Iski 50 villitys ja ostin pyörän Honda Shadow 600.Nyt on kuitenkin ongelmana että etupää pompottaa ,60 km/h on vika pahimmillaan .Pyörään oli vaihdettu molemmat renkaat toukokuussa .Käytin pyörän tarkastettavana eikä mistään löytynyt vikaa,rengaspaineet kohdallaan ,tasapainotus kohdallaan ja oli kellotettu ....Missä vois olla vika vai korvien välissä
terkuin yx naismotoristi
Miten on onko Keulaputkiin millon viimeksi vaihdettu Öljyt? Onko stefat vuotanu?
<p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
Ihan tolleen teoriassa kiinnostaisi tietää miten öljyn puute saa etupään pomppimaan? Tietysti jos öljyn pinta on niin alhainen, että vaimennusventtiilit ovat kuivilla, muistuttaa keula enemmän hyppykeppiä kuin iskunvaimennusta.
Tuossa linkki mistä voi olla hyvä aloittaa: Linkki(Stobias @ Syys. 03 2005,11:17) kirjoitti
Edit Linkki
<p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
Mikään tuon linkin takana ei vastannut kysymykseeni. Tiedän kyllä että vanha/likainen öljy menettää ominaisuutensa, mikä vaikuttaa vaimennukseen, mutta öljyn korkeus vaikuttaa tietääkseni ainoastaan jouston progressiivisuuteen sen loppuosassa. Jos keula pomppii tasaisessa 60km/h nopeudessa, öljyn määrä tuskin on ongelma, ellei öljyä puutu todella paljon.(Kelju.K.Kojootti @ Syys. 03 2005,13:11) kirjoitti
Voi olla että pinnavanne on päässy "löystymään", tulee pystysuunnassa heittoa ja alkaa pompottaa. Itellä sama juttu 1400 intruderissa. Pitäis laitatuttaa kuntoon, ei vaan meilläpäin taida olla osaavia tekijöitä??
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
Kiitoksia vinkeistä,vien pyörän maanantaina taas huoltoon ja toivottavasti saan sen kuntoon .![]()
Kerro sitten mitä löysivät. Itsellä rupesi Diversion väpättämään eturenkaan vaihdon jälkeen. Rengas hyvin vanteella ja tasapainoitettu, mutta silti ihan kuin olis kiero vanne. 60-80km/h on pahin, moottoritienopeudessa ei tunnu mitään. Pyörällä ajettu nyt 21000km eikä ohjauslakkerissa tunnu mitään välystä. Vanha rengas oli loppuunkulunut Bridgestone ja uusi on Conti Avenue.
Itellä oli virago 1100 ja siinä työkalulaukku etuputkissa teki tärinän.![]()
Honda CBR900RR
No joo! Oli kans sama ongelma. Tasapanotus ei vaikutusta. Kyllä se vanne vaan oli kiero. Ei tarvitse kuin sopiva jyrsintäreuna asfaltissa ni a vot! Vanne kieroon.
jos rengas on painotettu kai se asentaja hemmo ois kertonut jos vanteessa on vikaa ...hakisin kyllä vikaa keulan öljyistä itselläni oli samanlaista vaivaa taanoin ameriikan puolivalmisteessa kun stefat vuosi ja öljyä oli vähänlaisesti
ei aina voi voittaa ei edes joka kerta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kiero pinnavanne pompottaa, sivuttaisheittoa ei tarvitse olla kuin 1,5 - 2mm niin alkaa ravistaa tai pompottaa nopeudesta riippuen. Tsekkaa vanteen suoruus silmämääräisesti pyörittämällä sitä tai ajossa (omalla vastuulla) nouset seisomaan ja tsekkaat liipottaako vanne.
KTM
Jo löytyi pompotuksen syy .Soikea etuvanne,pystysuuntaista heittoa "ihan pirukseen " sanoi asentaja **Vanne on nyt niin pyöree kun se vaan voi ja tasapainotettu uudelleen eikä pompota enää.Kyllä on nautinto ajaa .Liekö tyyppivikaa näillä pyörillä toi kun asentaja sanoi että hänelle on perjantaina tulossa samanlainen pyörä ja sama vika Tiedän ainakin nyt että varon tosi kovin katukivetyksiä
terkuin Heli
joo, itte tuhosin ja aikoinaan kevarin takavanteen ajamal vähä reilummin asfaltin "reunaan"(mimmu1234 @ Syys. 06 2005,18:40) kirjoitti
eli sit asfalttii oli jyrsitty pois abaut 5m pätkä.
noh. eihän se pudotus missään tuntunu, mutta se jyrkkä reuna takas asfaltin päälle + reilu nopeus = vanne paskana *
..ja tästä ei voi syyttää ku itteää..! piti yrittää karistaa kaveri perästä *![]()