Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Kokemuksia kyseisestä hommasta? Itellä ei oo toistaiseksi vielä moista tilannetta Onneksi. Hyvät renkaat kun on alla ni ei ainakaan 120kmh lähtenyt luisteleen. Tietysti nyt yrittää kiertää suurimmat urat
  2. #2
    Mulla luiras tänään kakkosen rajottajaan asti

    No anyway, ei mopo ole lähtenyt liirtoon ikuna. Etunen on kyllä ollut aina ihan hyvässä kondiksessa.

    Jake
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  3. #3
    Terve ! Sama täällä, oon päästelly max. 120 kmh kilocebarilla sateessa. Ja eturengas, miksei takanenkin, pidetään suht' hyvällä pinnalla. Missäköhän raja menee tollasella vähän raskaammalla pyörällä, tietäis varoa ? Tosin toi vauhtikin riittää huonolla kelillä eli järki päässä ainakin hetkittäin.
    Frankenstein Junior XX:llä
  4. #4
    Ei vielä onneksi, mutta pelko oli takamuksessa tänäänkin kun tulin kotia pohjoisesta ja katselin jo tuolla Inarissa että nyt alkaa olemaan sakko kunnossa tuo eturengas.

    Sitä vaan rupesin miettimään kun oli kovaakin sivuutuulta matkan aikana jonkin verran, että miten sitten käy jos on juuri noussut liirtoon ja tulee kunnon puuska, viekö puuska mennessään saman tien ?
    Oli muuten Norjassa tosi liukkaat asvaltti paikkaukset sateella, no voi siihen tietenkin se loppuaan lähennellyt eturengaskin vaikuttaa.
  5. #5
    Keskusteltiin tuosta kyseisestä asiasta noin tusinan moottoripyöräkouluttajan kesken vuosi sitten ja yleinen mielipide oli, että varsinainen vesiliirtomahdollisuus on aivan käsittämättömän pieni niinkin kapealla renkaalla kuin moottoripyörässä on. Ainoa sit on, että vesisateella asfaltti on liukkaampi joten pito voi loppua.

    Mutta tietty vesiliirron tyyppistä tunnelmaa saa mukavasti kun painelee bitumipaikkaan kaatosateessa. Ite ajoin eilen Turkuun päin kahdeksaakymppiä ja satuin osumaan noin metrin levyiseen ja suhteellisen pitkään kaistaleeseen mikä varmaan oli sellaista bitumipaikkaa, koska eka tajusin, että osuin jollekkin oudolle alustalle, sit tajusin että ohjausliike ei vaikuta enää, puhumattakaan jarrusta ja sit vain rukoilin että toivottavasti pysyisi pystyssä. Pätkä oli vain ehkä 50 metriä, mutta pelästytti kyllä ihan riittävästi.
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

    Honda Transalp XL 700V
  6. #6
    Vesiliirtoa ei ole vielä kohdalle sattunut, mutta nuo pikipaikkaukset on melkoisia surmanloukkuja.
    Olin tässä taannoin menossa Ilosaarirockiin ja menomatka satoi Reijolaan saakka. Välillä satoi niin kovasti, että ohitin varmaan 40 autoa, jotka oli pysähtynyt pitämään sadetta?? ja vastaantulevien kaistalla oli autoja vähintään saman verran. Itse ajelin yhden karavaanarin perässä, jota ei sade haitannut 30km/h ja keula luisteli joka kerta, kun se sattui pikipaikkaan. Piti tosiaan katsella siihen kolmen metrin päähän keulasta ja yrittää väistellä pikipaikkoja
  7. #7
    Juuri tänään ajattelin, että pitää laittaa orgille kysymys rengassuosituksista FJRään. Märällä asfaltilla nykyisillä nakeilla on kuin jäällä ajaisi. Tuntuu kuin mopo karkaisi alta kallistuksissa. *
    "Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
  8. #8
    150 km/h on saanut ajella aivan rauhassa, ei luistele.
  9. #9
    eipä oo liirtoon lähteny eikä lähde noin kapeilla renkailla..
    kaasulla toki saa näyttävää luisua mut se ei ole vesiliirtoa..
    ja noi paikkaus kohdat on pirun liukkaita oli pintaa 2mm tai 20 senttiä.. liukas on liukasta
    jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider

    zx-10r-04 ex
    dr-800s-93
    ktm duke 620 -96
    zx10-r -08
  10. #10
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Maanantaina Alastarolla tuli aika paljon vesiliirtoja, kaikki tosin tarkoituksella. Oli kyllä ihan opettavaista.
  11. #11
    Kyllä sen moponkin saa vesiliirtoon, ikävä kyllä. Ei ollut meinaa mikään miellyttävä kokemus. Varsinkin kun alla oli kaverin (itse sai kortin vasta muutaman viikon kuluttua) 1,5 tuntia vanha cbr jota olin ajamassa Tampereen suunnalta Turkuun päin. Vettä tuli koko matkan kuin Esterin *. Motarilla sitten loppui kärsivällisyys ja nostin vähän vauhtia. Eikös sitten pienen notkon pohjalla ollut reilun kymmenen metrin mittainen vesiprunni ja viereisellä kaistalla oli autoja, joten sitä ei voinut edes kiertää. Ei muuta kuin polvet tiukasti tankkiin ja Isämeidän sanoja tavaamaan. Etunen nousi vesipatjan päälle muuta onneksi pysyi pystyssä. Myönnän kyllä tyhmyyteni tuossa vauhdin kovuudessa (~140) varsinkin kun kumit olivat radalla kulutettu kohtalaisen loppuun. Tämän jälkeen onkin tullut ajeltua aikalailla rauhallisemmin kosteissa olosuhteissa..



    "Ja meidän pojalle ei sitten mopoa osteta!"
    -Äitee ensitreffeillä isäukolle vuonna 1973
  12. #12
    Ei ole tullut vesiliirtoa, kön ajelen vain kuivalla kelillä. Kermaperse kun olen...
    ...Höhlä...
  13. #13
    ei liirtoon oo vielä ainakaan lähteny vaikka vettä on satanu kaatamalla ja ollu suht hyvä vauhti päällä...
    Kawasaki Ninja ZX-10R
  14. #14
    kerran on eturengas "keventynyt" kun sateella autoa ohittaessa osuin uraan jossa oli kymmenisen senttiä vettä
    "Ohittaminen kannattaa aina"
  15. #15
    peksu:n avatar
    Liittyi Jul 2004
    Tallin perällä tietysti..
    Nojuu.. takapyörässä vesi..liirtoa..
  16. #16
    Kunnolliset renkaat niin eipä ongelmia moisesta

    Toissakesänä oli vanha 750gxf alla jollain tourinkirenkailla.. satkun vauhdista alkoi sutimaan kuutosella kaasusta.. kaatosateessa

    Nyt zx10r noilla Supercorsilla tai vastaavilla.. 160 voi vetää helposti ohituksissa vaikka urissa sentti pari vettä, ei sudi ei mitään.. jostain 50-60 vauhista kun lähtee kiihyttämään tuppi nurin niin ei sudi, keula vaan nousee.. tosin sutimaankin sen saa jos painon siirtää eteen ja vähän kytkimellä näpäyttää.. sitten tekeekin sitä vitoselle asti ja mittarissa 250+
  17. #17
    Kohtuullisen kovassa vesisateessa vaihto pienemmälle ja kytkin ylös. Perä lähti luistelemaan sivullepäin. Kytkin pohjaan ja ei siinä sen enempää.
  18. #18
    Kauan sitten kaksi päällä sateessa uraan loivassa kulmassa ohituksen jälkeen, hetki mentiin vailla kosketusta emoplaneettaan. Viime perjantaina Tasariin mennessä kolme rekkaa edessä, kolmonen sisään uusi öljyinen asfaltti, 200m takanakki löi tyhjää ja takaisin omalle kaistalle uran ylitse ja taas leijuttiin, niin ja vauhtia oli 106km/ (paljonko XX kulkee kolmosella?).
    Niin ja renkailla ajettu n. 3tkm.



    Do you have premonitions of déjà vu?
  19. #19
    Ei mopot ole mutta tänään haettiin ojan pohjalata autoilija
    Juupajuu jarru on vaudin surma http://jariklemetti.tarinoi.fi/
  20.  
  21. #20
    Motarilla on tullu vedettyä kun vettä on tullu enemmän kuin laki sallii... edellä menevän prätkän takanakki loi aallokon assun pintaan (tuli siis kunnolla vettä) ja tunsi kun eturengas lähti aina kellumaan 'aallonharjan' päällä.

    Jännä fiilis.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.