TÖSÖS !
Vihdoinkin sain sitten radion toimimaan pyörässäni ja vaihdettua kaijuttimet etukatteen alle , mikälie onko iskariöljyt roiskunna sinne asti ja särkenny entiset ,kovin on altapäin avonaista .
No nyt rokki kuuluu ajaessakin mutta kovin on vaisua ,saapi volumet olla kaakossa eikäs kovin nautittavalta kuulosta ainakaan satasen vauhdissa .
Sirman 1200 LT:ssä ol pikkuusen paremmat saundit ja tehot .
Hehee , olihan siinnä tuulilasikii kyllä niiko sokkarin näyteikkunalla ois istunna !!
Nytpä vinkkejä enstalven askarteluun !
Oottako tehny parannuksia ko.laitteeseen Klarioni taitaa olla maakiset 2x5w ihan mustanaan ! Oottako laittannu vahvistimia tai muuta ko radion hallinta ois mielestäni mukava säilyttää .
Oottako yrittänny/saanu asennettua tuhtimpia kaijuttimia ?
Onko muita tapoja asentaa takakaijuttimet ko se lisuke keskilaukun päälle ?
Triumph Tiger 800 XRX
Jos äänenpainetta haluaa lisää, tarvitaan herkemmät kaiuttimet, enemmän desibelejä tuolla vakio 5W kanavatehoilla.(OULA @ Syys. 02 2005,09:48) kirjoitti
Käsitin tuon adjektiivisi "tuhdimmat" että tarkoitit suurempaa tehonkestoa...sillä kun ei varsinaisesti ole yhtään mitään tekemistä/merkitystä...
TÖSÖS !
Siis mitä pitäis tehdä paremman kuuluvuuden eteen , nyt ääni on huonolaatuinen ja jotenkin vääristyy ja vetelee !!
Triumph Tiger 800 XRX
Unohda Oula ne kaiuttimien boostaamiset ja hanki radioosi liitettävät vaikkapa Finfonicin muotoonvaletut korvakuulokkeet.
Ne ajaa kahta asiaa: Jos pidät radion mykkänä ne toimii kuulosuojaimina ja vaimentaa mukavasti suhinoita ynnä pärinöitä (-25 dB) ja kun panet nupit -ei kaakkoon vaan länteen - niin kyllä jytisee.
Kypäräkuulokkeet on sitten seuraavaksi paras vaihtoehto, mutta ongelmana niissä on se, että niitä tulee huudatetuksi turhan lujalla, jotta saa kaiken ajomelun peitetyksi.
Tuo mopojen radioiden ulkokaiuttimet ovat kyllä mielestäni ihan pelleilyä, kuunteluelämys vauhdissa ja vielä mahdollisimman hyvällä ( lue: hiljaisella) kypärällä on niillä ihan persneestä. Eri asia on, jos haluaa yrittää kisailla paikallisen amistoyotan saundien kanssa kylän parkkipaikalla. Siinäkin yleensä jää auttamatta toiseksi, loppuu akun / laturin tehot ja kaikenlisäksi puuttuu se kunnon kaikukoppa bassokajarilta.
T. Pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
TÖSÖS !
Kiitos avusta !
Taitaapi ollakkin parempi jättää kajarit vain sillensä ja hankkia noi kuulokkeet .
Triumph Tiger 800 XRX
Laitoin RT:n radio/cd:n kuulumaan kypäräpuhelimissa, niin ei olo ollut enää kuin kaksipyöräisellä posetiivilla.
JOVAIN EI OLE SAMA...!
No oha se ny ihan eri asia kuunnella joikhaa 4:stä eri suunnasta ja 8:lla kaiuttimell ku korvakuulokkeil...kannattaa käyä kuuntelemassa mikä on enempi mielee ja päättää sitte?
Oon tykänny ite vakio LT:n rammarista ko kuulee viel 160:ssäki ihan selkeesti ja matkanteko puolittuu kummasti.
Korkee etuplexiki vielä oikein "kerää" noi diskantit ja säilööki ne
![]()
Kuuntelin LT:ssäni radiota /cd:tä yhden kesän omien kaiuttimien kautta. Saundit ihan ok. tuonne 120 km/t saakka, sen jälkeen aika plörinää. Ei ollut myöskään kauhian miellyttävää kun esim. Tampereen Hämeenkadulla liikennevaloissa kansa tölläsi ja ihmetteli outoa musiikkimakuasiSitten kun hommasin Schubertin C2 kypärän, niin eipä ulkopuolisista kajareista enää kuulunu mitään kuin huudattamalla. Eipä muuta kun R.M. Heinolta Voice II:sta hommaamaan, kypäräkuulokkeet kypärään ja avot, musahomma parani 100 %. ( Lisäksi tuli vielä intercom ja känny liitäntä ). Noi Pozon mainitsemat korvakuulokkeet ovat saundeiltaan varmaan parhaat mahdolliset, mutta en tiedä, jos ne on jo "liian" hyvät. ( Pozo voisi valistaa ). Minä ainakin haluan kuulla sen verran ulkopuolisia ääniä, että ainakin takana tulevaa hälytysajoneuvoa tajuaa väistää. t. Jari
Same shit, different day.
Joo, Pozo valistaa:
Itselläni on Finfonicin mittojen mukaan tehdyt silikonitulpat, joihin on normaalin äänenvaimennusiltterin tilalle liitetty pikku kaiuttimet. Tulppaosa on siis erillinen ja kaiuttimen tilalla voi käyttää eri asteisia vaimenninelementtejä. Olen ymmärtänyt, että kaiutin vastaa noin 25 dB:n filtteriä vaimennuksessa eli kun ne on päässä ja radiot hiljaisena kuulee toki yhtä ja toista, mutta vaimennettuna tietysti.
Jos sitten työntää korvakäytävät täyteen ZZ Topia tai muuta Lea Laveenia, niin kyllähän siinä ulkopuolinen maailma hiljenee entisestään. Mutta ei siinä kyllä niin pääse käymään, että ambulanssi puskee perälaukkuun ja kuski vaan jammailee mennessään. Kyllä semmoinen ääni tulee läpi tai jos ei kuulu, niin sitten on jo kuulo mennyt pilalle liian meluisilla mopoilla / kypärillä ajellessa, eli pois semmoiset kuskit liikenteestä.
Huono puoli näissä muotoonvaletuissa on niiden hinta. Muistaakseni jotain 200 euroa.
Ja McHuurre on muuten ihan oikeassa todetessaan, että on ihan eri asia kuunnella joikhaa pärrän ulkokaiuttimista kuin korvakuulokeista. Olen täysin samaa mieltä.LT:n kaiuttimista on mukava kuunnella musiikkia autotallissa talvi-iltoina mopoa puunatessa. Siinä korvakuulokejohdot on vähän tiellä. Sadankuudenkympin vauhdissa taas oma korvakäytävä kyllä kerää ja säilöö diskantit ihan toisella tavalla kuin mikään etuplexi, oli se sitten korkea tai matala...
Ja säilyy äänentoistokin ihan kunnollisena, kun ei tarvitse musakonetta huudattaa kapasiteettinsa äärirajoilla.
t. pozo
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
TÖSÖS !
Viikonloppuna ajelin pitkästäaikaa edes korvatulppien kanssa .
Sanonpa että on harjoitteleminen ko kaik ajoäänet vaimenee , erittäin paljon enempi on seurattava nopeusmittaria ainaskii mun .
Lieneekö joillakin tuokin syynä ylinopeuksiin ko mielestäni vaikuttaa tod paljon tilanteiden hallintaan !!!
No onhan se koetettava keväällä ne ratiolla varustetut tulupat tietty mut varmaan saapi tarkkana olla ja tietty hilijaa rokkia kuunneltava et tottuu asiaan .
Eipä nuo älyttömän kalliita näyttänny olevan ko puoltoistasattaa ite vehkeet vai tuleeko siinä lisäkuluja ko mittojen mukaan valmistaavat !!??
Triumph Tiger 800 XRX