Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
    Ajelimpa St:llä Kuusamosta eteläänpäin ja ajattelin ohittaa n. 90 km/h:ssa ajelevaa kotiloa. Muuten hyvä, mutta kesken ohituksen pyörä otti ja päätti sammua totaalisesti.Mahtoi kotilokuski päätellä, että eipä ole Bemussa tehoja ohitukseen,kun noin hyytyy keskenkaiken ja jää tien varteen .
    Ihmettelin ja kummastelin mistä moinen vois johtua ja huomasin, että virta-avain oli off-asennossa!Ainoa selitys asialle on, että avaimen perässä oleva nahkainen läpyskä oli tuulen (tosi kova,puuskainen tuuli) voimasta kääntänyt avaimen ko. asentoon.Lisäksi,ehkäpä, mahdollisesti,olin matkaan lähtiessäni vääntänyt avaimen huolimattomasti start asentoon ja tuosta johtui moinen kommervenkki.

Ei sattunut toista kertaa reissulla ja toivottavasti ei satukkaan. Tämmösiä sattuu matkan varrella ja mieli pysyy virkeänä.

Ps. nyt ajettu pyörällä vajaa 4000 km ja mitä enemmän ajaa, sitä enemmän
    Tiedän tunteen. Minulle kävi vuosia sitten samalla tavalla. Olin juuri ohittanut pakettiauton vauhdikkaasti Katanallani, kun virrat sammuivat. Pakettiautossa näytti olevan hauskaa, kun he huomasivat minut tien laidassa ihmettelemässä tapahtunutta. Avaimenperä oli sangen pieni, mutta kaipa siinä sitten oli riittävästi tuulipintaa nykäisemään avainta.
    K1200R '06
    Tänä kesänä lähdin aika vilkasliikenteisellä tiellä ohittaan autoa ja rinnalla kesken kiihdytyksen loppui veto kuin seinään. Luulin aluksi että vaihe pomppas päältä ja koitin nostaa uudelleen, mutta ei auttanut... Siinä vaiheessa aloin arvailla mikä mättää ja kurkotin katsomaan taakse päin samalla palaten takaisin auton taakse ja siitä kohti piennarta.

Oikein arvelin. Taka ja etu rissalla ei ollut mitään yhteyttä toisiinsa ja parin sadan metrin päässä keskellä tietä näkyi epämääränen möykky, ketju...

Voin sanoa, että sillon ei mieli pysyny virkeänä
    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
  4.  
    Kävin koeajolla käytettyä Honda Varaderoa ja lähdin ohittamaan rekkaa ja juuri kun pääsin rinnalle pyörä alkaa nykimään ja hyytymään mutta sitten piristyi taas ja pinkaisi ohitse. Minä tärisin vielä ohituksen jälkeekin.
    Huomasin että pyörän käynti oli täydellä kaasulla 4000-5000 välillä jotenkin tukossa mutta sitten kun kierokset nousi yli 5k niin taas mentiin. Liikeessä arveltiin sen johtuvan tukkoisesta ilman putsarista. Jätin pyörän ostamatta sen verran säikäytti.