Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
    Tänään kävi iso rosmo penkissä. 100,6 hv / 8250 rpm takafillarilta, vääntö 100 nm / 5520 rpm ja muuta ei oo tehty, ku devilin slipari asennettu. Eipä paljoo oo tarvinnut tehdä tehojen nostamiseksi, neulat pykälän ylös ja suuttimet kolme ja puol kiekkaa auki. Ei tarvinnut Viaberin säädellä mitään, ku olivat Takatalolla osanneet ihan mutu -pohjalta Ei muuta, ku
    enää ei oo mitä irrota
    Asiahan ei mulle mitenkään kuulu eikä ole mukava pilata iloasi, mutta mitä olen kuullut niin suurin piirtein samoilla muutoksilla aika moni tälläkin foorumilla kertoo saaneensa irti n.115-120hv (suurinpiirtein) takarenkaalta. Tiedä sitten mikä on totta ja mikä tarua. Viisaammat kertokaa!

En nyt oikein ymmärtänyt, että vaihdettiinko sulle isompia suuttimia vai avattiinko vain seosruuveja lisää. Tuo suuttimien _vaihto_ on yleensä kyllä tarpeen, jotta siitä mökäpöntöstä saadaan se todellinen hyöty irti. Omalla kohdallani B12:nen vaati suuttimien vaihdon toimiakseen.
    Mulla mitattiin vakiosta 104,9 hv takaa...!
    T:Pasi
    HD flht . KTM Adventure 1190 R
    Lainaa (VMP @ Elo. 11 2005,17:21) kirjoitti
    Asiahan ei mulle mitenkään kuulu eikä ole mukava pilata iloasi, mutta mitä olen kuullut niin suurin piirtein samoilla muutoksilla aika moni tälläkin foorumilla kertoo saaneensa irti n.115-120hv (suurinpiirtein) takarenkaalta. Tiedä sitten mikä on totta ja mikä tarua. Viisaammat kertokaa!
    TAAS KERRAN! Jokainen penkki on erilainen ja antaa eri teholukemia. Olisi mukava nähdä tuollainen 115-120hp takarenkaalta mitattu Bandit esimerkiksi KemiMC:n penkissä.

Mikäli samasta Banditista KemiMC:n penkissä mitataan yli 110hp (siis pelkästään slipari + säädöt kohdilleen), niin lupaan tarjota kerrosaterian Kemin Hesellä

Itsellä oli Bandit Yoshimuran sliparilla säädettynä ja 104,5hp takarenkaalla.
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
    Lainaa (Julle @ Elo. 11 2005,17:27) kirjoitti
    TAAS KERRAN! Jokainen penkki on erilainen ja antaa eri teholukemia. Olisi mukava nähdä tuollainen 115-120hp takarenkaalta mitattu Bandit esimerkiksi KemiMC:n penkissä.

Mikäli samasta Banditista KemiMC:n penkissä mitataan yli 110hp (siis pelkästään slipari + säädöt kohdilleen), niin lupaan tarjota kerrosaterian Kemin Hesellä

Kemissä taitaa olla melko ronkeli penkki...tai sitten siellä on vaan niin alitehoisia mopoja

Mikäli samasta Banditista KemiMC:n penkissä mitataan yli 110hp (siis pelkästään slipari + säädöt kohdilleen), niin lupaan tarjota kerrosaterian Kemin Hesellä *

ja mulla on viperin slipari+factory+k&n
    säädettynä 101 takaselta.
    kohta viper vaihtuu yoshiin.
    b-king -08
    Hmmm... isojan on tosiaan nuo erot. Onhan siitä joskus ollut juttua, että on niitä tuloksia ei aina voi ihan suoraan verrata. Mistä muuten johtuu, että toiset mittaavat isompia ja toiset pienempiä lukuja? Onko sillä vaikutusta onko penkki jarruttava vai ei?

Ainii! Juttelin tuossa taannoin Bike Forumin jannujen kanssa ja sanoivat että tuloksiin vaikuttaa jopa useimpia hv:a se onko takarengas aivan suorassavai ei. Ne jotka tuosta penkittämisestä luulevat jotain ymmärtävänsä kertovat myös, että takarengas ja rengaspaine vaikuttavaisivat asiaan. Ja tottahan niissä laitteissa on aina pieni mittavirhe (toleranssi) mukana.
    Lainaa (hcaape @ Elo. 11 2005,17:57) kirjoitti

Mikäli samasta Banditista KemiMC:n penkissä mitataan yli 110hp (siis pelkästään slipari + säädöt kohdilleen), niin lupaan tarjota kerrosaterian Kemin Hesellä *

ja mulla on viperin slipari+factory+k&n
    säädettynä 101 takaselta.
    kohta viper vaihtuu yoshiin.
    no mulla oli ketjut aivan loppu
    .
    arvelivat että vei tehoja 2-4 hv.
    b-king -08
    Niin, joo... Tuolloin oli Banditilla ajettu vajaa 2000km, joten tuosta 104,5 olisi vielä hieman noussut kun kone olisi hioutunut lisää. Enpä sitten ehtinyt käydä uudemman kerran kokeilemassa kun Banditista tuli Pohjolan omaisuutta...
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
    Niih... tosiaan tuntuu, että noissa penkeissä jne. on eroja. Vittuakos niillä luvuilla tekee, jos kuski / omistaja on itse tyytyväinen. Kivahan se oli kuiteski tietää ja mun mopolla on ajettu 1400 kilsaa. Mitään muuta ei ole vaihdettu, ku slipari... joku ku sitä kysyi. Sitä paitsi, edelliseen mopoon, 1100 zetoriin verrattuna repii suurinpiirtein samalla tavalla sillä erotuksella, että kawassa ei tapahtunut suuria alle 5.000 rpm ja rosvo vääntää alakierroksilta todella hyvin. Tosin, en ole vielä juurikaan yli 8.000 rpm:n vedättänyt, että ehkä vertailuna kawa olis pyyhkässy ohi, kun aletaan pyörimään punaviivan tuntumassa. Anyway...
    enää ei oo mitä irrota
    Lainaa (sulaahulluutta @ Elo. 12 2005,10:04) kirjoitti
    Niih... tosiaan tuntuu, että noissa penkeissä jne. on eroja. Vittuakos niillä luvuilla tekee, jos kuski / omistaja on itse tyytyväinen. Kivahan se oli kuiteski tietää ja mun mopolla on ajettu 1400 kilsaa. Mitään muuta ei ole vaihdettu, ku slipari... joku ku sitä kysyi. Sitä paitsi, edelliseen mopoon, 1100 zetoriin verrattuna repii suurinpiirtein samalla tavalla sillä erotuksella, että kawassa ei tapahtunut suuria alle 5.000 rpm ja rosvo vääntää alakierroksilta todella hyvin. Tosin, en ole vielä juurikaan yli 8.000 rpm:n vedättänyt, että ehkä vertailuna kawa olis pyyhkässy ohi, kun aletaan pyörimään punaviivan tuntumassa. Anyway... *
    Kyllä Kawa pyyhkii ohi ja karkuun kun tosissaan kiihdyttää. Varsinkin yli 100km/h nopeuksissa ei Banditilla ole mitään jakoja, kun lähdetään tosissaan kiihdyttämään. Samoin kaksi päällä eron huomaa selvästi.

Minullakin oli siis iso Zetori ennen Bandittia, joten tiedän mistä puhutaan.
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Lainaa (gurdi @ Elo. 11 2005,17:34) kirjoitti

Kemissä taitaa olla melko ronkeli penkki...tai sitten siellä on vaan niin alitehoisia mopoja
    Täällä mitään alitehoisia mopoja ole

Eiköhän se ole siitä kiinni mitä se penkki pannaan näyttämään...
    Nimimerkillä 8 heppaa hävisi Tre-Kemi välille
    Tere !
    Mitä sitä nyt noin vähän tehoja lähti ?
    Itselläni on Vm 1999 ja pelkällä putkenvaihdolla ( StreetFigter) lähti penkissä takarenkaasta reulut 117 Hv:tä.
    Ja tuntuu se takalistossakin, keulakin nouseen paremmin.

Eikö kertoisi enemmän siitä virityksen onnistumisesta jos ilmottais vaan sen tehon nousun. Vaikkas prosentteina. Olis kai helpompi verrata toisiin penkkeihin.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
    Lainaa (SampySladi @ Elo. 13 2005,15:26) kirjoitti
    Eikö kertoisi enemmän siitä virityksen onnistumisesta jos ilmottais vaan sen tehon nousun. Vaikkas prosentteina. Olis kai helpompi verrata toisiin penkkeihin.
    104,9 -> 111,9 -> 121,5 hv takaa..
  16.  
    Tässä käppyrät vielä jos jotain kiinnostaa.
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....%E4.jpg