reilusti laihalla niin ei pääsisi todnäköisesti samalla vaihteella ollenkaan tehoalueelle vaan hyytyisi siihen. putkea jos nokeaa niin kyseessä on paksu seos. siitä vaan neuloja yksi prikkapykälä kerrallaan alaspäin. eli sokkaa ylös.

    myös se suutinputkien kuluminen vaikuttaa siten että kuluneisiin putkiin ei voi tehdä kuin ensiapu-luonteisia kaasarinsäätöjä. hyväksi ei saa millään muttei ihan noin huonoksi (röpöttäväksi) kannata jättää.

    se että asia ilmenee lämpinänä johtuu siitä että lämmin kone + lämmin ilma sietää vähemmän bensaa ilman seassa. eli perus kone-oppia. siksi ne kallion mekatsut niin kovasti tykkäävät niistä kylmää perjantaina, lämmintä lauantaina tyyppisistä kisavklopuista



    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  7. #7
    Moro. Nyt on kipinät tutkittu ja keskitytään polttoaineen virtaukseen. Katsotaan mitä saadaan aikaan. Mikäli Rovaniemi Oulu akselista löytyy joku joka hallitsee homman niin saakoon yrittää.
  8. #8
    Moro. Röpöttely loppui. Rovaniemelle Tarvikekeskuksen huoltoon on tullut kaveri Barselonasta. kundi on ollut 8 v töissä Hondan merkkikorjaamolla. Ei tarvinnu kun kertoa mikä vaivaa, niin kaveri sanoi no broblem ja lähti töihin. 3 tunnin kuluttua kaveri ajoi pyörän liikkeen eteen ja ilmoitti " ei röpötä".
    Kaasuttimet likaiset ja säädöt pielessä oli analyysi rempan jälkeen eli balanssi ei ollut kohdallaan. Vaikka kaveri on Hondan asiantuntia niin mikä merkki vaan tulee kuntoon ja laitteet virmassa ovat viimeisen päälle.
  9. #9
    Lainaa (ranuanau @ Heinä. 24 2005,21:09) kirjoitti
    Moro. Röpöttely loppui. Rovaniemelle Tarvikekeskuksen huoltoon on tullut kaveri Barselonasta. kundi on ollut 8 v töissä Hondan merkkikorjaamolla. Ei tarvinnu kun kertoa mikä vaivaa, niin kaveri sanoi no broblem ja lähti töihin. 3 tunnin kuluttua kaveri ajoi pyörän liikkeen eteen ja ilmoitti " ei röpötä".
    Kaasuttimet likaiset ja säädöt pielessä oli analyysi rempan jälkeen eli balanssi ei ollut kohdallaan. Vaikka kaveri on Hondan asiantuntia niin mikä merkki vaan tulee kuntoon ja laitteet virmassa ovat viimeisen päälle.
    mitäs tuli maksaan huolto?...miettinnä oman mopon vienti jonnekki/jollekkin joka sais sen kondikseen,alkaa itsellä olleen fzr kiintiö jälleen täynnä,no onhan jo onneks elokuu ...alkaa noi 600cc kohta menneen edelle ...kele, meinaan noita lentokenttä ajoja *...
  10. #10
    Moro. Homma tuli maksamaan 150 € työtä 3,5 h. Ei halpa mutta kaveri oli sellainen ammattilainen, että niitä on suomessa vähän. Tarvikekeskus sijaitsee Rovaniemellä Citymarketin takana Pulkamontiellä.
  11. #11
    Aiemmin mainittu röpötys 4000 rpm kohdalla on poistunut itsestään, mutta nyt on ilmaantunut uusi, astetta ilkeämpi vika. Täys kiihdytyksessä toimii loistavasti noin 7500 rpm asti ja sitten alkaa hirveä pätkiminen ja pauke putkessa. Ei yksinkertaisesti suostu kiertämään tuota enempää.
    Oliskohan tuo bensa vai sähkövika, niin tietäis vähän että mistä vikaa kannattaa ruveta etsimään? Tulpat ja ilmansuodatin on vaihdettu 2000km sitten.

    Pari kertaa olen saanut kiertämään punarajalle asti niin että kääntää kaasua todella hitaasti.
  12.  
  13. #12
    Moro

    Kun pyörä tuli kuntoon niin ei ole tullut pitkään aikaan käytyä tällä palstalla. Varmaan sinun vika kuulostaa kaasareiden synkrovialta. Huoltoon vaan.