Miten toimii, paljolla myyt?-D(Köpi @ Helmi. 24 2006,10:41) kirjoitti
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
RXTX-Tuote(ttuttu @ Helmi. 24 2006,09:52) kirjoitti
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Toimii loistavasti/täydellisesti. Koskaan missään vaiheessa ei ole ollut pienintäkään ongelmaa. Viimeisimmät päivitykset tehty ja suomen kieli sisällä.(Ulpe @ Helmi. 24 2006,10:51) kirjoitti
Hinnasta tuskin ei jää kiinni, yleensä olen aina kaikki myynyt periaatteella "ei ole tarkoitus rikastua (enempää)". Monen monta tavaraa jo täälläkin myynyt, aina sopivalla hinnalla.
Niin, ja kai tyytyväisyydestä kertoo sekin, että tilalle hankin Quest 2:sen.
No pistä vaikka privaviestiä, jos aletaan mahdollisesti jopa kaupoille tuosta.(Köpi @ Helmi. 24 2006,11:09) kirjoitti
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Maahantuojan mukaan City Selectiin tulee vielä ainakin v8-päivitys ja sitä käytetään seuraavissa maahantulevissa Quest 1:issä.(Ulpe @ Helmi. 21 2006,12:40) kirjoitti
Onkos kokemuksia Medion 240:n käytöstä mopossa tai autossa,tulis mukana kattavat varusteet?
Yksi paikka mistä voi noita erilaisia kiinnityshärpäkkeita katsella
http://www.saeng.com/cockpit.htm
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
Mistähän löytäisi pääkaupunkiseudulta noita kiinnitystarvikkeita, esim. Ram Mount? Vieläpä edullisesti?
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Ram mountia et ainakaan mistään.
-=Lake=-
"Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
Tuossa kyselin autocomilta kommenttia että miten mahtaisi toimia autocom, autocomin BT moduli, tomtom rider ja känny. Eli sama kombinaatio kuin täällä mietitty starcomin BT kikkulalla ajateltu.
Muistin virkistykseksi:
Jos liikkeelle Riderin kanssa, rider päälle ja känny muodostaa yhteyden riderin kanssa. Pyörään virta päälle ja rider tekee yhteyden autocomin BT modulin kanssa.
Jos lähdetään liikkeelle ilman rideria, pyörään virrat ja känny muodostaa yhteyden suoraan BT modulin kanssa.
Ohessa vastauksia kysymyksiin jotka lähetin (kysymys sama kuin yllä mutta englanniksi)
The Bluetooth headset will not be bike powered but ran on its own
battery, anything that is bike powered means leads. Anything you plug
into the main control unit will the same but there will be a plug in
module that will transmit any signals out to the headset so our
expandable systems can still be used.
We have got a TomTom Rider downstairs in R&D and we working on the
connections as we speak, there is a major volume drop between the TomTom
on the phone which we are trying to over come. We do not need to run
through our Nokia Bluetooth module due to us designing our own part.
Siis mitä häh? ei vastausta kysymykseen. No seuraavaksi vastasin ja koitin täsmentää kysymystä vielä enemmän. Eli sama kysymys, tarkemmin selostettuna.
The ideas we are working on at the moment will be anything that can not connected via Bluetooth will connect via leads into one of our main control units and then anything that is will be paired with some modules again plugged into the main control unit. There will then be information sent from the main control unit to the headset, so wires from the bike to your helmet etc. So anything that is already paired will automatically connected when the bikes ignition is turned on or off.
It is not our systems causing the problem it is the TomTom itself, we have tried the connections on all of our systems and different phones and they are all the same.
Eli kysymys kuuluu, osaako joku suomentaa tuon tekstin niin että tyhmäkin *ymmärtää... Mielestäni tuossa ei edelleenkään vastattu oikein tuohon kysymykseen...
Vai saatteko tuosta paremmin selvää?
-=Lake=-
"Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
Tomtom mobile 5 löytyy itäeuroopan kartat. kannattaa mennä kännykkä kauppaan ja ostaa sopiva puhelin.gpspalikka ja tomtom ohjelma ja heittää nuo harminit roska pönttöön.(Finnpaso @ Tammi. 21 2006,18:25) kirjoitti
Olisko kellään kokemusta tomtom 500/700? Pitääkö vettä? Saakohan täältä Suomesta ostettua jotain vedenpitävää koteloa?
Yamaha FZ6S -06
Mistä tätä ajetaan!?
No, Suomenojalla on veneilyliike Vestek (www.vestek.fi), jolla on jotain esillä ja varastossa. Peruspaketti: 1" putkeen kiinnike + 3" varsi + kiinnitysalusta olisi ollut 60€.(Lake @ Maalis. 02 2006,07:28) kirjoitti
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Ei varsinaista kokemusta, mutta...(Arrow @ Maalis. 03 2006,00:04) kirjoitti
Ovat sisäkäyttöön suunniteltuja, niissä on sisäänrakennettu kaiutin, eivät ole vedenpitäviä(mutu).
700 ssa on kovalevy joka ei tykkää pidemmän päälle tärinästä.
Noilla perusteilla ne itse hylkäsin ja ostin riderin![]()
Reality will kill your dreams...
With only one exception...
-1000RR-
---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
Noh, eipä Starcomillakaan vastattu justiin siihen mitä kysyin, ja kun rupesin ystävälliseen sävyyn tivaamaan vastausta auki jääneisiin kysymyksiin, niin vastaaminen loppui tykkänään. Näin on käynyt aina kun Bluetoothista on ollut kyse, oli firma mikä hyvänsä. Ilmeisesti tuosta tekniikasta tietävät eivät ole vastaamassa kysymyksiin, enkä suoraan sanoen jaksa uskoa, että saisit vastauksia Autocomiltakaan.(Lake @ Maalis. 02 2006,12:26) kirjoitti
Tuosta vastauksesta näkee, että kaveri ei ole ymmärtänyt kysymystä, ilmeisesti kielimuuri on välissä.
1000
Näinhän sitä luulisi. Ohessa kysymys (sori kielioppivirheet)
Jos te sen ymmärrätte, luulisi heidänkin ymmärtävän...
It's Ok and sorry about My English skills, English isn't my mother
tongue...
I understood in first place that BT headset won't have any leads. Of
course not and I'm a little bit skeptic all these BT headsets. I really
won't want to charge my helmet also...
I'm sorry that I was a little unclear.
I mend that I would want to have system like this.
If I want to go driving with Rider, I will power on rider. My phone will
make connection with rider and then I turn on my bike.
Rider will take connction with autocom thru autocom's BT module. Note
that I will want to use autocom Bluetooth module to make connection.
That way BT module is also bike powered.
Some other day I will not want to take Rider with me. I just turn my
bike on and my phone will make connection with autocom Bluetooth module.
My phone will work both situations and always Autocom BT module is in
use.
Is my question clear?
Will this be possible? Will it work?
Another thing that you mentioned was this problem with autocom and
TomTom Rider. This volume drop issue. Will it be problem with my
question above?
When you fix this problem will correction be made on Super Pro AVi or
somewhere else? Do I have to wait newer version about Super Pro AVi to
fix this problem or could I just buy it now and wait fix later (some
special solution)?
-=Lake=-
"Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
Olipa monimutkaista englantia ja kohteliaasti vastattuna. Sanoma taitaa olla se, että heillä on tällä hetkellä vakava BT kytkentäongelma TomTomin ja puhelimen kanssa. Ääni ei tule ilmeisesti läpi ollenkaan. Ja kyllä ne yrittää nimenomaan tehdä semmoisen sydeemin, että jo valmiiksi BT kytketyt laitteet voi kytkeytyä automatic yhteen Autocomin BT yksikköön ja vastaavasti erilliset BT laitteet kukin omaan Autocom BT yksikköön. Siinä ei otettu kantaa siihen, voiko tuo sama Autocom BT yksikkö toimia sitten niin, että siinä ei olisi TomTomia. Luultavasti toimii, sillä ongelma taitaa olla TomTomin BT:ssä. Se ei taida pitää siitä, että sekä Autocom BT ja kännykän BT yrittää keskustella sen kanssa. Nää BT yhteensopivuusjutut eivät ole harvinaisia, jopa saman valmistajan BT laitteet voi olla ongelmallisia.(Lake @ Maalis. 02 2006,12:26) kirjoitti
En mene takuuseen käännöksestä ja tulkinnasta.
Noni, tein sitten tarpeellisen odottelun jälkeen peliliikkeen ja tilasin sittenki Quest2:n. Nälkä kasvaa syödessä jne muut kliseet ;) Katotaan sitten onko se hintansa väärti.
BTW, koitin sieltä Brittien GPS-warehousesta kysellä vähän faktoja Quest 1:stä, esmes onko se jo rekisteröity se karttasofta eli voiko vielä saada ilmaiset päivitykset ja mikä versio kartasta tulee messissä, niin vastausviesti alko käytännössä v*ttuilulla, että eivät kuulemma voi ymmärtää, miksi ihmiset eivät osaa itse lukea webbisivuilta faktoja kun ne sinne on laitettu (eipä niitä tietoja siellä ole..). Sitten perään antoivat vastauksen asiaan, jota en edes kysynyt...kummallinen asenne, sanoisin. Koitin vielä vääntää rautalangasta toisessa viestissä, mutta ei sävy siellä muuttunu, niin annoin sitten olla. Tuskinpa heidän puulaakinsa kaatuu, vaikka onkin yksi asiakas vähemmän![]()
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Sen verta Quest1 karttasoftan päivittämisesta V8 tasolle että mikäli laite on hankittu ti rekisteröity eka kerran 1.1.2006 jälkeen niin päivitys on ilmainen - tämä on siellä Garminin WWW-sivuilla mainittu ja siellä oli PDF mistä löytyy suomen maahantuoja ja asiaa myös sieltä kyselin. Suomen maahantuojalta NavCor mistä tuon päivitys DVD:n saa 3 viikon kulutta. Se sitte naktivoidaan Garminin sivuilla ja silloin sitten maksetaan 79 ekee...jotenkin näin.(Ulpe @ Maalis. 03 2006,22:43) kirjoitti
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
Itä-Euroopan kartat?? ..saatan epäillä, sillä heillä itselläänkään ei ole kartoitettu alueita!!
Kun kasvan isoksi minustakin tulee BMW...
Tallissa nyt *BMW 730iA, BMW 523iA, BMW K1200RS
Kyllä löytyy,muttei ovelta ovelle.(JTS-Mobile @ Maalis. 04 2006,21:02) kirjoitti
Ööp, tuo Louis kauppaa tuota Tom Tomia ja siihen PC-softaa Motorrad Tourenplaner. Saksa ei kovin hyvin taivu, mutta ymmärsin, että tuolta CD:ltä löytyy ainakin valmiita reittejä ja POI-pisteitä.(hph @ Maalis. 04 2006,20:08) kirjoitti
Hinnat Louisilla tuntuu olevan kohdallaan Tompan Rider 599,- ja tuo suunnittelusofta 39,-.
Nopea, kyyninen veikkaus on ettei tuon hintaisella softalla tee oikeastaan mitään. En oikein jaksa uskoa, että tuo pystyisi hyödyntämään (muuten PC:llä käyttökelvottomia) TomTomin karttapohjia ja vielä niin llä tekemään jotain järkevää suunnittelua.
Muuten olen tuohon Rideriin oikein tyytyväinen, mutta reittien olematon suunnittelu PC:llä (tai PC:n muukaan hyödynnettävyys) on ollut suurin pettymys.
<p>2002-2014</p>
Ne jotka ovat jo tomppansa ostaneet voivat varmasti valaista seuraavaa asiaa mitä autocom kovasti paukuttaa.
Kysymys siis on heidän tukemastaan systeemistä känny, rider, autocom kombinaatiossa.
Our lead Part 1297 is designed to run from the TomTom dongle into any of our systems, this will be the only connection we will be offering. The volume drop is due to the TomTom, is does not matter on how you connect the unit.
Eli tuon mukaan äänen voimakkuus ongelma liittyy nimenomaan tomtomin ja kännyn välille. Oletteko sellaista havainneet?
-=Lake=-
"Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
Miksi ohjelman pitäisi hyödyntää TomTomin karttapohjia? Eikö riitä että ohjelma osaa tehdä oikean muotoisen tekstifilen, joita TomTom käyttää reittien tallennukseen?(Ctrl+Alt+Del @ Maalis. 05 2006,12:06) kirjoitti
Eli periaatteessa reitin voi suunnitella vaikka kotimaisella GT tiekartta -ohjelmalla, kunhan vain exporttaa oikeassa muodossa (tai etsii muuntosoftan, jos TomTomin formaattia ei GT:stä löydy).
Vai onko eri kartoilla niin pahoja heittoja, että kaupungit ja risteykset ovat toisella pohjalla täysin eri paikoissa?
Autocomista ei kokemusta. Tompan ja kännyn (BT) kombinaatiosta kylläkin kun tässä talven ratoksi olen tuota a**ossa käyttänyt. Toimii mainiosti (ainakin 9300 kommari & Rider) Ei tietoakaan mistään äänen hiipumisesta (Tmv. mistä tuossa nyt olikaan kyse)(Lake @ Maalis. 07 2006,08:03) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Siksi, että en oikeasti halua / jaksa / viitsi (pick your choice) ostaa toista karttaohjelmistoa, josta kolmannella ohjelmistolla alan generoida jotain Tompan ehkä ymmärtämää reittitiedostoa. Tietokoneiden ja -järjestelmien pitäisi tehdä asioista helpompaa - ei kalliimpaa, vaikeampaa ja epävarmempaa.(Talttapää @ Maalis. 07 2006,10:12) kirjoitti
Jopa Tompan omalla reittisuunnittelulla *saa aikaan mahdottomia reittejä (tiheässä tieverkossa), joissa häkkyrä sekoaa hetkeksi siitä missä nyt ollaan ja minne pitäisi seuraavaksi mennä...
<p>2002-2014</p>
En aio hötkyillä V8 päivityksen kanssa Q1:een. Mulla on GT-kartatkin pääosin 3 vuotta vanhoja, ja hyvin pärjää. Päätiet on varmasti samoilla paikoilla; kaupunkien kartat vaatii päivitystä uusien kaupunginosien vuoksi. Oulussa esimerkiksi Kaakkurin kartat muuttuu, mutta esimerkiksi keskustassa tai Heinäpäässä ei mitään oleellisia muutoksia.(MikaL @ Maalis. 03 2006,23:24) kirjoitti
Kertokaas hieman Tompan freeware-softista, mistä niitä saa ja mitä niihin on tehty.
1000