Voisko joku ystävällisesti neuvoa mistä kohdasta lähteä vikaa etsimään.
Ongelmana pojan Yamaha 125 DT -92:ssa on, että kierokset eivät nouse yli 7500. Kone kiertää iloisesti tuohon saakka mutta jää sitten jurrnuttamaan 7000-7500 välille. Koneesta kuuluu tuolloin joku outo "ujellus/vihellys/ulina". Kampiakseli, mäntä, sylinteri on kuulemma rempattu 2000 kilsaa sitten ja sytytyspuola on myös uusi. Vitosella vetää 100kmh:n hyvin, mutta kutosella vain "booaa".
Eli ko. pyörä on kuristamaton ja YPVSmikälie systeemi on käytössä. Kaasarina ilmeisesti orginaali 26mm Mikuni.
Kiitos neuvoista!!
Vanha mutta kankea...
YPVS ei pelaa? Eikös se juuri tuolta yläpäästä pitäisi alkaa vaikuttamaan. Haiskahtas sille, ettei pakoaukko aukee kunnolla, jolloin yläkierroksilla ei tapahdu mitään...
Pitääkös tuo -92 mallissa YPVS vielä äänen kun laittaa virrat päälle?
Toisaalta tuo vois johtua myös esim tukkosesta ilmanputsarista tms.
Kiertääkö se vapaalla kuitenkin tappiin asti?
Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
Vika tosiaan kuulostas että säätelijä ei toimi oikein...
Näissä on joskus myös laitettu akseli toimimaan väärin päin, kannattaa kyllä sen säädöt katsoa ekaks..
Suzuki RF600 -96
(Suzuki GS500EZ -82)
Yamaha PW50
PITSIÄ PINTAAN SISKOT!! ;)
Otetaampa aihetta ylöspäin
Tänään koitettiin kaverin pikkuveljen "87 DT:llä ajella, mutta 7000 rpm:n jälkeen ei tapahtunut juuri mitään, kuutosella ei jaksanut kulkea juurikaan ja huiput vain hiukan yli 100km/h.
Itselläni oli aikanaan juuri samanlainen joka myötätuuleen otti 135 mittariin ja kiersikin kivuttomasti punarajalle asti
Epäilys on, että pakoaukko ei aukea kokonaan. Mutta onko vinkkejä miten YPVS säädetään tai tarkastetaan oikea toiminta?? Tai vaikka testimielessä saisi jäämään auki-asentoon? Pyörä pitäisi olla täysitehoinen.
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
-87 on muistaakseni vielä vaijeriohjattu?(Transalp @ Kesä. 11 2007,18:30) kirjoitti
Voisi olla vaikka ne vaijerit öljyn tarpeessa.
Sen YPVS-boksin uskaltaa kyllä avata, mutta ottakaa vaikka digi-pokkarilla varuksi kuva että osaatte varmasti koota sen takaisin. Siellä on muistaakseni useampi ratas, ja sen pystyy kokoamaan väärinkin...
Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
Joo on vaijeriohjattu.(jhayrin1 @ Kesä. 11 2007,18:34) kirjoitti
Se kansi käytettiin auki pytyn kyljestä ja paikallaan kierrätettiin, niin kyllä näytti oikein toimivalta. Säädin pyörähti eteenpäin tyhjäkäynnillä ja taaksepäin kun väänsi kierroksia koneeseen. Kait se oikeinpäin pyörii??
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Hitto kun en enää muista kunnolla sen boksin rakennetta, mutta saakos sitä vaijeria helposti irti?
Jos ihan manuaalisesti kääntäs läppää ja kokeilis kummassa asennossa tehot on yläkierroksilla?
Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
Saa ne vaijerit aika helposti irti. Ne on kiinni suunnilleen samanlailla kuin kaasukahvassakin. Senhän pitäis tosiaan pyörähtää ihan kevyesti käsilläkin jos vaijerit ei ole paikallaan.
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-