Joo no ne motopalstan liikkeiden pyynnit onkin useimmiten aika yläkanttiin, samoin esim. lehti-ilmoitusten yksityisilmoituksissa. Kannattaa ottaa yhteyttä, tingata ja laajentaa etsintää myös esim. saksantuontia harjoitavien firmojen puolelle. Esim. bajahillin linkkilistasta löytynee jokunen lisäyhteys, samoten noiden paperisten motopalsta -aviisien sivuilta.kirjoitti
[QUOTE= (Ekku @ Elo. 30 2005,21:59)](900S.i.e @ Elo. 30 2005,20:16) kirjoitti
vanha euro/amerikkapyörä kyseessä ollen, on usein vanhempi kun -80 luvulta jos lähetään harrastepelejä rakentamaan. näin ainakin omassa tuttavapiirissäni. melkeen aina nää vanhat pyörät vaatii täysremontin että niistä saa muutakin irti kuin kipinän väärässä paikassa. lähinnä se tuli tossa mieleen että esim. 30-luvun lättäpää harrikkaan voi saada osat Loimaalta hyllystä ja jopa samana päinvänä kotitallille matkahuollon kautta, mutta -83:n möhkökawan perus kulutusosia saa odottaa vuoden verran kun joku asiaan perehtynyt japanin mekaanikko löytää ne ensin ja viittii lähettää ne suomalaiselle diilerille. näin on käynyt, säkä kävi että kuitenkin löytyi. lisäksi, jokaiseen pyörään on olemassa aftermarket-palikkaa. toisiin enemmän ja toisiin vastaavasti vähemmän. se, mitenkä laaja se valikoima on, on eriasia...suomen prosenttilakihässäkät estää kaikkein persaukisimpien iltapäiväharrastelun, rakentaa itse moottoripyörä. tai rakentaa jostain kantapyörästä itselleen pikkuisen parempi, enemmän mieleisempi tai parempi kaikinpuolin. esim. rakkaassa naapurimaassamme saa rakentaa kaupan osista itselleen toimivan pyörän ja voi katsastaa sen harraste-ajoneuvoksi (amatörbygge) latomalla konttorin tiskiin pienen kasan kruunuja! suomessa...iso läjä euroja, uuden vastaavan pyörän vero kun kantapyörästä on vaihdettu osia enemmän kuin 50% ja tuontipyöriä koskien 35%. julmaa.
kuka mitenkin rakentaa..toiset liimailee kromattuja lokkeja jopa sinne mistä ne ei edes näy, kun toiset viettää monta kuukautta tallissa viilan ja porakoneen kanssa tehden esim. jalkatappia! toiset virittää, ja jotkut valaa itse jopa moottorin osia. hieno harrastus jokatapauksessa, ja vielä hienompaa se on kun tietää tehneensä jotain mikä kestää ja toimii. oli se sitten vaikka koneremppa tai ketjujen kiristäminen! toki on vaihtoehto niille tyypeille jotka haluaa vain ajaa, menee kauppaan ja ostaa takuunalaisen uuden moottoripyörän! vaivaton ja huoleton peli.
Tyyli ennen tarkoitusta.
Ideassa ei mitään vikaa...(matrei @ Elo. 30 2005,21:52) kirjoitti
... tämä on ainoa moottoripyöräaiheinen vitsi, joka on vaimoani koskaan naurattanut:
ne hemmot, jotka ovat poikamiehinä ollessaan ihan oikeasti säilyttäneet prätkäänsä olohuoneessaan, ovat poikkeuksetta ihmetelleet sitä pölynkerääntymisen astetta ja tarvetta pyyhkiä ne pölyt pois lähes viikottain...
![]()
![]()
![]()
![]()
Ystävällisin terveisin Antti
TÖSÖS !
Vähän sama tarina mullakin aikoinani ja ostin ekaks 1100 GSX Vm 80 ja ajettukin oli 30 tuh .
Enempi seisomisesta johtuvia vaurioita kuten tankki ihan ruosteessa sisältäpäin .KURKISTAHHAN korkista onko syöpynyt .
Koko polttoainejärjestelmä ja kaasarit piti tyhjää ja putsata ja laitoin letkuun ylimääräisen letkusuodattimen mut sit se kyllä toimikin moitteetta .
Samoin suitsassa on laturivikoja herkästi jotka johtuu yleisimmin HUONOSTA akusta muute se kestää kyllä .
Kato että ilmanputsari on kunnolla kiinni joka kaasarissa ettei ole ollut ilmavuotoja koska silleen moottori kuluu nopeasti .
Hinnat on korkeella ko 99 vuonna makso 17500 ja nyt sit 2500 egee !
Kyllä pitää nuo vanhukset hintansa .ei huolta !
Eihän vanhat Susukit muuten paljon renaa
Triumph Tiger 800 XRX
Nyt on taas pyöriä etsitty,tingattu ja katseltukin...
Yks Suzuki gsx 750 es liikkeestä ja ajovermeitä samaan kauppaan
Toinen samanlainen pyörä yksityiseltä, mutta ei tietenkään varusteita, mutta tarkempi historia tieto sekä TOSI siisti pyörä, latausvehkeet akkuineen ja säätimineen tänäkesänä laitettu, just äsken kävin katsomassa. Asuukin aivan lähellä, ensimmäinen suitsa 150 km päässä, joten pitkämatka mennä katsomaankaan.
Sitten kolmantena vaihtoehtona melkein tonnin halvempi edellisistä Kawa gpz 750, katsomis/hakumatkaa n. 200 km. Kawasta pitäis kuulemma vaihtaa kannentiiviste, kun hikoilee ja pakosarjan tiivisteet.
Onko kellään tietoa, onko ko. osat tähänpyörään kalliita, ja vaatiiko joitain erikoistyökaluja vaihto ja onnistuuko edes "olohuoneessa" vähemmällä moottoripyöräkokemuksella omatoiminen laitto?
Ja mitähän "tyyppivikoja" on edellisissä pyörissä?? Saako osia? Manuaaleja?
Ens viikolla vois olla rahat näpissä ja kai teidän neuvoista otettava vaari ja käytävä ostamassa vanha ja halpa näin ensalkuun... joku noista tai sitten se jota vielä etsin![]()
Onkos geepeezeta R-versio, eli vesijäähdytteinen, vai "tavallinen", eli ilmajäähy? *Jos on äRrä, niin kone on pudotettava raamista kannen tiivisteen vaihtoa varten, mutta ei se ole mikään ylivoimainen temppu, kun siinä ei ole alaputkia koneen alla, voi vaikka tunkilla keventää. Kone on kyllä aika painava, ei ihan yhden miehen homma.
Ilmajäähyllä taitaa olla vähän kinkkisempi ottaa kone ulos, kun siinä on runkoputket alapuolellakin, mutta saako ne irroitetua? En tiedä, kun ei ole itsellä ollut. (äRrä ollut itsellä, tosin 900 kuutioinen, niin ja onhan se vieläkin tallissa...)
Suosittelisin kuitenkin sellaista mopoa, jolla voisi oikeasti alkaa vaikkavielä nyt tällä kaudella, ei mitään "talven yli kuntoon" -projektia.
GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
"Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
Juu ei muuta kun rohkeesti heti vaan mukaan.. Huomaaks kuinka paljon oot saanut osakses kiinnostusta=Täällä pyörii helvetin paljon fiksuja ihmisiä mukana ja apua saa jos vaan pyytää.. Tervetuloa..
Sukisukimies
Vanha viidakon sanonta:ensin kunnon ajovermeet ja loppurahoilla pyörä-)pätee yhä![]()
masasa
Olen huomannut ja ihmetellyt miten paljon tämä koko org juttu sisältää tietoa, linkkejä ja kaikkee muuta, ja tietysti osakseni saama huomio yllätti! Kiitos kaikille siitä!(Jooney @ Syys. 01 2005,23:14) kirjoitti
Taitaa sittenkin arveluttaa se kawasaki, ei huvittais yksinään ja huonoilla työkaluilla heti alkaa pyöräänsä tutustumaan koneen irroituksella ja avaamisella. Toki sillä kuulemma pystyis ajamaan, kunhan öljyistä huolehtii... silti vähän arveluttaa. Niin ja se ei ollu ärrä, eli kai konekkin vielä hankalammin irrotettavissa.
Tutkaillaan taas muitakin ja ensviikolla käyn kattomassa sitä toista suzukia![]()
Nuo vanhemmat pyörät on siitä hyviä sijoituksia, että niiden hinnasta on kaikki kerma syöty pois. Eli jos saat nyt syksyllä edukkaasti parikymmentä vuotta vanhan mopon, saat luultavasti siitä aina omasi (ainakin melkein) pois jos/kun alat myymään/vaihtamaan sitä. Ei muutako rohkeasti sijoittamaan![]()
Tuo kuulostaa hyvältä... joko on pyörä löytynyt? Vielä ehtii *(matrei @ Syys. 01 2005,22:04) kirjoitti
![]()
BMW K 1200RS -97 (2019-)
Kawasaki GPZ 900R -87 (2016-2017)
Honda CB 750K -79 (2011)
Yamaha FJ 1200 -88 (2008)
Honda NTV 650 Revere -89 (2002-2008)
Täysin samaa mieltä. 30 vuoden aikana on ollut pyöriä laidasta laitaan.(kawajack @ Elo. 30 2005,10:13) kirjoitti
Siis samaa mieltä kuin "kawajack"
Ei ole pyörää vielä. Kävin kattomassatosi siistiä gsx 750 es, mutta kuten köyhälle kävi, täytyi tota vanhaa autoani laittaa katsastuskuntoon, joten rahat livahti taas käsistä.
Luovuinkin jo tämän syksyn pyörä hankkeesta... Mutta nyt tulla tupsahti eteen honda cb450 supersport, uusilla kulutusosilla hintaa n.800e, eihän tuommoinen mopo ihan toivepyörä ole, mutta vielä kerkeis kai muutamanviikon ajella, voishan sen vaikka ens kesänä vaihtaa?? Ei kai ainakaan hinta paljoo putois.
Nyt ei ole minkäänlaista halua eikä mahdollisuutta velkaantua, joten toi nyt lähtis ilman velkoja
Onko kellään kokemusta tuosta cb450? Onko IHAN tylsä Mopo?
Vetipä porukan hiljaseks, ei taida kellään olla kokemusta, tai ei ainakaan tunnusta...(matrei @ Syys. 11 2005,09:16) kirjoitti
Kävitkö koittamassa? Hinta/laatusuhde vois olla kohdallaan![]()
BMW K 1200RS -97 (2019-)
Kawasaki GPZ 900R -87 (2016-2017)
Honda CB 750K -79 (2011)
Yamaha FJ 1200 -88 (2008)
Honda NTV 650 Revere -89 (2002-2008)
Jos kyseessä on siis tuo "aito, alkuperäinen" CB450, niin sehän on ihan klassikkokamaa, ja aloitti Hondan maineen uskottavana moottoripyörän valmistajana. Sitä aiemmin tehdyt oli noita "peltimopoja", tosin sentään jopa 350 kuutioisia. Valmistuksessa 1965-1969, sen jälkeen tuli "tuutti", ja Hondan legenda lähti täyteen lentoon. Kuuluu Hondan historiaosastolle: KLIKS
Vai onko se tällainen, uudempi malli?
GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
"Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
Tänään kävin ja kaupat tein! Viikonlopulla käyn hakemassa. Uskomattoman siisti, käytännössä virheetön. Juuri ammattimiehen maalaama ja uutta osaa aika paljon, kuten takalokaria ja ketjusuojaa, renkaat,rattaat jne. Hinta on sen verran alhainen, ja halusin talveksi "ropaamista" ni minua ei haitannu tällä hinnalla pyörän siisteyden jälkeen seuraavat viat.
Kannen yksi pultti on korjattu helikoililla ja ei kuulemma jostain syystä kiristy. Mikähän siihen auttais??
Kone hieman savutti, minun mielestä harmaata savua, ei sinistä. Savukaan ei haissu minusta öljyltä. Oiskohan toi epäkireinen kansi, tai jonkun "ammattimiehen" veikkaus, ohjurikumit, syytä sen?
Ajattelin kuitenkin sen ostaa ja talvella purkaa ja kattoa jos sille jotain osais. Siisti se kyllä oli!!
Hanxin tehtaan myymälässä kävin ohiajaessani ja hommasin ajopuvun todella syyshintaan! Kypärän ostin tänään, joten jospa sitä nyt yks uusio motoristi tänne saatiin (vaik oon NÄIN köyhä)
![]()
![]()
Se on se uudempi. Metallinhohtosininen ja mustat runkoputket(kawajack @ Syys. 18 2005,21:19) kirjoitti
Ostin vanhan vm.-96 Kawan tammikuussa pitkä breikin jälkeen. Nyt on siis eka kesä 34-vuoteen takana ja kaikenlaista lähinnä kulutusosaa ja lisätilpehööriä on tullut hankittua. Jopa niin paljon, että olen päättänyt tehdä vanhasta VN:stäni vähintään 4:n vuoden projektin, ennen kuin annan itselleni edes lupaa ajatella jotain uudempaa pyörää. Näin tekee mieli rakennella nykyistä vähän paremmilla (=hirvittävän kalliilla) osilla ja tehdä työ huolella. Muuten ei oikein pysty itselleenkään perustelemaan miksi siihen tulee taas hankittua joku typerän kallis härpäke lisää.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Vähän kuten Väinölläkin: 29 vee väliä, ja ostin kasivitosen tonnisen VF-Hondan. Kesä ajeltiin, saldona 3700 km, vajaa litra öljyä ja vilkunlampun vaihto. Nyt kun talvi alkaa, aloitetaan projekti, jota on tarkoitus jatkaa aina talvisin. On muuten eri mielenkiintoista etsiä tuollaiseen F2-malliin esim orkkisäänenvaimentimia, joskos jostain saisi inhimilliseen hintaan... Puhumattakaan katteen ja mittariston väliin tulevista pikkuosista, joita tuon ikäisissä on jo hieman mennyt heikkoon happeen.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Onneks olkoon! Muista ajella varovasti... *(matrei @ Syys. 20 2005,21:57) kirjoitti
![]()
BMW K 1200RS -97 (2019-)
Kawasaki GPZ 900R -87 (2016-2017)
Honda CB 750K -79 (2011)
Yamaha FJ 1200 -88 (2008)
Honda NTV 650 Revere -89 (2002-2008)
Nyt se sitten on totta!
Eilen illalla ensimetrit tuli ajettua omalla pyörällä
Nyt pitää autolla käydä ajamassa 700km, ja sitten illaksi kotiin ja toivoa että olisi mukava ilma niin pääsisi taas harjoittelemaan.
Nyt on aloittamani keskusteluaiheen otsikko, MITEN sanan myötä historiaa. Eli nyt on päästy alkuun!!
Kiitos kaikille viisaista ja asiallisista neuvoista! Niiden avulla löysin kukkarolleni sopivan pyörän, edullisen ja siistin, jota kehtaa näyttää kuntonsa puolesta. Harjoitellaan nyt sillä ja hommataan sitten kun taas vaurastutaan vähän uudempi ja ehompi, tietääpä sitten ainakin mitä haluaa!
Lämpimiä ja kuivia syysilmoja nyt kyllä kaivataan![]()
Sydämelliset onnittelut! Kuulostaa todella mukavalta että olet päässyt tavoitteeseesi. Kun kerran aloitit kautesi näin syksyllä, niin suosittelen että hankit ns. urheilualusasun joka on tarkoitettu ihoa vasten. Lämmintä päälle pukiessa sisätiloissa tulee aina hiki ja puuvilla on kosteana vilpoista. Ride on!
Do you have premonitions of déjà vu?
Onnittelut uudesta pyörästä.
Vielähän tässä on kelejä
Niin ja etkä todellakaan taida olla ainut, joka on ostanut pyörän, kun eukko lähti nostelemaan.
Erittäin hyvä valinta, erittäin hyvä valinta!![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Olen ihan samaa mieltä(Sara @ Syys. 22 2005,14:24) kirjoitti
Tietysti plussana voi pitää, kun aloittaa vasta näin vanhana, että on tota liikennesilmää pikkusen enemmän kuin nuorena. Ei kai toi bussikuskin homma ainakaan liukkaalla paljoo eroa mopoilusta. Koko ajan on kytättävä mitä muut touhuaa ja varauduttava mitä uskomattomimpiin pikkuautojen toilailuihin. Bussissa tietty on paljo turvallisempaa kattella...
Tänään piti käydä omalla autolla liki 800km ajamassa, mutta heti kotiin päästyä kiireellä murua rinnanalle ja mopoilemaan.
Pimeetä oli ja ajo haparoivaa, mutta kyllä mä yli 40km mittariin sain, vaikka tunnin melkein oli katsastuskonttorin pihalla jarruttelemassa ja ryömimässä. Illanpäätteeksi sain vielä 100kmh rikkiOli KIVAA!!!
Tulee noista sun jutuista mieleen muutaman vuoden takainen ajokausien uusi alku ja 1975 Honda Tuutti juuri ostettuna..
Sillä sitten baanalle ja kovaa laittoa kesän mittaan. Nytkin seisoopi vanha kaunotar pihalla ja tarkoitus on laittaa talvella se taas entistä ehommaksi.
Oikein mukavaa syksyä sulle ja mopolle!
t. Spagu
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Kun olet aloittelija, niin osta pois ja aloita heti. Jos et tuota, niin joku muu riittävän iso (500+). Tuossa hintaluokassa ajokokemuksen hakeminen jälkien kanssa ei tule liian kalliiksi. Eikä tule hirveesti takkiin vaihtoajan koittaiessa.
Osta kunnon kypärä. Umpi tai avo. Avomalli voi ensin tuntua maailmanlopulta(onko tää kuitenkin taas näin karmeeta) suhinoineen ja muine äänimaailmoineen. Itsellä muunneltava Roof.
Osta kunnon ajosaappaat ja ajoasu. Kaikki maksaa enemmän tai vähemmän, riippuu koska ja keneltä sekä milloin ostaa.
Itse luotan nahkaan.
Kunnon hanskat myös. Omat maksoi sikapaljon 5v.sitten.
Osta pyörä semmoisen henkilön kanssa, joka hiukan tietää ja osaa katsoa ostettavaa kohdetta ja johon luotat.
Pysytään hengissä kesä kerrallaan
Tervetuloa porukkaan.(matrei @ Syys. 22 2005,23:25) kirjoitti
Jokainen on joskus ensimmäinen ja kaikki aloittelevat alusta.
Pysytään hengissä kesä kerrallaan