Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 233:sta

Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Kuulin juuri, että punainen pyörä kipannut kehä III:lla Turunväylän tuntumassa. Onko tietoa?
    Punainen ducati ilmeisesti...näin pojjaat kertoilivat....pyörä kuulemma suht ehjän näköinen...kuskista ei mitään tietoa..
    It only takes willpower.
    Lainaa (kava10 @ Elo. 15 2005,12:52) kirjoitti
    Kuulin juuri, että punainen pyörä kipannut kehä III:lla Turunväylän tuntumassa. Onko tietoa?
    Ja juuri tuli radiosta, että kehä III, hämeenlinnanväylän kohdalla länteen päin olisi mp kolari.
    Lainaa (honzi @ Elo. 15 2005,14:59) kirjoitti
    Ja juuri tuli radiosta, että kehä III, hämeenlinnanväylän kohdalla länteen päin olisi mp kolari.
    Joku customi tien sivussa. Ei ollut ainakaan pyörä pahasti rutussa, kuskista ei havaintoa.
    Pomo oli aamulla ajanut onnettomuuspaikan ohi ja kertoi seuraavaa;

Mopo oli punainen ja näytti vanhemman mallin Hondalta...
    Kuski oli ilmeisesti rampilla ajanut traktorin perään. Ambulanssia ja palokuntaa paikalla...

Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Lainaa (Tipsu @ Elo. 15 2005,18:50) kirjoitti
    Pomo oli aamulla ajanut onnettomuuspaikan ohi ja kertoi seuraavaa;

Mopo oli punainen ja *näytti vanhemman mallin Hondalta...
    Kuski oli ilmeisesti rampilla ajanut traktorin perään. * Ambulanssia ja palokuntaa paikalla... *
    Länsiväylä-lehdessä onnettomuus kuvailtiin: Edelläajava henkilöauto vaihtoi kaistaa ja lähti ohittamaan edellä ajavaa traktoria - henkilöauton perässä tullut 27-vuotias miesmotoristi ajoi traktorin perään ja loukkaantui vakavasti. Tapahtumapaikka oli siinä Vanhan Muuralantien sillan kohdilla. Motoristilla oli sama nopeus kuin muulla liikennevirralla. Eli alueella olevan 80:n nopeusrajoituksen mukainen. Tässä ehkä turvaväli olisi auttanut hahmottamaan enempi traktorin nopeutta.
    Kuski hengissä. Erinäisiä vaurioita kokenut, mutta hengissä. Onneksi.
    Pyörä oli muuten Ducati.
    *Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
    Lainaa (kava10 @ Elo. 18 2005,16:04) kirjoitti
    Tässä ehkä turvaväli olisi auttanut hahmottamaan enempi traktorin nopeutta.
    Tämän tapahtumaselostuksen mukaan siitä riittävästä turvavälistä ei olisi ollut ainakaan mitään haittaa motoristille...
    Saman asian olen huomannut, menopelillä kuin menopelillä, että uskallappas pitää turvaväliä ni aina on joku änkemässä siihen väliin! Todella raivostuttavaa! Ja vaarallista kun väkisin kiilaavat eteen....
    Miksi olla vaikea, kun pienellä vaivalla voi olla
    mahdoton...?

V*ttuako mä muiden mielipiteillä, mulla on omat!

Before thinking, do it. Twice.
    Noniin. terve taas kaikille.

Kolarissa olin minä ja minun punainen Ducati, niinkuin Sumppa on jo teitä valistanutkin.

Muutaman päivän tässä olen jo saanut kotonakin olla, eli sairaalassa tuli maattua viikkoja Ihmeen vähän on tuota spekulointia kolarista ja sen syistä täällä. Odotin että täältä löytyy karmea vääntö just tuosta turvavälistä jne..
    Kerron nyt itse vähän tuosta tapahtumasta, eli kaiken minkä muistan.

Olin ajelemassa töihin ja hieman tavallista aiemmin, eli noin puoli seitsemän aikoihin. Reitti on liiankin tuttu ja menee niin sanotusti rutiiniksi, joka on varmasti tässä tapauksessa onnettomuusuhka nro.1. Kauklahden väylältä siis ajelen kehä 3:lle ja siitä koskeloon, joka minun työmatkani. Tällä kertaa se vaan päättyi espoon keskuksen kohdalla.

Muistikuvani nuista viimeisistä hetkistä: Ajelin kaikessa rauhassa sellasessa pienessä jonossa ja turvavälini oli taatusti kohdallaan. Hetkeä ennen ikävää tapahtumaa eteeni kiilaa auto rampilta ja jää siihen. Huomioni oli täysin edellä ajavassa autossa, koska se sai sappeni kiehumaan. Seuraava tapahtuma oli outo.. Auto hyökkää salamana vasemmalle kaistalle ja eteeni paljastuu traktori ruiskutuslaitteen kanssa, ja välimatkaa on enää jotain 5m. Kerkesin vaan säikähtää ja sitten pamahti!
    Seuraava muistikuva on kun makaan mahallani asfaltilla ja joku juttelee minulle. Naamani on asfalttia päin ja visiiri on lentänyt kypärästäni jonnekin. Sattuu joka paikkaan ja karjun sille juttelijalle että miks kädet eikä jalat liiku! Hän yrittää rauhotella ja sanoo että ajoit kolarin ja että ambulanssi on jo tulossa. Sitten menee taas hetki, josta en muista mitään. Seuraavaksi muistan kun poliisi kyselee kuka olen ja että löytyisikö rahapussi tai jotain. Selitän yllättävän täsmällisesti että repun sivutaskussa ja että puhelin löytyy toisesta taskusta. Poliisi alkaa kyselemään omaisista joillekka ilmoittaa ja sanon että soittakaa tyttöystävälle, joka jäi lapsenvahdiksi kotiin.
    Sitten tulee ambulanssi ja ukot tökkää minuun sellasen annoksen jotain morfiinin johdannaista, että kivut lakkaa siihen. Sittenpä muistankin vaan kun olen sairaalassa ja leikkaavat ihka uutta dainesea mun päältä pois

Hätäleikkaus Töölön sairaalassa kesti noin 11h, jossa paljastui odotettua pahemmat sisäelin vauriot. Keuhkot olivat todella pahasti painuneet kasaan ja maksa oli ottanut myös pahasti osumaa. Luista meni kappaleiksi reisi, joka tuettiin Hoffmannin laitteella, että pysyisi kasassa seuraavaan leikkaukseen. Kädestä oli poikki värttinäluu jä käsi vaan lastoitettiin seuraavaa leikkausta odottelemaan. Kirurgeja työllisti pahiten sisäiset verenvuodot, jota oli runsaasti oikean rinnan ja olkapään seudulla.

Seuraavassa leikkauksessa reiteen asennettiin ydinnaula ja ranne paikattiin myös raudalla.. Eli kipsiltä onneksi vältyin.
    Mutta oikea käsi tulee vielä työllistämään kirurgeja koska se sai niin kovan tällin että hermoradat ovat repeytyneet irti jopa selkäytimestä saakka. Eli käsi roikkuu tälläkin hetkellä kuin keitetty makaroni.
    Tässä sitten vaan odotellaan leikkausta ja pientä ihmettä, koska herra ylilääkäri sanoi että minulta otetaan hermoratoja muualta kehosta ja käsi laitetaan pelittämään niillä (ainakin osittain). Kuntoutus tulee olemaan pitkä ja sillä ja minun motivaatiolla vaikutetaan lopputulokseen eniten.

Nyt olenkin kotona, joka myöskin on pienoinen ihme. Lääkäri ihmetteli paranemistani joka aamu eikä voinu sanoa muuta kun, että sitkeä on ukko! Kivut ovat aivan infernaaliset, koska kyse on ns. hermosärystä eikä ole yhtään ihme. Aivonihan luulevat että minulta puuttuu koko käsi kun hermoradat on poikki. Kipulääkkeitä menee seitsemää erilaista joista kaksi on huumausaineeksi luokiteltua. Ja silti koskee.

Kyllä tämä tapahtuma jo tähänkin mennessä on ollut sellainen opetus elämästä ja asenteesta siihen että oksat pois!!

Nyt tässä ollaan niin riippuvaisia lähesten avusta, kun edes paskalla käyminen ei onnistu yksin, pesuista puhumattakaan. Pahempia pelkoja en ainakaan vielä ole huomannut ja mopoilu jatkuu varmasti jos yläkerran ukko minulle vielä toimivan käden suo.
    Vakuutusrahoja tuli ihan kivasti ja nyt jo katellu kieli pitkällä seuraavaa mopoa.. Ainakin samassa merkissä pysyn

Ei sitä olis koskaan uskonut että se omalle kohdalle sattuu..
    Ajelkaa hyvät kanssamotoristit varovasti. Tilastot on jo nyt liian karut. Minä en onneksi siirtynyt taivaallisille mutkapätkille mutta lähellä se oli!
    Ducati SS900FF -02
    No on sulla käynyt rankka säkä! Ja asenne on mahtava tapahtuneeseen nähden! Ei muuta kun pikaisia paranemisia!
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
    Pikaista paranemista sinulle, viper78! Itse en viitsi juurikaan ajella prätkällä aamu- ja iltaruuhkissa, sillä olen autolla Länäriä vuosikaudet ruuhkissa ajaneena nähnyt, millaisia kolarisumia ja älyttömiä ajosuorituksia siellä syntyy espoolaisten tarmokkaasti ajaessa kaupunkiin (Helsinki). Itse en viitsi enää stressata, joten seurailen vain kun kolisee.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
    Tsemppiä paranemiseen ja kuntoutukseen.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
    Ei ollu onneksi sun päivät vielä täysi. Hyvää paranemista sulle ja älä hätäile vielä pyörähommista, aina saa uusia laitteita ja varusteita kun vaan kuski on siinä kunnossa että kykenee harrastamaan ja nauttimaan siitä.
    Tuo positiivinen asenne!

Jaksamista sinulle.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
    Hurja juttu. Onneksi olet hengissä. Tsemppiä kuntoutukseen.
    VT750C2 -2000
    Pikaista paranemista sinulle ja voimia, viper78!
    R1250RT, R1200GS, G650X
    Tsemppiä! Toivottavasti kuntoutus menee hyvin.
    Sepe

<span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
    Oli sulla kyllä onni mukana. Joku tuolla ylempänä on selvästi päättänyt ettei tämä ollut sun viimeinen ajokautesi.

Ei muuta kuin tsemppiä kuntoutukseen ja asenteestasi.
    Parane pian....

melko karua luettawaa...
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
    Rekkalastillinen tsemppia ja voimia!!! Perkele periks et anna sovitaanko niin?

Harvemmin saa lukee tallasesta asianosasen suusta...pysayttaa kylla miettimaan.

Kalifi
    http://www.touring-life.com
    IBA# 21420
    "...Ja miettii että kaippa sitä aikansa, jaksaa tätäkin viittiä" - Freud Marx Engels & Jung, Danny Show
    Tsemppiä, aika mieletön tuurikin on ollu sulla mukana, toivottavasti se on mukana myös tossa paranemisprosessissa
    * * GSX 1200 INAZUMA -99
    Tsemppiä paranemiseen! Tolla asenteella se onnistuu varmasti.
    Koskettava toi sun kirjoitus. Kumppanini joutui myös kolariin prätkällä v. -98, reisi ja leuka murtui, kun auto ajoi kolmion takaa päälle. Niin ja tääkin tapahtui myös matkalla töistä kotiin. Tosin ei se siitä kolarista paljon muista kun taju meni aika totaalisesti. Hermovaurioita ei tullut onneksi, mutta leukaan jäi titaanilevy ja -ruuvi. Jalkakin parani, mutta ei taipunut polvesta jonkin aikaa. Nyt ei huomaa muuta kuin arvet, ja uuden prätkän kumppanini osti v. 2000, kun tapasimme. Kaksi leikkausta tarvitsi, kun levy piti ottaa pois murtuman parannuttua. Kyllä se pärjäs sitkeällä asenteella, niin kuin sinäkin pärjäät ihan varmasti. Sairasloma oli tosin 9 kk pitkä. Toivon sinulle voimia kuntoutukseen, olet tosi positiivinen, ja onneksi olet sentään hengissä! * * Älä anna periksi!

Lainaa (viper78 @ Syys. 07 2005,11:42) kirjoitti
    Kivut ovat aivan infernaaliset, koska kyse on ns. hermosärystä eikä ole yhtään ihme. Aivonihan luulevat että minulta puuttuu koko käsi kun hermoradat on poikki. Kipulääkkeitä menee seitsemää erilaista joista kaksi on huumausaineeksi luokiteltua. Ja silti koskee.
    Tuttu tilanne, itseltäni murskautui aikoinaan hermojuuri selän ja lantion väliltä ja vasen koipi halvaantui. Kolme vuotta meni kävelemään ja juoksemaan opetellessa ja kivuista on osa tallella vieläkin, tohtorit tosin epäilivät, että juoksut on juostu.
    Eli ei pidä antaa periksi, karmea tsemppi vaan päälle ja heti, kun raaja vähän alkaa värähdellä, niin liikettä liikkeen perään. Kipeetä tulee tekemään ja ärräpäitä lentelemään, mutta hermoradat korjaantuvat todella hitaasti. Keho tekee ihmeitä, kun sitä tarpeeksi stimuloi. Tsemppiä!

Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Voimia! Tämä oli turvallisuuskeskustelun paras kerronta, syviä ajatuksia synnyttävä, opettava. Olen tosi iloinen puolestasi Viper78, että saamme lähettää Sinulle tsemppiä!-toivotuksia. Niin moni, niin moni tänä kesänä ei saanut jäädä lukemaan täältä sivustoilta näitä toivotuksia.

Tsemppiä ja voimia paranemiseen.
    "Be careful out there"
    Rautainen asenne miehellä
    Taas muistuu mieleen, miten paljon voi ihmisestä hajota, vaikkei vauhtiakaan olisi paljoa. Kuntoutumisia, ja tervetuloa pian taas tien päälle!
  30.  
    Jumalauta, tuo on jo melkosta, toinen käsi ei toimi ja uutta mopoa jo etsitään

Ei muuta kuin tsemppiä, ja vaihda se työmatka semmoseksi ettei niitä traktoreita siellä matkalla ole.
Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen