Selvittänyt FJ1200 sielunelämää, tuntuu kovasti jakavan mielipiteitä.
Toiset aivan kauhistuu hankintapuheista
- olematon etujousitus
- vatkaa joka kurvissa
- jarrut jääny tehtaalle
- yksinkertaisesti huono ajettava jne
Toiset taas kehuu parhaaksi "herrasmies" matkapyöräksi mitä löytyy. Valitettavasti en ole päässyt täällä korvessa tuollaista kokeilemaan joten pitää roikkua täällä ja kerätä infoa.
Oliskokos lisää tietoa omistajilta ? Hakutoiminnolla löytyi yllättävän vähän juttua vaikka tämän pitäisi olla yleinen pyörä ? (jo liian vanha ?) Eniten kiinnostaa viimeiset vuosimallit joihin kaikki faceliftit tehty.
Just "nyt" ei bikeä...
No joo, se on hyvä laite, kannattaa haeskella käyttökokemuksia netistä, esim. fj1200
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
noh .... ite ajanut (olen 193cm ja 110 kg ) .. cbr600,cbr900rr,tl100,hayabusa,gsx-f 750 ,vt600,xv1100,pikku intikka sekä xj650t ...
niin parhain pyöräni tähän mennessä on ollut nykyinen vm-90 fj1200 ajettu 123tkm .... ajettu matkaa ja rataa (ahvenisto) niin ei kenties paras pyörä radalle mutta matka-ajossa hieno peli... tarkoitus lähtee jänkhällä jytisee ... noilla muilla vehkeillä en edes harkitsisi ..... ja kylilläkin taittuu ihan mukavasti.. en vaihtais pois.... ja kone remppaa suunnitellessa jossain vaihteessa.....
t:Jari
Näillä mennään mitä on saatu !
TUOLTA jos jaksat selata, löytyy muutama juttu Fj-Jammuista.
Kiitti tosta linkistä, on vissiin vaihtanut(?) paikkaa bittiavaruudessa, kun olin kadottanut sen.(xjrrrrräyh @ Elo. 12 2005,23:02) kirjoitti
Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.
...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
Tulipas tehtyä nopeat kaupat. FJ-92 eilen kaatosateessa talliin !
Muutama huomio joihiin toivoisin vastauksia.
ABS merkkivalo vilkuttaa koko ajan, takajarru kuitenkin tuntuis naputtavan, tosin harvakseltaan. Mistä lähteä etsimään vikaa ??
Etupää nypyttää ylös alas, varsinkin hiljaisemmissa nopeuksissa. Aivan kuin etujousitus ei reagoisi tarpeeksi herkästi tien pintaan. Paikallaan keinuttaessa kyllä tuntuisi pelaavan. Ehdotuksia ?
Kolina/rohina senverran karmeaa että jos en olisi kuulut jonkun ketjun sen aiheuttavan luokkaa "einiinvakavavika" olisi Yamaha kyllä jäänyt ostamatta. Kuinka pitkälle tollasta ropinaa pitää ymmärtää, kyllähän se joku ketju aikanaan on kertakaikkiaan liian venähtänyt ??
Oire pahimmillaan tyhjäkäynnillä, heti 1500 kiekan jälkeen häipyy.
Ennen 48hv ja korkea painopiste, nyt 130hv ja matalalla ou jee![]()
Just "nyt" ei bikeä...
Muuta en osaa sanoa kuin itellä vm90 jf1200:ssa on sama rapina/rytinä ja loppuu tosiaan kun kiekat yli 1500 .... kaikki kenen kanssa tuosta pyörästä olen keskustellu niin sanovat että ei haittaa .... ja mitä noissa kokoontumisissa olen vierestä kuunneellut kyseisiä pyöriä niin samanlaisia roklottajia nuo on ollut....(JanMac @ Elo. 17 2005,12:54) kirjoitti
terv:Jari ja eikun jänkhällä jytisemään.... ensi viikolla.
Näillä mennään mitä on saatu !
Onnitelut hyvästä valinnasta!
FJ:n rolinat tulevat yleensä startin ketjusta, siinä kun ei ole kiristäjää.
Etupään nypytys voisi tulla eturenkaasta.
Omassa 100X aiheuttaa voblausta 70-80 kmh, johon ei ole syytä löytynyt.
Kiitos!
Yksi ongelma tuntus olevan vähemmän, ABS merkkivalo on nyt kuivalla ollut hiljaa. Ei vissiin tykkää sateesta...No, sen ymmärtää, en minäkään.
Huomasin juuri että tuota etupäätähän voi säätää !! Hienoa, pitääpä hieman "softata" jos auttaisi nypytykseen.
Kuuluuko teillä sitä pärinää matalilla kierroksilla kun kiihdyttää ? Tuosta kun kuuluu tasainen dr- dr- dr- kunnes kierrokset pääsevät nousemaan. Hiton vaikea kuvailla sanallisesti.
Tuossa on jarruletkuina teräspunos, ei taida olla vakiona?
Onko olemassa erityistä FJ jengiä??![]()
Just "nyt" ei bikeä...
niin eli vastaus ekaan kyllä kuuluu ... kun käyttää korvatulppia niin ei ne häiritse .....(JanMac @ Elo. 17 2005,22:04) kirjoitti
Minullakin on teräspunokset mutta eivät ole alkuperäiset... minun tietääkseni....
Ei minun tietääkseni .... mutta katsele www.fj1200.com .... ihan mukavasti laitettuja vehkeitä....
Näillä mennään mitä on saatu !
sori moka .... siis http://www.yamahafj1200.com/(xj650t @ Elo. 17 2005,22:19) kirjoitti
Näillä mennään mitä on saatu !
Niin semmosta vielä piti kysymäni, mistähän saisi uuden öljyntäyttökorkin kun entisestä on avaussiipi poikki.
Just "nyt" ei bikeä...
Suomessa on jokunen pyöräpurkaamo .... Orimattilassa,Hyvinkäällä sekä Halikossa ja on kai niitä muuallakin mutta noita olen itse ainakin käyttänyt...niistä kannattaa kysäistä .... tai sitten ihan suoraan yamaha centeristä...(JanMac @ Elo. 18 2005,12:54) kirjoitti
t:Jari
Näillä mennään mitä on saatu !
Louis.de myy öljynlämpömittaria korkin tilalle, jos haluaa seurata koneen lämpöjä. Ne kun nousevat varsinkin kaupunkiajossa korkealle.(JanMac @ Elo. 18 2005,12:54) kirjoitti
Etupäässä on kyllä säätö, mutta tuppaa oleman liian veltto vakiona. Joten jäykemmät jouset tilalle, niin hyvä tulee.
Tuolla jenkkipalstalla antoivat kovasti tähtiä progressivisille jousille. Onko kokemusta ? Loppuu käsille lyöminen ja tietynlainen epämääräisyys (pompotus) kuoppaisissa kaarteissa. Olikos se Duellin vai Allrightn luettelossa 90e, aika halvat minusta.(rfj @ Elo. 18 2005,18:07) kirjoitti
Kiitos siitä lämpömittarivihjeestä! Tuossa eka kertaa ajelin parisataa kilsaa ja voi että kun saisi ~5cm korkeemmalle nuo sarvet **Kyllä tulis nautinnollinen lähes pysty ajoasento. Äkkiseltään vaan vaikuttaa mahdottomalta - alumiinivaluinen koropala.
Vaihtoehtoja mitkä tulee mieleen minulle
- pitemmät jousipultit ja orginaalin valukorvan alle lisäpala
* -- laiton, huono ohjaustunto?
- kokonaan uudet korkeammat korvakkeet
*-- laiton tämäkin, vaikea juttu tehdä ?
Onko kukaan paininut tälläisen ongelman parissa ? Olis mielenkiintoista kuulla ratkaisu.
Just "nyt" ei bikeä...
Kiitos Nalle, juuri sellainen juttu jota hainkin. Metallimiestä kyllä surettaa tuo hinta 5min sorvaustyöstä, no noissa pannoissa voisi mennä 30min. Pitääpä miettiä....
Sellainen kysymys omistajille (taas) 4000kiekan korvilla tulee aikamoinen resonanssiaalto koneesta, aivan jalkapohjia kutittaa. Vanhalla tekniikalla tietenkin jonkunmoiset väinät ovat selviö, mutta tämä wave on kyllä aika mahtava.
Kuuluuko silti ominaisuuksiin vai paranisko esim moottorin korvakekumit vaihtamalla?
400 kilsan keikalla 2 päällä eilen lähes helteessä huomasi vaihtetten päällemenon hiemen alkavan jumittaa, ilmeisesti öljyt kuumenee siinä määrin että voitelu takertelee jonkun verran.
Öljyinä varmaankin kannattaa käyttää huippuöljyä koska ilmajäähdytteinen pistää ne koville kuumuudella.
Owners manual antaa vain 10-30w yleissuosituksen, mutta kestääkö kytkinpuoli tässä TÄYSsynteettisiä litkuja ?
Niissähän saisi tuon kuumankeston paljon ylemmäs ??
Just "nyt" ei bikeä...
En ole Fj:tä ikinä omistanut, ajanut kylläkin ja värinä jalkapohjiin on kyllä jäänyt mieleen. Senaikainen vaimoke tykkäsi siitä...
Ilmajäähdytteisissä nelitahtiammuissani käytin yläarvoltaan hiukka tömäkämpiä mineraaliöljyjä, 10w40, 10w50, 15w40 ja 20w50. Esim. Xv1000:ssa parhaaksi niin öljynkulutuksen kuin laatikon toiminnan kannalta osoittautui Teboilin 20w50. Näin siis kultaisella 80-luvulla. Yläarvoltaan kolmekymppisillä havaitsin kuumalla ilmalla etenkin kaupunkiajossa laatikon takertelua ja Keski-Euroopan vuoristoissa ja moottoriteillä ryydloikkaa mentäessä ne tahtoivat haihtua koneesta.
Taas tuli kysymys mieleen, mutta eikös täällä saa kysyä ?
Takavalon vaihtaminen on osoittautumassa ei niin simppeliksi. Manuaalin mukaan päällä (takaboksin alla) olisi luukku, mutta ei niin varmaan ole! Penkin poistamisen jälkeen kun katselee taaksepäin edessä on sähköboksi, vaan ei auta senkään pois ottaminen.
Lampun takana välittömässä läheisyydessä on ruuveja, mutta kaikki on ollut irti eikä lähde lamppu irti![]()
Ainoa mitä en ole kokeilut olisi vääntää punamuovi väkisten kynsistään irti, mutta ihan varmasti lentää pala kyljestä.
Miten helv...?
Just "nyt" ei bikeä...
Omassani otan ensin penkin pois ja kurkkaan takakatteen alle missä näkyy muovi seinämäinen kotelo ..... takaseinäkääntyy tankkiin päin minkä takaa paljastuu sitten lampunkannat ja ei kui pieni kääntöliike ja lamppu kantoineen on kädessäsi...(JanMac @ Elo. 23 2005,08:33) kirjoitti
eli näin fj1200 ja vm.90.....
Näillä mennään mitä on saatu !
Ja mulla on White Powerin progressiiviset ja olen huomannut, että parannusta yli 100 tkm rullattuihin vakiojousiin verrattuna tuli.
Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.
...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
ABS versioissa pitääkin ottaa irti koko ABS yksikkö ja rautainen tukikehikko, sitten vasta pääsee tarpeeksi lähelle lamppua.(xj650t @ Elo. 23 2005,10:57) kirjoitti
Haynesin korjausmanua tarvittiin![]()
Just "nyt" ei bikeä...
Termos!
Tuosta ajoasennosta vielä, hommasin omaan pyörääni EMC:ltä Lucasin yläkolmion johon saa putkiohjaustangon. Maksoi aika paljon n.220 € mutta nyt voi laittaa vaikka apehanger-stongan jos mielii *
Arvelin kokeilla jossain vaiheessa *XJR:n tankoa, nyt siinä on joku summanmutikassa stormilta hankittu vänkkyrä, ihan ok sekin.
FJerguson 1100 - monipuolinen maatalouskone
Talvitelat kutsuu, ei tunnu ollenkaan niin pahalta kun pää on täynnä tuunaus ideoita. *
Tuolla on muutamissa kuvissa kiiltävät vanteet. Onko mahdollista edes siedettävällä työmäärällä hinkata sitä "vasaralakkaa" noista vanteista pois ja saada kunnon säihkettä aikaiseksi?
Voin suositella omastakin puolesta CBR100f peilejä, näkyy hyvin ja ulkonäkö nuoreni parivuotta.
Starttiketjun rapinan poistamiseksi täytyykin näköjään purkaa koko kone *ei taida löytyä kokemusta/vääntöä niin paljon.
Just "nyt" ei bikeä...