Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Nyt kävi niin mukavasti että takarenkaasta löytyi ruuvin pahanen.
    Ehdin ajaa K-Suomesta Helsinkiin todennäköisesti jo rikkinäisellä renkaalla, mutta en kyllä huomannut kuin pientä huojumista "reippaassa ?" kaarre ajossa, ma aamuna töissä sitten tarkistin paineet ja n 1.0 paikkeilla paineet oli !!!
    Laitoin renkaaseen tubeless paikan mutta mahtaakon tuolla uskaltaa isommin ajaa ? Rengas pitänyt sen jälkeen hyvin paineet ja näyttää ihan muuten ehjältä.

Joten kysymys kuuluu mistä "edullinen" hyvä rengas ?Allrightista saa Bridgestonen n. 165 irto vanteelle laitettuna, Metzeler maksaa n. 50 Euroa enemmän (Ei Allrightista).

Kertokaapa mielipiteenne renkaista mikä on hyvä, ja missä hyvä rengaskauppa.
    Joo itte en hirviäis ajella paikatulla kumilla. On kuulemma vähän riskipeliä laittaa tupeless MP:n renkaaseen lämpenee niin paljon että voi sitt irrota.
    Eli polta se vanha kumi savuna ilmaan ja uutta kehiin.
    Se liikkuu sittenkin!
    Ettippäs sitä Metzeleriä vielä. Hirvee hinta??

Joko Tuusmotor myi kaikki?

Saatko seura-alea BW:stä?
    ... jotain piti muistaa
    Lainaa (crashpad @ Syys. 14 2005,09:27) kirjoitti
    Kertokaapa mielipiteenne renkaista mikä on hyvä
    Voi voi, kun en tiedä, mutta Dunlopia älä osta...

Onko sulla ollut 020 ensiasennusrengas?
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
    En muista mikä rengas on alla ja tulin töihin autolla.

Ajattelin ostaa Metzelerin ME Z4, sen saa Tuusmotorista irtovanteelle laitettuna 146,- mikä on aika sopiva hinta, BikeWorldistä Metzelerin Z6 on irtovanteelle 225,-, Allrightista Bridgestone 020 irtovanteelle 165,20.
    Lainaa (crashpad @ Syys. 15 2005,08:12) kirjoitti
    Ajattelin ostaa Metzelerin ME Z4, sen saa Tuusmotorista irtovanteelle laitettuna 146,- mikä on aika sopiva hinta
    Kuulostaa oletetun asialliselta
    ... jotain piti muistaa
    Lainaa (koris66 @ Syys. 15 2005,02:49) kirjoitti
    Voi voi, kun en tiedä, mutta Dunlopia älä osta... * *
    Mulla on Dunlopit ensiasennusrenkaina (ajettu vasta 800 km), joten niiden kanssa pitänee elää vähän aikaa. Mikä tekee niistä huonommat kuin muut? Ajo-ominaisuudet, kestävyys, hinta/laatusuhde?
    Miten ihmiset voivat olla niin tyhmiä ...
    Lainaa (Vulcan @ Syys. 15 2005,10:36) kirjoitti
    Mulla on Dunlopit ensiasennusrenkaina (ajettu vasta 800 km), joten niiden kanssa pitänee elää vähän aikaa. Mikä tekee niistä huonommat kuin muut? Ajo-ominaisuudet, kestävyys, hinta/laatusuhde?
    No ei ainakaan hinta/laatusuhde, jos ne tuli prätkän mukana...

Sanon ihan suoraan: ei mulla mitään faktaa ole Dunlopeja vastaan, ja niillä olen ajanut yli 6000 km ilman kaatuilua tms. Sateellakin ajan mahdollisimman vässykkämäisesti.

Ainoa havaitsemani negatiivinen asia on tuon takarenkaan vyön rakenne: tekee aika tasaisen pinnan, ja kallistuksessa takis ikäänkuin vähän nyrjähtää sen kulman johdosta (tasainen alaosa ja siitä terävä kulma kaarevaan renkaan sivustaan). Mutta voi johtua myös tuosta nysväilyajostani, rengas voi ihan hyvin olla kulunut littanaksi suoraan ajosta. Kuitenkin tuon teräsvyön näen ihan selvästi.

Kuitenkaan en ole netissä (Suomessa tai Usassa) lukenut kertaakaan kenenkään vakavasti otettavan hemmon kehuvan näitä Dunlopeja, toisin kuin esim. Siltakiven 020 -mallia taakse. Siitä siis kommenttini, ei mulla oikeaa faktaa siihen sen kummemmin ollut.

Ystävällisin terveisin Antti
    Isot (ja kallellaan ajavat) pojat täälläpäin maailmaa vannoo tällä hetkellä Metzeler Roadtec Z6:n nimeen. Kuulemas parasta kaljaa radiaalirenkaista tällä hetkellä - ollut kuulemas MotoMag lehden testivoittajakin, pyörinä isot roadsterit. Tehdas kehuu itse että kuivapito on 20% parempi kuin edeltäjässä Z4:ssa. Toinen espressokupin ääressä hyvänä pidetty kumppa on Pirelli Diablo Strada.

Se oli siis "pojat kertoo ja minä kuuntelen" juttua. Itsellä on nuo Z6:t alla alkuperäisenä, ajettu alle 1000 km ja hyvältä tuntuvat, mutta eihän mulla mitään vertailupohjaa vielä ole, joten...

No, laitetaan nyt yömyöhän kunniaksi vielä pakollinen filosofia, että voisi olla viisasta laittaa samanlainen kuin se vanha hajonnut oli, niin ei tule vahingossa sekarengastusta, joka sekoittaa etu- ja takapään balanssin .
    Life's pretty straight without motorcycling
    Lainaa (Agentti @ Syys. 16 2005,01:55) kirjoitti
    No, laitetaan nyt yömyöhän kunniaksi vielä pakollinen filosofia, että voisi olla viisasta laittaa samanlainen kuin se vanha hajonnut oli, niin ei tule vahingossa sekarengastusta, joka sekoittaa etu- ja takapään balanssin .
    Nykyisin entistä tärkeämpää tuo pointti. Joistakin gummeista tehtaat väittävät niiden sadekelin toiminnan perustuvan siihen, että eturengas syrjäyttää veden takarenkaan tieltä pois.

Varmaan kaikki eturenkaat tekevät jossain määrin näin, mutta on tuossa tavallaan järkeä: jos etu- ja takarengas optimoidaan toimimaan sadekelillä yhdessä, niin joku toinen kombinaatio ei toimi niin hyvin. Onko se huononnus sitten prosentti vai enemmän, on eri asia.
    Lainaa (Agentti @ Syys. 16 2005,01:55) kirjoitti
    Isot (ja kallellaan ajavat) pojat täälläpäin maailmaa vannoo tällä hetkellä Metzeler Roadtec Z6:n nimeen. Kuulemas parasta kaljaa radiaalirenkaista tällä hetkellä - ollut kuulemas MotoMag lehden testivoittajakin, pyörinä isot roadsterit. Tehdas kehuu itse että kuivapito on 20% parempi kuin edeltäjässä Z4:ssa. Toinen espressokupin ääressä hyvänä pidetty kumppa on Pirelli Diablo Strada.
    Itse voi myös suositella metsin Z6:ia. Alkukesästä laitoin molempiin päihin uudet Z6:et ja nyt niillä on rullattu n. 9 tkm. Vielä näyttäisi takarenkaallakin menevän muutama tonni. Kolme kertaa kävin myös radalla ja ei ainakaan pidon puutteesta voinut valittaa. Jalkatapit kuluivat muutaman sentin lyhyemmiksi ja takarengas kului ihan reunaa myöten (etusta ei tuolla kamppeella voi kallistaa tarpeeksi, että kuluisi reunasta asti), mutta rengas ei osoittanut lipsumisia.

Sen huomasin alkuperäisiin dunloppeihin verrattuna, että eturenkaan profiili on terävämpi -> kampe tuli monta kertaa ketterämmäksi/herkemmäksi uusilla Z6:illa. Mutta ei kuitenkaan niin paljon, että maantiellä häiritsisi.
    Huono tie, parempi mieli
    Jos paikkasit sen takanakin madolla ja panit vielä liimaa mukaan niin anna mennä vaan.Kuten huomasit itsekin,ei se paljon tunnu jos takanakki tyhjenee.Reippaasti kun ajelee ei juuri edes huomaa vain kun hiljentää vauhtia käy ajo vääntämiseksi.Kyllä tube paikattu rengas (taka) kestää ajaa ihan nylogille asti ilman sen suurempia huolia.Tarkkailee vain aluksi että paineet pysyy eli onnistui.Mikä siitä sen vaarallisemman tekisi,voihan sulla tulla siihen uuteenkin renkaaseen pistoreikä.Itse ajan aina paikatutkin renkaat loppuun huoletta.Ajovauhtinikin on varmasti riittävää,aina neula kilahtaa n.3.. kun käyn H.pirtillä kahvilla.Pakkomielle nääs parissa kohtaa.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
    Lainaa (R@gdoll @ Syys. 19 2005,19:23) kirjoitti
    Jalkatapit kuluivat muutaman sentin lyhyemmiksi...
    Jösses sentään...

... eikös tavallinen ajo ole hankalaa niillä jäljelle jääneillä nysillä?

Nimimerkki: "EhkäJoskusVieläItsekinKallistanYli20Asteen" -Antti
  15.  
    Ei ole renkaassa ollut vielä mitään vikaa eikä haittaa ajamista minun mielestäni lainkaan ja ilmatkin on pysyny, joten ajellaan vaan, renkaan kyllä käyn tuossa hakemassa, (kun vaan ehtisi) on sitten valmiina ensi kesänä kun pitää vaihtaa.

En kyllä huomannut kovemmassa vauhdissa kuin pientä huojumista kaarteissa mutta rengashan ei ollut täysin tyhjä ja juuri hitaassa ajossa huomasi renkaan oudon käyttäytymisen.

"Onneksi" en huomannut asiaa matkalla keskellä "korpea" koska silloinhan olisi ruennut jännittämään !