Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Olen menossa katsomaan viikonloppuna otsikon mukaista pyörää ostoaikeissa.

Kilometrejä on n. 50000 (mittarin mukaan), siinä on jonkinlainen huoltokirja (miten pitää sitten paikkansa) ja syy miksi tätä edes harkitsen on se, että "puolituttuni" joka pyörän nyt omistaa huolehtii kaikista autoistaan ja pyöristään kuin omista lapsistaan eli mahd. hyvin. Jammu on siis rekisteröity Suomeen ja verot maksettu, ollut nykyisellä omistajalla 2 vuotta.

Mitä pitää ottaa huomioon pyörää katsoessa/tarkasteltaessa? Luin tuosta aiemmista FZR-1000:n keskustelua, päteekö samat vinkit/tarkastuskohteet myös FZR-600:een? Itseäni epäilyttää paljon nuo kilometrit, onko jotain kohtia pyörässä mistä vois katsoa "kulumia" jotka vois kertoa käytön määrästä?

Vielä lisäinfona että syy miksi harkitsen näin "vanhaa" ja "halpaa" pyörää on se, että se on minulle ensimmäinen oma moottoripyörä ja en halua siihen paljoa rahaa käyttää. (olen ajatellut tälle pyörälle etukäteen hinnaksi n. 2500-3000e, kunhan sen sitten näkee)

Mites noin yleisesti nk. kyykkypyörät, soveltuu pitkille ihmisille? Mulla on vartta n. 187 cm. Onko jotain mitkä sopis Yamahaa paremmin? Suzukit on mun mielestä vielä kyykympiä kuin Yamahat, mitä olen "kylmänä" istunut päällä.
    ----------------------
    Suzuki SV650S -06

Määränpäätöntä vaellusta ilman tuloksellista toimintaa...
    Hei

Kannattaa varmaan tosiaan ostaa se pyörä kunnon mukaan, eikä tuijottaa niiden kilometrejen perään. Käy katsomassa muitakin samanlaisia ja saman vuosimallisia pyöriä niin tiedät suurinpiirtein kysyisen mallin kunnon. Mittaria on helppo ruuvata joten tuijota sitä pyörää ennemmin.

En tiedä mitä muut ovat mieltä, mutta jos se pyörä olisi ollut ihan paska niin olisi omistaja sen varmaan ekan vuoden jälkeen vaihtunut.

Kulumia..hmm. Varmana tankin päällinen, jalkatapit, rungon sivut. Mitäköhän muuta?!

Pyytääkö se kaveri siitä pyörästä 3000 vai?? En tiedä mitä tuon pyörän hinnat ovat yksityisellä, mutta tuntuu ettei toimivaa pyörää saa alle 3000:nin. Ehkä 3500-4500 olisi tässä pyörässä oikea haarukka.

Itse olen 180, joten tuo pyörä on ihan hyvä. En usko että se on liian pieni.

Niin ja kun netissä pyörit niin lukaiseppa BajaHillin osto opas:
    http://www.bajahill.net/mposto.html

FZR 600:sta kannatta tarkistaa tuossa iässä etenkin vaihteisto, 1-2-3 että pysyvät päällä kovemmin kiihdytettäessä ja eikä kuulu suurempia "rohinoita". Edelleen etuiskarien stefat voi joutua vaihtamaan, voivat jo hikoilla. Markkinahinta 2800-3800e riippuen kunnosta.

Tarkista myös, että ketjulinja on suorassa ja muutenkin katteet ehjät. Onnea matkaan, kilsat ei tod. näk pidä paikkaansa ja nopeusmittarin vaijeri alapäästä voi olla menossa, hankala korjata.
    BMW S1000 rr
    BMW 800 GS
    Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
    BMW F 650
    Kawasaki ZX 12R
    Honda VFR 800
    Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
    Kiitos vastanneille!!! Käytiin aamulla tsekkaamassa pyörää. Isoin miinus oli se että takarengas sakkorajalla...

Kytkinremontin myyjä tekee ennen talvea (!) vaikka pyörän vaihtoa itse harkitseekin. Tämä iso plussa. Vaihteet pelas koeajolenkillä ihan hyvin, eniten oikeestaan teetti työtä vapaan päälle saaminen (voiko olla jotain vikaa vai koeajajan äkkinäisyyttä) Mutta mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulunut, ehkä pieni kolahdus ykköstä päälle laitettaessa mutta kytkin oli melko finaalissa.
    Venttiilit säädetty ja kaasarit synkronoitu, jonka jälkeen ajettu n. 3000km joten tämäkin on plussaa. Pyörälle on talvisäilytyspaikka lämpimässä tallissa ensi talveksi.

Hp. oli 3500e. (ei 3000 niinkuin aiemmin olin kuullut). Oma arvio on se että pitäis saada se takarenkaan hinta pois tuosta. (paljon muutes takarenkaat yleensä maksaa, n. 50 euron tarkkuudella?) En vaan tiedä että miten tinkiminen onnistuu kun ei ehkä myy "alihintaan" koska toimiva pyörä, ainoa se että haluu itse keväällä isomman pyörän.

Eikä saa sitten nauraa kirjoittamilleni kokemuksille, ajokokemusta on tähän asti kolmella moottoripyörällä ja millään ei 300km enempää.
    ----------------------
    Suzuki SV650S -06

Pyyntihinta on aina pyyntihinta. Tarjoa 2500€ Tähän aikaan vuodesta on ostajan markkinat
    saksasta tuotu?!?! Aika hintava
    ERRARE HUMANUM EST
    Hei

On kiva jos omistaja todella tekee / osaa tehdä kytkin remontin. En osaa sanoa mikä siinä vapaalla voisi olla. Kyllä niihen pitäsi hyvin mennä sekä paikalla että liikkessä. Kierrokset vaan pitää olla sopivan alhaalla, olisiko kytkimen kunto vaikuttanut?!! Kokeneemmat voinee kommentoida.

Kolahdus ykköselle vaihdettaessa on normaalia. Pikku rusahdus kuuluu asiaan. Muutenhan tulisi olo että ajaa scootterilla . Niin ja on se paljon rouheempaa vaihtaa ykköselle liikennevaloissa.

Takarenkaan pois saaminen hinnasta on sitten siitä kiinni miten hyvin ostaja osaa hintaruuvia käyttää. Noita renkaitahan menee. Itsellä kestää kumi per kesä, loppu kesästä niin kumit kun kuskikin on aika finaalissa.

Tuossa fzr600 92:ssa on muistaakseni 18 tuumainen vanne. Eikös nuo 18 tuumaiset ole kalliimmat kun nuo 17 tuumaiset. Hinnat pyörivät varmaan jossain 150€ paikkeilla. Esim tuolta org shopista saa ihan pätevän hintaisia gummeja.

Pyörän hinnasta en tosiaa osaa sanoa, kuntohan sen määrää. Kävitkö ajamassa muita. Tuntuiko pyörä sopivalta vaikka pituutta on 187cm?
    Rengas on 170-200 eeroa alta alle Suomessa, siinä on 18 tuuman kiekko, joka on vähän kalliimpi ja harvinaisempi.

BMW S1000 rr
    BMW 800 GS
    Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
    BMW F 650
    Kawasaki ZX 12R
    Honda VFR 800
    Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
    En ole vielä vertaillut muihin vastaaviin, en syksyllä lähde edemmäs katsomaan mutta jos läheltä löytyy niin vois hakea vertailupohjaa. Ajoasento oli ihan hyvä, tuntui jopa helpommalta&paremmalta kuin esim. peruspyörä Suzukin GSE 500 ajaminen (tämä kyllä yllätti minut täysin)

Papereiden mukaan pyörä on ollut saksassa yhdellä omistajalla (naisen nimissä), ja minä olisin näin ollen ostaessa kolmas omistaja.

Paljos tuolle kytkinrempalle pitäis antaa euroissa arvoa? Ei varmaan tarvitse sitten tehdä tuon pyörän aikana uudestaan ainakaan minun omistuksen aikana.

Taitaa olla tilanne se että kun puolituttuja myyjän kanssa ollaan niin odotan kevääseen ja tarjoon sitten pyörästä hintaa. Eihän se viimeinen pyörä ole ikinä ja kokemus on muiden moottorivehkeiden kanssa opettanut että ensimmäistä ei kannata ostaa koska toinen voi olla parempi, ts. pitää käydä katsomassa muita ja vertailla niiden kuntoa tähän.

Mielestäni Yamaha FZR on paremman näköinen päällepäin kuin esim. Hondan CBR (jos puhutaan samanikäisistä).. Jos tällä nyt merkitystä on.
    ----------------------
    Suzuki SV650S -06

kannattaa varmaan katsoa muitakin malleja. Vertaatko FZR:ää ja GS suzukia. Eikö ne ole aivan eriluokan pyöriä. FZR kyykky, GS selkäsuorassa köröteltävä what ever. Jos budjettisi on tuo muutama tonni, niin yksi hyvä vaihtoehto voisi olla Suzuki GSX600F. 98 vuosimalli on jo uudemmalla korimallilla. Niiden myyntihinta on siellä 4000 paikkeilla. Pyyntihinnat voivat olla suurempia, mutta vedätys on vedätystä. Itellä oli joskus moinen. se on nätti pyörä, tosin hieman tehoton. moottori kestää isältä pojalle
  11.  
    Lainaa (ÄIJÄ @ Elo. 28 2005,21:40) kirjoitti
    kannattaa varmaan katsoa muitakin malleja. Vertaatko FZR:ää ja GS suzukia. Eikö ne ole aivan eriluokan pyöriä. FZR kyykky, GS selkäsuorassa köröteltävä what ever. Jos budjettisi on tuo muutama tonni, niin yksi hyvä vaihtoehto voisi olla Suzuki GSX600F. 98 vuosimalli on jo uudemmalla korimallilla. Niiden myyntihinta on siellä 4000 paikkeilla. Pyyntihinnat voivat olla suurempia, mutta vedätys on vedätystä. Itellä oli joskus moinen. se on nätti pyörä, tosin hieman tehoton. moottori kestää isältä pojalle
    GSX-F Suzuki on ollut kyllä myös yksi vaihtoehto, ei vaan ole sattunut tähän lähelle myyntiin (ei näin ajokauden lopussa kehtaa lähteä monen sadan kilometrin päähän pyöriä katsomaan) Sen verran aloittelija tässä hommassa ja tarjontaa on paljon...
    ----------------------
    Suzuki SV650S -06