Sivu: 9 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 241:stä 270:een 440:sta
    Lainaa (vuohi @ Joulu. 27 2005,12:01) kirjoitti
    questin ohjelmien asentaminen tietekoneelle on kyllä yksi asia jota en enään ikinä halua kokea oli meinaan sen verran monimutkanen rituaali varmaan 6 seedeetä yhteensä ja prkleesti eri rekisteröinti numeroita mutta itse käyttö on helppoa ja aina ollaan perille löydetty
    Siinähän tuo tulikin, jonkun muunkin sanomana, mä jo kotvan luulin että mä olen ollut ainoa hermonsa menettänyt tuossa vaiheessa. Niin, sen jälkeen kun kaiken on asentanut, laite on helppokäyttöinen ja toimiva kaikin puolin.

Garminilla ilmeisesti itsekin todettu tuo ongelmaksi, nääs kun Guest II on valmiiksi ladattu (vaikken kyllä tiedä mitä siellä on valmiina, luultavasti jotain täytyy silti tehdä ennen käyttöönottoa).
    Lainaa (Köpi @ Joulu. 27 2005,12:11) kirjoitti
    Lainaa (vuohi @ Joulu. 27 2005,12:01) kirjoitti
    questin ohjelmien asentaminen tietekoneelle on kyllä yksi asia jota en enään ikinä halua kokea oli meinaan sen verran monimutkanen rituaali varmaan 6 seedeetä yhteensä ja prkleesti eri rekisteröinti numeroita mutta itse käyttö on helppoa ja aina ollaan perille löydetty
    Siinähän tuo tulikin, jonkun muunkin sanomana, mä jo kotvan luulin että mä olen ollut ainoa hermonsa menettänyt tuossa vaiheessa. Niin, sen jälkeen kun kaiken on asentanut, laite on helppokäyttöinen ja toimiva kaikin puolin.

Garminilla ilmeisesti itsekin todettu tuo ongelmaksi, nääs kun Guest II on valmiiksi ladattu (vaikken kyllä tiedä mitä siellä on valmiina, luultavasti jotain täytyy silti tehdä ennen käyttöönottoa).
    Niin mutta tulihan se tuossakin todistettua että kun vaan jaksaa "raataa" tuon asennuksen läpi niin sittenhän se elämä hymyileekin paljon parempana

Totta on että garminin pojilla on tuossa asennushässäkässä oikeasti pikkasen kehitettävää, tietokoneen kun voi laittaa
    tekemään asioita automaattisestikin mutta kaippa niillä on ollut pikkasen kiire saada noita softia markkinoille, tiedä sitten. En oo noihin uudempiin (syksy 2005) versioihin päässyt tutustumaan että onko tuo asennushässäkkä yhtään helepottunut.
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
    Näyttääpi Huuto.Netissä olevan noita navigointikapuloita ja -varusteita kaupan ainakin lajin verran:
    Magellan
    Garmin
    AndersReisen
    Reissuverkko

"Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
    Ostin Garmin Quest 2:sen ORGista lukemieni kommenttien perusteella.

Koneen käyttöönotto oli helppoa, kun ohjelmat oli valmiiksi asennettuna. Paitsi sisäkäyttö testaus tuotti ongelmia kun sijaintini oli koko ajan jossain Texasin seudulla. Heti kun pääsi ulos testaamaan, niin homma alkoi toimimaan tosi hyvin.

Testasin huvikseni autolla miten pääsen kaverin tykö n.10km päähän.
    Yllätyksekseni ohjelma löysi huomattavasti lyhyemmän reitin, josta en ollut tietoinen.

Puhe opastus toimi todella hyvin. Olin siitä yllättynyt vaikka olenkin aiheesta lukenut.

En ole ehtinyt laitetta paljoa testaamaan, mutta onhan tämmöinen ihan ehoton peli, jos vähänkään reissaa oudoilla seuduilla.
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
    Lainaa (Prätkis @ Tammi. 14 2006,19:07) kirjoitti
    Ostin Garmin Quest 2:sen ORGista lukemieni kommenttien perusteella.

Koneen käyttöönotto oli helppoa, kun ohjelmat oli valmiiksi asennettuna. Paitsi sisäkäyttö testaus tuotti ongelmia kun sijaintini oli koko ajan jossain Texasin seudulla. Heti kun pääsi ulos testaamaan, niin homma alkoi toimimaan tosi hyvin.

Testasin huvikseni autolla miten pääsen kaverin tykö n.10km päähän.
    Yllätyksekseni ohjelma löysi huomattavasti lyhyemmän reitin, josta en ollut tietoinen.

Puhe opastus toimi todella hyvin. Olin siitä yllättynyt vaikka olenkin aiheesta lukenut.

En ole ehtinyt laitetta paljoa testaamaan, mutta onhan tämmöinen ihan ehoton peli, jos vähänkään reissaa oudoilla seuduilla.
    Suzuki GSX-750F
    Garmin Quest 2 on toiminnoiltaan ilmeisesti ihan ok, mut mut nappulat on aika pienen näköisiä räpeltää hanskat kädessä. Miten on ?
    Kiitoksia vaan kaikille hyvistä kommenteista, mutta taitaapi olla silleen, etten laita vielä vähiä rahojani navigaattoriin, koskapa ei näyttäne olevan karttaaineistoa sieltä "entisestä itä euroopasta", jossa liikuskelen kesäisin aikalailla, siis ostanen muutamat uudet paperikartat ensi kesäksi sinne * Seuraan kuitenkin tilannetta ja kun hetki koittaa, ni totta hitossa hommaan navigaattorin *

Ps. tuo Tomtom Rider alkaa olla jo jotakin sinnepäin, mitä sen pitääkin olla, jotta sen kanssa pelaamisessa ei mene hermot, kuten joillakin on menneet Garminin Questin kanssa.

Lainaa (Obelixxx @ Tammi. 17 2006,09:37) kirjoitti
    Garmin Quest 2 on toiminnoiltaan ilmeisesti ihan ok, mut mut nappulat on aika pienen näköisiä räpeltää hanskat kädessä. Miten on ?
    Quest 1:n nappuloita käytän kyllä haskat kädessä kuten Creativen MP3 soitintakin; varmaan riippuu paljon hankoista. *
    Itselläni jotkut Goretex hässäkät.
    Suzuki GSX-750F
    Garmin Quest 2 on toiminnoiltaan ilmeisesti ihan ok, mut mut nappulat on aika pienen

näköisiä räpeltää hanskat kädessä. Miten on ?
    Kun en vielä omista navigaattoria niin en tiedä, paljonko niitä nappuloita pitää ajon aikana näpelöidä ?
    Garmin Quest2:ssa on pienet näppäimet, enkä ole ehtinyt niitä hanskoilla vielä testaamaan.

kun olen lähtenyt autolla reissuun olen ennen liikkeelle lähtöä valinnut katu osoitteen. Ajon aikana ei ole tarvinnu painella näppäimiä, koska näkymä muuttuu tilanteeseen sopivaksi itsekseen.

Uuden osoitteen määrittäminen kirjoittamalla ei taida onnistua ajon aikana MP:llä. Mutta jos kohde on muistissa on se muutamalla näppäyksellä muutettavissa.
    Teline pitää olla kyllä aika jämäkkä.

Quest1 käyttäjät voivat varmaankin kommentoida paremmin laitteen käytettävyyttä MP:llä ajettaessa.
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
    Ajon aikana olen korkeintaan zoomin painikkeita painellut. Kyllä se pysähtymisen vaatii, jos jotain suurempaa tekee. Ei niinkään painikkeiden pienuuden takia, vaan tekstien lukemisen ja liikenneturvallisuuden takia. Itselläni ainakin vasurilla nappeja painellessa koura on näytön edessä, joten senkin takia on hieman hankalaa ohjelmoida ko. värkkiä ajossa.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
    Garmin Quest2 tai Tomtom rider , voikos niihin syötellä ite esim "telkkäpäntöt" mitkä on tuolla teiden varsilla? Sit seuraavalla kerralla hälyttää tai ilmoittaa että otappa iisisti.

Musta on iso moka että Tomtomista puuttuu :- ajettu matka,keskinopeus, reitti mitä ajoit sekä toiminta aika ilman akkukytkentää ~5 tuntii.

Netistä löytää tomppaan ainakin valmiiksi ohjelmoituja telkkäpönttö POIta (Points Of Interests), joista tomppa sitten varoittelee.
    Toki itsekin voi niitä tomppaan ohjelmoida...

Sitten tuolta http://web.tiscali.it/macri/Event_Logger/ tuli latailtua uusi softa tomppaan et se pistää kaikenmaailman tietoa muistiinkin...

Edit: kun muistais kännipäissään olla kirjottamatta...

Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

-1000RR-

---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
    Lainaa (asakki @ Tammi. 25 2006,21:23) kirjoitti
    Sitten tuolta http://web.tiscali.it/macri/Event_Logger/ tuli latailtua uusi softa tomppaan et se pistää kaikenmaailman tietoa muistiinkin...
    Eikös noi päivitykset ole TomTom Go malleihin ?
    Lainaa (Obelixxx @ Tammi. 25 2006,19:29) kirjoitti
    Garmin Quest2 tai Tomtom rider , voikos niihin syötellä ite esim "telkkäpäntöt" mitkä on tuolla teiden varsilla? Sit seuraavalla kerralla hälyttää tai ilmoittaa että otappa iisisti.
    Miksi, jos olet mopolla liikkeellä?
    Lainaa (Obelixxx @ Tammi. 26 2006,09:37) kirjoitti
    Eikös noi päivitykset ole TomTom Go malleihin ?
    Noh, tuuppasi ton loggerisoftan kylmästi rideriin ja kyllä se tuntuu pelittävän...

Ainoa ettei ole ollut aikaa pelleillä kerätyn datan kanssa, joutunut riutumaan töissä...
    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

-1000RR-

---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
    Lainaa (BeeMWee @ Tammi. 22 2006,14:54) kirjoitti
    Garmin Quest 2 on toiminnoiltaan ilmeisesti ihan ok, mut mut nappulat on aika pienen

näköisiä räpeltää hanskat kädessä. Miten on ?
    Kun en vielä omista navigaattoria niin en tiedä, paljonko niitä nappuloita pitää ajon aikana näpelöidä ?
    Ei niitä tule näprättyä ajon aikana. Ei ole oikeastaan mitään erityistä syytä muutella mitään. Ja jos ryhtyy jotain uutta reittiä laittamaan kesken matkan, niin on kyllä parempi pysähtyä, ottaa paperikartat esiin ja siitä sitten syöttää uudet arvot koneeseen. Aluksi tosin sitä tulee näpelöityä että saa mieleiset näytöt, mutta sitten ei paljon mitään. Esimerkiksi laitoin näyttöön vakioskaalauksen 300m:iin, jolloin Garmin näyttää muutaman kilometrin eteen ja pääsi eroon automaattiskaalauksen kummallisuuksista.
    Onko Euroopasta tai Jenkkilästä ostetulla Garmin Quest II:lla eroja, eli toimiiko Jenkkilän laite täälläkin? Jenkkilässä maksais alle 400$.
    Bandit 1200S -06
    Lainaa (Vesari @ Tammi. 28 2006,19:10) kirjoitti
    Onko Euroopasta tai Jenkkilästä ostetulla Garmin Quest II:lla eroja, eli toimiiko Jenkkilän laite täälläkin? Jenkkilässä maksais alle 400$.
    No toimiihan se laite nyt täälläkin, mutta Euroopasta ostetussa laitteessa on valmiiksi ohjelmoituna Euroopan kartta ja Jenkeistä ostettuna Jenkkilän kartta. Mistä muuten noin halvalla oot löytäny Quest 2:n?

edit: On muuten tullut aika kovasti alas tuo Quest 2:n hinta.. kohta voisi jopa ostaakin. Pari-kolme viikkoa sitten katselin ja maksoi kaikkialla jotain ~800e. Nyt kun katoin lohenetelta, niin hinta oli 666€.

Päivän tärkein ateria on se, joka ensimmäisenä pysyy sisällä
    Lainaa (ormi @ Tammi. 28 2006,21:13) kirjoitti
    Lainaa (Vesari @ Tammi. 28 2006,19:10) kirjoitti
    No toimiihan se laite nyt täälläkin, mutta Euroopasta ostetussa laitteessa on valmiiksi ohjelmoituna Euroopan kartta ja Jenkeistä ostettuna Jenkkilän kartta. Mistä muuten noin halvalla oot löytäny Quest 2:n?

edit: On muuten tullut aika kovasti alas tuo Quest 2:n hinta.. kohta voisi jopa ostaakin. Pari-kolme viikkoa sitten katselin ja maksoi kaikkialla jotain ~800e. Nyt kun katoin lohenetelta, niin hinta oli 666€.
    -Linkki-
    edit: linkkiä lyhennetty.

Bandit 1200S -06
    Laitanpa omankin kommenttini GPS:istä:

Amerikasta ostetuna GPS vastaanottimet ovat yleensa halvempia. Syinä mm. verotus ja markkinointipolitiikka (Amerikka ottaa omat maksunsa, varsinkin muissa maissa myydyistä laitteista) Kyllä ne toimivat Euroopassa(kin). Mutta eroakin on. Laitteissa on peruskartta, joka Amerikkalaisissa laitteissa tietenkään ei kata Eurooppaa (ja päin vastoin). Olen kuullut joidenkin väittävän, että heille kelpaa Amerikkalainenkin, kunhan siihen on hankkinut Eruoopan kartat lisäoptiona. Joutuuhan nuo tarkemmat kartat hankkimaan Eurooppalaisiinkin laitteisiin. Itse en tuohon lähtisi, vaan pidän Eurooppalaista pohjakarttaa tärkeänä ominaisuutena.
    Kun markkinat hiukan kehittyy, tulevat standardit ja globaalisti myytävät laitteen kuvioihin mukaan. Silloin tilanne on toinen. Mutta siihen menee viellä monta vuotta.

Ja sitten siitä laitteen käytöstä ajon aikana.
    Itse käytän / joudun käyttämään nappuloita epäsäännöllisin väliajoin, myös ajon aikana. Syitä on monia. Viime kesänä sattui useita kertoja, että kesken ajon laite unohti minne ollaan menossa ja reitti piti kertoa sille uudelleen (syyksi osoittautui etten ollut ladannut kaikkia reitin lähellä olevia tiekarttoja laitteen musitiin). Joskus haluan zoomata näytössä näkyvää karttaa. Joskus haluan vaihtaa näyttöä (minun laitteessani voi näytöillä näkyvät tiedot melko vapaasti valita, mutta kun niitä on niin paljon ettei niitä kaikkia viitsi laittaa yhdelle näytölle).

Nykyisin en lähde pyörällä mihinkään ilman GPS laitettani. Kyllä minä tien lähimpään jokirantaan jo osaan ihan omin avuinkin, mutta se laite toimii myös arkistona (syksyllä voi katsella mitä reittejä on ajeltu, milloin, kuinka kovaa, jne.), sekä tarkkoina mittareina (mm. nopeusmittari).

Niin, minulla on Garminin 276C.
    Valitsin sen ison, auringon paisteessa hyvin näkyvän näytön vuoksi. Ja oli siinä muitakin hyviä ominaisuuksia.
    Nykyisin voisin valita hiukan pienemmänkin laitteen, sellaisen joka sopisi käteen kun jättä pyörä'n parkkiin ja lähtee kävelylle. Varsinkin ulkomailla isoissa kaupungeissa tuosta olisi hyötyä.

edit: jäi viimeinen lause pois, eli että "en usko että Questista olisi tuohon, vaikka mistä minä tiedän kun en sitä ole kädessä pitänyt"

Ostin Aspidshopista Questin loppukesästä, ja kokemukset ovat pääosin positiivisia. Muistin pienuus on pahin miinus, koska itselläni on tiekartojen lisäksi ladattuna merikarttoja, ja maastokartoillekin olisi käyttöä. Pieniä näppäimiä ei omilla nakkisormillani ole toivoakaan käyttää ajohanskoilla. Reitiysominaisuus on puolestaan avannut silmät täysin uusille reiteille, eikä laite ole muutanut ajamisen luonnetta kuin positiiviseen suntaan, sillä itse ajamiseen voi keskittyä enemmän ja suunnistukseen vähemmän. Omatekoinen teline on ainakin toistaiseksi ollut OK, mutta aika näyttää värinänvaimennuksen riittävyyden boxerikäytössä. Laite on toiminut hienosti niin MP-, kotilo-, kuin venekäytössäkin. Q2 on muistin osalta jo selvästi kehittyneempi, mutta köyhällä ei ole varaa ostaa joka kesäksi uusia leluja...
    -Miksei?-
    Jututin mopomessuilla muutamaa navigaattorimyyjää ja ilokseni sanoivatten, ettei "itä-Euroopan" karttoja tartte enää kauaa odotella. Saattaapi sittenkin olla Tomtom rider ensi kesänä mopossani * Ilmeisesti hinta ko.kartoille tulee olemaan siinä 150-160€.... saa nähdä, petynkö....
    TomTomin sivuilta katselin tuon esittelyanimaation siinä oranssissa laatikossa olevasta painikkeesta. Tuossa TomTomissa on näköjään tuo bensa-aseman etsintä tosi näppärää verrattuna Questiin. Questillä pitää näytön tarkkuus olla 1,2km tai tarkempi, että se näyttää bensa-asemat. Kuitenkin se olisi ainakin meikäläiselle se tärkein ominaisuus, että pysyy mopo liikkeellä. Aivan typerä ominaisuus. Pari kertaa meinannut tankki kuivua etsiessä ja on ollut pakko pysähtyä zoomaileen kartalta lähin bensa-asema ja sehän on sitten mukavaa sillä ohjausnapilla, varsinkin kun se nuoli liikkuu niin tuskaisen hitaasti. Jos sinne on vaikka kymmenen kilometriä, niin kyllä siinä alkaa varusteissa tuskailla ennenkuin löytyy. Sinänsä sitä on sitten helppo sinne suunnistaa, kun vie nuolen vaan päälle ja painaa OK pari kertaa.

Dixi et animam levavi
    Mittavaa on keskustelu. Toi vika oli hyvä huomio. Edessä on kyllä moisen laitteen (tai puhelinohjelmiston) hankinta.

Messut meni. Näki joku siellä jotain uusinta uutta tällä saralla?

PR
    Pera
    ....jäi vielä mainitsematta, että yksi "kaupustelija" siellä myi sekä Garminia, että Tomtomia ja tuntui olevan kokemusta molemmista aikalailla ja mainitsi esimerkkien avulla, kuinka paljon vaikeampaa Garminin Questin käyttö on verrattuna Tomppaan. * Jäin vain ajattelemaan, onko hommattava saman tien myöskin Autocom * *Taisi olla hommansa osaava myyjä! * *.... siis, jäitä hattuun!
    Tossa ohjetta miten Tomtom toimii.

Tomtom

Garminen Quest2:n jenkkiversiossa on pienempi muisti kun Euro- versiossa.
    CitySelect V7 karttaa käyttäessä ja Euroopan karttoja käyttäessä matkoilla saattaa tuo USA- version muisti jäädä niukaksi.

Itsellä on ollut Quest2 käytössä reilun 60.000km ajan autossa ja mopossa. Toimii erittäin hyvin. Löysi motoGP matkalla ihan kaiken tarpeellisen ja tarpeettoman. Tsekeissä ajatti suoraan hotellin pihaan, vaikka hieman sitä epäilin. Hotelli nimittäin ei ollut kaikkein suurimman kadun varrella.
    .
    Lainaa (vma @ Helmi. 06 2006,08:17) kirjoitti
    Itsellä on ollut Quest2 käytössä reilun 60.000km ajan autossa ja mopossa. Toimii erittäin hyvin. Löysi motoGP matkalla ihan kaiken tarpeellisen ja tarpeettoman. Tsekeissä ajatti suoraan hotellin pihaan, vaikka hieman sitä epäilin. Hotelli nimittäin ei ollut kaikkein suurimman kadun varrella.
    Oletpa ehtinyt jo paljon ulkoiluttaa Quest2:ta! Sehän ei ole vielä vuottakaan ollut markkinoilla. Mulla on Quest 1:stä ehkä noin 15 000 km kokemuksia noin 14 kuukauden ajalta mopossa ja autossa, ja ihan samoilla kokemuksilla. Autolla ja mopolla on toki tullut enemmän kilometrejä, mutta en pidä GPSää tarpeellisena jokaisella matkalla. Käteväähän siinä on nimenomaan se, että sen voi nopeasti ottaa mukaan ja pois; aina tarpeen mukaan.
  30.  
    Erätukku myy Quest I:stä 499e, mikä on mielestäni hyvinkin halpa hinta...Quest 2:een käytännön eroina vain muistin määrä ja POI-lataussofta? Jos siihen Suomen kartta ja yksi kahdestatoista Topo-kartoista mahtuu niin mulle ainaki riittäis..
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Sivu: 9 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011 ... ViimeinenViimeinen