Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
    Elikkä kun virtalukkoa kääntää niin mitään ei tapahdu? Mikään valo ei syty.
    Lainaa (JJ.Strange @ Elo. 17 2005,21:17) kirjoitti
    Elikkä kun virtalukkoa kääntää niin mitään ei tapahdu? Mikään valo ei syty.
    Onko sulakkeet käyty jo läpi?
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
    Kyllä, kaikki sulakkeet on ehjii. Ja virtalukko tuntuis toimivan. Aikas outoo.
    Akkukin tarkistettu? Täältä tulee vaan näitä yksinkertaisia neuvoja, viisaammat antaa ne paremmat sitte huomenna
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
    akkukaapelit kannattaa tsekata, täristää se monsteriki pikkasen!eli "konepelti auki" ja liittimet tarkasta! lisäks et jos otat sieltä jarrupolkimen puolelta siitä runkoputken takaa johtonipusta heilutellen ku virrat on päällä. mikäli taulussa välähtää valot niin siellä on joku hapettunu liitin! siel menee suht. näkyvillä iso osa monsterin sähköistä (omassa ainaki meni, ja oli orggis)! muussa tapauksessa voi olla virtalukon pohjasta virtajohto kärähtäny poikki minkä voipi aiheuttaa vaikkapa regulaattorin kuoleminen ja täten laturi tuuppaa virtaa enemmän ku sitä kuluu jolloin johdotki lämpiää! älkää kysykö mistä tiiän

akkumalaattorista etteenpäin tsekkaile noita juttuja! ei ne kaukana noista erään amerikkalaisen merkin perus ominaisuuksista ole!
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    Akku on ladattu ja kaapelit katsottu päälisin puolin. Onko regulaattori varustettu 40A sulakkeella? Ja miten sen toimivuuden voi testaa?
    Tsekkaas onko virtalukolta lähtevän johtosarjan liitin kunnolla kiinni muuhun johtosarjaan...eli ensimmäinen pikaliitin lukosta lähtien ... joskus saattaa täristä irti...vaikka onkin muka "lukittu"... näin ainakin mulle on käyny...ja silloin ei mitään tapahdu vaikka avainta kuinka kääntelisi...
    "Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"
    Olen tutkinut virtalukon muutamaan kertaan ja se tuntuu pelaavan ja liittimiä olen myös suihkutellut kontakti-sprayllä. Alussa vika ilmeni viiveellä, eli kun käänsin virtalukon on-asentoon niin, saattoi kulua 5-10 sek. ennenkuin se meni "päälle". Eli mahtaisiko jokin rele temppuilla?
    Lainaa (JJ.Strange @ Elo. 18 2005,10:24) kirjoitti
    Alussa vika ilmeni viiveellä, eli kun käänsin virtalukon on-asentoon niin, saattoi kulua 5-10 sek. ennenkuin se meni "päälle". Eli mahtaisiko jokin rele temppuilla? *
    Katoppas tuo päävirtarele. Lepakon Monsterissa epäiltiin virtalukkoa pitkäään, kunnes syylliseksi paljastui rele. Koputtelemalla sitä lähti virrat päälle.

Löytyy penkin alta eikä maksa paljoa.
    Nyt on kaikki releet naputeltu tuloksetta. Eli nyt on aika purkaa mopedia hieman, otan koko piuhapaketin irti ja tutkin sen läpeensä. Vaihtoehdot alkavat käydä vähiin.
    Hyvä minä.

No joo. Aattelinpa käydä vielä kerran sulakerasian läpi ja vaihtaa palamattomaksi luulleeni pääsulakkeen toiseen ennen suunnittelemaani piuhojen purku-operaatiota ja kas kummaa. (Sulake näytti täysin ehjältä )

Näpeilleni tuli ehkä mitä mukavin säkäri joka ei kenkuttanut yhtään Mörkö heräsi heti henkii ja puhkuu raivokkaasti eteenpäin Carbon Dream-putkien säestämänä.
    Mystisiä ovat sähkö"viat". Mulla pimeni 749:ssä mittaristo kokonaan. Otin mittariston sulakkeen käteen ja katsoin että se on ehjä. Painoin sulakkeen takaisin ja kirosin samalla, että taitaa mennä mittaristo uusiksi, mutta kun käänsin virrat päälle niin kas, mittaristo toimi taas. Eli taisi olla vaan kosketushäiriö sulakkeessa.
    Niin ja kiitos kaikelle avunantajille. Se meinasin unohtua. On nuo sulake hommat mystisiä.
    Vika ilmaantui uudestaan. Elikkä mitään virtoja ei löydy Ducatista.

Olen tehnyt kaikki edellä mainitut rituaalit, mutta mikään ei tunnu auttavan. Pyörä tosiaan pelasi hetken aikaa täysin.

Onko mitään ideoita???
    Lainaa (JJ.Strange @ Loka. 09 2005,18:32) kirjoitti
    Vika ilmaantui uudestaan. Elikkä mitään virtoja ei löydy Ducatista.

Olen tehnyt kaikki edellä mainitut rituaalit, mutta mikään ei tunnu auttavan. Pyörä tosiaan pelasi hetken aikaa täysin.

Onko mitään ideoita???
    Sulakepesän kannan liitin... Onko sinulla yleismittaria? Aluksi on aina mukava katsoa, että akussa on sähköä. Mistä viimeksi sait sen sähköiskun? Se jäi hiukan vaivaamaan.

Sulakkeen palamiseen on todennäköisesti jokin syy. Relekin on tärisevässä pyörässä aina mahdollinen vikakohde. Sen juotokset ovat rasituksella ja voivat haurastua.

Akkukaapelin kiinnitys voi myös olla löysällä tai hapettunut.

Mutta tsekkaile nuo kohdat nyt vaikkapa ensin.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    henkimaailman juttuja, usein korjaan vastaavat tyyliin purku, totean että enhän mää mitään osaa, kasaus ja kaikki toimii.

mulla ainakin erinäisiin sulake boxeihin päässyt kosteutta tms. asiaan kuulumatonta eli ei toimi vaikka sulakkeet on kunnossa. putsaus ja kosteuden poisto aineet on auttanu.
    -- Kyllä sen kestää, kun tietää miten hyvää se mulle tekee

<s>Pappa Tunturi -76 -> Yamaha DT 125LC -84 -> Honda CB 500 -01 -> Honda CB 600F Hornet -06</s> -> Kawasaki Z1000 -09
    Säkäri tuli silloin kun laiton master sulakkeen takaisin ja se näpäytti hieman käsille. Ja mikä parasta, sulake olikin täysin ehjä. Mitään siis ei ole palannut. Ensin luulin että se oli "valepalannut".

Olen ottanut sulakerasian pohjan irti ja tarkistanut sen ja suihkuttanut kontaktisprayta. Se on uudenveroinen. Releet on koputeltu ja suihkuteltu myös. Akussa on virtaa. Kaapelit ovat kunnossa. Yleismittari antoi lukemaksi master sulakkeen kantaan vain 2 volttia??? Se tuntuu oudolta???

Myös virtalukonpohjan olen tutkinut ja toimii. Ja siellä olevat liitokset olen avannut ja suihkuttanut. Kaikki liittimet on käyty läpi useaan kertaan. Kaikki johdot näyttävät myös terveiltä.

Että semmoista
    Lainaa (JJ.Strange @ Loka. 09 2005,19:02) kirjoitti
    Säkäri tuli silloin kun laiton master sulakkeen takaisin ja se näpäytti hieman käsille. Ja mikä parasta, sulake olikin täysin ehjä. Mitään siis ei ole palannut. Ensin luulin että se oli "valepalannut". *

Olen ottanut sulakerasian pohjan irti ja tarkistanut sen ja suihkuttanut kontaktisprayta. Se on uudenveroinen. Releet on koputeltu ja suihkuteltu myös. Akussa on virtaa. Kaapelit ovat kunnossa. Yleismittari antoi lukemaksi master sulakkeen kantaan vain 2 volttia??? Se tuntuu oudolta???

Myös virtalukonpohjan olen tutkinut ja toimii. Ja siellä olevat liitokset olen avannut ja suihkuttanut. Kaikki liittimet on käyty läpi useaan kertaan. Kaikki johdot näyttävät myös terveiltä.

Että semmoista *
    Eli akussa on siis noin 12V, mutta entä sen liittimeltä seuraavassa pisteessä virtalukolla.

Akun kenkä saattaa olla hapettunut kaapelissaan. Arvausta vaan.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    Smyygaa se maattokaapelin kiinnitys sieltä moottorin päästä. Ota irti kunnolla ja putsaa vaik hiomaparerilla itse kenkä ja se lohkon kohta johon se kiinnitetään. Pukkaa snadisti rasvaa, sekä lisää tähti prikka kaapelikorvakkeen ja lohkon väliin ennekun kiristät... ja vaihda sen kuusiokolon tilalle tavallinen pultti. Valtaosa sähkövioista kulminoituu tuohon liitokseen, mukaanlukien "startti, jalkakytkin, piuhasarjan sulamiset jne". Liitos näyttää monasti tukevasti kiinni olevalta mutta.. alla piilee se ylläri, lohkomaali.
    Lainaa (JJ.Strange @ Loka. 09 2005,19:02) kirjoitti
    Siis 2 volttia sulakkeen kannassa? Jonnekkin siis hävinnyt noin 10 volttia? Oletko muuten mitannut paljonko on jännitettä rungon ja maan välillä? Liekö sitten jokin vuoto jossain? Jos on niin ei se akku kauaa pysy hengissä.

Muuten noi vuodot voi olla pirun vaarallisia. Nimittäin itselläni meinasi puuvene syttyä palamaan kun ajovalon johto oli jäänyt kierteisen vedonpoistajan väliin siten että likainen johto muutamalla karvalla ja eristeellä muuttui pieneksi vastukseksi. Samoin toimii se lamppukin, eli vastus/volfram lanka hehkuu. Ainoa ero noilla kahdella vastuksella on siinä että toista suojaa lasikupu. Toista ei mikään. Jälkimmäisen Hella merkkinen muovirunko suli kasaan. Tuli paha haju ja meni rikki.

Eli jos sun johtimet ja varsinkin mahdollinen vuotokohta/tai puristunut ja nirhaantunut johdon riekale johtaa sähköä se voi syttyä palamaan.

Eeennn minä pelottele, kunhan kerron kokemuksista
    Mulla oli taannoin mystinen sähkövika omassa fasussa, pyörä toimi normaalisti ajossa, mutta teki aina välillä tenän kun olin pysähtyny ja pistin virrat päälle, ei tapahtunu mitään.
    (Nollas kellot ym. Eli täys sähkö kato)
    Yleensä kun odottelin 5-10min, kas toimi jälleen.
    Huollossa sitä ihmeteltiin ja vissiin 5 käynnin jälkeen vaihtoivat akun ja sen maakaapelin, siihen loppui vika, muistaakseni vika olisi ollu nimenomaan siinä kaapelissa ittessään, ei sen "kontakti" pinnoissa, pyörä oli silloin vasta reilu vuoden vanha.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  22.  
    Vika löytyi. Tosin oli siinä tekemistäkin hiukan.

Virtalukolta relelle tulevassa piuhassa oli "avojuotos". Liitos oli tehty juottamalla kaksi piuhaa yhteen. Sen voi kuvitella miten pitkään tuollainen toimii

Liitos sijaitsi takaiskarin kohdalla, piuhanipun sisällä, joten sen kaivamisessa meni pieni tovi. Mutta nyt piuha on putsattu ja siihen on laitettu uusi liitin. Nyt Ducati toimii.