Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    onko kellään ollut käytössä kyseistä puhelinta?
    miten toimii normaali ajossa pyörien kesken esim80km/h ajettaessa
    entä miten toimii intercom toiminto matkustajan kanssa
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  2. #2
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kokemuksia on ainoastaan autocomin kanssa käytettynä, siinä käytössä toimii ainakin hyvin.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  3. #3
    Cobra 725 ollut Autocomissa kiinni viime kesästä. Luotettava peli, ei mitään häiriöitä. Aiemmin oli Alan 456R ja käytin sitä myös intercomina. Ja siinä piisasi laatu- yms. ongelmia. Kauppias kyllä aina vaihtoi, kun jotakin meni rikki. Eikä mikään kuulokesarja tuntunut toimivan sen kanssa yhdessä. Monta kertaa revin vahingossa tuon Alanin johdot poikki ja aina ne johdot oli jotenkin tiellä. Lisäksi kuskin oli aina painettava tangenttia, mikäli aikoi puhua takapenkkiläisille ja tasonsäätöä ei sitten takapenkkiläiselle tahtonut millään pystyä ajossa säätämään. Autocomin kanssa kaikki noi yllämainitut johto- ja tasosäätöongelmat häipyi kuin taikaiskusta.
    Autocom on tietysti kallis ratkaisu, mutta jälkeenpäin tuo pelkkä PMR intercom oli ihan turha kokeilu ja meni kesästä pari kuukautta sen kanssa tuskaillessa.
  4. #4
    no mulla on tuo pelkkä autocom easy raider setti
    mutta nyt pitäs saada yhteyttä muihin pyöriin eikä
    easy raideriin saa kytkettyä puhelinta
    eli pelkkien puhelimien varaan jää yhteys koska en maksa tuosta
    autocomin parhaasta mallista yli 400€
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  5. #5
    Lainaa (make200 @ Joulu. 23 2005,02:55) kirjoitti
    no mulla on tuo pelkkä autocom easy raider setti
    mutta nyt pitäs saada yhteyttä muihin pyöriin eikä
    easy raideriin saa kytkettyä puhelinta
    eli pelkkien puhelimien varaan jää yhteys koska en maksa tuosta
    autocomin parhaasta mallista yli 400€
    Jos en nyt ihan väärin muista, niin easyyn saa sekä GSM:n ja PMR:n kiinni. Easyssä ei tainnut vaan olla VOXia, activessa ja Prossa ne on. Ei se Autocomin PTT ole ollenkaan paha, aion sen kyllä ostaa, vaikka VOX pelittää hyvin. VOXissa on nimittäin omat pahat puolensa, kaikki miitä yskii ja höpisee, menee yleiseen jakeluun.
  6. #6
    Lainaa (Anttoo @ Joulu. 23 2005,09:22) kirjoitti
    Lainaa (make200 @ Joulu. 23 2005,02:55) kirjoitti
    no mulla on tuo pelkkä autocom easy raider setti
    mutta nyt pitäs saada yhteyttä muihin pyöriin eikä
    easy raideriin saa kytkettyä puhelinta
    eli pelkkien puhelimien varaan jää yhteys koska en maksa tuosta
    autocomin parhaasta mallista yli 400€
    Jos en nyt ihan väärin muista, niin easyyn saa sekä GSM:n ja PMR:n kiinni. Easyssä ei tainnut vaan olla VOXia, activessa ja Prossa ne on. Ei se Autocomin PTT ole ollenkaan paha, aion sen kyllä ostaa, vaikka VOX pelittää hyvin. VOXissa on nimittäin omat pahat puolensa, kaikki miitä yskii ja höpisee, menee yleiseen jakeluun.
    mulla on kanssa se autocomin halvin paketti ja siihen pystyy kytkemään joko kännykän tai pmr:n mutta vain toisen kerrallaan.Itsellä on kytkettynä Cobran 725 pmr ja toimii hyvin,lisäksi on kytketty radio ja kuuluu hyvin.Autocom on muutaman vuoden vanha.Olisko tämän vuoden mallissa kahdelle puhelimelle lähtö? Kalleimmissa malleissa kyllä on.
    suzuki v-strom 650 -05
  7. #7
    Lainaa (Jassu @ Joulu. 21 2005,12:42) kirjoitti
    Kokemuksia on ainoastaan autocomin kanssa käytettynä, siinä käytössä toimii ainakin hyvin.
    Millasia etäisyyksiä Cobralla ja Alanilla olette saaneet ajossa pelaamaan?

    Doroilla satasen vauhdissa (jos puhelin vaaka-asennossa tankkilaukussa) ei enää toinen kuule 50 m etäisyydellä. Kaupungissa muutama sata metriä meni vielä kuitenkin ihan hienosti...
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  8. #8
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (MikaL @ Huhti. 23 2006,00:26) kirjoitti
    Lainaa (Jassu @ Joulu. 21 2005,12:42) kirjoitti
    Kokemuksia on ainoastaan autocomin kanssa käytettynä, siinä käytössä toimii ainakin hyvin.
    Millasia etäisyyksiä Cobralla ja Alanilla olette saaneet ajossa pelaamaan?
    Autocomin kanssa molemmilla rintataskuissa kantavuutta on sellasta 500-1000m luokkaa. Tämä siis cobrilla.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  9. #9
    Lainaa (Jassu @ Huhti. 23 2006,00:33) kirjoitti
    Autocomin kanssa molemmilla rintataskuissa kantavuutta on sellasta 500-1000m luokkaa. Tämä siis cobrilla.
    vahvistan tämän (on siis cobra ja autocom). Suorilla teillä enemmänkin, ja välissä voi olla useita autoja. Cobra povitaskussa.
  10. #10
    Tuossa kuulin tänään että syys miksei meitin dorot oikein pelittäneet oli kaiketi siinä että käytimme "alikanavia" esim. 7,30 - onko muilla vastaavia kokemuksia ?
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  11. #11
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (MikaL @ Huhti. 29 2006,23:37) kirjoitti
    Tuossa kuulin tänään että syys miksei meitin dorot oikein pelittäneet oli kaiketi siinä että käytimme "alikanavia" esim. 7,30 - onko muilla vastaavia kokemuksia ?
    Ei ole ollut vaikutusta ainakaan mun mielestä.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  12. #12
    Tollaset Cobrat 752-2VP on just latauksessa - en ole kokeillut just kalvoista avasin. Niin niille on muutakin käyttöä, mutta miten saisi mahdollisimman kilpailukykyiseen hintaan kypärä sarjat ? Mielellään Voxilla.

    Eli oma potta on Schubert Consept. Sitä vähän jo zuumailin korva kuulokkeille on paikat ja leukalevyssä ikäänkuin mikillekkin (2kpl) reikiä jotka tosin vielä on peitetty tehtaan jäljiltä.

    Ei mitään massiivista, mutta sillai, että radiopuhelimet pelittäs ja gsm vaihtoehto olis iso plus...
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  13. #13
    Terve!
    Samanlaisia Cobria olen itsekkin kehujen mukaan harkinnut ostaa!
    Minulla on C2-Schuberthit mihin pitäisi istuttaa kuulokkeet ja mikit!
    Onko jollakin huonoja kokemuksia näistä!http://www.rxtx-tuote.fi/uudet/?vali...sivu=rakentelu
    Siis mamman ja ajokaverin puhe riittää monona!
    Äiti,isä,pappa,mummu eikä työnantajakaan anna Autocomin härpäkkeisiin rahaa! Omaisuusveroon sain onneksi maksuohjelman, joten ehkä sitten ensi kesäksi se Autocom!



  14. #14
    Vähän sama idea meikäläisellä - eli ei mitään pro virityksiä vaan mahdollisimman edullinen, mutta toimiva kypärä sarja ja mielellään sellanen johon vois laittaa ehkä ipodin jos ei kuskaa radioita matkassa.

    Tarkoitus olis tulla toimeen tolla VOXxilla jos se vain on mahdollista.

    Siis hyvä ja halpa (onko sellasia)

    edit: Louissin kataloogissa on vaihtoehtoja, mutta ne on Alanin puhelimiin - Eikös noi kuitenkin ole siinämäärin standardoitu, että pelittää Cobrassakin ?



    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  15. #15
    Mitens on, meillä on sama paketti (725 + Autocom Active+) b2b-käytössä ja patterit kuluvat ihan tautista tahtia? Onko vastaavia kokemuksia? Duracelli tyhjeni kahdella ajokerralla jossa tosin höpistiinkin melkeen koko matka.
  16. #16
    Lainaa (Wen74 @ Touko. 02 2006,09:58) kirjoitti
    Mitens on, meillä on sama paketti (725 + Autocom Active+) b2b-käytössä ja patterit kuluvat ihan tautista tahtia? Onko vastaavia kokemuksia? Duracelli tyhjeni kahdella ajokerralla jossa tosin höpistiinkin melkeen koko matka.
    Kannattaa hakea esim vapaa-valinnasta Vartan 750mhA AAA-akkuja, niin ne kestää juttelua paljon paremmin, pidemmälläkin reissulla voi ladata aina öisin. Taisi kestää viime kesän Norjan reissulla jopa 8 tunnin höpinät putkeen
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

    Honda Transalp XL 700V
  17. #17
    En ilmaissut itseäni riittävän selvästi. Radiossa kestää akku ihan hyvin, Autocomissa (9V patteri) ei. Laitoin nyt sitten kuitenkin kiinteänä asennuksena pyörän akulta. Katotaan kuin käy.
  18. #18
    Nyt on pari kertaa tässä viikon sisällä toinen Cobrista oirehtinut kummallisesti. Se on mennyt syystä tai toisesta itsestään tilaan, jossa se vain värisee eikä reagoi mihinkään näppäimeen tai puheluihin. Värinä loppuu vain, kun akku otetaan irti. Sitten taas pelittää. Jos vielä toistuu niin vien myyjälle, menee varmaan takuuseen.
  19. #19
    Lainaa (Anttoo @ Touko. 12 2006,13:19) kirjoitti
    Nyt on pari kertaa tässä viikon sisällä toinen Cobrista oirehtinut kummallisesti. Se on mennyt syystä tai toisesta itsestään tilaan, jossa se vain värisee eikä reagoi mihinkään näppäimeen tai puheluihin. Värinä loppuu vain, kun akku otetaan irti. Sitten taas pelittää. Jos vielä toistuu niin vien myyjälle, menee varmaan takuuseen.
    Tuollaista samanlaista oireilua mun ja kaverinkin puhelimet tekevät kun akut alkavat olemaan liian lopussa, sit kun akut lataa täyteen, niin oireilu lakkaa. Eli ei ole välttämättä vika, vaan se on puhelimen tapa ilmoittaa että akku lopussa
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

    Honda Transalp XL 700V
  20.  
  21. #20
    Lainaa (Avokid @ Touko. 12 2006,14:01) kirjoitti
    Tuollaista samanlaista oireilua mun ja kaverinkin puhelimet tekevät kun akut alkavat olemaan liian lopussa, sit kun akut lataa täyteen, niin oireilu lakkaa. Eli ei ole välttämättä vika, vaan se on puhelimen tapa ilmoittaa että akku lopussa
    Ei tässä tapauksessa. Olin ladannut ja tolpat näytti täyttä latausta kummallakin kerralla. Ja akun poiskäytön jälkeen ajelin normaalisti kolme tuntia Cobra päällä.