Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Pyörä on Xjr1200 -97

    Ajatus on minäihanitseomillakäsillä parantaa etupään käytöstä.
    Ammattimiehet antoivat ohjeet, notta teettää pienet holkit (15-20mm) jousien yläpäihin lisäämään jousen esijännitystä.
    Ja uudet keulaöljyt vaihdan samalla.

    Kysymyksiä näistä:

    1. Tarviiko stefoja välttämättä vaihtaa samalla, kun eivät näytä vuotavan?
    2. Jos stefoja ei vaihda, eikös homman voi tehdä putket paikallaan?
    3. Edelliseen liittyen, vaatinee vain tangon irrottamista kiinnikkeistään hieman tieltä pois ja putket auki yläpäistä? Ei liene tarvita erikoistyökaluja?
    4. Miten vanhat litkut saa parhaiten pois ja putket kunnolla tyhjiksi?
    5. Auttaako jäykkyyteen lähinnä öljyn määrä vai onko järkeä käyttää esim. SAE10 tilalla SAE 15?
    6. Muita vinkkejä hommaan?

    Kiitos avusta jo etukäteen.
    Hajaantukaa. Täällä ei ole mitään nähtävää.
  2. #2
    Eikös ne stefatkin olis parempi vaihtaa samalla kerralla? Kuitenkin kohtuu pieni investointi. Helpottaahan se elämääkin kun ei tarvitse erikseen ruveta stefoja vaihteleen.
    Pain is just weakness leaving the body
  3. #3
    Jos stefat ei vuoda niin niitä ei kannata vaihtaa. Uusi stefa ei välttämättä takaa vuotamattomuutta yhtään pidemmäksi aikaa.
    En tunne XJR:n keulaa mutta jos alapäässä on tyhjennyt roput niin ei tarvi putkia irroittaa. Pelkät alaputketkin voi irrottaa niin saa ainakin kaiken pois. Jos öljyjä ei ole vaihdettu herran aikoihin niin kannattaisi ehkä siivota öljytila ihan räteillä jotta kaikki töhnä poistuisi.
    Etupään jäykkyyteen vaikuttaa sekä öljyn määrä että viskositeetti.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  4. #4
    Niin ei tuo stefojen vaihtamatta jättö olekaan kustannuskysymys vaan lähinnä osaamiskysymys.
    Kun on tuo peukalo harvinaisen tukevasti juurtunut väärään paikkaan.
    Eli jos pelkät öljyt vaihtais niin vois pärjätä irrottamatta putkia.
    Ja näin vähemmän asioita, missä voi silloin mokata.
    Hajaantukaa. Täällä ei ole mitään nähtävää.
  5. #5
    Tule tänne niin otetaan paha peukalo pois!
    Nykyinen: Yamaha R1 2006
    Exät: Honda CBR 900 1993, KTM EXC 250 2003
  6. #6
    Jos stefat on vanhat niin ne kannattaa vaihtaa vaikka ei vuotaisikaan. Samalla saat putsattua vanhat paskat pois sieltä putkista. Uudet liukuholkit ja stefat uusien liemien kanssa tekevät ihmeitä... Usko mua... Sellanen noin 4 tunnin homma molemmat putket...
  7. #7
    Lainaa (JP_445 @ Kesä. 09 2005,14:06) kirjoitti
    Jos stefat on vanhat niin ne kannattaa vaihtaa vaikka ei vuotaisikaan. Samalla saat putsattua vanhat paskat pois sieltä putkista. Uudet liukuholkit ja stefat uusien liemien kanssa tekevät ihmeitä... Usko mua... Sellanen noin 4 tunnin homma molemmat putket...
    Joo ei se hommana ole kuin neljä tuntia, mutta osien saanti hollannista kesti kolme viikkoa Tänään tuli ja nyt on suu messingillä

    Ja ennen kuin kukaan kysyy mitään, niin osat on tilattu Yamahan merkkihuollon kautta, kun ei suomen varastossa pidetä varastotavarana...
    Jalkapatikassa toistaiseksi...
  8. #8
    Pyörä on 600 cepari vuosikertaa 93... nyt on alkanu vasemman pumpun stefa ruikkimaan öljyä pihalle... kuinka paljon ja mitä öljyä olette laittaneet cebarin keulaputkiin? Samalla on tuntunu että etujarrun toiminta on jotenkin muuttunut, aivan kuin kahva olisi mennyt tahmeammaksi ja jarrut toimisi hiukan portaittain.. olisikohan sitä öljyä päässy jarruihinki, etuputkia pitkin valuessa

    Minä näistä henkimaailman jutusta niin paljoa ymmärrä

    onhan se hienoa että tällasta tulee just ku kelit alkaa
  9. #9
    Ei mitään stefojen vaihtoa, kun niitä vaihdetaan vaan
    silloin kuin ne on rikki. Mitään ennakointia ei tuossa kannata
    alkaa sorvaamaan. Öljyt kuuluu vaihtaa huoltokirjan mukaan,
    huoltokirja ei yleensä kehoita vaihtamaan stefoja..

    Nurkkari
  10. #10
    Ei stefoja tosiaan kannata vaihella. Riski siihen, että uudet ei pidä välttämättä sen paremmin kuin vanhatkaan.
    Huollon voi tehä ilman, että iskareita irrottaa. Mutta parempi ja helpompi on purkaa kokonaan pois ja pestä huolella. Ja yleensä jousipaketista otetaan jousi pois.( yleensä jousta painetaan ja sieltä semmonen eräänlainen lukkorikka irrotetaan ja jousi lähtee pois ) Samalla saa pumpattua siitä vaimennus paketista vanhat liisterit pois. Kasatessa sitten saa ilmattua sen keulan het hyvin, kun jousta vasten ei tartte pumpata iskaria. Helppoa, kun heinän teko
  11.  
  12. #11
    Lainaa (Foto @ Kesä. 09 2005,12:41) kirjoitti
    Pyörä on Xjr1200 -97

    Ajatus on minäihanitseomillakäsillä parantaa etupään käytöstä.
    Ammattimiehet antoivat ohjeet, notta teettää pienet holkit (15-20mm) jousien yläpäihin lisäämään jousen esijännitystä.
    Ja uudet keulaöljyt vaihdan samalla.
    Itse itseäni lainaten siis.
    Nuo holkit oli ajatus teettää jostain kovamuovista tms.
    En vaan sen pidemmälle ajatellut, että mistä helkutista mä semmoset hommaan. Onko ideoita, mistä voisi saada?
    Ja onko faktatietoa mikä on etuputkien sisähalkaisija?

    Voisi tehdä/teettää nuo holkit jo valmiiksi, jotta homma kävis joustavammin.
    Hajaantukaa. Täällä ei ole mitään nähtävää.