Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
    Ajelin tänä aamuna klo 10.45 Lahdesta Vääksyyn päin, ennen Vääksyä oikealla on ruokapaikka Atrain ja samasta kääntyy tie Loukkuharjuun. Tiellä on 100 km/t nopeusrajoitus, jollainen nopeus minullakin oli, vastaani tuli keltainen pakettiauto ja kuinka ollakkaan se kääntyi vasemmalle eteeni *eli tuonne Loukkuharjuun päin. Minä en ehtinyt tehdä muuta kuin hellätä kaasun ja automaatisesti vastaohjaus vastaantulevalle kaistalle (onneksi ei tullut ketään vastaan). Siitä sitten tämän väistön jälkeen omalle kaistalle ja Tallukan mäen bussipysäkille vapisemaan, ja soittamaan kotiin vaimolle että meinas mennä henki.. Jälkeen päin mietin että olisi pitänyt lähteä sen auton perään, ja käydä vääntämässä nenästä, mutta kait säikähdin niin paljon ettei se ekaks tullut mieleen.

Oisit käyny vetämäs lättyy!!
    Busa -03

Joo, luuvitosta ottaluuhun!!
    tänään ajoin melkein mopon päälle autolla, en huomannu sitä ja me molemmat yritettiin mennä samalle kaistalle.....onneksi ei tapahtunut mitään ::huh:: eli mopoilijaa on aika pirun näkymätön tuolla liikenteessä
    ERRARE HUMANUM EST
    Hyvä, ettei käynyt pahempaa.

Luulenpa, että leimasin on lyönyt myös pakukuskin kalsonkeihin leiman. Eiköhän muista seuraavalla kerralla kun käännöstä tekee.
    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
    Pumppu tais käydä ruiskuna!
    Busa -03
    Sinuna koittasin käydä lottoamassa - tuntuu olevan tuota tuuria pikkasen normaalia enemmän...

Toiseksi varmaan panee miettimään että oikeasti kävi mäihä mutta semmosta se touhu vaan on, ihan kaikkeen kun ei voi itse vaikuttaa.

Onneksi ei käynyt pahemmin!
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
    Olen ajellut koko tämän kesän pitkät valot päällä. Aivan tarkoituksella, että huomattaisiin paremmin. Tiedän, tiedän, laitonta on, mutta näitä juttuja olen kuullut paljon ja pelännyt myöskin. Joka kerta kun näen sivutieltä tulevan auton tai sivutielle kääntyvän vastaantulijan alkaa päässä pyöriä, entä jos...jutut. Konstaapelit eivät vielä ole puuttuneet valojeni käyttöön, kaippa sekin on vielä edessä.
    - PER ASPERA AD ASTRA -
    Hyvä että selvisit säikähdyksellä.
    VT750C2 -2000
    risteystä ku lähestyn ja nään et on kotiloita nii räpsin pitkät päälle
    masasa
    Väinö800:lle
    Kun kerta ajelet pitkillä: ota sitten huomioon ettei vastaantulijat välttämättä näe sun vilkkuja ;(

Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Lainaa (Väinö800 @ Syys. 07 2005,20:47) kirjoitti
    Olen ajellut koko tämän kesän pitkät valot päällä. Aivan tarkoituksella, että huomattaisiin paremmin. Tiedän, tiedän, laitonta on, mutta näitä juttuja olen kuullut paljon ja pelännyt myöskin. Joka kerta kun näen sivutieltä tulevan auton tai sivutielle kääntyvän vastaantulijan alkaa päässä pyöriä, entä jos...jutut. Konstaapelit eivät vielä ole puuttuneet valojeni käyttöön, kaippa sekin on vielä edessä.
    Käytän loppuajokauden pitkiä. Vasta 20 m:n päässä vaihdan lyhyille. Oma henki tärkeempi kuin jonkun typerän kotilokuskin henki, menköön pellolle paska .
    vaik oon rauhan ja rakkauden miehiä niin ite oisin kurvannu perään ja käynny kyysyy et MITÄ V####A OOKKO SOKEE

elä ja anna muiden roudata
    Pitkiä kannattaa käyttää varsinkin jos aurinko on takana, Ihan turha väittää, että valot häikäisivät ketään. 55wattia ei paljon häikäise, verrattuna aurinkoon.

Mutta kun hämärä tulee, niin kyllä se lyhyt sitten näkyy, joten silloin heti pitkät pois.

hyvä säkä, joskus noinkin päin. ikävämpi tässä olis kynttiläketjua katsella.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Ajan aina päivällä pitkät päällä. Jos autoilijat vilkauttavat niin, huomattu on
    Hyvä ettei käynyt mitään... Itelle kävi tänään kehä ykkösellä ennen Kannelmäen liittymää matkalla itään päin seuraavaa: Ajelin kolmen mopon jonossa vikana iltapäiväruuhkassa ja Konalan (Vihdintien) liittymästä puskee 405 pökö melkoista vauhtia ja eikun vilkkua vasemmalle ja liikenteen sekaan. Ensin meinas vaihtaa kaistan ekana menevän päälle mutta pää käänty onneks kuitenkin hivenen ja se huomas kaverin. Löi jarrua ja "päästi" myös toisen pyörän menemään ja sitten heitti siihen mun kaistalle. Meinas tulla paskat huosuun, vaikka olin hivenen varautunut tilanteeseen, koska tilaa ei ollut oikein jarruttaakaan koska takana oleva auto on n. 1,5 m päässä takapyörästä, vasen kaista tukossa, oikea myös. Siitä sitten splitaten vasemmalta ohi torvi ja sormi pystyssä. Setä ei edes reagoinut tähän mitenkään... Saatana
    Life sucks and then you die...
    Kuolema kuittaa univelat...
    Mullakin meinas tänään iltapäiväruuhkassa tuupata paku eteen kolmion takaa.. Saipahan testata jarrujen pitävyyttä. Ei onneks ollu niin lähellä, että olis yöunet menny, mutta aina noi laittaa hetkeks miettimään...
    Honda Rebel125 -95 ~ CBF600s -05 ~ Suzuki GSX-R600 -06

Mitä useampi mutka sitä mukavampi matka
    Lainaa (kava10 @ Syys. 07 2005,21:31) kirjoitti
    ... Oma henki tärkeempi kuin jonkun typerän kotilokuskin henki, menköön pellolle paska .
    äläs nyt, (melkein) kaikkihan me välillä joudutaan kotilollakin ajamaan... sittenkö me heti muututaan typeriksi ja pellolle joutaviksi paskoiksi..??
    * Arctic Ranger *
    Onneks sulle ei käynyt huonosti. * * Kerkisin jo eilen kirjottaan tän viestin ja poistinkin sen sitten kun se kuulosti niin tyhmältä. *

Tänä kesänä sattui meille kumppanin kanssa yhdessä ajellessa sellainen tapaus, kun ajettiin kaverilta perjantai-iltana kotiin. Täällä on tehty hiljattain yksi vaarallinen tienpätkä, joka näyttää siis siltä, että tie jatkuisi eteenpäin lukuunottamatta tietenkin sitä varoituskolmiota (tie on ennen sitä pari kilsaa pitkä ja kulkee omakotitaloalueiden läpi). Näkyvyys oikealle on ainakin nolla pusikoiden takia. Eli siis kumppanini vetäisi siitä viittäkymppiä läpi vahingossa. * Se oli vaan yksinkertaisesti ollu ajatuksissaan. En kerinnyt edes selästä nykäistä, muuta kuin pidättää hengitystä sekunnin murto-osan, että kolahtaako. Ja siinä risteävällä tiellä on viidenkympin rajoitus ja vilkas liikenne. Normaalisti on vielä ajokuteet kaikki päällä, mut silloin ei olis ollu kuin shortsit ja toppi. Tää siis vaikuttaa ihan naurettavalta ja eihän tällaista sais tapahtua, mut onneks ei käynyt mitenkään. Seuraava auto oli onneks jonkun matkan päässä. Silloin oli suojelusenkelit mukana. * En tiedä oliko samankaltaisesta tapauksesta kysymys, mutta siinä risteyksessä kuoli tänä kesänä fillarilla mies, eikä hänen kulkusuuntansa selvinnyt.

Tiedän, kumppanin pitäis todellakin mennä optikolle, mut älkää pliis saarnatko... *

sama juttu ajan pitkät päällä AINA!
    yes its harley
    Tässä jokunen viikonloppu sitten tien päällä läks vastaantuleva auto ohittamaan hitaampiaan. Matkaa ei ollut koinkaan paljoa kohtaamiseen, joten väläytin cebarin pitkiä hieman muutaman kerran samalla kun huomasin että vastaantulija koukkasi ohitukseen. Ja siitä samasta tyyppi palas takaisin... liekö nähnyt minua lainkaan ennenkuin vilautin tuplapitkiä nenälle
    Honda CBR1100XX
    Mäkin ajan "maantiellä" AINA pitkät päällä. Kokemus on opettanut et ei kotilot nää mua muuten. Suosittelen.
    Sukisukimies
    Lainaa (Jooney @ Syys. 17 2005,21:14) kirjoitti
    Mäkin ajan "maantiellä" AINA pitkät päällä. Kokemus on opettanut et ei kotilot nää mua muuten. Suosittelen.
    Tuosta on kahta koulukuntaa
    Itse en aja pitkät päällä päivällä 2 syystä

Itse kun olen liikkeellä kotilolla ja odotan esim risteyksessä koska latu olisi vapaa ja oikealta tai vasemmalta tulee mopo pitkät päällä.

On prkl vaikea arvioida mopon vauhtia + valot häikäisee, jos olisin poliisi antaisin ko. kuskille ainakin huomautuksen
    Life is too short to drink cheap beer.
    Kyllä motoristin pitää vaan olla nöyrä,
    massan edessä.

Viime viikonloppuna jouduin lauantaina Mansessa antamaan tilaa kolme kertaa.

Ihmettelin, mikä piru noita autoilijoita oikein vaivaa, kun ajelevat villin lännen tyyliin.

Eteen sieltä ja täältä.

Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

http://www.meikamotoristi.com
  25.  
    Aloittelevalle oli käydä kalpaten eilen Rovaniemellä. Olin lähdössä aamulla kohti Pudasjärveä, ja olin päässyt kotoa noin kaksi kilometriä, kun olin tulla auton yliajamaksi.
    Ajelin tietä muun aamuliikenteen mukana, kun vasemmalta syöksähti pieneen tilaan vihreä Golf. Päässä ehti vilahtaa ajatus, että pitipä kaverin pieneen tilaan vääntäytyä. Tämän jälkeen tajuntani täytti kuva punaisesta amitsukadetista, joka vasemmalta oli törmätä kylkeeni. Olisi törmännyt, jos en olisi vetänyt pientareelle.
    Instantisti tuli näytettyä keskaria ja huudettua kirouksia ilmoille. Kun auto joutui pysähtymään risteyksessä viereiselle kaistalle, ajoin viereen ja koputin ikkunaan. Kuskin avattua ikkunan annoin kaverille karkeahkolla suomenkielellä liikennevalistusta, jonka jälkeen diagnosoin hänet idiootiksi. Sen verran taisin olla uskottava, että kolmen teinin kansoittamasta autosta ei kuulunut ainuttakaan vastaväitettä tai muuta nurinaa.
    Toivottavasti isänmaantoivot seuraavan kerran motoristin nähdessään osaavat liikennöidä hieman paremmin.
    Honda CBR 1000 RR -08