Onko kokemuksia Schuberthin S1 kypärästä? Onko se hiljaisempi kuin muut?
R1250RT, R1200GS, G650X
Keskusteluja:
schubertin potat
Kypärämelusta nippelitietoa, mittauksia ja ....
Melumittaus ja haku.
Hiljanen on, mutta ainoa huono puoli on, että sateella pyörittää veden niskaan ja niska kastuu.
©
36 tkm pohjois-ameriikkaa S1:lla. Ensin en tykanny yhtaan...nyt en vaihtas mihinkaan. Hiljanen ku mika...ainu miikka tulee (jos ei oteta esteettisia puolii mukaan) et sateella pikku hiljaa se huurteenestokalvo liukenee veks...
Mut niinku sanoin, kolme kuukautta joka paiva 8-10 tuntia paassa....hyva oli.
Jussi
http://www.touring-life.com
IBA# 21420
"...Ja miettii että kaippa sitä aikansa, jaksaa tätäkin viittiä" - Freud Marx Engels & Jung, Danny Show
Mulla olis ko. potta myynnissä: S1
"Yleensä auto-/prätkäkuume lähtee kun hieroo lompakolla otsaa"
Katsotaan - Laitoin privaa.(odu @ Elo. 17 2005,15:34) kirjoitti
R1250RT, R1200GS, G650X
Tyytyväinen olen ollut. Jotkut moittivat aurinkovisiiriä, eihän se voi tietenkään olla hiotun lasilinssin (RayBan yms.) veroinen, mutta loistava keksintö joka tapauksessa. Hiljaisuudesta on turha mainita, ehdottomasti hiljaisin potta mitä olen kokeillut/käyttänyt. Iso paino ei tunnu käytössä = aerodynamikka kohdillaan. Kehitettävää kuitenkin löytyy, iso kuorikoko. Ns. kahden kypärän laukkuun ei mahdu kahta S1:stä, hätinä yksi+shoei S-kokoinen z-one (tarkan asettelun jälkeen *) . Lisäksi noi toppaukset millä tehdään kypärästä hiljainen. Jos ja Kun ne kastuvat sateessa pitkään ajettaessa, niiden kuivuminen vie huomattavasti pidempään kuin kevyemmissä kypärissä.
Mä tierän, Sä et tierä, Ne ei ainakaa tierä. (vanha pohjalainen totuus)
Taitaa olla yksilöillistä. Oma niskani ei ole kastunut koskaan, vaikka S1:stä on pari vuotta päässä pitänyt(Petri12r @ Elo. 17 2005,14:47) kirjoitti
![]()
Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
Itselläni on S1 sekä avattava Shupertti
Omat kokemukseni :
kummatkin erittäin hiljaisia mutta en juurikaan käytä S1;stä koska ei sovi yhteen minun nykyisen pyöräni (FJR) ja mahdollisesti oman kokoni kanssa yhteen.(n.192) S1 "vatkaa" aivan vietävästi hiemankin suuremmissa nopeuksissa.Aikanaan kun minulla oli BMW RT vatkaamista ei ilmennyt.
Eli kannattaa ainakin kokeilla ennekuin ostaa ja tsekata että aerodynamiikka toimii omassa pyörässä
Kolme kesää S1:nen käytössä. Ei muita kypäriä enää ikänä. Ykkönen - niin kuin nimikin sen jo kertoo!
Juu yksilöllistä on. Mulla kastuu kanssa niska kun pitempään ajaa sateella. Ei auta vaikka sadepuvun kauluksen kiskoisi miten tiukalle tjsp. Mutta ei valiteta pienistä, silti paras kypärä ikinä ja koskaan. Ja hei se aurikovisiiri on aika porno, oikeeta topgun meinikiä, tulee nimittäin rispektiä kun sitä rämpsyttelee ylös-alas liikennevaloissa.(wama @ Elo. 23 2005,13:55) kirjoitti
br, Mikko
KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
On hyvä ja hiljainen. En vaihtaisi pois. Niskan kastumisongelmaa en ole itse kokenut, vaikka tänä kesänä on lutrattu sateessa yllin kyllin.
Leukahihna saattaa jonkun leuassa tuntua vähän ikävältä. Tuntuu jotenkin karhealta, kun pehmuste ei yllä laidoilta keskelle. Käytän aina kypärähuppua, joten siitäkään ei ole allekirjoittaneelle haittaa.
Suo, kuokka ja Suzuki
Aiemminkin tuo hihnaongelma tullut jonkun mainitsemana esille. Saksassa pääosin myytävässä pikalukollisessa versiossa ilmeisesti ei ole vastaavaa onkelmaa, joten koskee vain tupla-D versiota. "Another good reason" ostaa pikalukollinen
Edit. Niskaan valuvaa vesi ilmiötä en ole havainnut...
Minulla on nyt reilu kuukauden ollut päässä. Aluksi tuntui, että oli ehkä kuitenkin liian tiukka poskien kohdalta, jäi "arvet" ja ahisti hiukkasen. Nyt ilmeisesti on mennyt pehmusteet kasaan eikä ongelmaa ole. Niskaan ei ole tullut vettä sateella eikä hihnassa ole mitään hankaluuksia. Visiiri on joskus huurtunut ajossa ja kun kääntää päätä sivulle nopeammassa vauhdissa, jokin vinkuu. Pienempi tuo voisi olla; hassua kun minun S-kokoinen on isompi ulkokuoreltaan kuin mieheni L-koko (Shoei). Näkyy kuulemma takana heijastin hyvin.
Lisätään nyt vielä, että ostin koska uskoin olevan tämän olevan hiljainen. Minulla kun korviin alkaa sattua kun pitää tulppia. Ei soita korvat siniaaltoja iltaisin, vaikkei ole tulppia päässä. Mutta kyllä silti motarilla humisee..
--
" Joka ei ole kuullut banaanikotkan villia kutsuhuutoa, ei voi koskaan ymmartää Kaplan-turbiinin horisontaalisen sijoittamisen etuja kehitysmaiden kouluttamattomien naisten tasa-arvon kannalta!" -RV, va K:joki Oy-
Hyvää infoa, kiitos Katsuri
Kun aikanaan ostin nykyisen kypäräni niin se oli niin tiukka päässä että kun Hesan keskustasta ajoin Leppävaaraan niin oli pakko pysähtyä kun tuntui että puristi niin että tuli paha olo. Nyt kun kypärä on ollut käytössä se on muovautunut niin hyvin päähäni että en haluaisi luopua siitä ollenkaan, istuu kuin "erittäin hyvä hanska".
Takana istujalla varmaan kaikki kypärät pitää ajossa ääntä kun siinä istuu heti kuskin takana hänen kypärän pyörteissä. Voinee tosin olla niin että kun on kyykkypyörä alla ja kuski on melko paljon matalampana kuin kyyditettävän kypärä on silloin hiljaisempi.
R1250RT, R1200GS, G650X
Hyvä on. C2 ehkä vielä parempi. Mutta mulla onkin rillit.
S1:llä tuli ajettua parivuotta ja nyt parinviikon verran C2:lla. Yhtä hiljainen, halvempi ja avattava. Iso ikkuna jonka olen huomannut olevan suuri etu kun kattelee ymäristöään. Pysty ajoasento ja ei tarvitse kääntää päätään katsoakseen mittareita.
-=Lake=-
"Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
Ostetettiin kaverin kaa toukokuussa *S1:et ja täytyy sanoa ,että on hiljanen ja on hyvä päässä etc... Kuitenkin visiiri aiheuttaa harmia. Se ei menny huuruun aivan kuten *valmistaja lupaa vaan se huurteen esto kalvo sisäpinnalla suorastaan vettyi sateella niin pahasti ettei läpi nähny. Toinen ikävä juttu oli ,että hämärässä/pimeässä vastaan tulevien valojen ja katuvalojen ympärille mudostuu semmonen halo-ympyrä!? joka on kiusallinen ilmiö!
No niinhän siinä sitte kävi ,että kerran satella ku se tsydeemi vettyi niin kokeilin nessulla pyyhkästä sisäpintaa sillä seurauksella että kalvo hilseili heti irti jättäen vielä pientä naarmua sisäpinnalle *Ratkaisin asian silleen että asensin vanhan X-Liten Pinlocin visiiriin loppukesäksi jolla huurtumiset ja läpinäkyvyys ongelmat katosivat mutta ne naarmut kutenki häiritsee vasta-auringossa.
Onko teillä muilla ollu vastaavia ongelmia vai sattuuko mulla ja kaverilla oleen jotku susierä visiirit?
Tietääkö kukaan saisko sen huurrekalvon irti joteki naarmuttamatta sitä visiiriä?. siihenku sitte laittais ton Pinlocin niin hipois jo potta huippua.
Kysyppäs Tokimotosta uutta visiiriä takuuseen. Minulla oli samoja oireita kuin monella muulla tuon huurteenestokalvon kanssa, eli kalvo korkkasi irti jne. Soitto Tokimotoon, ja siellä ystävällinen myyjä lupasi uuden visiirin. Tuolla uudella visiirillä ei noita ongelmia enää ole ollut.(Tepa76 @ Loka. 13 2005,23:35) kirjoitti
br, Mikko
KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
Joo, tää niskaan valuva vesi ilmiö tulee vain sadekelillä, ei kuivalla.(Köpi @ Elo. 29 2005,12:12) kirjoitti
©
Siis jos visiiri huurtuu, sen voi käydä vaihtamassa? Niinkö? Entä jos se huurtuu ulkopuolelta noilla kylmillä sumuisilla keleillä niin, ettei näe eteensä? Käykö vaihto sittenkin?
--
" Joka ei ole kuullut banaanikotkan villia kutsuhuutoa, ei voi koskaan ymmartää Kaplan-turbiinin horisontaalisen sijoittamisen etuja kehitysmaiden kouluttamattomien naisten tasa-arvon kannalta!" -RV, va K:joki Oy-
Vertailua kehiin. Miten vertailisitte moista Shoein XR-1000:n? Eli, jos vertailtavat kohdat olisi 1. Turvallisuus, 2. Hiljaisuus, 3. Istuvuus, 4. Huurteenesto ja 5. Muotoilu. Antakaa pisteitä 1:stä 5:teen molemmille kypräille ja kertokaa hieman mistä pisteet tulee.