Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 70:sta
    Lainaa (Skeleton @ Elo. 26 2005,20:40) kirjoitti
    On mullakin Throttle Rocker, ihan ihan ok, mutta pitkillä matkoilla olen käyttänyt fillarin sisäkumista leikattua viipaletta tangon päässä olevan painon ja kaasukahvan välillä. Pitää sopivasti, että voi lepuuttaa kaasukättä, muttei estä kaasunkahvan käyttöä. Sopivan löysän kumin voi ajon aikanakin kääntää kahvan päälle tai pois.

Tietysti, jos ei ole tangon päässä tärinänvaimenninta, ei homma silloin toimi...
    Ei helvetti mitä virityksiä... Monta fillarin sisä rengasta sulla kuluu, kun käyt esim. Lievestuoreella? Ei tollasii oikeesti tartte hei.

Mun mielestä aito ja alkuperäinen Kaasu käden apupoika on yliveto

Heitin kerran bemarillani (R75) pitkähkön lenkin Bodomin ympäri jä käytin tietty tuota oivaa käsi lepuuttajaa. Ei puutunu yhtään. Käsi siis.

Nyt aattelin lähtee ens kesänä käymään Turussa. Mielestäni tuon keikan pystyy heittämään yhdessä päivässä (Lepsämästä) käyttäen hyväksi tuota oivaa Throttle Rokkeri keksintöä. Tosin se pitää virittää kyllä heti lähdössä. Muuten ranne ja koko käsikin saattaa puutua.

Ihmettelen vain, kuinka noi tosi matka motoristit käyvät aina saksan maallakin asti ja kaikki eivät edes käytä apupoikaa.

Myykö Loissi noita vehkeitä. Kun käyn saksassa, niin ostan niitä kyllä runsaasti. Tai sitten soitan siskoni miehelle Karl Heinzille. He asuvat Berliinissä ja varmaan mielellään hakevat sellaisia. Lähtiskö joku kimppa tilaukseen?

Vai saako noita Suomestakin. Omani sain nimppari lahjaksi eräillä kokkareilla. Koska olen tuota jo niin paljon käyttänyt, niin uusikaan ei tekisi pahaa.
    Lainaa (Hymis @ Elo. 27 2005,01:25) kirjoitti
    Heitin kerran bemarillani (R75) pitkähkön lenkin Bodomin ympäri jä käytin tietty tuota oivaa käsi lepuuttajaa. Ei puutunu yhtään. Käsi siis. *

Nyt aattelin lähtee ens kesänä käymään Turussa. Mielestäni tuon keikan pystyy heittämään yhdessä päivässä (Lepsämästä) käyttäen hyväksi tuota oivaa Throttle Rokkeri keksintöä. * Tosin se pitää virittää kyllä heti lähdössä. Muuten ranne ja koko käsikin saattaa puutua.
    Just joo! Huhhuh, onhan se Throttle Rocker ihan ok mutta ei ihan noin tarpeellinen sentään! Itse ajoin edelliset 5 päivää ja 3256 kilometriä kaikki ilman moista - silkasta unohduksesta. Itse en koe niinkään tarpeelliseksi. Aika rautaranne jos tarvii Lepsämästä Turkuun Rockeria..
    Nimim. "Leviltä Tampereelle 9 tunnissa kolmella (pakollisella) pikaisella tankkaustauolla ja ihan pelkällä ranteella".. *

edit: nyt vuotta myöhemmin älyän että hymis oli trolli

"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
    Oiva helpotus käsivammaiselle. Eipä viittis askarrella kun 14 egeen sai. Suosittelen *.
    Lainaa (Hymis @ Elo. 27 2005,01:25) kirjoitti
    On mullakin Throttle Rocker, ihan ihan ok, mutta pitkillä matkoilla olen käyttänyt fillarin sisäkumista leikattua viipaletta tangon päässä olevan painon ja kaasukahvan välillä. Pitää sopivasti, että voi lepuuttaa kaasukättä, muttei estä kaasunkahvan käyttöä. Sopivan löysän kumin voi ajon aikanakin kääntää kahvan päälle tai pois.

Tietysti, jos ei ole tangon päässä tärinänvaimenninta, ei homma silloin toimi...
    Ei helvetti mitä virityksiä... Monta fillarin sisä rengasta sulla kuluu, kun käyt esim. Lievestuoreella? Ei tollasii oikeesti tartte hei. *
    Samaa viipaletta käytän koko kesän, eihän sitä pois tarvi heittää joka käytön jälkeen.

Lappiin ajaessani ei tarvi välttämättä vielä Lievestuoreella pysähtyä tankkaamaan, ellei sitten samalla käväise kaverin luona. Tankillisella kun ajaa n. 500 km.

Jos vähän puolustelen käyttöä: Vähän on tuo oikea käsi *vaivannut, johtuneeko siitä, että on kerran kämmen avattu kirurgin toimesta, ja nyt on tullut kai jotain arpikudosta, pitäis varmaan mennä uudelleen... Joka tapauksessa joskus täytyy vähän lepuuttaa, eikä aina ole alamäkiä kohdalla.

Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
    Lainaa (Athene @ Kesä. 27 2005,15:21) kirjoitti
    Lainaa (tumpp4 @ Kesä. 27 2005,14:48) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Kesä. 23 2005,13:20) kirjoitti
    Throttle rocker on hyvä kapine, jos ei ole hirveän kaasuherkkä pyörä.
    Agreed. Pitkään korkeita nopeuksia pidettäessä hirmuhyvä apuväline, mutta ainakin itse heti taajamaan tullessa veivaan sen alaspäin pois tieltä. Totutellessa sain traumoja kun yhtäkkiä oltiinkin vaijerit kireenä vaikka itellä ei ollut aikomuksia mokomaan..
    Myin munkkikahveita vastaan tuon kapistuksen pois kaverille. En uskaltanut gixeriin laittaa .
    Kokeilin RR:ssä ja 4 km jälkeen annoin sen tuttavalle ilman korvauasta.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Totesin viime kesänä itselleni aivan hirvittäväksi laitteeksi. Vajaan viikon yritin ~1000km päiviä käyttää ja tuloksena aivan tajuton rannesärky. Mikäli sen sääti niin että pystyi ajamaan käsi ja ranne suorana, tuli se kaupunkiajossa niin pystyyn että vaarantaa jarruttamisen. Kaupungissa ajamista ajatelle säädettäessä sopivaksi joutui maantiellä kahvaa käännettäessä jännittämään rannetta (taivuttamaan kättä ylöspäin) että kaasua ja läpykettä sai käännettyä riittävästi alaspäin. Tunnottomuus kaasuun pienin ongelma. Hukkui jonnekin Siperiaan radanvarteen, ei harmita.

Vesa
    Lainaa (ali51051 @ Kesä. 22 2005,13:05) kirjoitti
    Onko kellään ollu käytössä sellainen kaasun hirttäjä, throttle holder?
    Tuo tarkoittaa varmaan lähinnä tällaista:

Wunderlicht

Itsellä oli kaasukahva vähän liian pienellä välyksellä kahvapainoon, kun säätelin vähän ajoasentoa. Kun laittoi kahvanlämppärit täysille, niin mukavasti jumitti juuri sen verran, että kaasu pysyi paikoillaan. Tuommoinen olisi ihan kiva lisävaruste pidemmille reissuille.
    Dixi et animam levavi
    Jos jollain olisi tuollainen Throttle Rocker joutavana niin
    voisin lunastaa sen kohtuullista korvausta vastaan!

Onhan tää vähä off topic....
    Tulee aika jolloin p.....t tervataan! Ja niin tosiaan, asiantuntijalausuntoja aiheesta riippumatta. Takuu!
    Lainaa (hudes @ Helmi. 12 2006,14:37) kirjoitti

Missä majailet? Mulla on yksi pyörinyt taskun pohjalla tarpeettomana IB:n jälkeen. Voin luopua siitä halvalla. Sijainti Klaukkala, liikkuu pk-seudulla.
    Storm jakoi ilmaseksi noita...mp-messuilla saatua kuponkia vastaan.
    Lainaa (hudes @ Helmi. 12 2006,14:37) kirjoitti

SEPÄ LÖYTYI NOPEASTI
    Tulee aika jolloin p.....t tervataan! Ja niin tosiaan, asiantuntijalausuntoja aiheesta riippumatta. Takuu!
    Mulle tuo T.Rocker ei sopinu. En varmaan kerennyt siihen tottumaan, kun tuntui, että ranne puutui enemmän kun käytin tuota läpyskää... Nyt sellanen lojuu jossain täällä talossa romujen seassa. Saa tulla ilmaiseksi hakemaan, jos siivoo samalla talon.

Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Joskus vuosia sitten, kun ajoin viileämmällä kelillä rukkaset kädessä, käytin samaan tarkoitukseen kahta sopivan mittaiseksi katkaistua avattavaa nippusidettä. Ne kun vetäisi siihen kahvan ympärille pihtien avulla niin kummasti tuli "kiertojäykkyyttä" kaasukahvaan ja kaivattua pitoa tupin ja rukkasen väliin.
    ZZR 1200
    toimii mutta itsellä tuppaa endoissa tuon laitteen kanssa jotenkin kaasu vähän liikumaan ja herättää ihmetystä kun kesken komean pysähtymisen rupeaa kone hakkaamaan rajottajaan matkakäytössä toki mukava mutta haittaa hieman kahvan/jarrunkahvan tarkkaa käsittelyä

matkassa mukava kaupungissa kääntää vähän asentoa niin ei haitta,poika ei voi sietää koko vehjettä ja sen jälkeen saan ettiä sitä millon mistäkin
    Lainaa (ali51051 @ Kesä. 22 2005,13:05) kirjoitti
    Onko kellään ollu käytössä sellainen kaasun hirttäjä, throttle holder? Meinaa känny puutua pitkällä reissulla *, oon kuullu, että tuo on hyvä kampe. Ei ole pahan hintainen lisävaruste, jos vaan toimii... *
    Throttle Rockeria olen kokeillut, pääasiassa matka-ajossa, en tykännyt. Jossain vehkeessä missä on jäykät kaasun palautusjouset niin voi olla hyväkin peli.
    Tuolla se nyt lojuu tallin hyllyllä odottamassa jotain ajopeliä missä sitä voisi käyttää.
    Taivas saa odottaa
    suosittelen tosi hyvä matkaajossa aikaisemmin sormet puutu jo 50km jälkeen nyt voi ajella vaikka kuinka pitkään jos ei perse puudu. kaupungissa hiukan hankala vaatii hiukan totuttelua ettei tule ylimääräisiä kaasutuksia.
    Matkalla hyvä kaupungissa meinaa tankkiin kolista, suositelen
    zx-6r -02
    Tässä minusta puhutaan kolmesta eri asiasta:
    a) lärpytin, jolla helpotetaan otetta kaasusta pitkillä matkoilla
    * - näitä on eri merkkisiä, mutta idea sama, mm. Throttle Rocker
    * - oli sellainen Blackbirdissä, mutta en varsinaisesti itse nähnyt siitä olevan paljon apua, ilmankin pärjäsin melkein yhtä hyvin
    b) oikein lukitin, jolla kaasu tosiaan hirtetään kiinni ja käden voi irroittaa tangosta
    * - aika monta eri tyyppistä löytyy:
    * * Tällainen
    * *==> kallis kun mikä
    * * Breakaway
    * *==> vielä kalliimpi * * Vista Cruise
    * *==> tää on halpa eli jotain 15e
    * toinen samanlainen tässä
    * omatekoinen
    *- näissä on yleensä säätö eli kaasu hirtetään vain sen verrna että pysyy ja sen voi kädellä kääntämällä kiertää pois vaikka koje olisi päällä
    c) sitten on ihan oikea cruise
    * - itse asensin sellaisen, merkiltään Autovox CS-100, hinta jenkeissä jotain 100 taalaa, löytyy täältä
    * ==> hintaansa nähden paras lisälaite mitä minä olen asentanut (liittyy luonnollisesti tapaan ajella aika pitkiä matkoja eli 500-1000 km päivä)
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net

Minullakin on ykkösåyörässä polkupyörän sisäkumista leikattu "jarru" ja hyvin toimii.
    K100:ssa taas "cruise control"-ruuvi, jossa nailon päinen jousella varustettu metalliruuvi, jota voi säätää ilman työkaluja. Tuolla on helppo päristellä rautaperseajoja.
    Sitten on vielä Throttlemeister, kahvapaino jota halutessaan voi pyörittää tiettyyn kaasunasentoon, jolloin se lukittuu siihen (palautus tehtävä manuaalisesti, eli kahvapainosta käännettävä, palautusta ei ole). Ellei kahvapainoa pyöritä, kaasu toimii normaalisti.
    Muovilusikka kahvassa on hyvä, vaatii pientä totuttelua, asennon säätöä eri nopeusalueille. Tullut mittariin 25 tonnia lusikan kanssa. " laihialainen " halpaversio on jäykistää kaasukahva oikeanpuolen nappularasiaan laittamalla rakoon tarpeeksi paksua kuminauhaa.
    Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
    Suosittelen,on toimiva muoviläpyskä *
    Juu toimii myös täällä.

Ainakin itselle tuntuu olevan aika paljon väliä missä asennossa sitä pitää. Mutta nyt kun optimaalinen käyttötapa alkaa löytyä, se vähentää puutumista ihan kivasti.
    Rockeri on sporttipyörässäkin aina kiinni. ..kavereiden v*ttuilusta huolimatta. Ei ehkä ihan fiksu radalle, mut enää en osaa olla ilman. Läpyskä kun pyörii toiseen suuntaan ihan vapaasti, ni on helppo säätää se ajotavan mukaan oikeaan asentoon. Eli reissulla lepuuttajaks ja kovassa ajossa pois tieltä.
    Minä en kyseistä läpyskää itelle laita kokeilujen perusteella. Muuan ratahenkinen kamu totesikin läpyskän olevan niitä miehiä varten, jotka ei muuten kaasukahvaa tunnista..

Kokeilin myöskin tätä throttle rockeria ensimmäisen kerran XX:ssä. Vempain on mitä loistavin varsinkin matka-ajossa Kahden päivän reissu ja noin 950 kilometriä takana, eikä kaasukäsi/ranne väsynyt kertaakaan. Itseasiassa meno oli tasaisempaa ja välillä tuntui, että ihan kuin pyörässä olisi vakionopeuden säädin

Mutta kaikenkaikkiaan vempain oli mitä mainioin ja suosittelenkin kokeilemaan varsinkin jos matkaamista on tarkoitus harrastaa vaimon ja laukkujen kanssa ns tasaisella nopeudella
    Suzuki B-King (white edition)
    exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Kyllä on vaan hieno ja hyvä ja sopii kuin nyrkki silmään. Kilvettömällä supermotolla matka-ajo toimii nykyisin kuin vettä vaan

Itse en laitteesta pitänyt,omasta mielestäni se oli jopa vaarallinen nimimerkillä meinasin kahdet lipat sen avulla heittää.
    let the force be with you
  30.  
    -Suosittelen lämpimästi. Pitkillä matkoilla auttaa kummasti kun saa välillä lepuuttaa oikeatakin kättä. Ja sopivilla suorilla vaikka molempia yhtäaikaa
    Elämäntapamotoristi
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen