Onkos kukaan käyttäny nokka-akseleita pois mopotista? Että oliko hankala homma ja jos käytittä huollossa ni paljonko makso? Pitäis vaihtaa O-rengas tiivisteet jotka on sylinterikannen ja nokka-akselikannen välissä kun alkovat vuotaa öljyä tulpan juureen. Onkos muuten vastaavaa vuotoa esiintyny muilla?
Eipä mulla ainakaan moista vuotoa ole ollut...![]()
Pain is just weakness leaving the body
Tarviiko siinä varmasti ottaa nokkia pois? Eikö niitä kumeja saa vaihdettua pelkällä venttiilikopan aukasulla???
Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.
"Ei sun kannata
ei kai kannata
pitää päällä vilkkua
jos oot jo ojassa"
Voip olla että ei. Elikkä ilmeisesti venttiilikoppa pois ja sitte toinen koppa joka painaa nokkia kantta vasten, kiinni jotain 20 pultilla. Se vaan että kannattaako yrittää ite ettei halkasis tota nokkia painavaa koppaa? Venttiilikopan tiivisteen jo vaihdoin eikä näyttäs vuotavan siitä.
Osta haynesen korjausmanuaali. säästät sen hinnan jo tässä hommassa korjaamohintoihin verrattuna. Siitä kirjasta löytyy kyllä kiristys/löysäysjärjestys tohonkin hommaan![]()
Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.
"Ei sun kannata
ei kai kannata
pitää päällä vilkkua
jos oot jo ojassa"
itellä kävi sama juttu (cbr600-99 aj.11tkm).nokkaakselin voitelukanava tukkeutuu ja nokkaakseli leikkaa kanteen kiinni.lämpö nousee niin kovaksi että venttiilikopantiiviste sulaa ja alkaa vuotaa öljyä tulpan kolon vedenpoistoreikään(siihen pakoa-aukon läheisyyteen).ja myöhemmin kone alkaa naputtamaan voimakkaasti.tämä on 99-00 mallin tyyppivika jolle on annettu lisätakuuta 3vuotta.takuu on jo ajan puolesta loppu,mutta itse sain vielä osat takuuna(kansi ja nokka-akselit ym.)kun on niin vähän ajettu.remppa tehtiin viime kuussa.
Nokka-akselin laakeripinnan vaurio (CBR600F -99 & -00)
Tässä lainausta Hondan huoltotiedotteesta v.2002 keväältä:
Tästä viasta kärsivät -99 & -00 mallin cbr600:t, joiden moottorinumeron loppuosa on -2127187 tai suurempi.
Oireina on voimakas naputtava ääni sylinterikannen seudulta sekä ajoittainen öljyvuoto sytytystulpan pesän vedenpoistoreiästä.
Syynä vieraan aineen joutuminen sylinterikannen tiivisteessä olevaan öljykanavan reikään aiheuttaen voiteluhäiriön -> seurauksena nokka-akselin laakeripinnan vaurio sylinterikannessa.
Vika korjaantuu vaihtamalla uudenmallinen sylinterikannen tiiviste (jossa öljykanavan reiän koko on muutettu 1.8mm ilm. 2.6 mm (hieman epäselvä teksti) sekä vaihtamalla myös sylinterikansi ja nokka-akselit/-t.
Toimenpide suoritetaan normaalina takuutyönä vian ilmaantuessa edellyttäen, että huoltoja ei ole laiminlyöty jne. Takuuaikaa on kyseisen vian osalta jatkettu Hondan 2 vuoden takuun lisäksi 3 vuodella.
Täältä löytyy manuaaleja jos tarvitset.