Sivu: 12 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21011121314 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 331:stä 360:een 440:sta
  1. #331
    Päivitin Questin ohjelman 3.50>3.70 ja nyt löytyy bensa-asematkin tosi näppärästi Find/Polttoaine ja tulee etäisyysjärjestyksessä - hienoa. Löysin kyllä edellisestäkin ohjelmasta lopulta, mutta Find/Polttoaine jälkeen piti painaa kaksoisruutua-nappia, että pääsi pois siitä kirjoitusvalikosta ja sen alta paljastui valikko, mistä pääsi vasta valitsemaan lähellä olevat bensa-asemat.
    Lisäksi kun laittoi kartta-asetuksista kaupungit
    Suuri kaupunki:Keski,AUTO
    Keskik. kaup.:Pieni, 120km
    Pieni kaup.:Pieni, 20km
    Pieni kaup.:Pieni 5km,
    niinä näkymät selkeni huomattavasti ja löytyihän se Automaattinen uudelleen laskentakin sieltä Reittiasetukset/Pois reitiltä, laske uusi: Automaattinen (ilmoitettu).
    Minulla oli siinä aikaisemmin "Nopea", ja ajattelin viisaasti, että se sitten laskee nopeasti, enkä tajunnut tuolta etsiä.

    Kyllä tämä Quest on ihan hyvä, varsinkin nyt kun Autocomin kautta tulee äänikin. Autocomiin kannattaa GSM-piuha laittaa suoraan Aux-liitäntään, kun puhelimesta ääni vaimenee ainakin meikäläisen Nokialaisessa liikaa haaroittimella ja korvatulpilla. GPS:n ja poppikoneen piuhat laitoin haaroittimella Music-inputtiin, kun niistä lähtee enemmän mökää. Samoin GPS ei dumppaa poppia pois koko ajan. Tällöin ei kannata käyttää Autocomin omaan Garmin-piuhaa, kun ääni tulee vain toiseen korvaan, vaan tekee semmoisen, missä toisessa päässä on monoplugi ja toiseen päähän stereoplugi, missä se nuppi ja keskimmäinen yhdistetään monoplugin nuppiin (3,5mm plugit).

    edit: Siis kannattaa ostaa se Garminin oma teline, missä on tuo audio-lähtö ja sähkönsyöttö. Ja tarpeeksi kumivaimennusta tärinän takia. Etolan teollisuusmyynnistä ainakin saa jos jonkinlaista tärinän vaimentajaa.

    Eikös tuossa 2720:ssa ole vakiona kovalevy, jolloin niihin on vaihdettu muistikortteja tilalle tärinän keston vuoksi.



    Dixi et animam levavi
  2. #332
    muistasin kanssa edustajan suositelleen muistikortillista garminia kun ei toi kovalevy tykkää tärinästä , et on vissiin enempi auto-peli
  3. #333
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 21 2006,10:54) kirjoitti
    Antinörtti kyseleepi epätietoisena, mulla Guest 1 ja tietty City Select...niin mitä tää juttu nyt siirtyminen City Navigatoriin käytännössä tarkoittaa mun kohdalla? Ööh, häh?

    Pitäskö mun olla huolestunut jostain, taikka tehdä jotain?
    Käytännössä se ei tarkoita mitään. Sulla on jo se kartta asennettuna, eli et ole oikeutettu ilmaiseen päivitykseen enää. Eli siis City Selectin päivityksiä ei enää tehdä ja myös Quest1 tulee käyttämään tulevaisuudessa City Navigatoria. Mitähän eroa noilla sitten on? Jotain parempia reitityksiä vissiin, ei muuta...
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  4. #334
    Ei taida Garmin maksaa sponssirahaa.. sääli!! Mutta silti en voi muuta kuin ylistää sillä HUOM!!! ITSE PIDÄN LAITTEESTA!!! Mutta makuja on yhtämonta kuin käyttäjiä ja oma kokeilu auttaa valitsemaan parhaan laitteen juuri itselle!!

    [/B][B]Mutta ohessa speksit tuosta kehumastani laitteesta ja ei muuta kuin tutustumaan!!

    StreetPilot 2720 on siirrettävä ajoneuvonavigaattori kirkkaalla kosketus- väri TFT-näytöllä jossa on automaattinen kirkkauden säätö. Tietysti laitteessa on myös suomenkielinen sekä äänellinen että kuvallinen opastus käännös-käännökseltä haluttuun kohteeseen. Lisävarusteena saatavalla GTM 10 RDS-vastaanottimella laite varoittaa sinua ruuhkista ja auttaa sinua välttämään niitä kaupungissa ajaessasi. Tarvittaessa laite myös puhuu tekstityksensä englannin-, ranskan-, saksan-, espanjan-, italian- tai hollanninkielellä.


    Ajaessasi tiheään asutuilla kaupunkialueilla GTM 10 RDS-vastaanotin vastaanottaa tiedotteita (riippuvainen palvelun tarjoajasta) liikenneruuhkista, tietyömaista tai sään aiheuttamista liikennehäiriöistä. Kun GTM 10 on yhdistetty StreetPilot 2720 laitteeseen, se käyttää saamaansa tietoa automaattisesti vähemmän aikaa ja polttoainetta kuluttaviin reitteihin.


    StreetPilot 2720 on heti käyttövalmis ilman erillisiä kartan latauksia. Laitteeseen on esiohjelmoitu yksityiskohtaiset Länsi-Euroopan City Navigator Europe NT katukartta. Autoilijat voivat navigoida valittuihin osoitteisiin tai tietokannassa oleviin yrityksiin. Tietokannasta löytyy tietoja mm. hotelleista, ravintoloista, huolto- ja polttoaineasemista sekä paikallisista nähtävyyksistä. Kartta-aineisto on maailman johtavimman karttavalmistajan NAVTEQ™ valmistamaa.

    Vakiovarusteet:


    StreetPilot 2720 näyttöyksikkö
    Esiladatut Länsi-Euroopan katukartat
    Aakkosnumeerinen kauko-ohjain
    12/24 voltin tupakansytytin/kaiutin virtajohto
    PC/USB-liitäntäkaapeli
    Verkkovirta-adapteri
    Integroitu asennusteline
    Kätevä siirrettävä (haulipussi) teline
    Näytön suojus
    Käyttöohje

    Tuotteen ominaisuudet ja tekniset tiedot:


    Esiladatut Länsi-Euroopan CNE ver 8.0 kartat
    Sisäänrakennettu painopiirilevyantenni; MCX-tyyppinen liitäntä ulkoiselle GPS-antennille
    Äänelliset ja kuvalliset navigointiohjeet käännös käännökseltä sekä varoitusäänet
    Vältä liikennehäiriöt lisävarusteena saatavalla GTM 10 RDS/TMC-vastaanottimella
    Suomenkieliset äänelliset ja kuvalliset navigointiohjeet sekä varoitusäänet. Lähestyvän kadun nimen (tekstityksen) toistamisen englanniksi, saksaksi, espanjaksi, italiaksi tai hollanniksi.
    Voidaan valita valmiiksi useita eri määränpäitä, joihin laite valikoi automaattisesti tehokkaimman reitin.
    Mahdollisuus omien POI-tietojen kuten valvontakameroiden, koulujen, ravintoloiden jne. lisäämiseksi kartalle.
    Voidaan asettaa lähestymishälytys nopeuden mukaan kun saavutaan valvotulle alueelle (valvontakamerat)
    Kosketusnäyttö ja aakkosnumeerinen kauko-ohjain
    3-ulotteinen tai perinteinen yläpuolinen karttanäkymä
    3,8” WQVGA TFT-värinäyttö 8,4 cm (L) x 4,3 cm (K), 454 x 240 pikseliä
    Laitteen mitat: 14,3 cm (L) x 8,0 cm (K) x 5,0 cm (S)
    Paino: 435 g
    Sisäänrakennetut valosensorit säätävät näytön valaistuksen automaattisesti
    Integroitu asennusteline tarjoaa helpon siirrettävyyden ja hyvät säätömahdollisuudet

    Länsi-Euroopan kartta-alueet:

    Suomi, koko maan kattava osoiteaineisto ja palvelutiedot suurimmista kaupungeista
    Englanti, Pohjois-Irlanti, Tanska, Norja, Ruotsi, Saksa, Ranska, Belgia, Hollanti, Luxemburg, Italia, Itävalta, Sveitsi, Liechtenstein ja Andorra; täysi peitto
    Irlanti : Cork, Count Kerry, Dublin, Galway, Limerick, Waterford
    Espanja : Alicante, Badalona, Barcelona, Bilbao, Burgos, Córdoba, Donostia-San Sebastián, Elche, Girona, Granada, Las Palmas (osa Kanaraian saaria), Las Rozas de Madrid, Las Rozas, L'Hospitalet de Llobregat, Madrid, Málaga, Móstoles Alcobendas,Murcia, Oviedo, Palencia, Pamplona, Palma de Mallorca, island of Ibiza, Sabadell, Salamanca, Santa Cruz de Tenerife, Santander, Sevilla, Toledo, Valencia, Valladolid, Vigo, Vitoria- Gasteiz, Zaragoza
    Portugali : Albufeira, Amadora, Braga, Cascais, Coimbra, Faro, Lissabon, Porto, Setúbal
    Tsekki : Praha, Brno, Plzen, Karlovy Vary, Ostrava ja Mlada Boleslav
    Kreikka: Ateena

    Optiot:
    GTM 10 RDS-vastaanotin 210,00€
    Asennusalusta kiinteään asennukseen 16,50€
    Moottoripyörän asennussarja StreetPilot 26xx -laittelle 74,00€
    Moottoripyörän asennuskiinnike 30,00€
    Moottoripyörän virta- ja äänikaapeli StreetPilot 26XX 46,00€
    StreetPilot 26XX -sarjan tup.syt.virta-/kaiutinjohto 66,00€
    USB-liitäntäkaapeli 24,00€
    Kun kasvan isoksi minustakin tulee BMW...
    Tallissa nyt *BMW 730iA, BMW 523iA, BMW K1200RS
  5. #335
    Lainaa (JTS-Mobile @ Helmi. 21 2006,13:09) kirjoitti
    ***sponssirahaa***
    Eikös tuo tunneta yleisesti nimellä kate?
    Elikkäs se rahamäärä mikä jokaisesta kaupatusta kikottimesta jää kauppiaan taskuun.

    Noi sun specsit ei vastaa esim. kysymykseen onko tuossa rimpulassa akkua vai ei?
    Sitä ei mainita joten sitä ei oletettavasti ole.

    Ja vaikka sinä kuin pitäisit laitteesta, niin itse en ostaisi navigaattoria, missä ei ole akkua.
    Sopii ehkä kiinteäksi laitteeksi autoon, mutta mopoon en suosittelisi.
    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

    -1000RR-

    ---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
  6. #336
    No makuja on monia ja kunnia mielipiteellesi.. jokainen tekee omat valintansa

    En kirjoita kauppiaana vaan harrastajana.. enkä tarjoa oman liikkeen palveluita.. vaan kerron alan harrastajien kokemuksista!!

    ..kuten sanonta menee.. "asiakas on aina oikeassa.. vaikkakin joten kunnia miekipiteellesi!
    Kun kasvan isoksi minustakin tulee BMW...
    Tallissa nyt *BMW 730iA, BMW 523iA, BMW K1200RS
  7. #337
    on kyl paljon mukavampi kun ei tarvii latailla akkuja,on se niin pieni homma vetää mopoon piuhat eikä lopu patteri kesken pahimmalla hetkellä
  8. #338
    Lainaa (JTS-Mobile @ Helmi. 21 2006,13:29) kirjoitti
    enkä tarjoa oman liikkeen palveluita
    Mikäs tuo mainos sitten tuolla edellisellä sivulla on?

    Lainaa (JTS-Mobile @ Helmi. 21 2006,10:57) kirjoitti
    Garmin 2720 on uusipainos 2710.stä.. laitteessa on markkinoiden nopein prosessori sekä muistit, vedenkesto on testattu 1m/1h upoksissa, saatavana on lataava teline myös pyörään vaikkakin akulla saa ajaa myös melkoisen reissun yhdellä latauksella,
    Ja se, että kehut laitteessa olevan akun, kun siinä EI OLE,
    kyseenalaistaa kaiken mitä sanot, koska se antaa ymmärtää, että puhut mitä sattuu
    --> eli et ole kyseistä laitetta edes käyttänyt?
    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

    -1000RR-

    ---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
  9. #339
    Lainaa (tbarre @ Helmi. 21 2006,13:43) kirjoitti
    ...on se niin pieni homma vetää mopoon piuhat eikä lopu patteri kesken pahimmalla hetkellä
    Tuosta olen samaa mieltä, mutta tuon hintaluokan vehkeen haluan opastavan minua silloinkin kun jalkaudun...

    Edit: Nimimerkillä 6kk vieraassa maassa, jota en tunne ennestään ja jonka kieltä en puhu.



    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

    -1000RR-

    ---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
  10. #340
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Vedäpä ne piuhat sinne kylille kun pyörä on hotellin tallissa...
    1000
  11. #341
    En ole kyseistä laitetta käyttänyt "vielä" tilattu kylläkin.. muiden motoristien käytettyä ja kehuttua.. tällä hetkellä itselläni Nuvi300 joka muuten täyttää kaikki kritiikit muistikorttia myöden ja akkukin kestää 8h yhdellä latauksella mutta ei ole sään kestävä joten vaatii huonolla ilmalla suojan päälle! ..kartatkin ovat vain Suomi, Ruotsi, Norja ja Tanska mutta siihenkin on ratkaisu Nuvi350 mutta koska hinta on niin lähellä tuota 2720.stä niin päädyin siihen!

    Sinänsä hyvä että kaikki kertoo mielipiteensä sillä hankinta on suuruudeltaan kuitenkin meille suurimmalle osalle sen verran suuri että ei viitsi suinpäin ostaa sikaa säkissä!!

    Itsekkin kuulen mielellään muiden kommentteja sillä mieluusti myyn sellaisia tuotteita jotta asiakas on mahd. tyytyväinen hankintaansa ja siksi pyrin myös testaamaan mahdollisimman monia laitteita itse enkä tyydy vain muiden kommentteihin!!!!
    .. mutta pian voin antaa 2720.sen omat kommentit!
    Kun kasvan isoksi minustakin tulee BMW...
    Tallissa nyt *BMW 730iA, BMW 523iA, BMW K1200RS
  12. #342
    en muuten vedä vaik kelapelle olinkin intissä ,vaan otan paikallisen mittarin mikäli eksyn raitilla.seuraavaks ei taida voida huusiinkaan mennä ilman gps.ää ja mitäs sit tehdää ku siel loppuu akku
  13. #343
    Lainaa (asakki @ Helmi. 21 2006,13:48) kirjoitti
    Lainaa (tbarre @ Helmi. 21 2006,13:43) kirjoitti
    ...on se niin pieni homma vetää mopoon piuhat eikä lopu patteri kesken pahimmalla hetkellä
    Tuosta olen samaa mieltä, mutta tuon hintaluokan vehkeen haluan opastavan minua silloinkin kun jalkaudun...
    Samaa mieltä. Olipa vain viime kesänä kätevää ottaa laite kantoon eri kaupungeissa ja aina tiesi missä itse oli ja mihin oli mopon jättänyt. Ja tulipa bongattua muutama geokätkökin; niissä muuten oli ihan kiva syy pitää ajotauko, kun niissä yleensä aina joku paikallinen nähtävyys. Akku on kyllä ihan ehdoton ominaisuus. Mopopiuhat toki tarvitaan, mutta oikeastaan vain pitämään akun latingin aina täynnä ja GPS:n ajovalmiina.
  14. #344
    Muistaakseni bemarin mopoihinsa laittama gps on juuri Garmin 2610. Kuinka kiinteästi nuo gepsit on kiinnitetty pyörään?

    Lähinnä kiinnostaa se voiko tuollaisen 2610/2720 gps:n sopivalla kiinnityksellä jättää pyörään kiinni ilman että varas sen heti vie. Ei huvittaisi olla gepsiä irti repimässä jokaisella gaffe/tankkaus tauolla.
    Moto Guzzi Nevada Classic, Moto Guzzi California EV, Moto Guzzi Norge
  15. #345
    no pääasia et jokanen löytää sopivan vehkeen omiin tarpeisiin,ite aion pärjätä jalkasin ilman palikkaa jo senkin takii et jossain vaiheessa johonkin pubiin sen kadottasin
  16. #346
    Näyttää tosiaan Questiin tulleen softapäivitys
    Quest software update collection ja portukalin kielinen selostus
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  17. #347
    Lainaa (Hannula @ Helmi. 21 2006,10:01) kirjoitti
    Starcomilla on Bluetooth-palikka, joka kytketään pyörän sähköihin ja se huolehtii sekä kännykän että Tompan Bluetooth-linkin intercom-yksikköön. Palikka kytkeytyy 3,5 mm plugin kautta mihin vaan äänisignaali halutaan viedä. Pitänee vielä tarkistaa, tuleeko molemmat äänet yhtäaikaa läpi vai blokkaako toinen toisen, sekä toimiiko hands free tuon palikan kautta oikein.
    Olin yhteydessä Starcomiin päin ja sain myös tähän kysymykseen vastauksen. Tuo Bluetooth-palikka pystyy samanaikaisesti kommunikoimaan vain yhden laitteen kanssa. Kommunikointi toisen laitteen kanssa vaatii uudelleennaittamisen ennen käyttöä. Useamman laitteen yhtäaikainen käyttö vaatii siis useamman Bluetooth-palikan hankkimista.



  18. #348
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Olen myöskin ollut heihin yhteydessä ja vastauksia onkin tullut, mutta ei juuri siihen mitä heiltä kysyin. Sain myöskin tuon tiedon, että "the BTM-01 unfortunatly can only handle 1 Bluetooth device at a time".

    Mitä tämä sitten tarkoittaa? Sitäkö, että palikassa voi olla vain yhden kohdelaitteen paritustiedot kerralla pysyvästi tallennettuna, vaiko sitä, että palikassa voi olla tallennettuna monen kohdelaitteen paritustiedot, mutta vain yksi aktiivinen linkki voi olla kerralla pystyssä johonkin kohdelaitteeseen? En saanut tuohon täysin suoraa vastausta, mutta kylläkin tämän:

    "If you use only one Bluetooth item at any one time you will be fine. But if you have both Bluetooth items Paired at the same and they are both activated at the same time you cannot guarantee which you will hear first. The BTM -01 is only a receiver for Bluetooth signals so you will have to experiment to see which device overrides the other, but if you only take out your phone then that will be fine so long as you have PAIRED it, and the same goes for the TomTom. Just not both at the same time."

    Mun tavoite on siis se, että jos Tomppa on mukana, niin palikka kytkeytyy siihen, mutta jos mukana on vain känny, palikka kytkeytyy siihen, eikä mitään manuaalista konffausta tarvittaisi.

    Toinen juttu mihin en saanut mitään vastausta parista suorasta yrityksestä huolimatta oli se, tukeeko tuo palikka Bluetooth V1.1-profiilispeksien mukaista Hands Free -profiilia, eli pystyykö Tompan HF-toimintoja käyttämään tuon palikan kautta. Saapa nähdä, kuuluuko sieltä enää mitään.

    Edit: tarkemmin ajatellen tämä ei ehkä olekaan ongelma. Systeemi meneekin ehkä niin, että Tompan ja kännyn välissä on yksi BT-linkki, joka käyttää HF-profiilia, mutta Tompan ja BTM-01:n välissä olisi sitten toinen linkki, joka vain välittää ääntä sekä kännystä että itse Tompasta, eli siinä ei tuota HF-tukea tarvittaisi. Hmm... pitääkö tässä ruveta kyselemään vielä Tompan käyttötuesta näitä juttuja?



    1000
  19. #349
    Lainaa (_chris_ @ Helmi. 22 2006,09:32) kirjoitti
    Olin yhteydessä Starcomiin päin ja sain myös tähän kysymykseen vastauksen. Tuo Bluetooth-palikka pystyy samanaikaisesti kommunikoimaan vain yhden laitteen kanssa. Kommunikointi toisen laitteen kanssa vaatii uudelleennaittamisen ennen käyttöä. Useamman laitteen yhtäaikainen käyttö vaatii siis useamman Bluetooth-palikan hankkimista.
    Nyttei ymmärrä mikä tuossa on ongelma?
    Haetaanko tässä jotain erikoiskytkentäratkaisua, vai mikä tässä on ajatuksena?
    (Sorry, hukku ajatus miksi tuota starcomia pitäis käyttää riderin kanssa.)

    Normaalisti puhelin kytkeytyy sinihampaan kanssa Rideriin ja rideri oman sinihammaspalikan välityksellä joko mikki-kuuloke,
    mikki-kaiutin-yhdistelmään tai 3.5mm plugilla autocomiin (teoriassa).
    Teoriassa siksi, etten ole kenenkään kuullut vielä moista yhdistelmää autocomiin kokeilleen.
    Riderin sinihammas siis ottaa sekä puhelimeen että kuulokemötikkään yhteyden.
    Eli rideri _saattaisi_ myös ottaa vaihtoehtoisesti tuohon starcomiin yhteyden

    Ongelmaksi muodostuu virran syöttö kiinteässä asennuksessa tompan omalle sinihammaspalikalle
    se vaatii kolvailua, koska on tehty akkukäyttöiseksi.

    Edit: per Hannula selvensi tuota astiaa tässä kirjoittaessani



    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

    -1000RR-

    ---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
  20. #350
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Mun ajatus on siis ajaa kaikki äänisignaali Autocomin kautta niin, että ennen ajoa tarvitsee kytkeä vain yksi piuha kypärään ilman mitään muita virityksiä ja konffailuja. Silloin on tehonsyöttökin kunnossa, noi ladattavat headsetit on vielä vuosien päässä mun ostoslistasta.
    1000
  21. #351
    Lainaa (Hannula @ Helmi. 22 2006,10:14) kirjoitti
    Mun ajatus on siis ajaa kaikki äänisignaali Autocomin kautta niin, että ennen ajoa tarvitsee kytkeä vain yksi piuha kypärään ilman mitään muita virityksiä ja konffailuja. Silloin on tehonsyöttökin kunnossa, noi ladattavat headsetit on vielä vuosien päässä mun ostoslistasta.
    Eli teoriassa: jos sulla on sinihampikänny ja rideri sen omalla ladattavalla sinihampaalla, mikä tulee laitteen mukana.

    Puhelin muodostaa yhteyden rideriin, jolloin se voi olla esim. takalaukussa. Puhelimen operointi sujuu riderin näytöltä.
    (soittaminen ja tekstarit ainakin)

    Rideri ottaa yhteyden omaan kuulokepalikkaansa jossa on 3.5mm stereoplugi (kaiutin-ääni).
    Käsittäkseni tuon voi kytkeä suoraan autocomiin?

    Käytäntöä en ole kokeillut kunnei oo autocomia.

    Mutta sitten tuon tompan sinihammaspalikan toimimista suoraan puhelimen ja autocomin välissä
    eli yhteys puhelin-Riderin kuulokepalikka menee kokeiltavaksi huomen-iltana. Mielestäni ei _pitäisi_ toimia.

    Ja sen verran pitää sitten pysyä kolvi käsissä, että osaa virittää sen virran syötön pyörästä tompan sinihammaspalikkaan.
    Se ei nimittäin toimi akkua ladatessa l. akku pitää korvata rekkulalla.

    edit: äh



    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

    -1000RR-

    ---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
  22. #352
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (asakki @ Helmi. 22 2006,10:29) kirjoitti
    Eli teoriassa: jos sulla on sinihampikänny ja rideri sen omalla ladattavalla sinihampaalla, mikä tulee laitteen mukana.
    Tällä hetkellä suunnitelmana on kytkeä Riderin Bluetooth-mokkula Ämmässuohon ja korvata se tuolla Starcomin Bluetooth-lisämokkulalla, joka kolvataan pyörän sähköihin kiinni ja kytketään 3,5 mm plugilla Autocomin phone-reikään. Se Riderin mokkula alkaa tosikäytössä vaatimaan huolenpitoa latailun muodossa kesken matkan, sen 5 tunnin toiminta-aika kattaa luokkaa puolet mun ajopäivien pituudesta.

    Starcomilta saatu tieto on, että Tomppa toimii tuon BTM-01 -palikan kautta, joten plaani saattaa jopa toimia. Tiedä sitten, mitä Riderin BT-mokkulan kolvaamisesta tulisi, saman asian se vissiin toimiessaan ajaisi, mutta ei ole sen sortin askartelusta kokemusta.
    1000
  23. #353
    Lainaa (Hannula @ Helmi. 22 2006,10:56) kirjoitti
    5 tunnin toiminta-aika...
    Sen sinihammasmokkulan toiminta-aika on huomattavasti pidempi kuin tuon itse riderin, joka on 5 tuntia, ilman latausta.
    Muistaakseni jossain testissä puhuttiin 11h

    Tuosta kolvailusta oli ek@:n kanssa puhetta aiemmin, en tiedä kuin siinä kävi?

    Edit: Siis kolvailemaan joutuu joka tapauksessa, jos kolvaa Riderin oman sinihampaan kiinni,
    säästää ainakin yhden sinihammasmokkulan verran rahaa...



    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

    -1000RR-

    ---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
  24. #354
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Tompan BT-mokkulan toiminta-ajasta näyttää olevan erilaisia mielipiteitä kun nettiä selaa, joidenkin mukaan 4 - 5 tuntia, joidenkin mukaan enemmän, mutta se tietysti riippuu käytöstä. Mä en halua kuskata ylimääräisiä latureita ympäri Eurooppaa, joten toiminta-ajan pitää olla vähintään 3 viikkoa.

    Pitänee harkita tuplamokkulaa, toinen Tompalle (sen oma, kolvattuna) ja toinen pelkälle kännylle. Voisi kuvitella, että jos känny on jo parittunut Tompan kanssa, niin känny ei enää suostu parittumaan Starcomin mokkulaan, joten systeemi toimisi aina ennalta arvattavasti (virrat ensin Tomppaan, ja parittumisen jälkeen vasta virrat pyörään). Kai Tompan saa etsimään kännyn automaattisesti kun virrat laitetaan päälle?



    1000
  25. #355
    Mullahan ei ole tuota Tomppaa, mutta testailin vähän Marineassa.

    Jos tuo Starcomin mokkula toimii Tompan vastaavan korvikkeena, niin uskoakseni Tomppa pariutuu myös kännykän kanssa eri parina. Luulisi sen olevan ihan eri asia kuin tuon kännykän kanssa parittelu. Jotenkin nuo parit opetetaan ensin toisilleen. Jos Starcomin mukaan toimii, niin kätevämpihän tuommoista olisi sitten kytkeä, jos ei elektroniikkapuoli oman mollukan kanssa onnistu.

    Tuossa Tompassa on vain rajallinen määrä puhelimia, mistä se osaa hakea puhelinluettelosta tiedot. Esimerkiksi Nokian 6310:n kanssa sillä toimii soittaminen, vastaaminen ja tekstiviestien lähettäminen, mutta puhelinluetteloa ei pysty selaamaan. Viimeksi soitetut puhelut muistaakseni jäi muistiin.
    Dixi et animam levavi
  26. #356
    Lainaa (Hannula @ Helmi. 22 2006,11:24) kirjoitti
    Kai Tompan saa etsimään kännyn automaattisesti kun virrat laitetaan päälle?
    kyl, kunne on kerran pariutettu...



    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

    -1000RR-

    ---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
  27. #357
    Lainaa (Ulpe @ Helmi. 21 2006,12:40) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 21 2006,10:54) kirjoitti
    Antinörtti kyseleepi epätietoisena, mulla Quest 1 ja tietty City Select...niin mitä tää juttu nyt siirtyminen City Navigatoriin käytännössä tarkoittaa mun kohdalla? Ööh, häh?

    Pitäskö mun olla huolestunut jostain, taikka tehdä jotain?
    Käytännössä se ei tarkoita mitään. Sulla on jo se kartta asennettuna, eli et ole oikeutettu ilmaiseen päivitykseen enää. Eli siis City Selectin päivityksiä ei enää tehdä ja myös Quest1 tulee käyttämään tulevaisuudessa City Navigatoria. Mitähän eroa noilla sitten on? Jotain parempia reitityksiä vissiin, ei muuta...
    Asia selvä, ei muuta kuin Quest 1 myyntiin (ostakee joku) ja Quest 2 tilaukseen.
  28. #358
    Lainaa (Obelixxx @ Helmi. 20 2006,22:34) kirjoitti
    Mopomessuilla tuli juteltuu RXTX liikkeen edustajan kanssa joka myy Garminia sekä Tomtomia, hänen näkemys oli että Tomtom Rider on paljon parempi kuin Garmin quest2.
    Tomtomissa on nopeempi prosessori, enemmän muistia, nopeempi paikannus systeemi sekä helpompi käyttää.
    Minäkin taisin jutella tuon hemmon kanssa, mutta käyntikortti unohtui pyytää. Olisiko kellään tuon yhteystietoja? Kaveri esitti asiansa hyvin vakuuttavasti ja voisin kuvitella kantavani rahani juuri tuolle hemmolle Tomtomia ostaessa?

    TTU
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  29. #359
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 24 2006,09:45) kirjoitti
    Lainaa (Ulpe @ Helmi. 21 2006,12:40) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 21 2006,10:54) kirjoitti
    Antinörtti kyseleepi epätietoisena, mulla Quest 1 ja tietty City Select...niin mitä tää juttu nyt siirtyminen City Navigatoriin käytännössä tarkoittaa mun kohdalla? Ööh, häh?

    Pitäskö mun olla huolestunut jostain, taikka tehdä jotain?
    Käytännössä se ei tarkoita mitään. Sulla on jo se kartta asennettuna, eli et ole oikeutettu ilmaiseen päivitykseen enää. Eli siis City Selectin päivityksiä ei enää tehdä ja myös Quest1 tulee käyttämään tulevaisuudessa City Navigatoria. Mitähän eroa noilla sitten on? Jotain parempia reitityksiä vissiin, ei muuta...
    Asia selvä, ei muuta kuin Quest 1 myyntiin (ostakee joku) ja Quest 2 tilaukseen.
    Niin tietenkään mikään ei estä ostamasta uusinta päivitystä siitä karttasoftasta, jos sitä kokee tarvitsevansa. $75 on kuitenki aika paljon halvempi, entä Quest2 (660e?) =)

    edit:
    Niin mikä versio siinä sun Quest1:ssä sitten on? City Select 6.5 vai 7.0? Eli näkyykö siinä pohjoista Suomea miten?



    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  30.  
  31. #360
    Lainaa (Ulpe @ Helmi. 24 2006,10:26) kirjoitti
    Niin mikä versio siinä sun Quest1:ssä sitten on? City Select 6.5 vai 7.0? Eli näkyykö siinä pohjoista Suomea miten?
    7.0 näkyy koko Suomi.

    Edit. Ostettu Syyskuussa 2005



Sivu: 12 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21011121314 ... ViimeinenViimeinen