Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Vaihdettiin 9R Kawasakiin eteen uusi eturengas ja jarrupalat. Sen jälkeen ajettaessa jarrut kitisevät ja kun koittaa levyjä, niin ne ovat kuumat vaikka ei ole jarrutettu. Jarrukahva ottaa lähes heti kiinni jarrutettaessa, onkohan jarrut koko ajan päällä? Miten tuota pystyy säätämään? Etupyörä pyörii ilmassa ollessaan tuskin lainkaan. Vanhoilla paloilla ei ongelmaa ilmennyt, olivathan ne kuluneetkin. Pitääkö vain odottaa että palat kuluvat tarpeeksi?
    Mopot, musiikki ja lentopallo.
  2. #2
    voisikohan jarrusylinterit olla jumissa, vähän jarrujen tuleekin laahata pitää levyt puhtaana, tarvikepalat saattavat myös aluksi kitistä
  3. #3
    Tai olisko uudet palat snadisti liian pitkät sinne satuloihin, jolloin ne jumittais ja laahais? Mä ainakin sutasin dremelillä siivut pois palojen päädyistä kun viimeks niitä vaihtelin, sillä ne otti kiinni satulaan.
    1835
  4. #4
    Eivät ole tarvikepalat, ihan Kawasakin alkuperäisosia ovat. Palat menivät paikalleen siten, että vähän tuntui ahtaalta. Eli voipi olla vähän liian pitkät palat. Jarrusylinterejä testattiin, eivät tuntuneet olevan jumissa.

    Laitettaessa paloja levyjen väliin, ei se sinne kovin helposti mennyt. Piti ensin levittää ja sitten äkkiä laittaa ettei palat painu liian lähelle toisiaan. Saattaa olla niin, että uusissa paloissa on vähän liikaa pintaa, jolloin harraavat levyyn. Kovaa kahvaa painettaessa tuntuu kuuluvan rutinaa.



    Mopot, musiikki ja lentopallo.
  5. #5
    Toi kyllä kuulostaa jumittavalta pääsylinteriltä tai muulta vastaavalta, mikäli männät liikkuu itsestään. Vai onko jarrunestesäiliö liian täynnä?



    1835
  6. #6
    Jarrut eivät saa jäädä laahaamaan päälle kun lakataan painamasta jarrua.
    Jarrupuristimen männän kumin yksi tehtävä on palauttaa elastisuudellaan mäntää aavistuksen verran poispäin levystä, kun lakataan painamasta jarrua ja ylimääräinen nestepaine palaa säiliöön pienen paluukanavan kautta. Jos ylimääräinen paine ei pääse pois jarrupiiristä, alkaa neste lämmetä ja laajenee edelleen ja lopulta jarrut alkavat hirtää kiinni ajossa.
    Joko tuo paluukanava on tukossa tai nuo männänkumit eivät toimi kunnolla joko niiden väsymisen, lian männän ja sylinterin välissä jonka takia männät hiukan jumiutuvat. Tämän takia pitäisi pölysuojakumit olla ehjät ja paikoillaan, myös pölysuojakumien alle jäännyt kosteus voi ruostuttaa mäntiä ja uusien palojen asennuksen jälkeen kun männät menevät syvemmälle puristimeen, nuo männät koskettavat männän kumia eri kohdasta kuin aikaisemmin ja jos mäntä ei siitä kohtaa ole sileä, se voi alkaa jumittamaan.
    Vanhempien pyörien kanssa näiden kanssa joutuu välillä painimaan, tiedä sitten näistä uudemmista.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  7. #7
    Voi toki olla jarrusylinterivika, mutta kuulostaa kyllä enemmän liian täydeltä jarrunestesäiliöltä, koska männät puristuvat heti kiinnipäin levityksen jälkeen. Pääjarrusylinterivika olisi todennäköisesti ilmennyt jo vanhoilla paloiila.

    Joka tapauksessa, älä missään tapauksessa aja sillä reippaammin/pidempiä matkoja ennen kuin syy selviää. Jatkuva laahaus kiehauttaa nesteet aika nopeasti, ja se on sitten menoa.



    - JAM Racing Team -
  8. #8
    Avasin juuri jarrunestesäiliön, avatessa alkoi reunoilta valua nestettä. Painetta oli ainakin. Nestepinta oli ihan ylärajalla. Poistin sitten ylimääräistä nestettä ja laitoin tiivisteet ja kansisuojan takaisin. Nyt jarrukahvaa puristaessa ei tunnu ottavan niin aikaisin kuin ennen, ja painuukin syvempään. Myös pyörän edestakaisin liikuttelu (pyörä maassa) oli sujuvampaa. Pitää päivällä testata enemmän, mutta vaikutti kyllä että oli säiliö liian täynnä.

    Kävi mielessä, että kun uudet jarrupalat laitettiin, niin männät tulivat ulos aikaisempaa vähemmän, jolloin neste kerääntyi sitten jarrunestesäiliöön. Eli uusien palojen takia männät eivät tule ulos niin paljoa-> ylipaine -> jarrutus.
    Mopot, musiikki ja lentopallo.
  9. #9
    Testilenkin suoritin ja sen aikana ei kitinää esiintynyt kuin noin 80km/h nopeudessa,ja silloinkin silloin tällöin. Vasen levy oli ajon jälkeen (ilman jarrutuksia) kylmä ja oikea levy niin lämmin, että kättä saattoi vähän aikaa siinä pitää. Sai painaa kahvaa syvemmälle ennen kuin alkoivat jarrut ottaa.
    Mopot, musiikki ja lentopallo.
  10. #10

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2005
    Kirkkonummi
    Olisikohan käynyt niin, että vanhojen palojen aikana, kun alamerkki alkanut häämöttämään, niin lisätty jarrunestettä ja nyt uusien palojen kanssa onkin ollut liikaa litkua
  11.  
  12. #11
    Lainaa (jukke @ Elo. 06 2005,01:02) kirjoitti
    Kävi mielessä, että kun uudet jarrupalat laitettiin, niin männät tulivat ulos aikaisempaa vähemmän, jolloin neste kerääntyi sitten jarrunestesäiliöön. Eli uusien palojen takia männät eivät tule ulos niin paljoa-> ylipaine -> jarrutus.
    Joo, noin käy helposti paloja vaihdettaessa.
    - JAM Racing Team -