kikkelis kokkelis taas..
Nyt tarvittaisiin sitä faktaa, eli porautin ton 1-mukisen darran pytyn ylikokoon ja kansipahviahan ei löydy enään muutakuin jostain saksasta. Jos koneistaisi pyttyyn liekkirenkaalle uran ja siihen sitten sopiva kuparirengas, mut minkä kokonen ura ja kuparirengas?
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Veditkö tupakan ja mietit että kannattaako ennen kuin porasit? *![]()
Ennen liekkirenkaan koneistusta varmaan kannattaa. *No juu oli ihan pakko sanoa tuo.. *
![]()
Metsästä jostain se rengas valmiiksi ja sitten koneistamaan, ei tarvitse sitten rengasta teettää uusien mittojen mukaan.
Palkka juoksee....minä en
Tai jos sitten vaan hommaisit sen kansipahvin sieltä "jostain saksasta"... Ei se niiiiin pitkällä ole.
Mut kivahan se on aina väkertää jotain omaa![]()
Itselleni tuli (tosin tänne Belgiaan) tänään kaksi pakettia Saksasta (Louis & Meissner-Mechanik) parissa päivässä ja Jenkeistä (Modernperformance, viripalikkaa kotiloon) viikossa. Että ei kun tilaamaan, esim. Meissner pistää laskun pakettiin ja luottaa, että asiakas maksaa, ei tarvia edes Visaa.
Btw, olen mielenkiinnolla seurannut DaRraprojektiasi, pistä faktaa jos joskus tulee valmista. Tai edes sellainen välivaihe, että on osat suunnilleen rungossa kiinni... *
njoo olisipa joku uus vehje niin osaa löytyisi niin perkeleesti, näihin vanhoihin paskoihin saa metsästää vaikka mistä. Vituttaa just tää osien metsästäminen kaikista eniten
Siis totta vitussa se porataan eihän sitä tarvi edes miettiä!Nyt cuutioita on 762 ja männän halkaisija 107.5mm
Ensinnäkin toi liekkirengas tulee pal halvemmaksi ja toinen se kestää vissiin enemmän, mutta olis ollu hyvä jos jollakin olis ollu tietoa että minkä kokosia noissa yleensä käytetään, kuinka kauas, miten paksu ura yms.
Kyllähän sellanenkin välivaihe tulee että osat on kiinni rungossa, itseasiassa tulisi aika nopeastikin jos vaan löytäisi sen SAATANAN veivin jostain. Vastahan tää vedettiin pari viikkoa sit osiks!ja nyt on jo hiilarikatteet kohta valmiit ja öhlärin takaiskari kiinni. yms. Täytyy tänään taas laittaa ehkä kuvia tonne "projekti" osastolle
EDIT: En nyt oo ihan varma et hiffasko kaikki mitä meinasin, mutta tarkoitin kansipahvin korvaavia "liekkirenkaita", joille siis koneistetaan ura LOHKON TASOON tai kanteen. En siis meinannu MÄNNÄN liekkirengasta!
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Ei sit kävis pelkkä pehmeeks hehkutettu kuparilevy?
Levyyn vaan reiät palotilalle + kannepulteille + ö-kanaville (jos on). Liekkirengasversiossa joudut mahdolliset öljykanavat tiivistään erillisillä o-renkailla tms (ja miettiin/koneistaan niillekkin urat).
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
njoo sepä se, noihin muihin voisi taas käyttää jotain tiivisteliimaa tai orggispahvin loppuosaa. Autoissa näyttää tekevän tolleen. Sais vaan ne koot jostain, eikai tässä muu autakuin soittaa koneistamot läpi, ne on varmaan tehny noita.(Hsippe @ Elo. 17 2005,16:39) kirjoitti
Sattuuko joku tietämään mitkä on vakion iso darran öljynpaineet? Niitä pitäisi nostaa aika pal.
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Ei jaksanu enään... tilasin suosiolla sen perkeleen pahvin! Lompakko -->
eli taisin tulla järkiini?
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Pistäkkö vähän kuvaa niistä hiilariosista joita olet tehnyt, ja vähän vinkkejä työskentelyyn jos löytyy tälläiselle vain lasikuidun kanssa plutanneelle.
Kitooss!
1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Oishan se siistiä laittaa liekkirengas männälle ja o-renkaat öljykanaville niin vois aukoa kantta niin usein ku tahtoo, eikä menis tiivisteet rikki eikä välykset p*skaks. Tosin siinä on oiva mahollisuus tehä jotain päin mäntyä(kwak750 @ Elo. 18 2005,17:39) kirjoitti
Eli taisit vaan luovuttaa![]()
![]()
Tuolla "Oma pyörä" osiossa on niistä muutama kuva.(antti @ Elo. 18 2005,18:04) kirjoitti
Menee aika samaantyyliin kuin lasikuitu, ainut vaan että se matto ei taivu tiukkoihin mutkiin, venyy kyllä hyvin. Sitten jos ilman alipainetta duunaat, niin niitä koloja jää aika pal. Eli "ilmakuplia" ei ainakaan mulla jäänyt hartsin sisään melkeimpä yhtään, mutta hartsia tuli liian vähän ja siitä syntyy sellasia vittumaisia koloja. Ne pystyy hartsilla pensselillä tökkimällä korjaamaan, ainut vaan että joutuu hiomaan aika pal.
Jotkut tekee vissiin silleen, että ensin joku läpinäkyvä gelcoat tai hartsikerros ja sitten matto? Tolla tyylillä jos jää ilmaa, niin voi olla aika vittumainen paikata tai saada niitä pois? Eli mä tein niin, että muottiin vaha, siihen päälle matto ja hartsia päälle. Sitten filtteroin ylimääräset hartsit pensselillä veke![]()
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Kai noita peltipahvejakin voi käyttää uudestaan ja uudestaan? Varsinkin ilmajäähyssä?(MadMan @ Elo. 18 2005,19:55) kirjoitti
ex-kawassa avasin kannen ja laitoin saman pahvin takasin (joku 60tkm ajettu?), toimi ihan normaalisti! Ei kusenu vettä, eikä paineita.![]()
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Rajansa kai niissäkin... ja se on aika helppo tölviä naarmuille esim. pinnapulttien kanssa nokkaketjua asentaessa tms(kwak750 @ Elo. 18 2005,20:54) kirjoitti
Trialimopoissa (ainaki mun Gassissa) on "liekkirenkaanakin" o-rengas. Väriltään tosin punainen, mutta kuminen o-rengas silti... muutenkin noi trialimopot tuntuis olevan aika mukavasti tehtyjä juuri huoltamisen kannalta... jos ei sitä oteta lukuun, että kaikki on tungettu pirun pieneen tilaan...