Moe
Paljonko olette saanu uudesta cebarista tehua ku masterbiken testi jäi noinkin paljon siitä mitä tehdas lupaa??
GSX-R 1000 K9
Paljonkos se masterbike sai irti ?
Ainut heikkous on äärimmäinen tarkkuus
Kaverin '04 RR tuhnautti penkissä vain 143hp takapallolta... Selvityksen alla on vielä että mikä mättää. Pyörässä on PCIII ja Yoshin RS-5 änkkäri. Kaveri varmaan kirjottelee itse kunhan saa selville että missä vika.
Edit: Mainitaan nyt että eräässä toisessa penkissä pyörä potkaisi +160hp takikselta... Tiedän ettei penkit ole vertailukelpoisia keskenään, mutta tuskin erot kuitenkaan on ~20hp.
Pain is just weakness leaving the body
Masterbikessa tehoa lähti koneesta 152heppaa jos muistan oikein? Tehdas lupaa 172!!!! huima ero
GSX-R 1000 K9
Ei takarenkaalta koskaan saada sitä tehoa, mitä moottorin teho on.(kawadude @ Elo. 26 2005,08:48) kirjoitti
©
jos koneteho on noin 170 niin takarenkaalla on noin 145-150
jos en ihan väärin muista...
Lisäksi Petri12R:n mainitsemaan kannattaa huomioida, onko tuo ilmoitettu "huipputeho" 172hp paikallaan mitattu, vaiko ns. ram air -teho jossain 200km/h nopeudessa. Valmistajat yleensä puhuvat markkinointisyistä johtuen jokatapauksessa kytkintehoista. Jos ylipäätään puhutaan kytkintehosta, ompi takanakilta mitattu lukema 10-13% vähemmän. Noi motit kun eivät tekniikan huimasta kehityksestä huolimatta toimi (vieläkään) häviöttömästi. Lisäksi penkit eri firmoissa antaa melkosen kirjavia teholukemia keskenään. Mutta kyllähän tuo 143 on aika nirkosesti rääräälle...
edit. sanavihreet
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Niin eihän siinä moottorin aiheuttamasta häviöstä olekaan kysymys, vaan voimansiirron aikaansaannoksista. Ketjuvetoisilla tuo on jo aikaisemmin mainittu 10-13% ja kardaanilla n.16%... Eli kardaanit suohon vaan!(Holtsu @ Elo. 26 2005,09:09) kirjoitti
![]()
Now riding:
* KTM 690 Enduro R
Past ones:
* KTM EXC 300
* KTM 250 EXC Racing
* CBR 600 F4
* CBR 954 RR
"Kaverin '04 RR tuhnautti penkissä vain 143hp takapallolta... Selvityksen alla on vielä että mikä mättää. Pyörässä on PCIII ja Yoshin RS-5 änkkäri. Kaveri varmaan kirjottelee itse kunhan saa selville että missä vika.
"
vika on siinä putkessa., testasivat performance bikessa jotain viriputkea 1000rr:ssä ja teho putos vaikka säätivät kommanderilla.
954RR pätkii tonnisen mennen tullen, ainakin painossa.![]()
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
se masterbiken penkkitesti sekä sen tulokset olivat täysin syvältä, siinä ei ollut mitään mieltä, eikä siihen kannata verrata yhtään mitään.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
..ja täällä olevista penkeistä löytyy +-20 hp:n eroja.. vaikka luulis herrojen kalibroivan penkkinsä hieman lähemmäs totuutta..
Minun Bladessani (-04) dyno näytti kampiakselilta 179,5 heppaa kokoputkiston ja PC:n kanssa. Siitä sitten pois 15 %, niin takikselta sellaiset 152,5 heppaa. Sillä olen pärjännyt hyvin muun liikenteen joukossa.![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
"Minun Bladessani (-04) dyno näytti kampiakselilta 179,5 heppaa kokoputkiston ja PC:n kanssa. Siitä sitten pois 15 %, niin takikselta sellaiset 152,5 heppaa. Sillä olen pärjännyt hyvin muun liikenteen joukossa."
tämä on huomionarvoista, KOKOPUTKISTO. Eli sliparilla ei voi odottaa mitään 150, jos kokoputkistollakaan ei tule 'kuin' 152.5, mikä on kyllä ihan kivasti
Onko kukaan dynottanut vakio 1000rr:ää?
Kiinnostaa lähinnä siksi, kun vakio 954:sista on mittailtu 128-136 vakioista. Yleensä korkeampi luku jos pyörällä on ajettu esim 15000, löystyy kaiketi ja tehot kasvaa. Aratan kokoputkisto on testattu maailmalla parhaaksi kokoputkeksi. Sillä on saatu useasta pyörästä 149-150 takapallosta.
Ja jos 954 on about 10kg keveämpi, niin![]()
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Mulla löytyy sekä vakio että slipari + pc3 dynolaput.
Sliparilla ja commanderilla 177,5hv
Vakiona 171,2hv
Niin ja vm 04
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Aika normaali nousu sliparille.. Yleensä noissa tonnisissa tulee säädettynä sellanen 5-10hp lisää race-vaimentajalla!(terä1krr @ Elo. 27 2005,12:18) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Jeh ja kyllähän sitä varmaan vois puristaa hieman lisää jos kokoputkiston asentais mutta sen taidan jättää väliin ja ainoa "viritys" mitä tuohon RR:ään enään laitetaan on välitykset.(Tylyttäjä @ Elo. 27 2005,12:26) kirjoitti
![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Pelkällä sliparin vaihdolla ja PC:llä ei käsittääkseni tule muutamaa heppaa enempää tehoja.(Tylyttäjä @ Elo. 27 2005,12:26) kirjoitti
Hyöty on enemmänkin vääntömomenttikuoppien tasoittumisessa ja kaasuun vastaamisen parantumisessa.
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Kyllä sillä tulee, on tullu testattua muutaman kerran!(Bomber @ Elo. 27 2005,18:53) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kyseessä minun RR. Tosiaan Yoshi, PCIII ja K&N paikoillaan surullisesti säädettynä 143,1hp/din takaselta.(mekanik @ Elo. 26 2005,08:44) kirjoitti
Sitten ymmärsin viedän pyörän Bike Doctorille, joka erittäin ahkeran ja perinpohjaisen säätämisen sekä lukuisten penkkiajojen jälkeen loihti takaselta 153,5hp/din! Melkoinen ero siis huonosti/hyvin säädetyn välillä. Nyt pyörästä lisäksi jäivät pois kaikki röpötykset ja epätasaisuudet kaasuun vastatessa. Moottorijarru tuntuu lisääntyneen ja toisaalta keula kevenee käsittämättömän helposti verrattuna aikaisempaan.
Ei mennyt raha hukkaan, kun ammattimies teki työnsä niin kuin pitääkin!
Olisi kyllä mukava tietää minkälaisia tehoja orkkispelistä irtoaa samassa penkissä. Ilmeisesti Honda on osannut tehdä omasta putkestaan todella laadukkaan!? Tosin Yoshin mylvinnästä olen valmis muutaman hevosen maksamaankin!![]()
Perustelen näkemystäni sillä, että edellisessä Bladessa vaihdoin pelkän hiilikuitupöntön orggiksen tilalle, mutta ilman PC:ia. Tuli dynolapun mukaan 2 heppaa lisää tehoa. Nykyisessä pelissä kokoputkiston vaihdolla ja PC:lla tuli vain 5,5 heppaa lisää tehoa, mutta vääntökäyrä on sen sijaan kyllä mukavan tasainen nyt 3.000 kiekasta ylöspäin. En siitäkään syystä oikein jaksa uskoa noihin 10 hepan lisäyksiin. Voihan se pienehkö tehon lisäys tietysti johtua prätkän merkistäkin.(Tylyttäjä @ Elo. 28 2005,02:53) kirjoitti
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Vanha katupyörä micronin sliparilla antoi 148 hepoa takarenkaalta Korpiahon penkissä.
Kilpuria en ole vielä penkittänyt, kunhan nyt ensin saisi kasaan...
http://www.mp-foorumi.com/gallery....7e0.jpg