Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Jep. Tuossa mieleeni hiipi ajatus tulevasta talvesta ja sen aiheuttamasta ajokauden päätymisestä.
    Tavoitteena olis nyt saada tärkeimmät alumiiniosat kiiltämään(vanteet, runko) kauniisti ensi kevääksi, eli kokemuksia ja neuvoja voisin vaihtaa.

Neekerilaikka ja hiomatahna tulis ensimmäisenä mieleen. Pitäiskö kiilloitettu pinta käsitellä jotenkin kiillon säilyttämiseksi?

PS.Yks viininpunainen rykkönen kiiltelöö kauniisti stadissa.
    Se liikkuu sittenkin!
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kuuluu "Kehitysehdotukset, risut ja ruusut, kysymykset jne."-osioon ?
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Tai MP-Talliin... siirretty.
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
    no löytyhän se artikkeli mitä etin. tosin piti kysässä toisella saitilla linkkiä. muta tässä. Tietokone kiiltämään
    Tätähän pystyy soveltamaan
    B-foorumilta löydät asiasta useitakin keskusteluja. Mutta viime talvena Jampin vanteet kokonaan kiillottaneena suosittelen, että teet itsellesi selväksi käytettävät resurssit ja punnitset niitä tavoiteltavaan lopputulokseen. Tässä tapauksessa ajan ja hermot...
    Periaatteessa homma on yksinkertainen, vanteiden osalta maalinpoistoaineella maali pois, ja rungosta vastaavasti anodisointi. Tämän jälkeen alat hioa vesihiomapaperilla kohti hienompaa karkeutta, päätyen n. 1500-2000. Sitten hinkkausta autosol: lla, tms. kiillotusaineella.
    Itse aloitin vanteiden kohdalla. 120: sta, joka on melkeimpä vähimmäisvaatimus, koska valujäljet ovat todella karkeita.
    Toinen juttu onkin sitten työhön kuluva aika. Pelkästään hiomapapereilla suoritettuun vaiheeseen kului kahden vanteen osalta reilut 20h, ja tulos ei silti ollut vielä täysin peili. Olen kuullut jopa 60h vanteen kiillotus-sessioista. Runko on ehkä kohteena hiukan helpompi, koska valujälkiä ei ole.
    Ja pinnan käsittely sellaiseksi, että se kestää kiiltävänä, on käytännössä hankalaa/mahdotonta. Vaha himmentää, lakka kellastuu..jne.
    Ensimmäisen vesisateen jälkeen on makean läikikkäät.
    Itse en kyllä isompia osia enää jaksaisi kiillottaa.
    Tän näkönen tuli kawan rungosta talven aikana näillä eväillä: Nitromors maalinpoistoaineella maalit rungosta pois(en siis purkanut ku tankin+katteet kiillotuksen ajaks) ja 320 karkusesta vesipaprusta 1200:seen asti. Sit lopuksi myllytys lampaanvillalaikalla & Autosolin alumiinitahnalla.

Kawasaki ZX7R -01

* * * * "everyone loves you when you are dead..."
    Vaihda Customiin KROMI kiiltää alumiini EI
    masasa
    sohvaa en osta, pääedellä mennään. Pitää pistää tänne kuvasarja töiden etenemisestä. Noilla neuvoilla pääsee jo alkuun. Kiitos
    Se liikkuu sittenkin!
    Lainaa (jukepoksi @ Elo. 30 2005,22:58) kirjoitti
    Tän näkönen tuli kawan rungosta talven aikana näillä eväillä: Nitromors maalinpoistoaineella maalit rungosta pois(en siis purkanut ku tankin+katteet kiillotuksen ajaks) ja 320 karkusesta vesipaprusta 1200:seen asti. Sit lopuksi myllytys lampaanvillalaikalla & Autosolin alumiinitahnalla.
    Tekisitkö ko. kiillotushomman uudestaan, nyt kun olet kerran sen tehnyt

Mä ainakin opin etten ikinä enään kiillota prätkän runkoa, SAIRAS duuni, mutta tuleehan siitä tosin aika siisti
    DUCATI is just the Italian word for Harley.
    Alumiinin kiillotuksessa on se vitsi, että jos homman jättää ns. puolitiehen, menee pinta huonoksi melko nopeasti. Jos homman hoitaa loppuun saakka peilikirkkaaksi, on pinnan hoito paljon helpompaa.

Kiillotus on todellakin rankka homma, kohteesta riippuen. Muuan työvälineitä myyvä paikka on A. Palojoki Oy Heikinlaaksossa (Helsinki). Itselleni oli kovasti hyötyä Scotch-Briten porakoneeseen kiinnitettävistä hiomalaikoista. Ovat tarpeeksi pehmoisia. Jos nimittäin aikaansaat karkealla paperilla tai laikalla hiukankin tarpeettoman syviä naarmuja, on niiden korjaaminen tuskaista puuhaa.

Pintana kiillotettu alumiini on mielestäni paremman näköistä kuin kromi.
    High Stuck Are Wit To
    rungon kiillotuksesta sellainen asia että se/ne ovat ylensä suojattu jollain eloksoinnilla tms ja se on todella vittumainen hiottava. jos on mahdollisuus heittää osia rungosta esim kodin putkimiehellä täytettyyn paljuun lillumaan niin välttämättä ei tarvitse hioa ollenkaan. pinta on suoraan ns. 1200 vesipaperikelpoinen.
    kamala homma. itse en sitä enää tee mihinkään pyörään.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  12.  
    Lainaa (kwak750 @ Syys. 02 2005,12:52) kirjoitti
    Lainaa (jukepoksi @ Elo. 30 2005,22:58) kirjoitti
    Tekisitkö ko. kiillotushomman uudestaan, nyt kun olet kerran sen tehnyt

Mä ainakin opin etten ikinä enään kiillota prätkän runkoa, SAIRAS duuni, mutta tuleehan siitä tosin aika siisti
    No...olihan se hikinen urakka, mut ei silti aivan niin kova kuin moni etukäteen varoitteli. Mulla oli tosin koko talvi aikaa & pyörä olohuoneessa
    Kawasaki ZX7R -01

* * * * "everyone loves you when you are dead..."