Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 44:sta
  1. #1
    eli kuinka usein vaihtelette öljyjä? itellä on 2000km edellisestä.pitäskö viä vaihtaa vai pärjääkö loppukesän?
    Thruxton '07
  2. #2
    Eiköhän tuola loppukesä mene. Trumpan huoltoväli taitaa olla 10tkm.
    BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  3. #3
    5000km oon vaihdellu, vaikka pyörässä olis 10000km öljynvaihtoväli.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  4. #4
    Aktiivinen rata-ajo lyhentää vaihtoväliä.. Veturissa taitaa olla 8000km vaihtoväli, mutta vähintään 5000km välein vaihdan, tai vielä useammin, fiiliksen mukaan..
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  5. #5
  6. #6

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    5000 mulla kanssa.
  7. #7
    välillä vaihdoin 954:seen 2500 km välein, jos tuli esim pari ratapäivää siihen yms possutusta. aika mustaa kuraa se on jo silloinkin.

    Kyllähän jos matkaa ajaa, niin semmoinen 6000 menee.

    Mutta näihin 10t väleihin en kyllä usko, jos konetta vähänkin käskee..

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  8. #8
    Asiasta viidenteen. Saako öljyjä sekoittaa keskenään? Esim. koneessa on 15w-40(vai mihin se w-kirjain kuuluikaan) ja pitäis vähän lisätä mutta ei ole muuta kuin 10w-40 tarjolla.
    Tämmönen tilanne oli mutta päätin kuitenkin käydä ostamassa purkin uutta öljyä ja vetää varman päälle.

    Vielä asiasta kuudenteentoista. Ajon jälkeen, moottorin ollessa pysähdyksissä kun ruuvaa öljynlisäysaukon korkin auki niin nousee vähän savua aukosta. Normaalia?

    heh heh, veilä. Tyhjäkäynnillä öljynlisäysaukon ollessa auki ja kun kokeilee kädellä tulee sieltä paineella ilmaa ulos, mutta kun lisää kierroksia niin ilman tulo lakkaa. Teorioin jo päässä että kone on väljä ja paineet tulee sitä kautta ulos?



  9. #9
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 10 2005,14:16) kirjoitti
    5000km oon vaihdellu, vaikka pyörässä olis 10000km öljynvaihtoväli.
    Sama
    Huono tie, parempi mieli
  10. #10
    6000 km on mulla ollu vaihtoväli, ellei tule jotain häikkää öljyjen suhteen. Sitä väliä Suzukin huoltomanuska suosittaa.

    Ja kyllä niitä eri jähmekkyyslukujen öljyjä voi sekoittaa...mutta täyssyntsa-esteriöljyjä ei kannata sekoittaa muihin öljyihin, ei taida sekottua tasasesti.

    Ikinä ei ole sauhua öljyntäyttöreiästä noussu, huolestuisin jos semmosta tapahtuis...
    --
    jiji
  11. #11
    9000km ajoin öljyillä, matka-ajoa enimmäkseen. Kyllä öljyt nykyään kestää ajoa, jatkuva nakkarin kulmalla pyöriminen tietty lyhentää vaihtoväliä kun se kytkinkin siellä öljyn seassa likoaa...
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  12. #12
    5 tonnin välein... ja tarvittaessa keväällä jos tuntuu että on menny huonoksi
    Suzuki RF600R -93 --> Kawasaki z750 -06 --> Suzuki GSX-R1000 K4 --> Triumph Speed Triple -07 / Honda CX500 -81 / Yamaha XS650 -81
  13. #13
    Milloin vaihtanetkin,vaihda kuitenkin talveksi uudet öljyt.
  14. #14
    5 tkm välein vaihtuu.
  15. #15
    Vaihdan kerran kesässä, eli keväällä tai syksyllä kun teen muutakin huoltoa. Eihän sitä viitsis kesken kauden alkaa öljyillä läträämään, vaihtotyöhän ei mikään kummoinen ole vaan se mihin lykkää vanhat öljyt. Kilometrejä kertyy sellainen 8-9tkm, tänä vuonna tosin jää varmaan alle 5 tonnia.

    Olen parina viime vuonna käyttänyt Shellin VSX4 öljyä ei mitään hirmu kallista tököttiä ole, varmasti halvempaakin löytyy mutta mutta ajaako niillä koko kesän? Nooh varmaan tuossa vanhassa FZ:ssa toimisi kaikki vaseliinia notkeammat.
    Palkka juoksee....minä en
  16. #16
    5 tonnia ois varmaan sopiva.....mut nyt on lipsahtanu jo 8,5 tonnia
    vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
  17. #17
    Riippuu vähän ajosta....onneksi ainakin Eliminaattorista kuulee milloinka se ei tykkää öljyistään.
    Delvacit laitoin alkuvuodesta...muutaman tuhannen kilometrin jälkeen öljysilmässä määrä hupeni, kesken reissun jouduin laittamaan muuta öljyä lisäksi...
    Ai sitä kalinaa ja kolinaa mitä moottori piti.
    Kotio siis ja Castrolit koneeseen.Kone toimii kuin enkeli.Luulin jo että nokkaketju on tullut tiensä päätökseen, mutta eikös mitä.Yli 2000 km reissu ja pyörä toimii kuin enkeli.
    Sanoisin, että öljyt on suurin yksittäinen tekijä pyörän toimivuuteen.
    Valitkaa ne siis huolella.
  18. #18
    3-4 tuhatta kilsaa, paitsi nyt Castrolin GPS:t saa lähteä kahden tonnin jälkeen ja seuraavaksi kokeillaan jotain muuta

    edit: btw. Earthend, veturissa taitaa olla vaihtoväli 6000km... siis SP-1/2



  19. #19
  20. #20
    5-6tkm, eli yleensä kahdesti kaudessa vaihto.

    Lainaa kirjoitti
    Vielä asiasta kuudenteentoista. Ajon jälkeen, moottorin ollessa pysähdyksissä kun ruuvaa öljynlisäysaukon korkin auki niin nousee vähän savua aukosta. Normaalia?
    öö, ehkä tähän ei pitäis vastata ollenkaan, mutta okoon.
    Ootko varma että se on savua? Luulis että se savu ois sinne kondensoituneen veden höyryä tai muuta huohottimen kautta tullutta tavaraa. Katto ny vaikka ettei sulla ole koneen huohotinletku tukossa tms.

    Lainaa kirjoitti
    heh heh, veilä. Tyhjäkäynnillä öljynlisäysaukon ollessa auki
    heh heh.
    Lainaa kirjoitti
    ja kun kokeilee kädellä tulee sieltä paineella ilmaa ulos, mutta kun lisää kierroksia niin ilman tulo lakkaa. Teorioin jo päässä että kone on väljä ja paineet tulee sitä kautta ulos?
    No et sitten työntänyt sinne koko pikkutilliä ja kokeillut tapahtuuko mitään jänskää?
    Onhan siellä tietty painetta sisällä, ja eiköhän se koneen sisäinen kierto ole pikkaisen erilainen tyhjäkäynnillä ja isommilla kierroksilla joka tapauksessa. Eiku ajelemaan vaan siitä.
  21. #21
    Lainaa kirjoitti
    No et sitten työntänyt sinne koko pikkutilliä ja kokeillut tapahtuuko mitään jänskää?
    En työntänyt tilliä sinne mutta panen idean korvan taakse. Talvella kerkiää temppua ellej toistakin.

    Savua, usvaa, höyryä. Jotain sieltä nousee. Huohotin hässäkät ei ole tukossa.
  22. #22
    Lainaa (kuulapää @ Elo. 12 2005,02:27) kirjoitti
    Savua, usvaa, höyryä. Jotain sieltä nousee. Huohotin hässäkät ei ole tukossa.
    No kyllähän kuuma öljy höyryää. Auton öljyntäyttökorkinkin kun avaat kun kone on kuuma niin sama juttu...
    MC Mankkaan Peruuttajat
  23. #23
    Lainaa (Kawasaki ZL @ Elo. 11 2005,19:34) kirjoitti
    Delvacit laitoin alkuvuodesta...

    Sanoisin, että öljyt on suurin yksittäinen tekijä pyörän toimivuuteen.
    Valitkaa ne siis huolella.
    Öljyn laatu on todella tärkeä koneen kestolle. Suosittelit valitsemaan liemet huolella ja itse kuitenkin laitoit Delvacia.

    Good thinking
  24. #24
    Onkos se delvacci sitten huonolaatuista? Perustelujakin kaivataan.
    BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  25. #25
    Aina keväällä ja kerran ajokaudella mikäli tulee paljon kilometrejä.
    ~SV1000N~
  26. #26
    Lainaa (B12 @ Elo. 12 2005,15:10) kirjoitti
    Onkos se delvacci sitten huonolaatuista? Perustelujakin kaivataan.
    No ei kai se ole..... jos ajaa jollain kolmetuhatta kiertävällä diissel-täryjyrällä.

    Kaippa johonkin soffaan voi tunkea sitä delvaccia. Viritysaste kun on lähes sama kuin ruohonleikkurissa.

    Tosin jokaisen oma asia mitä sinne koneeseen tunkee, vaihtaa vaikka kaverin kanssa ristiin ne liemet...Kaverin ilmaöljy gixussa ei tarvitte vaihtaa ollenkaan, polttaa öljyä litran tonnille. Lisäilee vaan

    Jake



    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  27. #27
    No mitä ne kierrokset öljyn vallintaan vaikuttavat? Kerrohan kun näyt tietävän.
    BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  28. #28
    Vaihdan n 10000km:n välein, niinkuin pyörän ohjekirjassa sanotaan. Ja vaihdan nimenomaan itse. Moottoripyörien huoltohinnoissa olisi yhtä paljon tutkittavaa kuin sähkön hinnoittelussa. Ilman sähköä vain ei pärjää, mutta suurimman osan pyörän huollosta voi jokainen helposti tehdä itse.
  29. #29
    Lainaa (B12 @ Elo. 12 2005,18:03) kirjoitti
    No mitä ne kierrokset öljyn vallintaan vaikuttavat? Kerrohan kun näyt tietävän.
    Mulla on sellainen öljykirja...Ei siis mitään propagandaa, vaan sellainen missä selitetään noita hommia 2t ja 4t öljyjen osalta. Skannaan siitä sivuja jahka löydän kirjan ja palaudun työpaikalle. Muuten tulee liian pitkä juttu.

    Jake
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  30.  
  31. #30
    Lainaa (uijui @ Elo. 12 2005,17:42) kirjoitti
    Lainaa (B12 @ Elo. 12 2005,15:10) kirjoitti
    Onkos se delvacci sitten huonolaatuista? Perustelujakin kaivataan.
    No ei kai se ole..... jos ajaa jollain kolmetuhatta kiertävällä diissel-täryjyrällä.

    Kaippa johonkin soffaan voi tunkea sitä delvaccia. Viritysaste kun on lähes sama kuin ruohonleikkurissa.

    Tosin jokaisen oma asia mitä sinne koneeseen tunkee, vaihtaa vaikka kaverin kanssa ristiin ne liemet...Kaverin ilmaöljy gixussa ei tarvitte vaihtaa ollenkaan, polttaa öljyä litran tonnille. Lisäilee vaan

    Jake
    Siinäpä perusteltu ja ammattimainen mielipide!

    ISO Kunnioitus!
    <p>2002-2014</p>
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen