Niin mistäs noita sais. Tarviis 4x128 tai 130.
Jake
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Mielenkiinnolla kuulisin ittekkin, onko joku onnistunu saamaan noita esim. suoraan Dynojetiltä jenkeistä ? Mulle eivät ainakaan halunneet lähettää kun DJ110 kesäkuun alussa jenkeistä kyselin. Antoivat homman euroopan osastolle ja Hollannista vierittivät Suomaliselle maahantuoja Duellille, josta sitten laittovat jotain yleismallin suuttimia...
Ja nehän ei todellakaan vastaa dynojetin suuttimia, ei sinne päinkään... *![]()
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
hmm. jossain näin taulukon jossa oli dynon ja tavallisen suuttimen vastaavuudet.Niissä mun käsittääkseni tuo koko ei vastaa toisiaan, dynot jne olis isompia numeroonsa nähden? Sama toimintahan niillä tarvike ja dynoilla pitäs olla.
Mulla jossakin topicissa on linkki siihen taulukkoon, en tiedä missä![]()
<p>I/ö- got the Feeling</p>
Transalppiin laitoin DynoJetin suutinsarjan isommat suuttimet ja niissä oli just sama numero kuin keihinin alkuperäisissä suuttimissa. Vissiin kuitenki Dynojetillä reikä on jotenki muotoiltu eri malliseksi. Joku sano että reikä on aavistuksen verran tiimalasin mallinen, tiiä sitten...(mkoo @ Elo. 06 2005,15:02) kirjoitti
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Tässä hieman vertailua eri suuttimien kesken:
Dynojetin suuttimet on muotoiltu nimenomaan heidän neulojaan varten. Jos ken laittaa rahansa Dynojetin suutinsarjaan, niin aika lailla hukkaan menee ne kalliit muotoillut neulat, mikäli ne tunkee eri valmistajan suuttimiin.
Tuossa kuvassa suuttimissa paikoillaan Mikunin neulat, jotka on meleko pölökyt verrattuna Dynojetin neuloihin. Ne menevät juuri ja juuri noihin Dynojetin suuttimiin sisään. Ja kun nuo Mikunin neulat heiluu miten sattuu tuossa 110 tarvikesuuttimessa, niin mitähän merkitystä Dynojetin neuloilla sitten niissä olisi....
En tiedä varmaksi, mutta luulen, että se reikä on kyllä Dynojetilläkin ihan saman kokoinen kuin muillakin, mutta ero tulee nimenomaan tuosta täysin erilaisesta muotoilusta.
Josko joku vielä vois vahvistaa ?
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
<p>I/ö- got the Feeling</p>
Täytyy katsoa jospa yhtäkkiä löytyiskin. Ilmoittelen huomenna.
Meeppä ostamaan saman kokoiset "omat" suuttimet. Halvalla lähtee ja oikeesti ne on vertailukelpoiset ihan suoraan.
Mulla on dynojetin neula itellä ja mikunin oma suutin. Hyvin rokkaa. Noita DJ suuttimia ei nimittäin ihan helpolla saa erikseen.
Siks toisekseen suurin osa tästä kaikesta on ihan markkinamiesten humpuukia. Dynojet tekee bisnestä sillä että se myy suutinsatseja, tottakai niille on edullisempaa väittää että muiden suuttimet ei sovi. Vaikka ne kyllä sopii.
Tossa kuvassa mikä tuossa ylempänä on niin toi tarvikesuutin on ensinnäkin ihan väärä.
En tiedä olenko ihan väärässä, mutta eihän neula tiivisty suutinta vasten, vaan neulaputki ja neula muodostaa säätöventtiilin. Pääsuutin rajoittaa vaan maksimivirtausta. *
MInun käsityksen mukaan se on ihan sama kenen tekemä suutin siellä on paikallaan, jos reikä on saman suuruinen. Noissa kokomerkinnöissä vaan on eroa ja pitäisi löytää muunnostaulukko tai mitata tarkasti, että saa saman kokoisen.
Huono tie, parempi mieli
Niin tuommoset ne mulle laitto Duellilta, kun tarkkaan kerroin mihinkä pyörään suutinta olen vailla...(karmolis @ Elo. 07 2005,10:18) kirjoitti
Olkos sulla mahdollisuus verrata oikean kokoista dynojettiä ja sitä mikunin suutinta keskenään ? Meinaan vaan, että luulis dynokäppyröissä näkyvän jollain lailla neulan "vaikutuskierroksilla" noiden suuttimien erot. Eiköhän käy kone rikkaalla neulan alkupäässä Mikunilla, jos on tuollaset erot esim. Mikunin 117.5 vs Dynojetin 118 suuttimien rakosissa. (Tai mistä minä tiedän, kunhan yritän ajatella...)(karmolis @ Elo. 07 2005,10:18) kirjoitti
Joo, en itte tiedä tarkemmin tuollasten kaasuttimien toimintaa. Ihan kaupunkilaisjärjellä mietin vaan, että aika lailla on suuri ero neulalla soviteltuna suutinten muodolla.(R@gdoll @ Elo. 07 2005,10:50) kirjoitti
Ihan kiva olis, jos joku guru heittäisi faktaa kehiin ja/tai linkkiä dynokäppyröihin, niin ei tarviis tätäkään jauhaa ympyrää.
Eli onko mahdollista saada kone toimimaan yhtä hyvin tai jopa paremmin kun käytetään eri valmistajan suuttimia Dynojetin neuloille ?
[offtopic, avautumista]
Täytyy todeta näin vasta pari vuotta aloitelleena motoristina, että kyllä on tämä moottorialakin välillä ihme touhua.
Mielipiteitä ja asiantuntijaa löytyy joka lähtöön. Toinen väittää tätä ja joku toinen ihan päinvastaista. Pyörähuolloistakin saa ihme "mutu" mielipiteitä ja kun menet seuraavaan paikkaan, niin juttu luisuukin ihan toiseen suuntaan...
Koko homma tuntuu välistä niin salatieteeltä, että ei tiedä ketä uskoisi.
[/offtopic, /avautumista]
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Minä perustan väitteeni juttuihin, joita olen lukenut mieheltä joka on parikyt vuotta ollut alalla. Ko. kaveri oli ainakin huomannut että dynossa se on ihan sama mitkä (lue=kenen valmistamat) suuttimet siellä on, se jousi ja neula on siinä dj-kitissä ne parhaat osat. Muunnostaulukkoakaan ei kuulemma tarvita, hän on mittaillut niitä suuttimia enemmänkin ja tullut siihen tulokseen että esim Mikunin 140=DJ140. Ainakin oma mopo rokkaa aika hyvin tuon kaverin ohjeilla laitettuna joten kyllä mä siihen jopa uskon. "they are close enough to use interchangeably as measured by myself and others with jet drills."(Jyppendaal @ Elo. 07 2005,12:48) kirjoitti
Mulla ei ole mahdollisuutta testata, koska ei paketissa tullut tarpeeksi isoja suuttimia. (128-136 ja tarvittiin väh. 140 johtuen siitä että suurensin airboxia samalla). Mutta niin, vakiosuutin on mulla nyt käytössä, airboxia on avarrettu 3"x3" kokoiseksi, dynojetin neula ja jousi. Jos olisin käyttänyt alkuperäistä neulaa ja jousta, olisi säätäminen pitänyt alottaa 150-pääsuuttimella. Nyt lähdettiin 140:stä.
Ei ne Duellilla välttämättä tiedä kovin tarkkaan noista suutinasioista, siks toisekseen ei löydy kauheesti muualtakaan noita alipainekaasareiden suuttimia. Nakkilasta saa alkuperäisiä, maksaa joku 4-5 euroo kappale. Muualta en ite oo löytänyt, ja tarvikkeena en mistään noita pieniä pyöreitä. Isoja pyöreitä ja kuuskantteja saa tarvikkeenakin.
Löytyy niitä muunnostaulukoitakin jos haluaa niihin uskoa, esim. tässä: http://roadstarclinic.com/content/view/61/96/