Suunnittelin ostavani Shoei Raidiin iridium visiirin..
näyttäs ees kypärä päässä komeemmalta..juma! melkein sata euroo hintaasillä rahallahan saa monta tankillista..
onko se valmistusprosessi nii vaikee vai mikä siinä maksaa ?
Englannista sais kai halvemmalla n.80 €...mut on se silti..
Kirpasee ihan liikaa..
Kyllä kuule kypärä varustettuna iridium visiirillä on aivan kuin eri planeetalta verrattuna tavalliseen
"oikeassa momentissa"
No mutta... Elämä on! Ja kyllä se iridiumi on sen 95€ arvonenIhmiset väittää että mukamas vaikee pitää naarmuttomana, mutta se ei pidä paikkaansa. Liotus lämpimässä vedessä -> putsaus fairylla ja sormilla kevyesti hinkaten -> huuhtelu -> kuivaus pehmeallä pyyhkeellä ja visiiri pysyy hyvänä. Aikaa tohon menee korkeintaan 5min.
Pain is just weakness leaving the body
Jos/kun visiirissä on jonkinlainen huurteenestokäsittely, niin on syytä välttää alkoholia sisältäviä puhdistusaineita mikäli haluaa käsittelyn säilyvän. Yleensä esim. silmälasien putsaamiseen tarkoitetut aineet ovat tällaisia koska sillä saa rasvan hyvin pois.(mekanik @ Touko. 05 2005,13:12) kirjoitti
Itse käytän pelkkää vettä + liinaa/pyyhettä/paperia ja hyvin on pärjännyt. Ei ole naarmuja eikä kärpäsiä.
Omalla asialla jo vuodesta 1978
No enpä sitä sisältä fairyllä pesekään(SpeedFour @ Touko. 05 2005,14:33) kirjoitti
Unohdin vaan mainita sen aiemmassa viestissä
![]()
Pain is just weakness leaving the body
Öö, kyllä se visiiri ainakin mulla naarmuuntuu jostain ihan muusta syystä, kuin pesusta johtuen. Käyttöä varten se kypärä ja visiiri kuitenkin on hommattu ja joutuu elämää nähdessään pieniä kolhuja ottaa vastaan millon mistäkin seinästä tai kaapinkulmasta. Ja tällöin se iridiumi naarmuuntuu kyllä tosi herkästi. Ja mikä harmillisinta, niin siitä iridiumista ne naarmut näkyy normaalia kirkasta visiiriä paremmin. Enemmän kun niitä ilmestyy niin, varmasti alkaa häiritteen ajoa. Korkean hinnan lisäksi siis vaihtotiheys on normaalia taajempi, mikä vielä lisää hinnan vaikutusta.(mekanik @ Touko. 05 2005,13:12) kirjoitti
Itkuvirrestä huolimatta aion kuitenkin jatkossakin luottaa iridiumiin. On se mun mielestäni vaan niin hyvä keksintö ja olen ollut omaani tosi tyytyväinen.
punaiset on nopeimpia
Sama homma itellä. Viime keväänä ostin sinisen iridiumin shoeiin ja koko kesän sitä käytin ja nyt kun se on vuoden vanha niin pinnoite on kulunut.
Lähinnä siis että se on haalistunut. Ei siis naarmuilla. Nykyään näkyy kypärään sisälle, ennen ei ollut mitään jakoja nähä sinne sisään..
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Vähän aiheeseen viitaten, onko joku kokeillut niitä iridium kalvoja jotka liimataan tavallisen visiirin päälle?
Mitä sellaisilla on hintaa ja mikä niiden kestävyys on?`
Aika kalliilta kuulostaa toi 100ekee, mulla makso AGV:n GP-Pro:hon 59e, shopista ostelin. Taas se on todettu että Araissa/Shoei:ssa on nimi puolet hinnasta :P.
EDIT: prkl se olikin shoei eikä arai.
hmh, muistaakseni tuo HJC:n iridiumi oli 50e. Eikä kypäräkään ollu ryöstökallis
Tiedä sitten onko itse potta yhtä laadukas, enivei sopi mun päähän ku nokka naamaan.
04 636 zx-r -> 05 cbr 1000rr -> 01 Hayabusa
Vemarissa tulee se iridium-visiiri samaan hintaan mukaan, eikä ole edes pahan hintainen kypärä... Ja sattui vielä parhaiten soveltumaan omaan kuuppaan...
Kitka miehen tiellä pitää!
Ite ostin Z-Oneen Idrium visiirin. Vaikka hintaa oli joku 70€, niin en kuvittelisi ajavani millään muulla visiirillä.
Ja mitä tohon hintaan tulee, niin on se sen arvoinen![]()
Kaikki adrealiiniä tuottava aiheuttaa riippuvuutta!
Kallis on, mutta kirkkaalla kelillä ihan loistava keksintö. Kai normaalit tummennetutkin toimii.
En ole huomannut, että naarmuuntuisi mitenkään älyttömän helposti. Pesen fairylla ja lämpimällä vedellä ja silloin tällöin vaha pintaan. Ei se vahaaminenkaan ole aiheuttanut mitään ongelmia. Mun iridium on mallia AGV ja puolet halvempi kuin tuo Shoein versio![]()
Honda VTR 1000F
Mulla oli iridium visiiri ja oli hanurista, heti jos oli vähänkään hämärämpää niin omat silmät heijastu visiiristä peilikuvana. Niin itserakas en oo että omaa kuvatusta viittis tuijotella koko ajan.
Nyt käytän kevyesti tummennettua visiiriä ja tarvittaessa aurinkolaseja toimii paljon paremmin.
<p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
Mitäs extrahyötyä tästä iridiumista on tavalliseen tummennettuun visiiriin verrattuna?
Itellä on nyt tummennettu ja kirkas...
kuulimman näköstä... ei kai siinä muuta eroa ole.(CBF600S @ Touko. 06 2005,10:54) kirjoitti
Ai... no musta toi tummakin on ihan kuul ja puolet halvempi...(kurja @ Touko. 06 2005,11:00) kirjoitti
Ei ole nimi puolet hinnasta ainakaan Araissa. Koitappa mitä käy agv viisirille kun käännät sen ympäri...naks(Sepikö? @ Touko. 05 2005,20:26) kirjoitti
Arain viisirit kestävät pienehkön linnun osuman, joten tästäpä ainakin tuota eroa tulee!Ja faktaa on![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Iridium-visiirit on kusetusta, ostin moisen Raidiini varmistaakseni maksimaalisen p*llunsaannin, eikä se perkele toimi (Tiina Jylhän puhelinnumeroa etsiskelen). Vituttaa, mutta se onkin jo eri aihe...
Sä ajelet mopolla myös sisätiloissa?(poohnalle @ Touko. 05 2005,19:48) kirjoitti
Mulla on kypärässä sininen iridium, ja se on cooool rrrrockKirkkaalla kelillä loistava, ja pimeällä ajellaan sitten rauhassa jos ei jaksa visiiriä vaihtaa. Kaupungissa sillä nyt ei niin väliä ole, koska katuvalot riittää kyllä, ja ulkonäkökysymys on tärkeä.
Radalla tosin pilvisenä päivänä ihmettelin että mikä tässä ajossa tökkii kun on niin epävarmaa, mutta sitte vaihdoin kirkkaaseen visiiriin ja johan parani fiilis. Kontrasti varmaan parani kun rupes ajo kulkemaan ihan eri tavalla.
Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
Iridium on ok (ittellä hopea), naarmujahan tulee helpommin mutta kulutustavaraahan se vain on. Ja tyylikkyys....![]()
Suzuki GSR600
Tuon pinlockin kanssa (Shoei) on kyllä aivan ehdoton hankinta, varsinkin kun tästä kesästä tulee aurinkoinen ja lämmin![]()
Itse huomasin tuon haalistumisen tuolla sinisellä visiirillä mutta tuo gold on säilyttänyt hyvin värinsä.
sama juttu!(poohnalle @ Touko. 05 2005,19:48) kirjoitti
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
No pakko myöntää, ettei koko talvee malttanu olla ihan ajamati, joten pakko oli muutama ympyrä hallissa ajella. Call me crazy, mutta jotenkinhan sitä täytyy yrittää pitää paikat vetreinä. *(Make80 @ Touko. 06 2005,17:19) kirjoitti
Ja kypärähän oli luonnollisesti päässä...
punaiset on nopeimpia
AGV:hen ostin kaks iridium visiiriä satasella. Tosin oman naarmutin jo, joku helvetin kivi lenti siihen reissussa. Rakeista se ei aiemmin ollut moksiskaan. eikä häikäse.
KTM 690SM
Ei sitä paperia kannata käyttää visiirin yhteydessä mihinkään. Sisältää talkkia, joka on mineraali ja näin ollen "hioo" visiirin naarmuille hiljakseltaan.
Se liikkuu sittenkin!
Ostin just Matrix RCV Barracuda "Darkness" kypärän ja siinä pitäis olla iridium visiiri. onko siis näin että se iridium tarkottaa että se on tummennettu vai vaan sitä että se on naarmuuntumaton? *
E: vai siis sitä että se heijastaa jotenkin?? *call me stupid*
ex # 1. ´04 <span style='color:#FDD017'>SV</span> 650S 2005-2007
ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>
# 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR