Joka kerta kun öljytkin
Joka toinen kerta
Aina kun huoltokirjassa sanotaan niin
Vaihdatan öljyt huoltoliikkeessä
Rupesi tuossa mietityttämään että miten porukka vaihtaa öljyjä ja suodattimia vaihtuuko aina suodatinkin vai niinku autoissa on tapana että joka toinen kerta ?
Ite en ole vaihtanut vielä kun kerran öljyt JA SUODATTIMEN
Entäpäs laitetaanko aina originaali filtteri vai kelpaako se halvin tarvike ?
Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
zx-12r 02
Vaihoin äskettäin öljyt mutta en löytänyt filtteriä mistään joten vastasin joka toinen kerta.![]()
sit kun vaihdan....vaihdan warmaan ton suodattimen
kuin usein vaihdatte öljyt?
ERRARE HUMANUM EST
Öljyt ja filsu samalla kertaa n.6000km välein.
Öljyt mä vaihdan aina joka kerta, suodattimen joka toinen kerta
Öljyt vaihtuu n. 5-6tkm välein. Motul 15W50
eli mulla tulee sit kerran vuodessa toi vaihto, nyt on ollu heinäkuusta asti mopo ja ajettu 3000km
ERRARE HUMANUM EST
Joka kerta kun öljytkin. Miksi jättäisin kahvikupillisen vanhaa öljyä pyörimään uuden öljyn kanssa koneeseen ?
Joka kerta kun öljyt vaihdetaan.
Vaihtoväli riippuu hieman käytöstä keskimäärin taitaa olla 3500km vaikka tarvetta ei olisi ollutkaan vaihtaa vielä![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Joka kerta vaihdetaan kun öljytkin.
Tarvikesuodatin riittänee ainakin mulla.
Ja sillai vaihdan kun tuntuu siltä eli joku 4000 - 6000 km.
Only a motorcyclist knows why a dog rides with his head out the window!
Happiness is like peeing your pants - everyone can see it but only you can feel it's true warmth.
Saahan sen suodattimen tyhjennettyäkin(Pena @ Elo. 31 2005,22:21) kirjoitti
![]()
OT: kyllä sinne aina jotain jää.(Pena @ Elo. 31 2005,22:21) kirjoitti
Prätkässäni (FZ6-S) kuivan koneen ja kuivan laatikon öljyn täyttömäärä on 3,4 litraa, ilman suodattimen vaihtoa normaali öljynvaihto 2,5 litraa ja suodattimen kanssa normaali vaihto 2,8 litraa.
Eli suodattimen vaihdonkin kanssa sinne jää "vanhaa kamaa" 0,6 litraa joka öljynvaihdon yhteydessä...
... ellei pura konetta ja laatikkoa!
![]()
joka kerta
Don't hate the player, Hate the game
joka kerta ku öljyt vaihdan nii samallahan se suodattimenki vaihtaa..
Kawasaki Ninja ZX-10R
Joka kerta... maksaa alle kympin.
Suzuki RF600R -93 --> Kawasaki z750 -06 --> Suzuki GSX-R1000 K4 --> Triumph Speed Triple -07 / Honda CX500 -81 / Yamaha XS650 -81
Öljynvaihtoväli 6000 km, suodattimen 12 tkm... Nykyisin vaihdan kyllä sen suodattimenkin joka kerta, hankin niitä talvella koko vuoden tarpeisiin; lisäksi sama suodatin sopii perheen pyöristä kolmeen.
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
n. 5000 - 6000 km:n välein tulee sekä öljy+suodatin vaihdettua ja alkuperäistä on käytetty. Täällä maalla kun ei ole tarvikeliikkeissä suodattimia tarjolla.....![]()
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Kyllähän se suodin tulee joka kerta öljynvaihtojen yhteydessä vaihdettua. Suodin ei kuitenkaan paljoa maksa ja sillä investoinnilla saa moottorin pysymään tyytyväisenä.
vastasin että joka toinen - syksyllä kun tulee vaihdettua seisontaa varten uudet öljyt, niin siinä samalla uusi suodin, sitten keväällä pelkät öljyt... miksipä vaihtaa käyttämätön suodatin?
-ediit - noista vastausvaihtoehdoista, "aina kun huoltokirjassa sanotaan niin" - löytyykö joltain semmoinen huoltokirja jossa ei käskettäisi vaihtamaan suodinta samalla kun öljyt vaihdetaan..?
Juu, sellainen löytyy pöytälaatikosta. Öljyt 6 tkm:n ja suodatin 12 tkm:n välein. Opus kuuluu vähän toisella kymmenellä (vuosia siis) olevaan FZR:ään.(kurja @ Syys. 06 2005,09:55) kirjoitti
Mutta itse kysymykseen. N. 6000 km:n välein vaihdan öljyn ja suodattimen. Ja alkuperäisiä sutareita käytän.
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Öljyt ja suodin jokakerta molemmat,noin 10K tulee ajettua öljyillä ja suotimel, ihan samoin kuin autossa.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Saa sitä pyörää kallistellakki vaihdon yhteydessä, tulee ne loputki pois.(koris66 @ Syys. 01 2005,00:13) kirjoitti
Ihan mielenkiinnosta, missäs päin autoihin on ollut tapana vaihtaa suodatin joka toisessa öljynvaihdossa? Toivottavasti ei enää tällä vuosituhannella...(kawa @ Elo. 31 2005,15:07) kirjoitti
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Joka kerta vaihtuu suodatinkin öljyjen kanssa. Ohjekirjan mukaan vaihtoväli olisi 10 000km öljyille, itse olen vaihtanut aina 6000 km:n välein...
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Mtäh?(kawa @ Elo. 31 2005,15:07) kirjoitti
Kyllä ainakin itsellä kotilossa kun on 30.000km öljyvaihtoväli niin se filsu tulee tasan tarkkaan vaihdettua joka ikinen kerta öljyjen kanssa
Mopossa tietty myös kun ei tuo (tarvike)filsun lisäkustannus nyt kuitenkaan hääppöinen ole kaiken muun mopoilun merkeissä käytetyn rahan rinnalla
Mutta vaihtaako öljyt esim. 10.000km välein vaiko 1v välein? Meinaan mopo makoilee talvetkin lämpösessä tallissa ja kesässä jos kertyy n. 5.000km, niin...![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
ainakun vaihdan öljyt vaihtuu myös suodatin![]()
ei aina voi voittaa ei edes joka kerta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
6 tonnia ja kummatki vaihtuu.
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
Vaihtaisin,jos olisi mitä vaihtaa... En ole vielä menopeleistäni öljysuodatinta löytänyt..![]()
-Suzuki RGV-250 -91
-Suzuki RG-125F -95 *myynnissä*
-Suzuki PV-50- 91
6tkm ja suodatin vaihtuu öljyjen kanssa.
"Mä oon tullu tänne voittamaan,en tekemään kavereita" J.Ruutu # 37
"Lähtökohtaisesti se johtuu siitä, että Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi vihaavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan..."