Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 59:sta
  1. #1
    Klipsis from www.raptorsandrockets.com:
    "TOKYO, Japan, September 8, 2005 - Honda Motor Co., Ltd. today announced it has succeeded in developing the world’s first production motorcycle airbag system. The new system, which can help lessen the severity of injuries caused by frontal collisions, is to be made available on the new Gold Wing motorcycle scheduled for release in late spring of 2006 in the US."

    We all knew the Goldwing was a bit of a car with reverse gear and such. Now Honda has confirmed with the newly developed airbag that probably only ever will fit on a Wing or equivalent from BMW. We are wondering what happens to the pillion when the airbag pushes the rider backwards? Honda did not answer that question in their press release.
    Klapsis.

    Ja perään kuva härpäkkeestä.

    No periaatteessa idea turvallisuuden parantamiseen on OK, mutta silti . Kesken ajon pikku poksaus ja missä ollaan. Kaikki ideat kylläkin turvallisuuden parantamiseksi luo uusia ideoita, joten kai tuo viritys kuitenkin loppukädessä jossakin vaiheessa tuo pientä turvallisuutta mopoiluun.
    Bring M. Backalive

    Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
  2. #2
    Onhan noissa matkailuautoissa airbageja nähty ennenkin...
  3. #3
    Airback tulee oikeasti 2006 Goldwingiin ! Lisää tietoa
    http://www.motari.com/hondagl.htm

    -Rauno
  4. #4
    Kai se voi toimia, jos ei lennä pyörän päältä pois...
  5. #5
    Jos tuo nyt yleensä on totta niin airbagi näyttää ihan per**eeltä. Tai sitten mulla on vain likainen mielikuvitus.
    Liv to Raid! Raid to liv!
  6. #6
    Lainaa (jukkamv @ Syys. 08 2005,12:44) kirjoitti
    Jos tuo nyt yleensä on totta niin airbagi näyttää ihan per**eeltä. Tai sitten mulla on vain likainen mielikuvitus. *
    Kävi muuten aivan sama mielessä
    Happy with what you have to be happy with.
  7. #7
    Eiköhän se tuon modifikaation jälkeen ole oikeutetusti homosohva
    Liv to Raid! Raid to liv!
  8. #8
    Mitenkähän Honda insinöörit on homman miettineet että pussista olisi oikeasti hyötyä ? Kallis investointi kehittää ja nostaa pyörän hintaa kovasti. Tietysti toisaalta kaikki turvallisuutta lisäävä on aina tervetullutta.

    http://world.honda.com/news/2005/2050908.html

    Niile jotka moittii pussin ulkonäköä, niin vinkiksi että pussi on normaalisti ajettaessa tyhjä eli ei vaikuta estetiikkaan
  9. #9
    Lainaa (Petri @ Syys. 08 2005,12:48) kirjoitti
    Lainaa (jukkamv @ Syys. 08 2005,12:44) kirjoitti
    Jos tuo nyt yleensä on totta niin airbagi näyttää ihan per**eeltä. Tai sitten mulla on vain likainen mielikuvitus. *
    Kävi muuten aivan sama mielessä *
    Taitaa sitten tulla vakiona kaikkiin Håndiin...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  10. #10
    Markkinointikikkahan tuo mahtaa olla. Pääkohderyhmä uuden Wingin ostajille on ne tyypit, joilla on autoissaankin nenä-, napa- ja varvasturvatyynyjä. Onhan se oltava prätkässäkin.

    Vakavasti puhuen turvavyötkään ei taida ihan mahdottomuus kohta olla noissa sohvissa. Taitaa olla tuokin peli jo niin leveä ettei varmaan kunnolla edes kaadu?
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  11. #11
    No, jos ajatellaan ideaalinen törmäys moottoripyörällä esim. pakettiauton kylkeen, niin kylläpä minä tuommoisen tyynyn siihen väliin mieluusti ottaisin. Tuskin siitä ainakaan haittaa on voimakkaissa törmäyksissä, kunhan ei silmille laukea jokaisesta tielle osuvasta jäniksestä.

    No, toistaiseksi noin isot matkaajat eivät ole kiinnostaneet.
    Eikös bemari tuollaisia takavuosina myös testaillut..?
  12. #12
  13. #13
    Hohhoijaa; sehän on jo ennestään tiedossa, että Wingillä ajaessa on niin tylsää, että kuski joutuu vetämään tumppuun, mutta että nyt siinä on varusteena ihan pumpattava Barbara perse pystyssä.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  14. #14
    Lainaa (Bomber @ Syys. 08 2005,17:20) kirjoitti
    Hohhoijaa; sehän on jo ennestään tiedossa, että Wingillä ajaessa on niin tylsää, että kuski joutuu vetämään tumppuun, mutta että nyt siinä on varusteena ihan pumpattava Barbara perse pystyssä. *
    Saadaan katu-uskottavuutta lisättyä kun voi vedellä barbaraa takaatapäin samalla kun morjestelee motoristeja mutterilla
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  15. #15
    kyllä jos autoa päin pitäs ajaa, niin mielellään ottaisin tyynyt väliin.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  16. #16
    Lainaa (Bomber @ Syys. 08 2005,17:20) kirjoitti
    Hohhoijaa; sehän on jo ennestään tiedossa, että Wingillä ajaessa on niin tylsää, että kuski joutuu vetämään tumppuun, mutta että nyt siinä on varusteena ihan pumpattava Barbara perse pystyssä. *
  17. #17
    Joo ei tuota voi mihinkää kyykkypyörään asentaa.
    Eli siis pyörään missä ajoasento on "virtaviivanen" eikä istuta
    ku p***a junttilan tuvan penkillä...siitä kyllä lähtee kuski lennolle ja piiiitttkkälle
    Life is hard, then you die...
  18. #18
    äkkiseltään näyttäs, että ton testinuken niska on viimesessä kuvassa n. puolen metrin mittanen. Vai hämääkö toi kuva?
  19. #19
    Lainaa (esme @ Syys. 14 2005,13:35) kirjoitti
    äkkiseltään näyttäs, että ton testinuken niska on viimesessä kuvassa n. puolen metrin mittanen. Vai hämääkö toi kuva?
    HTT:n tieto:
    Niskaa varten tulee vuoden 2007 malliin erillinen etuverho, kuten monissa autoissa sivuilla...
  20. #20
    Ja jotkut luule wingiä ostaessaan ostavansa moottoripyörän,hohhojaaaaa
    mutta jos tykkää matkailuautoista niin mikäs siinä..
    Arvatkaapa alkaako pikku tj:t ostelemaan noita sohvia kun saavat vaimokkeiltaan luvan ostaa turvallinen "moottoripyörä" koska siinä on se airsäkkikin!!!

    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  21. #21
  22. #22
    Lainaa (tertsunen @ Syys. 15 2005,11:21) kirjoitti
    Joo toi ois hyvä kylillä ku notkuu taksijonossa sammumispisteessä. Sitasee ton narun lähimpään
    lyhtypylvääseen ja jos sattuu "nukahdus" niin ei muutaku
    turva-asuste ponnauttaa takas pystyyn...
    joo ei tässä mitään

    bt. noi jalat on vielä huolestuttavan turvattomat...
    ei niihin löytys jotain pussukoita
    Life is hard, then you die...
  23. #23
    Lainaa (666F @ Syys. 15 2005,10:54) kirjoitti
    Ja jotkut luule wingiä ostaessaan ostavansa moottoripyörän,hohhojaaaaa *
    mutta jos tykkää matkailuautoista niin mikäs siinä..
    Arvatkaapa alkaako pikku tj:t ostelemaan noita sohvia kun saavat vaimokkeiltaan luvan ostaa turvallinen "moottoripyörä" koska siinä on se airsäkkikin!!!
    Kuulin muuten jostain että uudessa wingissä ois tuulilasinpyyhin automaattisella sadetunnistimella...
    Pitäkööhän paikkansa?
    Se kyllä tarttis saara.
    Life is hard, then you die...
  24. #24
    Oletan että tämä kysymys on vakavasti heitetty, vaikka porukalla tuntuukin olevan vaikeata keskustella asiasta kun wingistä puhutaan....

    Japanin malleissa on ollut saatavilla ilmeisesti vakiona tuulilasinpyyhin, johtuneeko siitä että kansakunta on lyhyemmän sorttista eikä näe pleksin yli. Jenkeissä ovat asiaa vonkuneet ties kuinka kauan, mutta (onneksi) tuloksetta. Sadetunnistimet taitaa olla legendaa....
  25. #25
    sadetunnistimet jopa toimii... autoissahan se on ollu jo pidempään käytössä...
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  26. #26
    Lainaa (Bluesman @ Syys. 15 2005,12:45) kirjoitti
    sadetunnistimet jopa toimii... autoissahan se on ollu jo pidempään käytössä...
    Joo, todellakin toimii.

    Ehkä neljä pisaraa lasissa niin pyyhkijät viuhtoo täysillä, kenties ärsyttävin toiminto mitä nykykotiloista tänä päivänä löytyy
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  27. #27
    Lainaa (demsey @ Syys. 15 2005,12:14) kirjoitti
    Lainaa (666F @ Syys. 15 2005,10:54) kirjoitti
    Ja jotkut luule wingiä ostaessaan ostavansa moottoripyörän,hohhojaaaaa
    mutta jos tykkää matkailuautoista niin mikäs siinä..
    Arvatkaapa alkaako pikku tj:t ostelemaan noita sohvia kun saavat vaimokkeiltaan luvan ostaa turvallinen "moottoripyörä" koska siinä on se airsäkkikin!!!
    Kuulin muuten jostain että uudessa wingissä ois tuulilasinpyyhin automaattisella sadetunnistimella...
    Pitäkööhän paikkansa?
    Se kyllä tarttis saara.
    Jaaa,no pitäiskö myydä fireblade ja lopettaa mopo harrastus! mut ei mitään hätää muija varmaan innostuu kun sille sanon että musta tulee karavaanari,ostan goldwingin jossa airpussy ja sateentunnistin,ei tartte enää ajaa märällä! mä veikkaan että emäntä tempasis mua turpaan ja lähtis kävelemään jos moinen matkailuauto ilmaantuis pihaan vittuili mulle tossa 1kk sitten kun ostin uuden auton jossa on jopa matkustajan airpussy!




    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  28. #28
    Aikoinaan turvavöillekin naurettiin ja kypäräpakko moottoripyörille tuli suuren murinan säestämänä joskus 70-luvulla... Jos ei ymmärrä jotakin, sen voi aina väittää homojen tai jonkun muun hommaksi...
    Konservatismi ärsyttää
    I was born with a plastic spoon in my mouth...
    ST 1100
  29. #29
    Testivideo vanhalla wingillä

    http://www.ilchapterh.com/movies/goldwing%20bag1.mpg

    Olen sitä mieltä että turvallisuusominaisuudet jotka ei haittaa ajamista ovat tervetulleita. Se on sitten jokaisen oma asia onko niistä valmis maksamaan, tai kärsiikö imago siitä liikaa.

    Moottoripyöräily on vaarallinen harrastus, eikä aina riitä vaikka olisi itse kuinka varovainen tahansa.
  30.  
  31. #30
    Moottoripyörä on moottoripyörä, Håkansohva on lälläripyörä
    Sukisukimies
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen