Tervehdys!
Speedmasterin perusputket kun vaihtuivat heti alkuunsa Raask'n putkiin ja lisäilmansyöttökin postettiin niin alkoi tuntua että seuraava projekti onkin sitten pääsuuttimien vaihto ja snorkkelien poisto... Vaan, alkoi pikkuhiljaa putkien ontto napse kypärän sisässä niin sanotusti kyrsimään. Ilman korvatulppia ajaminen oli mahdotonta ja sheriffien kohdalla ei uskaltanut ajaa kuin pintakaasulla.
No, putket auki ja analysoimaan tilannetta. Tämmöinen puusilmäkin hiffasi heti että eristeissä on nuukailtu. Huilun ympärille oli verkoa alle kietaistu muutaman millin kerros jotain villan tapaista.
Hain kaksi 250 gramman pussia vaimenninvillaa (lasikuitu?) Motovelhoilta ja kierittelin nämä huilujen ympärille. Paketti kasaan ja putket kiinni.
Ihmetys oli suuri *kun päräytin laitteen tulille...
Poissa oli korvia kiduttava metallinen naputus ja tilalla syvä tumma pöhinä! Nyt kelpaa ilman korvatulppia ajella.
Okei, se oli semmoinen avautuminen, mutta vielä:
Kannattaisiko suutinten vaihto ja mahdollinen kaasarien säätö jättää ammattilaisille? Teknisesti vaihto onnistuu kotioloissakin mutta riski laihalla käymisestä tästä tietysti jää.
Ajokelejä toivottaen.
fossiili
En ole asiantuntija, mutta jos susta tuntuu että suutinten vaihto ei olis paha rasti,niin miksi et hoitaisi hommaa itse. Vinkkejä saapi ainakin .Rat jenkkifoorumista. Putkien/suutinten/ilmansyötön vaihdosta on varmaan kymmeniä ketjuja, vieläpä ihan asiallisia.
Yleinen mielipide tais olla että Raaskin savupiiput olis sieltä äänekkäimmästä päästä.
Tai voithan kysyä putkien toimittajalta, Sivert Raask tais olla hepun nimi. Mulle ainakin vastas sähköposti-uteluun ihan asiallisesti. Mulla putkien laitto / muu viri-viri-homma saa jäädä talveen / ensi kevääseen.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka