kyseisellä värkillä ajettu 66 tkm. eli onko liikaa. päällisin puolin moitteettomassa kunnossa. alkuperäiset putket ym. onko näissä tekniikassa mitään mitä pitäisi tietää ennen ostoa. ainakin vanhemmissa ollu laatikko-ongelmia, mut voi tosiaan olla, että ne oli niissä -87-88 malleissa. uudet renkaat ja hyväkunt. ketjut ja rattaat löytyy.hintaa olis alle viis tonnia.
Kesä on ihmisen parasta aikaa!!!
kannattaa eneemmin ostaa 94:nen €4500, privaa jos kiinostaa.
"For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
-Citigroup Global Markets, 2010
Moi!
Pyörästä kannattaa kokeilla kaikki vaihteet ylös ja alas,etenki kakkonen!Ei ole poistunut vaihdelaatikon herkkyys tässäkään mallissa,Jos pysyy päällä eikä pöläyttele putkesta mitään niin osta pois!!Ottaen huomioon että olet rauhallinnen kuski,jos tekee mieli keulia/vaihdella raakana ilmassa osta ennemmin Sutki 1100...!!
Perustele.(Kujo @ Huhti. 23 2005,01:21) kirjoitti
NIIN,anna tulla vaan rohkeesti...4v kuunnellut kehuja ja omiakin kokemuksia on...Ps.Ei aikomusta vaatia suljettua foorumia fzr:n kohdalla..(kaasunalle @ Huhti. 23 2005,08:52) kirjoitti
![]()
Mulla oli fzr-1000 vm-92 muutamia vuosia sitten ja hyvä pyörä oli. Ainoa ongelma mulle oli ajoasento. Olen 190cm pitkä ja ko. pyörä on tarkoitettu jonkin verrran lyhyemmille. Vaihdelaatikossa oli pientä pykälää kun vaihtoi 1:seltä ->2:lle, mutta tämä korjaantui kun vaihdatin 2:sen vaihtajan. Osa maksoi muutaman kympin (muistaakseni). Tämän jälkeen vaihteistokin toimi moitteettomasti. Hintaisekseen hyvä pyörä..
I used to rock and roll all night and party every day.
Then it was every other day.
Now I'm lucky if I can find half an hour a week in which to get funky.
-- Homer J. Simpson
se on ihan ok jos toimii. vaihteisto ja öljynsyönti ovat arkoja asioita sille. suht kestävä kone (varauksin) ja sähkövikoja noissa ei ole. kannattaa kuitenkin muistaa että puhutaan reilusti yli 10v vanhasta sporttipyörästä, joka kyllä oli aikanaan gixua sporttisempi ajettava ja tehokas. siihen vaan pätee sama asia joka muihinkin vanhoihin, eli huoltoon menee rahaa paljon. vielä enemmän menee rahaa jos edelliset omistajat eivät ole niitä huoltoja tehneet, joten se edullisin vaihtoehto ei todellakaan ole se edullisin parin kesän päästä.
niiden hinnat ovat suht alhaisia ja n4-5keurolla siitä saa ellei eniten niin ainakin paljon pyörää rahalla. soveltuu 2 päällä ajoonkin koska on ns. tilava.
henkkoht fzrrän ajoasento ei mulle sovi kun tuntuu että istun jossain siellä katteiden sisällä.... eikä päällä niinkuin nykypyörissä. toisaalta kun olen lyhyt niin uusista isoista ei XX tai busa käy liiallisen pituuden vuoksi. jos ehdoton max on 5th niin tuo voi olla vaihtoehto. ellei niin katsoisin uudempaa 600cc laitosta. cbr toimii niistä parhaiten.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Aiempaan keskusteluun jatkaen. Kävin testaamassa ostomielessä -94 fzr 1000. Huomasin että vaihteistossa 3 tai 4 ei mennyt päälle vaikka voimalla yritti laittaa. Ratkaisu oli lyödä 5000 kierroksia hetkeksi ja sitten yrittää uudelleen, jolloin vaihteisto toimi. Mukava laite muuten mutta olisi kiva tietää mistä tuo vaihteiston kinnaaminen johtui. Ei nimittäin ollut yksittäinen tapaus.Ehdotuksia *![]()
kuulostaa erikoiselta. tosin... mp-vaihdelaatikothan toimivat sillä tavalla että rakenteensa puolesta moottorin pyörimisnopeuden pitäsi vastata karkeasti sitä kierroslukua johon seuraava vaihde sopii. mitä vanhempi laatikko sitä karkeammaksi tulee kolahdus.(motu @ Heinä. 24 2005,23:49) kirjoitti
kierroksia ei koskaan tule mpllä laskea tyhjäkäynnille kun vaihtaa! silloin laatikko pyörii takapyörän vetämänä yhä samalla nopeudella mutta moottori ja sitämyöden ensiöveto pyörii tyhjäkäyntinopeudella. aiheuttaa tarpeetonta rasitusta vaihteistolle.
helpointa tämä on testata ajamalla n 30km/h vauhtia mpllä... vaihtaa kakkoselle, kytkin pohjaan, kierrokset tyhjäkäynnille ja sitten koittaa vaihtaa takaisin ykköselle... tuottaa järjettömän pamauksen ja vaihde on hankala saada silmään.
eniveis... älä osta jos vähääkään epäilyttää laatikon kunto. se on kallis korjata.
PowerBike Finland
huomasin tossa että oli tuulut vastauksia taas. Ostinpa pyörän silloin keväällä ja kaikki on kyllä pelannut hyvin, öljyä syö ehkä 0,5 litraa tuhannella, ei kovin erikoista varmaan. Vaihteistossa ei ole ollut mitään vikoja ainakaan vielä.
Tehotkin tuntuvat suurinpiirtein olevan tallella, vois kyllä tulevana talvena tehdä tarvittavat säädöt venttiileille ym.
Kesä on ihmisen parasta aikaa!!!
Hello. Onks kukaan kurkistanut kyseisen FZR:n änkkärin sisään? Tekis mieli "matalampia" ääniä. Pääty irti ja "pikku" tyhjennys ))) tigillä kiinni. Tietty reikäputkea + villaa sisuksiin. Onko joku tehnyt???![]()
KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
Hyvä pyörähän tuo on ollut. Itselläni ollut nyt neljättä kesää ja kilometrejä oon kerännyt n. 40 itse ajettuna ja kaikkineen vähän yli 80 tkm mittarissa. Tänä keväänä poraututin sylinterit wisecon männille ja 8 imuventtiiliä vaihdoin uuteen. Myös kakkosen ja viitos rattaan vaihdettiin, koska kakkonen ei pysynyt silmässä. Pyörässä on mahtavasti paukkua ikäisekseen. Etu fillarikin nousee komiasti pelkällä kaasulla konerempan jälkeen. Pyörään ei ole muuta tehty kun asennettu dynon suutin sarja, Yoshimuran slipari joka sekin on avarrettu uusiksi, vapaa virtaussuodatin k&n sekä 1040 kuution ylikokoon poratut syliterit wisecon männille. Tuossa on linkki, jos joku haluaa katso kuinka paljon pyörästä voi saada erillaisen pienellä laitolla ;) http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Knalle-81
Niin sen öljyn syönnin saa aika hyvin kuriin, jos vaivautuu vaihtaan pelkät männänrenkaat uusiin ja hoonauttaan vähän sylinteriryhmää. Yamahalle aika tyypillistä, että alkaa syömään öjyä rutkastikkin 40tkm jälkeen.![]()
Mulla on ajettu 93 tkm eikä vieläkään vie rutkasti öljyä(Motomies81 @ Elo. 08 2005,13:29) kirjoitti
Pyörä on FZ 750 ja sitä ensimmäistä 1FN mallia, kone tosin on varmaan noissa myöhemmissä aikalailla sama. Taitaa ihan noissa FZR:ssäkin olla samaan lohkoon tehty, en kyllä ole suuremmin vertailuja tehnyt.
![]()
Palkka juoksee....minä en
ensimmäinen fzr1000 ilman exuppia 87-88 on tehty samanlaiseen/kaltaiseen lohkoon kuin fz. öljynsyönti onkin enemmän 89-02 vuosimallien fzr/t-acen ongelma. sylinterit/ryhmä ovat erilaiset ja eri kulmassa kuin vanhemmassa. fz750set ovat muutenkin kestäneet sinne 100+ kilsoihin. siinä esiintyy vaan normaalia mäntien/renkaiden kulumista isoilla kilsoilla. helpohko vaihtotyö eikä edes hirmuisen kallis.(jappe74 @ Elo. 10 2005,09:10) kirjoitti
PowerBike Finland
http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Knalle-81(Motomies81 @ Elo. 08 2005,13:25) kirjoitti
hieno peli - kerro vielä mitä vuosimallia tuo on (missä vuosimalleissa on tuollainen etukate) ?
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
Tattista vaan(pekko5 @ Elo. 22 2005,23:19) kirjoitti
Pyörä on vuosimallia -91 ja tää etukatemalli tuli tonnisessa vuodesta -91 eteenpäin ja 600 mallissa vuodesta -92 eteenpäin.
(fzr1000 @ Elo. 23 2005,18:06) kirjoitti
Ovat auton yleistarvike peilit...olisko motonetistä ollut 4.80 pari
![]()
Täytyypä sanoa että hienon olet siitä väsänny.
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
En tiedä kulumisesta tai sen puutteesta tuon öljyn syönnin kanssa, mutta tasainen matka-ajo on myrkkyä noille koneille... Mulla on T-Acen mittarissa reilu 70 tkm ja radalla ja maantiellä menee öljyä. Välillä enempi välillä vähempi, mutta kuitenkin. Mitä vanhempi öljy sen enempi menee... Ja tuollaset 10W40 liemet olen jo täysin unohtanut käytöstä. 15W50 tai 20W50 liemet toimii paremmin. Huomattua tältä kesältä. Heitin pitkän reissun noin 2000 kilometriä ja kaikki ajo matkan aikana sellasille sievillä kierroksilla (alle 6000) ja öljyä alkoi maistumaan enempi. Radalle menin melkein heti tuon reissun jälkeen ja ihmiset valittivat että haisee palanut öljy moponi perässä ajaessa. Tämä siis radalla. No sen päivän aikana meni noin 7 desiä öljyä ! Seuraavana päivänä ei tarvinnut lisäillä öljyä eikä enään haissut palanut öljy... Eli, männän renkaat jäävät jumiin eivätkä tiivistä kunnolla (tämä siis tasaisessa matka-ajossa) ja kun sitten kunnolla hapettaa konetta alkavat ne taasen tiivistämään kunnolla...(Cterror1 @ Elo. 10 2005,09:22) kirjoitti
mulla olis sulle JP talven hiljaisiksi tunneiksi ylimääräinen 5000km ajettu wisecon 1040 setti sylintereineen. loppuu öljynsyönti.(JP_445 @ Elo. 25 2005,09:25) kirjoitti
PowerBike Finland