Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Terve. Tuonne Honda puolelle laitoinkin jo kysymyksen mutta pistetään nyt tännenkin, eli.
    Oisko kellää kokemuksia 400XR Hondasta? Aika huonosti löytyy netistä tietoa, ainakin suomeksi? Paljonko tuollainen painaa? Minkä verran hevosia? Tiedä vaikka kaupat tekis tuollaisesta vm.1998. Minkähän verran Hondan 400cc moottori kestää kmetrejä ilman suurempia remontteja.
  2. #2
    Eipä ole omakohtaisia kokemuksia ainakaan vielä kyseisestä moposta, mutta kovasti kiinnostaisi kyllä tuo pyörä.
    Kattelin 2000 vuoden MC nytt-lehden testistä tuollasia arvoja:
    Mitattu teho 36 hp ja punnittu paino tankki täynnä 130.6 kg. Testin tehokkaimmalla ja kevyimmällä pyörällä, KTM 400 EXC:llä, lukemat oli 47.3 hp ja 122kg.

    Eli 10 kiloa ja 10 heppaa tulee takkiin kunnon kisavehkeeltä. Mutta huoltovälit ja koneen kestävyys onkin sitten ihan eri maailmasta... Jos ei hirveesti rääkkää niin varmasti hondan padalla ajelee kymmeniä tuhansia kilsoja ilman isoja remppoja.
  3. #3
    Onko 20tkm paljon 400 endurolle? Löysin tänään biken missä on enduro testi ja toiseksi tuli Honda testissä. Yllättävän nopeaksi kehuivat
  4. #4
    36 ei kuulosta oikealta tulokselta jos sillä tarkoitetaan mitattua takapyörätehoa, mun veikkaus olis 25...30. XR on sinänsä varmaankin asiallinen ja luotettava peli mutta ei paini ihan samassa sarjassa kuin esim. EXC.

    Muistaakseni siinä ei ole neitinappia eli siis sähköstarttia. Noh, tuskin tosimotoristi sitä kaipaisikaan

    20tkm ei ole kohtuuton lukema XR400lle.
    KTM950SE
  5. #5
    Noi Hondan XR:t on tunnetusti pomminvarmoja koneita. Tehoahan noissa ei tietenkään ole yhtä paljon kuin jossain kotarin 400cc esimerkiksi, mutta eipä XR400 olekaan tehty oikein kisapyöräksi. Varmasti asiallinen harrastelijapyörä jota ei tarvi kokoajan olla huoltamassa.

    Kikkailuunkin tehot riittävät ihan hyvin
    Pain is just weakness leaving the body
  6. #6
    Kaupat tuli tehtyä. Vielä ei oo kärsiny hirveesti ajella kun pakkenen nosee illalla yli -15c. Enskanastat alla ja kyllä nuo tehot talveksi muualle kuin jäälle riittää, ainakin aluksi. Vaimennin kait ahdistaa jonkun veran.
  7. #7
    Omistan XR400:sen vm-97 ja kilometreista ei ole tietoa, mutta käy ja kukkuu kuin "uusi". Kylmänä vähän pölläyttelee savua, mutta ei lämpimänä. Kone ei kilisi eikä kolise. Automaattinen puolipuristin helpottaa käynnistystä. Mitään ei ole koskaan mennyr rikki, ainoat huollot on öljynvaihto venttiilien säätö.
    Tehoa on tarpeeksi harrasteajoon. Ja pyörän on sen painoinen että jaksaa vielä ajella.
    Ajan paljon maantie ajoa ja siinäkin XR on paikallaan, ei tärise ja kulkee nätisti. Marssivauhti on siinä 100km/h paikalla ja huippuja kerää ~160 (15/42 välitys)
  8. #8
    Onkohan tuo kipinänsammutin tuossa änkkärissä tarpeellinen? Oon kattonu kun joissain kuvissa sitä ei ole. Onko sen poistamisesta haittaa/hyötyä? Äänet ainakin paranee Mitkäs on vakio rattaat? Onko kukaan hommannut motovanteita tuohon värkkiin?
  9. #9
    Itselleni vastaan 15/45 on vakio rattaat, omassa on takana 49. Suht hyvin saa 3.pykälällä keulan pystyyn, vielä kun oppis neloselle vaihtamaan ilmassa. Paljon ootte ajellut öljyillä??
  10. #10
    No nyt tuli mullekkin alle ko. pyörä ja olen kyllä ollut siihen oikein tyytyväinen. Naurettavan helppo käynnistää automaattisen puolipuristimen ansiosta. Kuntoenduron ja crossin ajeluun mainio peli. Paukkua on kyllä selkeesti enemmän kuin 350cc Suzuki DR:ssä. Öljyt ajattelin vaihtaa 1500km välin jos ja kun tulee möyrittyä aika paljon metsässä.

    Maastokelpoisilla välityksillä ei huiput kyllä oo juurikaan 120mk/h ylitse. Pidemmillä välityksillä jää ykkönen turhan pitkäksi ja joutuu suotta luistattelemaan kytkimellä vaikeissa paikoissa. Leovincen putkella ja avarammalla putsarilla soundit on kyllä kohdallaan
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  11. #11
    Käyköhähän minkään cr:än keulaputket XR:än kolmioihin? USD keulan tahtoisin.

    Takana 5 piikkiä isompi ratas ja huippuja ottaa jotain 125km/h, riittää kyllä hiekkatielle.

    Vitosta voi heittää noilla välityksillä keulapystyssä.



  12. #12
    Nyt on xr myyty kun ei siitä loppupeleissä ollut oikein metsätöihin. Etupään kulma on vähän liian pysty mikä vaikeuttaa ajamista/vakautta. Runko ei kestä kovaa käyttöä ja jalkatapin kiinnike meni poikki. Kyllä se vaan oli kuitenkin vähän liian rimpula kovaan käyttöön. Pyörän laakerit on vähän alimitoitetut ja nekin hajoo aika helposti. Sellasta täydellistä kompromissia ei varmaan edes oo. Sit kun tulis sellanen XR:n kone CR:n rungossa paketti niin se olis poikaa.

    Nyt mulle tuli tilalle CR250 ja täytyy sanoa et se on naurettavan helppo ajaa ton XR hondan jälkeen
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  13. #13
    Siinä vaiheessa hyytyy cr kuskeilta hymy kun ryömitetään kunnon jorpakossa.

    Hyvin on runko kestänyt ja mielestäni oiva peli, mielessä vaan vaihto dr-z motoon.
  14.  
  15. #14
    Niin no... Mee huvikses ajaan xr:än jälkeen jollain oikeella metsäpyörällä ja tuut kyllä huomaamaan eron... Sitä kakstahtisen keveyttä ja nopeaa kaasuun reagointia ei kyllä voita mikään
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke