Elikkäs Honda lykkäs tollasta markkinoille. Teknisiä tietoja hieman:
Moottori Ilmajäähd.,1-syl.,4-taht. SOHC
Kuutiotilavuus 644
Sylinterimitat 100x82
Puristussuhde 8,3:1
Maksimiteho 27,7 kW / 5750 min-1
Maksimivääntö 52,3 Nm/ 4500 min-1
Renkaat, etu 120/70 -17
Renkaat, taka 150/60 -1
Näyttän olevan "hyvin" vääntöä koneessa varsin alhaalla. Mutes tuo teho puoli, luvataan vain 27 kW, onko liian vähän? Hintaa näytti hondan maahantuojan pitävän "vain" 8900e. Itte oon harkinnut tollasta supermotoa koska tulee suurimmaksi osaksi kaupunkia pyöritettyä ja mökillekkin on vain 40km, mut pärjääkö tolla sitten yhtään pitempää matkaa?. Hieman kaipaisi kyllä uutta maskia ja lokarii eteen mutta muuten mielestäni todella hienon näköinen![]()
Hondan sivulle jossa on tietoja lisää ja joitakin kuvia
Mitenköhän tossa on järjestelty tuo matkustajan olot? Onko ketään muu aikeissa hankkia tuollaista?
Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
Moottori taitaa olla yhäkin se yksi ja sama mikä XL:ssä, Dominatorissa ym. Siitä kaiten pitäisi kohtuudella saada kymmenisen kilowattia lisääkin tehoa, jos/kun rupeaa hengettömältä tuntumaan. Eihän tuo nyt noilla tehoilla kylän nopein varmaan ole, mutta luulis tuostakin nyt hupikerrointa löytyvän vaikka ja kuinka.(Ressa @ Maalis. 10 2005,18:14) kirjoitti
Ainakin Dominatorilla kruisaa vähän pitempääkin siivua kestopäällysteellä, ainakin jos tiessä on satunnaisesti mutkia. Miksei sitten uudemmallakin konstruktiolla samasta asiasta.
<p>-- Backman</p>
Juu. Ja kyllä niillä supermotoilla pärryyttää pitempääkin matkaa, jos vaan viitsii ja jos kone ei oo kisakiree, kuten tossa ei näyttäis olevan. Ite oo nkäyny DR:llä pari kertaa Italiassa, toisen kerran enskarenkailla ja toisen kerran smotona. Nou problem!
Hauskasti 1-pyttysessä kaksi putkea, kivalta cityjänikseltä näyttää![]()
Muuten nätti pyörä, mutta toi ankannokka on aivan järkyttävä.
Hintakaan ei ole paha, kun katsoo mistä palikoista pyörä on kasattu.
PS. linkki on pielessä
FMX:llä hieman sama vika kuin Yamahan XT660X:llä eli supermotoksi painoa liikaa: kuivapaino 163kg. Yammussa sentään vakiona löytyy 35kW/48hv, eikä se silti ole mikään raketti.
Totta, painoa on motoksi aika reilusti. Vääntöä sitä vastoin näyttäisi olevan hyvin.(heikkil @ Maalis. 11 2005,10:39) kirjoitti
Olisivat nyt laittaneet CRF450 koneen tuohon hieman kesympänä versiona...![]()
Pain is just weakness leaving the body
Tai paremminkin XR650R:n vesikoneen!(mekanik @ Maalis. 11 2005,10:55) kirjoitti
![]()
Painoa enemmän kuin KTM vessoissa ja ruutiakin paljon vähemmän (jopa Lc4 verrattuna).. toisaalta hintakin on monta tonnia halvempi.
Villi veikkaus on että alusta on lähinnä 'hinnat alkaen' mallia.
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
No hard fiilings, mun 350:ssä on 24kW, oikeasti enemmän
Mikä tossa on jippona, pitää noin isossa koneessa olla enemmän ytyä?
Tosin ei luultavasti tarvii 10 tunnin välein öljyjä vaihtaa![]()
<p>I/ö- got the Feeling</p>
korjasin ton linkin.
Kyllähän tossa ihmeen vähän vähän on tehoo, onhan kuutioita silti 650 ja painooki tuo 160 kiloo. Noh täytyy odotella että olis jossain pientä testii tosta. Ja täytyyki varmaa vähä kattel mist tota sais vähä koeajettuu. Toisen vaihtoehton täytyy vähä kattel noit ktmmän lc4, mut niit ei näyt hirveesti olevan myynnis.
Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
Ihan hirvee vessa tuo honda. Liian painava, liian vähän tehoa, liian ruma jne...
Samaan hintaa taitaa saada Suzukin DR-Z 400 moton. Hyvä ja kestävä peli ja vie varmasti tuota hondaa ihan 100-0 vaikka onkin "vaan" nelisatanen.
Noh, mikähän "ihme" *olis että ilmotettu teho on just 27KW*.... *eiköhän siitä oo ollu tarkotus heleppo alottelijan peli tehhä
![]()
matkasohvalla keuliva kukkahattupelle!
Juu, toikin oli hyvän näköne, mut eikös tossa ollu aivan h**vetin kapee ja kova penkki? tai näin muistelisin kun messuilla koe istuskelin. Tehoo näytti olevan saman verran mut vääntöö selvästi vähemmän, tosin kuutioita löytyy 250cc vähemmän(Hermanni Hiiri @ Maalis. 11 2005,15:16) kirjoitti
Täytys käyd suzukin foorumin puolel kyselees mielipiteit jolleivat tänne eksy .
Koeajo varmaa sitten paljastaa kumpi o parempi![]()
Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
Onhan se penkki aika karu juu... Mulla on ollut tuommoinen punakilpinen drz enska. Se oli about 120kg ja 48hv ja kulki kyllä kivasti ja tykkäsin muutenkin siitä moposta.(Ressa @ Maalis. 11 2005,21:19) kirjoitti
Katumalli on käytännössä sama pyörä. Siinä on vaan kaikenmaailman turhuuksia tuomassa lisäpainoa ja moottorissa joitakin eroja. Eri kaasari ja ahtaampi putkisto ainakin... Pienellä rakentelulla siitä saa kovan pelin kadulle.![]()
Mun äänet menee myöskin DR-Zetalle! Katumalliin joutuu tosin vaihtamaan nokka-akselit, kaasarin ja vaimentimen sekä riisumaan turhan painon pois mutta sen jälkeen alkaa hupikerroin olemaan kohdallaan!
Jokos joku on tuollaisen funmoto:n hommannut?
Tai koeajanut?
Heti kommenttia että miltä tuntuu/tuntui?
Toi Suzuki on kyllä nätti ja mielenkiintoinen(Hermanni Hiiri @ Maalis. 11 2005,15:16) kirjoitti
![]()
RSV Mille
Kävin koeajamassa tommosen FMX:n viime viikolla. Ketterä peli se oli. Tiukkoja mutkia sai ajaa kohtuu vauhdikkaasti. Keula sukelsi kohtuu paljon tiukoissa jarrutuksissa -> helppoja endoja(Marsu @ Touko. 30 2005,18:58) kirjoitti
![]()
Moottorilta jäin kaipaamaan huomattavasti enemmän. Tylsä papatin... Jos keulia haluaa niin saa kyllä kikkailla kytkimen kanssa pirusti.
Jos tossa pyörässä olis 20hp enemmän tehoa ja hieman jämäkämpi jousitus niin se olisi oiva peli kaupunkiin. Nyt se lähinnä sopii harjottelijalle...
Pain is just weakness leaving the body
Voin allekirjoittaa. Yllättävän hyvillä vauhdeilla sai vetää mutkiin. Moottorista loppuu potku samantien, ja vaihteita saa kelata eestaas.(mekanik @ Touko. 31 2005,07:39) kirjoitti
Mutta joo, hauska peli. Lisää tehoja niin olisi vielä hauskempi.
ahaa, täähä on noussu takas "pinnalle" mun huomaamatta.
Voiskos mekanik pistää vähän viä tietoo että millanen tuo penkki tossa on ja ajoitko yhtään maantie nopeuksia eli mites tuolla 80++ käyttäytyy ja miten tuuli ottaa? Helvekko kun suomen tiet on niin huonossa kunnossa ettei varmaa kannata enää harkita mitään muuta kuin enskoja![]()
Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
No lyhyen koeajon perusteella se vaikutti ihan ok:lta. Tuuli ei ainakaa riepotellu mitenkään häiritsevästi. Suuremmissa nopeuksissa FunMopo tuntu ihan puhdittomalta.(Ressa @ Kesä. 16 2005,01:06) kirjoitti
Mikset harkitsisi jotain LC4 Kotaria? Siinä on enemmän rykiä kun Hondassa, parempi jousitus ja huoltoväli 5000km. DukeII olisi oiva vaihtoehto, joskin hieman kalliimpi tai LC4 640 supermopo.
Pain is just weakness leaving the body
660 SMC:n saa nyt tarjoushintaan 9400. Tosin, ei virtalukkoa eikä sähköstarttia, eikä takatappeja.(mekanik @ Kesä. 16 2005,07:55) kirjoitti
http://www.racingbikesidecar.fi/
Duke ei oikeen sovi mun silmään.(mekanik @ Kesä. 16 2005,07:55) kirjoitti
Tuo kotarihan on kokoajan ollut listan kärjessä, kuten sanoit, kaikin puolin parempi peli mutta vähäinen tarjonta käytettynä ja hinta uutena mulle vähän suolanen. Saahan sitä rahaa pankista kun pyytää, täytyypä täsä vielä miettiä ja koittaa haeskella![]()
Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
Jos motoa haluat josta löytyy edes 'vähän' funfactoria niin sitten se kanssa tulee maksamaan.. siitä ei oikeen pääse yli eikä ympäri.
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Mites olisi tällainen BMW HP2 ja siihen kadulle sopivat kumit. Tosin hintaa on pikkaisen enemmän (22600€).
Vääntö koko alueella yli 100Nm ja tehoja 77kW/105hp, kuivapaino 175kg. Ei tulisi montaa vastaan.
Dixi et animam levavi
Bikessä
oli pieni pätkä tuosta bemarista. Näytti hauskalta vehjeeltä. Hintaa vaan turhan paljon.
Suzuki RF600R -93 --> Kawasaki z750 -06 --> Suzuki GSX-R1000 K4 --> Triumph Speed Triple -07 / Honda CX500 -81 / Yamaha XS650 -81
Ai saatana!!! 1200cc!! Huh?(ek@ @ Syys. 23 2005,10:48) kirjoitti
Nyt on kyllä eka bemarin pyörä mikä on mun makuun! Tosta supermoto versio! huh![]()
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Voihan sitä tietysti raiskata Buimurin No. 1 nautintolaitteen vaikka asfalttirenkain, jos välttämättä haluaa. Saa vaikka pulttailla Ferrariinsa All Terrain -gummit eikä niitäkään tulisi montaa vastaan.(ek@ @ Syys. 23 2005,10:48) kirjoitti