Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Kovasti on alkanut tuollainen Ducati himottamaan ja tuo S/SS750 kokokatettuna näyttäisi tippuvan jopa sellaiseen hintaluokkaan, että sitä voisi allekirjoittanut alkaa ihan vakavasti harkitsemaan. Vaan mitenkäs nuo S ja SS mallit eroavat toisistaan?

    Entä mitenkäs tuon takamatkustajan tilat? Ei tuo puolisko niin hirveästi tuolla takana roiku, mutta sen verran, että asiasta pitää olla kiinnostunut. Tässä kohtaa en muuten ole kiinnostunut tehoista, vaan nimenomaan takamatkustajalle liikenevästä tilasta.

    *kele tällaisia Ducati-kuumeita kun saavat nuoren miehen polla paran aivan sekaisin
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
  2. #2
    Tuosta S/SS eroista on muuten ollut puhetta aika monessa ketjussa jo ennestään, joten kannattaa selata noita vanhempiakin, sieltä löytyy vastauksia monenlaisiin kysymyksiin.

    Mitä taas tulee niihin takamatkustajan tiloihin, niin eihän se mikään kovin iso ja tilava ole se satula, mutta toisaalta kyllä sille mahtuu, ja kaksikin tarvittaessa. Se on kyykkärin takatuhto, eli ei iso eikä liian mukava, mutta ei taida olla silti huonoimmasta päästä. Itsellä siellä on joskus kulkenut ihan mukavasti sellainen 'sopivankokoinen' ja siro matkustaja, mutta isomman, 180cm amatsoonin kanssa voisi kyllä olla hiukka epämukavampaa.

    Eli jos löydät sellaisen pyörän myynnissä jossain tai mahd. myyjä päästää koeajolle, niin ota muija mukaan ja kokeile itse, ei se oikein muutenkaan varmuudella selviä.
  3. #3
    Perusero S ja SS-mallien välillä on se että SS on tehty hieman laadukkaammista osista ja ovat hienomman värisiä IMHO.
    Eroja on vanteissa, jousituksessa ja clip-oneissa.
    Moottori, runko,katteet ja jarrut ovat samat.
    Osien erilaisuus vaihtelee vuosimalleittain.
    Hyviä pelejä molemmat.

    Takapenkkiläisen tilat ovat kohtalaiset, eihän S/SS ole kuitenkan mikään äärimmäinen kyykky. Tietysti matkustajan pituus vaikuttaa. Minulla on kokemuksia vain n. 165 cm kyytiläisestä. Itse en koskaan ole istunut takana.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  4. #4
    Niin siis samanlaiset jarrut, mutta S:ssä edessä yksi levy, SS:ssä kaksi.
  5. #5
    Samanlaisia ovat jousituksetkin 750:ssä - 900:ssa eroja. Kahvat ovat erilaiset (säädettävä etäisyys vivuissa SS:ssä) ja samalla jarrunestesäiliöt erilaiset) sekä clip-onit ovat erit - terästä S750ssä ja kevytmetallia SS:ssä). Lisäksi väri on eri ja S:ssä puuttuvat katteesta sisäpuolella olevat jäähdytysilmanohjaimet.

    En tiedä onko eroja vanteissa - Brembo näkyy lukevan ainakin S750:ssä vanteissa ja kolme puolaa löytyy (vm.2002.)
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  6. #6
    Kokokatteellisessa S:ssä on jäähdytysilmanohjaimet, puolikatteellisessa ei. Ainakin proshyyrin kuvien mukaan(2002).
    Ducati 900 SS
  7. #7
    Kaks päällä käytiin vaimon kanssa ajamassa n.500 km suuntaansa.Eipä valitellut vaan kehui jopa paremmaksi kuin edellinen Thundercatti.
    Oma ss750ff olisi muuten kaupan jos niinkuin kiinnostaa...
    Aprilia Rsv Tuono
  8. #8
    Erot riippuu myös vuosimallista. S 750:een tuli tuplalevyt eteen 2003 tai 2004
  9. #9
    Matkanteon mukavuus riippuu oikeastaan vallankin matkustajan koosta. Oma takapenkkiläiseni on noin 162-senttinen ja mallia hoikka, itse olen vajaa parikymmentä senttiä pidempi. Meille SS800 on ollut ihan mukava moottoripyörä ajaa matkaakin, tosin mitään tankkausvälejä emme kaksin pysähtymättä aja, mutta eipä tankillisellakaan kovin kauaksi istuskella.

    Satula on verraten kova, mikä saattaa aiheuttaa puutumista ainakin takapenkkiläisellä, riippuu tietysti myös henkilön omistakin ominaisuuksista. Takatapit on sijoitettu urheilullisesti, muttei niin ylös, kuin useimmissa superbikeissa nykyään. Muutenkaan takapenkkiläinen ei ole radikaalisti kuljettajaa ylempänä, mutta kyllä sieltä eteensä näkee.

    Aikaisempi pyöräni oli jättiläinen, Triumph Sprint RS, verrattuna Ducatiin. S/SS:ssä matkustaja on melko lähellä kuljettajaa, joten ilma ei pääse pyörteilemään väliin ja matkustajan on helppo reagoida kiihdytyksiin ja jarrutuksiin. Noita Sportteja ja Supersportteja on ihan mukavasti liikkeissä pitkin Suomea, sinne vain takapenkkiläisen kanssa koeajamaan. Paha pyörä ajaa Ducati ei oleenkaan ole matkustajankaan kanssa. Suosittelen, jos vain tykästyt mopoon.

    Luulin aluksi, ettei tälläiseen voisi koskaan tottua, mutta nyt Ducati SS tuntuu ainoalta omalta moottoripyörältä, eikä muilla motoristeilla tai liikkeillä oikein vaikuta olevan mitään mielenkiintoista ajettavaa.
    Desmo Jugend
  10. #10
    Lainaa (Vara-Elämäntapamotoristi @ Elo. 14 2005,09:14) kirjoitti
    Erot riippuu myös vuosimallista. S 750:een tuli tuplalevyt eteen 2003 tai 2004
    S/SS 750 viimeinen valmistusvuosi oli 2002. 2003 750:n tilalle tuli S/SS 800.
    Ducati 900 SS
  11. #11
    Kiitoksia kovasti kaikille vastauksista. Tässä kun on nyt tullut näitä lueskeltua, sekä noita vanhempia löytämiäni linkkejä, niin kovastihan tuo vaikuttaisi itselle sopivalta pyörältä.

    Nyt sitten kun noita S/SS-malleja on tullut vertailtua (etenkin nuita vanhempia, jotka kiinnostavat allekirjoittanutta hintansa puolesta), niin kaksi selkeää asiaa noita kahta tuntuisi erottavan: takaiskari ja kaksoislevyt edessä.

    Tässä vaiheessa lienee syytä hieman valottaa miksi oma signaturessa näkyvä pyörä on vaihtoon lähdössä. Ensinnäkin tämä poika tahtoo radalle ja mutkapätkilläkin alkaa maukan ominaisuudet olla viimeistä piirtoa myöden käytetty. Vaikka sporttinen kustomi tuo maukka onkin, nappaavat jalkatapit vähän turhan herkästi maahan. Tätähän tietenkin voisi kompensoida roikkumalla jommalla kummalla puolen pyörää, mutta jalkatappien sijoittelu pitää huolen siitä ettei moista kovin kauaa jaksa harrastaa. Lisäksi tiukoissa kurveissa alkaapi runko olla aika spagettia ja alustan suorituskyvystä ei kannattane tässä vaiheessa enää puhua, joskin Maukan USD-keula vaikuttaisi parantantavan asiaa jonkin verran.

    Minä haluan siis sporttisen pyörän, joka selviää mukisematta kurvista kuin kurvista. Teho ei itselleni ole mikään kovin merkityksellinen seikka, koska Marauderin kanssa on kaasu ollut pohjassa ainoastaan kerran: hirvittävässä vastatuulessa kakspäällä ja ylämäessä. Pyöräkin oli bonuksena vielä raskaasti lastattuna. Ei liene edes japaninpyörien palvojille yllätys, että allekirjoittanut on kiinnostunut Ducesta

    Mutta niin turisemisen puolelle tahtoo homma nyt karata, joten takaisin asiaan. S/SS750:ssä huolettaa se, että ilmeisesti kummasskaan ei ole keulassa sen enempää säätömahdollisuuksia. Itseäni arvelluttaa tulenko niitä tarvitsemaan? Entä mitä tuo SS:n iskarin bonus "stroke depending dampinging" oikein tekee? Järjellä ajatellen iskari vaimentaa eri tavalla riippuen siitä kuinka kovan iskun iskarit ottavat vastaan. Teoriassa kuulostaa pirun hyvältä, mutta käytäntöhän on se mikä ratkaisee.

    Tiedän, että nuo yllä kyselemäni asiat menevät hieman triviaalin puolelle, mutta kun tuo pyörän vaihto tahtoo olla jonninverran kallista puhaa, niin ajattelin, että jos nyt vihdoin ja viimein yrittäisi ostaa sellaisen pyörän, jota ei halua vaihtaa taas ensikaudella toiseen.

    Kovasti kiitollinen olen kaikista vastauksista ja ennen kaikkea siitä kärsivällisyydestä, mitä tällaiselle tyhmiä kyselevälle kustomistille osoitetaan.



    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
  12. #12
    Lainaa kirjoitti
    Oma ss750ff olisi muuten kaupan jos niinkuin kiinnostaa...
    No kuis se ny sileen? Meinaatko vaihtaa hontaan?
    Vai kasvoiko ruokahalu kenties?

    BTW, tais olla Kippari kun tuossa jokunen aika sitten Valion meijerin kohdalla vastaan ajeli, meikäläisen reviirillä, kele!
  13. #13
    Tuleepa asuttua sielläpäin,Heikkilänkankaalla.Eiköhän sinne seebeeärrien sekaan pari punaista kaunotarta mahdu
    Tosin talo on myynnissä ja seuraavaksi menee pyörä.
    Taisin tehdä perusvirheen,noin henk.koht.budjetin kannalta ja menin koeajamaan 749 ärrän,eli merkki ja väri ei vaihdu.Aika mukava laite muuten tuo 749R,ei tosin mitään vikaa 750 sportissakaan ole.Siispä talo myyntiin ja uusi pyörä alle...
    Aprilia Rsv Tuono
  14. #14
    mulla on ollut sekä S800HF että SS800FF...kahden ässän pyörässä on ainakin enemmän säätömahdollisuuksia ja sitä pystyttiin tiputtamaan enemmän (lyhyt kun olen...)oikein tyytyväinen oon ollut tähän SS800:een, mutta ei siinä toisessakaan mitään vikaa ollut...jos takapenkillä aiotaan enempikin matkustaa, suosittelisin kyllä ST2/ST4 tai ST3...tämä omanikin oli ollut kuskilla, jonka vaimo alkoi istumaan takana ja siksi hän vaihtoi sen ST3:een...

    ja tervetuloa ducati clubiin
    CARPE DIEM! Kalliot pysyy, meri jää, ihminen vain häviää. (Pablo Neruda)
  15. #15
    Juu, toki niitä tänne mahtuu, ole siellä rauhassa vaan, ei sun sen takia tartte taloas myydä ja muuttaa pois.

    Joo se seiskaleliysi on aika häiritsevän kiva laite, ja kelpais toki mullekin joko seuraavaksi tai toiseksi Ducatiksi. Se oiskin sitten varmaan keltainen.
    Tosin ei tää SS-mallikaan mikään paha oo, ja joku 1000DS vois kans olla varteenotettava vaihtoehto, jos merkissä pysyy. Tuommoinen 749 vois olla kiva hankinta vaikka kilvettömänäkin, pelkkää rata-ajelua varten, mutta se vaatiskin sitten jo vielä paremman budjetin, ja hinta pompsahtaa joka tapauksessa kohtalaisen korkealle. Ehkä joskus.
    Tai no, käyhän se toki noinkin, pistämällä ne vähemmän oleelliset asiat myyntiin ja silleen... *

    BTW, oisko lisäroippeet myynnissä erikseen?
  16. #16
    Eipä niitä lisämausteita erikseen viitsi myydä.Osta koko pyörä niin saat ne niinkuin kaupanpäälle.Special offer,only for you periaatteella
    Aprilia Rsv Tuono
  17. #17
    No jaa, mitäs sitä kahdella samanlaisella pyörällä tekis kun on vaan yksi perse.
    Toisaalta ne hilppeet ei välttämäti vaikuta hirveesti sen myyntihintaan, joten siinä mielessä niiden erikseen myyminenkään ei ole ihan mahdoton ajatus. Mutta saattaapas olla että menee parantelut ensi kaudelle tai talvikaudelle joka tapauksessa.
  18. #18
    Lainaa (IlDuce @ Elo. 11 2005,11:51) kirjoitti
    Perusero S ja SS-mallien välillä on se että SS on tehty hieman laadukkaammista osista ja ovat hienomman värisiä IMHO.
    Eroja on vanteissa, jousituksessa ja clip-oneissa.
    Moottori, runko,katteet ja jarrut ovat samat.
    Osien erilaisuus vaihtelee vuosimalleittain.
    Hyviä pelejä molemmat.

    Takapenkkiläisen tilat ovat kohtalaiset, eihän S/SS ole kuitenkan mikään äärimmäinen kyykky. Tietysti matkustajan pituus vaikuttaa. Minulla on kokemuksia vain n. 165 cm kyytiläisestä. Itse en koskaan ole istunut takana.
    750:n kohdalla on siis samat osat. Siis ei laadukkaampia tai vähemmän laadukkaita. Eikä erilailla säätöjä. Poikkeuksen muodostaa kahvat, jotka SS:ssä ovat etäisyyssäädettäviä (ja erillisillä säiliöillä). Kliparit ovat alumiinia SS:ssä, S:ssä terästä. Olikohan siinä kaikki, vanhemmissa posteissa loputkin, jos joku nyt unohtui.

    800 ja 900 on pumpuissa (säätöjä) ja takahaarukassakin (alumiini / teräs) eroa.

    edittiä:
    800 ja 900 S/SS vanteista en muuten muistakaan. Taitaa tosiaan olla niin, että joissain on kolmipuolaiset ja joissain 5-puolaiset.



    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  19. #19
    Tulipa sitten ajeltua tänään tuollainen 750 sportti. Myytyä miestä tässä aletaan pikkuhiljaa olemaan. Huikea kapistus kaiken kaikkiaan. Kai se on oma hankittava ensi kaudeksi
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
  20.  
  21. #20
    Nyt olisi erinomainen yksilö tarjolla vielä tämän kesän ajoihin. Soita niin neuvotellaan... http://www.verkkotori.com/mporg/haku...lmoitusID=6753
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

    Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1