Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Tällainen pyörä tuli laitettua tuossa kesäkuun loppupuolella. Pyörä on pelannut kuin unelma ja kilometrejäkin on kiertynyt vifferin mittariin ihan kivasti tässä kesän aikana. Harmikseni täytyy tunnustaa, etten tiedä pyörien tekniikasta juuri mitään ja sen takia ajattelinkin kysyä asiaa.

    Eli tuossa viikko takaperin VFR:n koneesta rupesi kuulumaan outo sivuääni. Ääni kuuluu selvästi kolkutuksena/naputuksena kun pyörän kone on kylmänä ja kierrokset ovat alle 1500rpm. Käytin katteita irti ja koitin kuunnella äänen aiheuttajan sijaintia. Ääni kuului pyörän oikealta puolelta moottorikopan etuosan kohdalta.

    Onko kyseessä venttiilit vai mikä?
    ex. Aprilia RSV 1000R - 2004
    ex. Kawasaki KLE650 (Versys) -2007
    ex. Kawasaki ZZR1400 -2009
    ex. BMW K1200R -2007
    ex. Honda CBR 1100XX -1998
    ex. Honda VFR 750F -1994
  2. #2
    hmmm, ettei olisi nokkaketjun kiristin tahi nokkaketju? nuo tarkistaisin ensin, ja sitten tietenkin venttiilit voisi kattua varmuuden vuoksi vaan en kyllä usko että venttiileissä on vikaa...
  3. #3
    Lainaa (Rubberduck @ Elo. 12 2005,20:44) kirjoitti
    hmmm, ettei olisi nokkaketjun kiristin tahi nokkaketju? nuo tarkistaisin ensin, ja sitten tietenkin venttiilit voisi kattua varmuuden vuoksi vaan en kyllä usko että venttiileissä on vikaa...
    Eipä voi nokkaketju olla kun mopossa on hammaspyörillä tuo yläpuolisen nokka-akselin veto..

    Tuli mieleen, että kuuluuko se kolina ihan samanlailla 1500:ssa kytkin ylhäällä/alhaalla?
    The Black line
  4. #4
    Melkein voisin laittaa pääni pantiksi, että tästä on kyse:

    Klik
  5. #5
    Mitäs vifferissä on mittarissa ?
    (yli)vetomies ™
  6. #6
    Kiitokset vastauksista. Tässä parit täsmennykset vielä esiintulleisiin kysymyksiin:

    "Tuli mieleen, että kuuluuko se kolina ihan samanlailla 1500:ssa kytkin ylhäällä/alhaalla?"
    Ääni kuuluu, oli kytkin ylhäällä/alhaalla. Eli kytkin ei vaikuta siihen.

    "Mitäs vifferissä on mittarissa ?"
    58tkm

    Täytyy vielä tutkia tarkemmin tuota tkay:n lähettämää vinkkiä. Aika mielenkiintoinen ratkaisu. Ilmeisesti nämä lisäreiät antavat lisävoitelua koneelle.



    ex. Aprilia RSV 1000R - 2004
    ex. Kawasaki KLE650 (Versys) -2007
    ex. Kawasaki ZZR1400 -2009
    ex. BMW K1200R -2007
    ex. Honda CBR 1100XX -1998
    ex. Honda VFR 750F -1994
  7.  
  8. #7
    Ilmeisesti ei juurikaan voiteluvaikutusta vaan öljyn virtaus reikien läpi toimisi jonkinlaisena äänieristeenä. Vaikuttaisi kohtuullisen helpolta toimenpiteeltä. Näkyy olevan FS-malli (eli -95), johon ovat virityksen tehneet.