Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Mitäs porukka on mieltä Radalle.com tapahtumasta?

    Se ois Kemoralla La 20.8. Aluksi ajattelin mennä sinne ajamaan, mut sit oon kuullut juttuja ettei ehkä kannata, koska on aika riskialtista menoa. No, sanoohan sen tietty järkikin, kun on yksi mp-ryhmä ja kuskeja, taitoa ja pyöriä laidasta laitaan, niin äkkiäkös siinä tulee ylimääräistä showta. Ja tämä kaikki vielä höystettynä yleisöllä, joka tod.näk. saa aikaan teatraalisimmissa henkilöissä omien kykyjen ylittämistä... *

    Onko tuo yleensäkkään käymisen arvoinen tapahtuma?



    ~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
  2. #2
    Kokemusta ei ole, paljon kuultua kylläkin; Teinituningterojen ja pissisten ylimääränen vappu, noin kiteytettynä.
  3. #3
    mun mielestä esim ahvenistolla on ollut hyvä meno noilla päivillä... ajamaan en kyllä siltikään lähtis noille päiville..
  4. #4
    Kävästiin Motoparkissa radalle.com:n tapahtumassa ja en ainakaan siellä huomannut mitään turhia pullisteluja.

    Menneenä vkoloppuna oltiin Extreme-tapahtumassa Alastarolla, niin kyllä sielläkin porukka pysy pystyssä ja radalla.

    Niin ja varikon tapahtumia en jaksa edes noteerata. Sinnehän riittää myöskin jos jonkinmoista sakkia.



    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  5. #5
    Lainaa (tommipommi @ Elo. 04 2005,17:29) kirjoitti
    Teinituningterojen ja pissisten ylimääränen vappu, noin kiteytettynä.


    Kyllähän se jotain jo kertoo ihmisestä, jos liimailee radalle.com-tarroja spoilerihirviöönsä. Tuntuu vähän että prätkät halutaan mukaan jotta Teroilla olisi jotain muutakin nähtävää.
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  6. #6
    kerran käynyt ja toiste en mene oli tosiaan turhaa touhua
  7. #7
    Mutta 20. elokuutahan alkaa sorsastus.. Eihän silloin sovi Kemoralla olla vaan pyssy kourassa kaislikossa
  8. #8
    Paljon autostereoiden popittamista, rakenneltujen autojen näyttelemistä, kiihdytyskisoja, kaljaa, rata-ajoa yms. Siksipä sinne pitää osallistua . Säännöt siellä on kuten muillakin ratapäivillä (jopa tiukemmat kuin osalla).
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  9. #9
    Taidan tulla farkulla kisaamaan "terojen" kanssa.... Mopo jääköön kotiin. Ei maar pitää vaan tulla katsastamaan löytyykö se nopein kuski ja miten monta kotiloa menee palasiksi sitä hakiessa...
  10. #10
    Kerran olen myöskin ollut paikalla, katsomassa tosin. Pyörien ajotoiminta näytti kyllä ihan asialliselta eikä kukaan ruvennut edes hölmöilemään mitään. Pyöriä ei ollut radalla edes hirveän paljon eikä ruuhkia syntynyt!
    Itse ajattelin mahdollisesti lähtä vielä tänä kesänä Ahvenistolle Radalle.com:in ajoihin, ja tällä kertaa ajamaan. Sääs nährä viälä...
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  11. #11
    peksu:n avatar
    Liittyi Jul 2004
    Tallin perällä tietysti..
    Kyllä pyörälläkin voi ihan turvallisesti ajella, tarkka kontrolli siellä on.. paitsi että autot pölyttelee jonkunverran hiekkaa radalle..

    Ihan hyvä meininki siellä on.. j**lijat ei vaan tykkää, kun meidänkään nuoruudessa ei tällaisia ollut niin..
  12. #12
    Lainaa (JP_445 @ Elo. 05 2005,10:47) kirjoitti
    Taidan tulla farkulla kisaamaan "terojen" kanssa.... Mopo jääköön kotiin. Ei maar pitää vaan tulla katsastamaan löytyykö se nopein kuski ja miten monta kotiloa menee palasiksi sitä hakiessa...
    Sullahan on teini-auto omasta takaa, niin sähän voit vaihteex autolla kaasutella radalla. *

    Mielipiteitä tapahtumasta on näköjään laidasta laitaan... Aluksi jo melkein mietin mökin perumista, mut voishan tuolla käydä katsomassa mikä on meisinki. *
    ~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
  13. #13
    Kesällä olin kavereiden kaa joista molemmat kaatu . Radalla oli jotain moskaa jonka takia etunen lähti kaverilta alta ja toinen ajo sitten perästä yli. Ranne hajalle ja vähän ihottumaa. Meno näytti suht riskiltä kun siellä oli suht hitaita ja NOPEITA ihmisiä sekasin, ohituksia mutkissa ulkokautta jne . Eikai tossa mitään vikaa jos taidot riittää joten eiku .
    ainahan ne vähän osuu
  14. #14
    Lainaa (far @ Elo. 17 2005,20:19) kirjoitti
    Kesällä olin kavereiden kaa joista molemmat kaatu . Radalla oli jotain moskaa jonka takia etunen lähti kaverilta alta ja toinen ajo sitten perästä yli. Ranne hajalle ja vähän ihottumaa. Meno näytti suht riskiltä kun siellä oli suht hitaita ja NOPEITA ihmisiä sekasin, ohituksia mutkissa ulkokautta jne . Eikai tossa mitään vikaa jos taidot riittää joten eiku *.
    Auts! *

    Eipä nuissakaan aina ole taidosta kiinni, pikemminkin tuurista. Jos itse ajas ok, niin aina joku voi ajaa päälle. Sehän se nuissa just on, ku vauhtia ja ajolinjoja on joka lähtöön (ja joillakin ei ole ajolinjoja "ollenkaan"), niin koskaan ei tiedä mihin kukakin poukkoilee ja millä vauhdilla. Jännitysmomenttia tuo toki autoista mahdollisesti tulevat öljyläikät, kivet, hiekka, jne... Täytynee katsoa touhu paikan päällä ja miettiä sit ajaako. Ja kuinka kauan siellä saa edes ajaa... Ei kellään ois tietoa lauantain aikataulusta?
    ~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
  15. #15
    Ajoaikaa oli muistaakseni riittävästi(suhteellisen paljon). Lähinnä tuolla hirvitti toi näyttämisen halu kun siellä oli myös paljon ratatyttöjä yms . Näyttämisen halusta taitaa myös kertoa se, että ahvenistolla lippasi 3 mopoilijaa yhdessä tapahtumassa, toisaalta tämähän voi myös johtua epäpuhtauksista
    kuten esim juuri tuosta autojen levittämästä hiekasta. Jos silti päätät lähteä, varaudu isoon kasaan tuningteroja ja pinkkibikinichiksejä.
    ainahan ne vähän osuu
  16. #16
    Lainaa (tommipommi @ Elo. 04 2005,17:29) kirjoitti
    Kokemusta ei ole, paljon kuultua kylläkin; Teinituningterojen ja pissisten ylimääränen vappu, noin kiteytettynä.
    Hyvin sanottu
    RSV Mille
  17. #17
    Lainaa (tommipommi @ Elo. 04 2005,17:29) kirjoitti
    Kokemusta ei ole, paljon kuultua kylläkin; Teinituningterojen ja pissisten ylimääränen vappu, noin kiteytettynä.
    Yhdyn edellä puhujaan ja sanon että teini tuninki tapahtuma. Kellä on hienoin ja nopein auto yms.... Mulla on sploireli ja helmat ja sulla on vanha corolla toista kertaa en mene
    Juupajuu jarru on vaudin surma http://jariklemetti.tarinoi.fi/
  18. #18
    Lainaa (far @ Elo. 17 2005,20:19) kirjoitti
    ohituksia mutkissa ulkokautta jne .
    Ottamatta muuten kantaa radalle.comiin (kauhutarinoita lähinnä kuullut), rata-ajoharjoittelussa on huomaavaista ohittaa hitaammat mutkassa ulkokautta... (pitää toki sit osata ajaa se mutka melko vauhdikkaasti). Jos ohittaa sisäkautta ja se mopo lähteekin hanskasta, seuraa ikävä yllätys sille ohitettavalle... *

    Kilvanajo on sitten asia erikseen.
    Excellence is the result of caring more than others think is wise,
    risking more than others think is safe,
    dreaming more than others think is practical and
    expecting more than others think is possible.
  19. #19
    Lainaa (anna @ Elo. 18 2005,11:01) kirjoitti
    rata-ajoharjoittelussa on huomaavaista ohittaa hitaammat mutkassa ulkokautta... (pitää toki sit osata ajaa se mutka melko vauhdikkaasti). Jos ohittaa sisäkautta ja se mopo lähteekin hanskasta, seuraa ikävä yllätys sille ohitettavalle... *
    Ja jos ohitettavan linja meneekin leveäksi, niin tulee ikävä yllätys itselle.
    Enemmän luotan itseeni kuin muihin.
  20. #20
    Lainaa (Ytsför @ Elo. 18 2005,11:15) kirjoitti
    Lainaa (anna @ Elo. 18 2005,11:01) kirjoitti
    rata-ajoharjoittelussa on huomaavaista ohittaa hitaammat mutkassa ulkokautta... (pitää toki sit osata ajaa se mutka melko vauhdikkaasti). Jos ohittaa sisäkautta ja se mopo lähteekin hanskasta, seuraa ikävä yllätys sille ohitettavalle... *
    Ja jos ohitettavan linja meneekin leveäksi, niin tulee ikävä yllätys itselle.
    Enemmän luotan itseeni kuin muihin.
    Se riski siinä on, mutta ymmärtääkseni rataharjoittelutapahtumissa jos haluaa ohi, pitäisi kuitenkin ohittaa "ohittajan riskillä"... Sitäpaitsi, jos ohitettavan linja menee leveäksi, sitä yleensä ehtii väistää (ellet nyt ihan katteessa kiinni ohita).

    Ja selventääkseni, puhun nyt ajoharjoittelutapahtumista, joita järjestetään moottoriradoilla, en kisaharjoituksista, vapaista harjoituksista tms.

    Mut mä oonkin nössö, jonka mielestä on helvetin väärin tuupata toinen pois radalta siksi, että omasta mielestään osaa ajaa.
    Excellence is the result of caring more than others think is wise,
    risking more than others think is safe,
    dreaming more than others think is practical and
    expecting more than others think is possible.
  21. #21
    Joo, mielummin siististi kaukaa ulkokautta kuin sisäkautta säikyttelemään... Uskokaa Annaa... se osaa ohitella nätisti ulkokautta - allekirjoittanut tietää

    Muuten jätän ottamatta kantaa ko. tapahtumaan, ettei mene mustamaalaamiseksi kilpailevan järjestäjän taholta.
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys
  22. #22
    Viimevuonna kävin Turun tapahtumassa ja mieleen jäi muutama prätkä jotka kävivät kiihdyttämässä varusteina farkut ja t-paita, kypärä sentään oli. Että silloin ei ainakaan ollut tietoakaan turvallisuudesta siinä lajissa.
  23.  
  24. #23
    Lainaa (anna @ Elo. 18 2005,11:28) kirjoitti
    Mut mä oonkin nössö, jonka mielestä on helvetin väärin tuupata toinen pois radalta siksi, että omasta mielestään osaa ajaa.
    REPS

    Älä sure anna, mä oon sun kanssa ihan samaa mieltä. Ulkokautta ohittaminen on kohteliaampaa, ja väistöt onnistuu jokseenkin varmasti. Joskin ulkokautta ohittaiessa täytyy olla paljon nopeempi. Toinen kohtelias tapa on ulostulossa sisäkautta ohi, ei yleensä haittaa ohitettavaa lainkaan.
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.